Protokół z obrad XXIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 17 września 2004 roku

Protokół

z obrad XXIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

w dniu 17 września 2004 roku.

 

 

I. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie quorum Rady.

            Obrady XXIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 17 września br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski, który powitał Przewodniczącą Rady Miasta Sulejówek H. Matracką.

            Przewodniczący Rady przypomniał, że w dniu 17 września upływa 65 rocznica agresji Związku Radzieckiego na Polskę.

            Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 13 Radnych i uznano prawomocność obrad. Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak i R. Wasiak.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

            Burmistrz J. Damasiewicz poprosiła o zdjęcie z porządku obrad pkt VI dotyczącego: „Przyjęcia stanowiska w sprawie zasad uczestnictwa mieszkańców w budowie kanalizacji podciśnieniowej w m. Józefin, Hipolitów, Nowy i Stary Konik oraz Królewskie Brzeziny na lata 2004 – 2007.”, które będzie jeszcze dopracowywane; kolejność punktów zmienia się o jeden.

            Pani Burmistrz poprosiła Radnych, by zapoznali się z propozycjami zmian do Uchwały Nr XIX/202/04 Rady Miejskiej w Halinowie w sprawie przyjęcia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta i Gminy Halinów do 2020 roku, które będą wniesione na przyszłych sesjach.

           

Porządek obrad, wraz z poprawką, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu został przyjęty w wyniku głosowania: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Przyjęcie protokołu z obrad sesji Rady Miejskiej w dniu 20.08.2004r.

            Radna L. Simbierowicz zaproponowała, aby wykreślić na stronie 5 zdanie: „Radna L. Simbierowicz opuściła salę obrad” i zapisać je na str. 6 w 14 linijce od góry.

Protokół wraz z poprawką został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

IV. Informacja z pracy Burmistrza.

Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała o:

-          podpisaniu zarządzeń w sprawach: zmian i przeniesień w budżecie, powierzenia Pani M. Biernackiej obowiązków pełnienia funkcji Dyrektora w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Okuniewie, do czasu rozstrzygnięcia konkursu na to stanowisko, powołaniu Komisji Inwentaryzacyjnej w ZSP w Okuniewie oraz o zmianie rocznego planu etatów w Urzędzie Miejskim w Halinowie, które było związane z zastąpieniem nazwy stanowiska: „inspektor ds. ochrony środowiska” nazwą: „inspektor ds. inwestycji”, a także w sprawie Instrukcji Postępowania w Przypadku Zagrożenia Bezpieczeństwa.

Na salę obrad przyszedł Radny R. Wasiak.

-          w związku z zaistniałą sytuacją międzynarodową odbędą się próbne ewakuacje szkół (w jednej ze szkół odbędą się próby z udziałem służb z powiatu),

-          wybudowaniu w pobliżu Urzędu placu zabaw dla dzieci; w przyszłym roku planuje się wybudowanie następnych placów zabaw dla dzieci,

-          wykonaniu w trakcie wakacji remontów dachów w szkołach w: Halinowie, Brzezinach oraz remontu (m.in. sali gimnastycznej) w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Okuniewie, (którego koszt w 42% został pokryty z grantu europejskiego), przeprowadzeniu remontu kominów w Szkole Podstawowej w Chobocie; w Zespole Szkół w Halinowie wykonano również wymianę podłóg; w Szkole Podstawowej w Cisiu naprawa dachu przewidywana jest w przyszłym roku,

-          umieszczeniu przy Zespole Szkół w Halinowie znaku „pulsującego”, dzięki któremu kierowcy będą zwracali większą uwagę na idące pieszo dzieci; koszt inwestycji wyniósł 17 tys. zł,

-          pomyślnym przejściu pierwszego etapu weryfikacji złożonych wniosków o uzyskanie środków unijnych na drogi i kanalizację,

-          przebiegu kontroli podatkowych i kontroli podpisanych umów na wywóz nieczystości stałych i płynnych na terenie gminy,

-          powstaniu nowej linii transportowej, której trasa przejazdu prowadzi przez miejscowości: Desno, Krzewina, Cisie, Halinów, Józefin, Nowy Konik do Warszawy do ul. Zielenieckiej; trasa autobusu oraz ceny biletów zostaną opublikowane w prasie lokalnej, są dostępne w internecie,

-          spotkaniu z mieszkańcami w m. Mrowiska w sprawie gazyfikacji tej miejscowości oraz zebraniu w. Józefin, które było poświęcone problemowi kanalizacji oraz przyszłości terenu Klubu Rolnika; zostaną podjęte działania w celu zasiedzenia terenu na rzecz Skarbu Państwa, a następnie komunalizacji terenu na rzecz gminy; z dokumentów, które Radny H. Foryś odnalazł w Archiwum Państwowym wynika, że omawiany teren był planowany pod inwestycję wybudowania szkoły,

-          planach budowy sali gimnastycznej w szkole w Halinowie metodą „balonu”, której koszt byłby znacznie niższy w porównaniu do budowy sali metodą tradycyjną; pracownicy Urzędu oraz Radni oglądali kort tenisowy w Warszawie wybudowany tą metodą,

-          bezpłatnym szkoleniu organizowanym przez Wojewódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego na temat: „Zasady i etapy wprowadzania systemu HACCP z uwzględnieniem GMP i GHP”, które odbędzie się w dniu 30.09.2004 r. o godz. 11.00 w sali konferencyjnej UM w Halinowie,

-          odznaczeniu medalem „Zasłużony dla Rolnictwa” Sołtysa Brzezin B. Boguszewskiego.

 

Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował o:

-          zakończeniu budowy ulicy Polnej w Okuniewie w dniu 01.09.2004 r.,

-          kontynuowaniu robót przy przebudowie ulicy Willowej w Długiej Szlacheckiej,

-          remoncie drogi powiatowej w Wielgolesie Duchnowskim przy użyciu do utwardzenia materiału zakupionego przez Gminę Halinów,

-          unieważnieniu, z powodu braku ważnej oferty, przetargu z dnia 20.08.04 r.na modernizację drogi transportu rolnego Kazimierów-Mrowiska; ogłoszono drugi przetarg na to zadanie, którego otwarcie ofert nastąpi w dniu 20. 09. 2004 r.

-          przygotowaniach do zlecenia opracowania projektu przebudowy kładki na rzece Długiej w Okuniewie,

-          podpisaniu umowy z wybranym w drodze przetargu wykonawcą na dostawę 2000 ton tłucznia, którym została firma ŻAKOP z Pułtuska,

-          ogłoszeniu przetargu na wycinkę oraz pielęgnację drzew zgodnie z planem wyrębu ; otwarcie ofert odbędzie się w dniu 22. 09. 2004 r.,

-          wybraniu w dniu 14. 09., w drodze przetargu, firmy SANBUD na wykonanie sieci wodociągowej w m. Michałów - etap I; rozpoczęcie budowy - od 01. 10. 2004 r.,

-          zakończeniu prac związanych z budową kanalizacji sanitarnej w Długiej Kościelnej – Halinowie(jest to dokończenie inwestycji z 2003 roku); trwają roboty końcowe polegające na odtworzeniu nawierzchni drogowych,

-          wyłonieniu, w dniu 02. 09. 2004 r. w drodze przetargu, firmy ORPA na wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej w ul. Kochanowskiego w Długiej Kościelnej; termin zakończenia inwestycji przewidywany jest na dzień 30. 11. 2004 r.,

-          zakończeniu prac remontowych w dniu 30. 08. 2004 r. w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Okuniewie; zakres robót został odebrany komisyjnie przy współudziale przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego,

-          zakończeniu w dniu 30. 08. 2004 r. remontu podłóg (korytarz i 2 pomieszczenia) w Zespole Szkół w Halinowie,

-          zamontowaniu w dniu 30. 08. 2004 r., w porozumieniu z Zarządem Dróg Powiatowych, aktywnego znaku na przejściu dla pieszych przy szkole w Halinowie,

-          wybraniu w dniu 24. 08. 2004 r., w drodze przetargu, firmy ELEKTROPOL z Mińska Mazowieckiego na wykonanie zadania „ Budowa oświetlenia drogowego Okuniew ul. Warszawska, Długa Szlachecka ul. Warszawska, Halinów ul. Bema, Konik Nowy ul. Terespolska” –termin zakończenia inwestycji przewidywany jest na dzień 29. 10. 2004 r.( 09. 09. uzyskano decyzję z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego pozwolenia na budowę oświetlenia ul. Warszawskiej w Okuniewie),

-          wykonaniu na przełomie sierpnia i września remontu orynnowania budynku Urzędu (naprawiono rynny, rury spustowe, dokonano obróbek blacharskich kominów i rynien).

 

            Sekretarz J. Kurczak powiedział, że trwają wstępne rozmowy z Powiatowym Urzędem Pracy na temat zatrudniania osób do pracy przy robotach publicznych na terenie gminy.

Z Wojewódzkiego Urzędu Pracy otrzymano 49 tys. zł. na zorganizowanie Gminnego Centrum Informacji, którego zadaniami będą: aktywne przeciwdziałanie bezrobociu, udzielanie informacji europejskiej oraz prace nad wnioskami do funduszy europejskich, a także promocja gminy.

 

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że planowano podpisanie z władzami Sulejówka porozumienia dotyczącego rozwiązaniu problemu wspólnego oczyszczania rowu melioracyjnego, utwardzenia drogi granicznej w Grabinie, zabezpieczenia oczyszczalni ścieków oraz wód geotermalnych i ujęć wody. Niestety, uzgodniony tekst porozumienia nie został podpisany przez obydwie strony.

            Ostatnio pojawił się problem niedrożnego rowu melioracyjnego położonego na granicy obu gmin, który oczyścili bezrobotni oraz mieszkańcy z gminy Halinów.

 

Na salę obrad przybył Radny G. Jerzak.

 

            Na pytanie Radnego T. Jankowskiego o sposoby informowania inwestorów o przetargu na budowę oczyszczalni ścieków, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że ogłoszenia o przetargu ukazały się w „Rzeczpospolitej”, w „Dzienniku Zamówień Publicznych”, na stronie internetowej gminy Halinów oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie, a specyfikację kupiło 8 firm.

            Radny H. Foryś zapytał o dowożenie dzieci z Józefina do szkoły w Halinowie. Przewodniczący Rady odpowiedział, że skontaktuje się z Panią Dyrektor i udzieli odpowiedzi po przerwie.

 

            Mieszkaniec Grabiny zgłosił problem drogi granicznej między gminą Halinów, a Sulejówkiem, która nie jest remontowana. Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odpowiedział, że wspomniana droga jest uwzględniona w tekście porozumienia wysłanego do Sulejówka.

            Nawiązując do wypowiedzi na temat wspólnych problemów Gmin Halinów i Sulejówek, Przewodnicząca Rady Miasta Sulejówek H. Matracka powiedziała, że zostanie wystosowane pismo do Przewodniczącego Wł. Gronczewskiego z zaproszeniem na wspólne posiedzenie Rad, podczas którego zostaną omówione problemy obu gmin.

            Radny J. Jeziorski zwrócił się z prośbą do Przewodniczącej H. Matrackiej o podjęcie działań zmierzających w kierunku przyłączenia Okuniewa do oczyszczalni ścieków w Sulejówku oraz o wybudowanie, w związku z modernizacją drogi Warszawa – Węgrów”, traktu pieszo-jezdnego dla rowerzystów.

 

V. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

 

/1/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Nowy Konik – część III, gmina Halinów;

            Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk powiedziała, że Komisja dwukrotnie omawiała projekty uchwał Nowego Konika część III i IV.

            Konsultant J. Wojtecki objaśniając rysunek powiedział, że główne zmiany polegają na przeznaczeniu terenów głównie pod funkcje mieszkaniowe i usługowo-mieszkaniowe oraz, w przypadku terenów leżących w rejonie wysokiego napięcia, pod usługi komercyjne. W części zachodniej pojawiła się, na wniosek mieszkańca, strefa produkcyjno – usługowa. Wojewoda nie wyraził zgody na odlesienie działki Nr 68/1. W planie zostały określone zasady podziału działek, normatywy frontów działek, kąty nachylenia dachów, wysokości budynków oraz uzbrojenia terenu.

Wobec braku pytań przystąpiono do głosowania

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

(Nieobecny na sali Radny A. Ciszkowski).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/2/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Nowy Konik – część IV, gmina Halinów;

            Konsultant J. Wojtecki powiedział, że na omawianym terenie są grunty klasy IV, co wymaga zgody Wojewody na odrolnienie. Cała część IV przeznaczona jest pod funkcje mieszkaniowe, ewentualnie mieszkaniowo – usługowe. Kilka działek zostało przeznaczonych pod zabudowę mieszkaniową na działkach na terenach leśnych.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zaproponował, aby na str 13 § 28 pkt 1 otrzymał brzmienie: „Na obszarze objętym opracowaniem nie występują obiekty wpisane do Wojewódzkiego Rejestru Zabytków.”.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/3/ sprostowania błędu w rysunku Uchwały Nr XVIII/200/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 16 kwietnia 2004 roku w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego m. Hipolitów w gminie Halinów;

            Konsultant J. Wojtecki wyjaśnił, że były prowadzone rozmowy z mieszkańcami na temat wyrażenia zgody na odstąpienie fragmentu działki Nr 39 na cele komunikacyjne.

            Pani M. Kurpisz – mieszkanka Hipolitowa stwierdziła, że nie zgadza się z wyznaczaniem w projekcie uchwały drogi do lasu o szerokości 20 m, która biegnie wzdłuż posesji mieszkanki oraz na rów, który przebiega skośnie przez jej działkę. Konsultant J. Wojtecki zapewnił, że zgodnie z prawem lokalnym, droga będzie miała szerokość 10 m., natomiast problem zmiany przebiegu rowu nie leży w kompetencji gminy.

Pani M. Kurpisz odpowiedziała, że chciałaby, aby jej sprawa została omówiona podczas posiedzenia Komisji Zagospodarowania Przestrzennego.

            Przewodnicząca Komisji T. Kowalczyk powiedziała, że projekt uchwały był omawiany na posiedzeniu Komisji i wyjaśniła, że błąd w uchwale wystąpił w odniesieniu do rysunku planu, a nie do jego tekstu i w związku z tym należy wprowadzić stan faktyczny.

            Radny A. Ciszkowski zgłosił formalny wniosek o przełożenie głosowania nad projektem uchwały do następnego posiedzenia sesji. Jednak wobec wątpliwości prawnych związanych z możliwością złożenia powyższego wniosku, Radny A. Ciszkowski postanowił wycofać swój wniosek.

 

            O godz. 14.10 Przewodniczący Rady ogłosił dwudziestominutowa przerwę.

            Po przerwie, Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski, który uzyskał informacje na temat dowozu dzieci z Józefina do szkoły prywatnym autobusem wyjaśnił, że niestety te dzieci nie mogą być dowożone autobusem szkolnym, gdyż jest on przepełniony; w związku z tym, że odległość miejsca zamieszkania tych dzieci od szkoły nie przekracza norm określonych w prawie, mogą one być dowożone tylko wtedy, gdy będą wolne miejsca.

 

Powracając do omawianego przed przerwą projektu uchwały, przystąpiono do głosowania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 2, przec. – 11, wstrz. – 1.

(Nieobecny na sali Radny T. Jankowski).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził, że uchwała nie została podjęta.

 

/4/ udzielenia jednorazowego wsparcia finansowego dla mieszkańców gminy Halinów poszkodowanych w gradobiciu;

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że wskutek gradobicia kilkanaście gospodarstw w Wielgolesie Duchnowskim uległo zniszczeniu. Wypłata jednorazowego wsparcia nastąpi na wniosek poszkodowanego na podstawie protokołu sporządzonego przez odpowiednią Komisję, która szacowała szkody.

            Radna L. Simbierowicz zaproponowała, aby w § 2 po wyrazach „łączną kwotę”, dodać: „10.860 zł.” oraz skreślić wyrazy: „w kwocie 10.860 zł”.

            Sołtys Wielgolasu Duchnowskiego W. Zawadka powiedziała, że gradobicie było bardzo bolesnym doświadczeniem mieszkańców i nie powinno być wątpliwości co do konieczności podjęcia takiej uchwały.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/5/ zmian i przeniesień w budżecie gminy Halinów na 2004 rok;

            Skarbnik T. Karwowska powiedziała m.in., że w Dziale 710: „Działalność usługowa”, na plany zagospodarowania przestrzennego przeznaczono kwotę 6.000,00 zł., w Dziale 850: „Pomoc spłeczna” zwiększa się wydatki o kwotę 10.860,00 zł na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne. Z Działu 900: „Godpodarka komunalna i ochrona środowiska” kwota 60.000,00 zł została przeznaczona na drogi, a kwota 25.000,00 zł na budowę oświetlenia. Z Działu 926: „Kultura fizyczna i sport” kwota 13.140,00 zł została przeniesiona do Działu 900: „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”.

            W Załączniku Nr 2 w Dziale 600: przeznaczono kwotę 225.000,00 zł na budowę ulicy Polnej w Okuniewie, w Dziale 900: są ogólne zmniejszenia na kwotę 85.000,00 zł z budowy kanalizacji i modernizacji oczyszczalni ścieków.

            Z Załącznika Nr 1 wynika, że deficyt po zmianach będzie wynosił: 2.457.218,00 zł.

Skarbnik T. Karwowska przedstawiła wszystkie zmiany.

Jako autopoprawkę Pani Skarbnik zaproponowała, aby w Dziale 926, Rozdział 92695, dodać

§ 4430: „Różne składki i opłaty” w kwocie 4.000,00 zł, , a w Załączniku Nr 2 kwotę „4 096 086” zastąpić kwotą: „4 076 086”.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zaproponował, by w § 3 pkt 1 dodać w nawiasie wyrazy: „i Zał Nr 2”.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że w Dziale 600: „Budowa ulicy Polnej w Okuniewie” kwota 180.000,00 zł została podwyższona do kwoty 225.000,00 zł w celu zlecenia opracowania projektów dróg gminnych.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/6/ zmian w Uchwale Nr XI/86/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 05 września 2003 roku w sprawie: utworzenia środka specjalnego przy Zespole Szkół w Halinowie;

            Skarbnik T. Karwowska wyjaśniła, że zmiana uchwały jest związana z powstawaniem odsetek bankowych od środków pieniężnych gromadzonych na rachunku środka specjalnego.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/7/ zmian w Uchwale Nr XI/85/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 05 września 2003 roku w sprawie: utworzenia środka specjalnego przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Okuniewie.

            Skarbnik T. Karwowska wyjaśniła, że uzasadnienie przedstawionego projektu uchwały jest identyczne, jak przedstawione powyżej.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

VI. Sprawozdanie z prac komisji Rady.

            Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski poinformował, że w dniu 15.09 br. Komisja podjęła problematykę rowów melioracyjnych i przydrożnych, omawiała koncepcję powołania spółki wodnej oraz problem śmieci na terenie gminy Halinów. Przewodniczący A. Ciszkowski odczytał i wniósł o odnotowanie w protokole treści wniosków podjętych na posiedzeniu Komisji:

1) „o zorganizowanie przez sołtysów do końca października 2004 r. spotkań z mieszkańcami w sprawie powstania spółki wodnej oraz o wyznaczenie przez Panią Burmistrz pracownika z Urzędu, który gromadziłby informacje na temat organizacji spółek wodnych w innych gminach oraz związanych z tym kosztów, i który przedstawił te informacje na zebraniach sołeckich.

2) o przygotowanie przez pracowników Urzędu map każdego sołectwa, na których - podczas spotkań z Radami Sołeckimi - zostaną zaznaczone rowy melioracyjne i przydrożne.

3) o ustawienie przy przystankach autobusowych i stacjach kolejowych, oraz innych centralnych miejscach gminy, małych koszy na śmieci (z małymi otworami), które byłyby regularnie opróżniane.

4) o umieszczenie przy wjazdach na teren gminy tablic informujących o zakazie wyrzucania śmieci.”

 

            Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa M. Sukiennik powiedział, że na posiedzeniu w dniu 08.09. br. Komisja wysłuchała informacji z przebiegu akcji „Lato w Mieście”, informacji Dyrektorów Szkół oraz Komendanta Policji w Halinowie.

            Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk wyjaśniła, że na posiedzeniach w dniach 06.09. br. oraz 09.09. br. Komisja omawiała projekty uchwał dotyczące planów zagospodarowania przestrzennego Nowego Konika III i IV części, które zostały przyjęte na obecnej Sesji.

            Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak stwierdził, że podczas posiedzenia w dniu 11.08. br. Komisja dokonała analizy przychodów i rozchodów gminy po 7 miesiącach bieżącego roku.

 

VII. Pisma  i  informacje  do  Rady Miejskiej.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał następujące pisma:

- Regionalnej Izby Obrachunkowej z dn. 26.08.2004 r. dotyczące pisma Związku Nauczycielstwa Polskiego w sprawach: wielkości kwot wyodrębnionych w budżecie gminy na 2004 rok na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów oraz waloryzacji wynagrodzeń pracowników nie będących nauczycielami.

Przewodniczący wyjaśnił, że zostanie wyrównana kwota w funduszu, natomiast roszczenia wobec pracowników administracji są bezzasadne, gdyż ustawa nie nakładała na Urząd obowiązku podwyżki dla tych pracowników,

- Urzędu Miasta Zielonka z dn. 24.08.2004 r. w sprawie przekazania Uchwały Nr XXII/233/04 Rady Miasta Zielonka z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie wyrażenia opinii dot. wyłączenia z granic terytorialnych Gminy Zielonka obszaru „Dobra Michałów B”,

-Wojewody Mazowieckiego L. Mizielińskiego z dn. 03.09.2004 r. w sprawie wykładni, według której ławnikiem nie może być osoba jednocześnie piastująca stanowisko radnego,

- Wojewody Mazowieckiego L. Mizielińskiego z dn. 02.09.2004 r. w sprawie podjęcia przez Radę Języka Polskiego stanowiska dotyczącego pisowni dwuczłonowych nazw miejscowości,

- postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dn. 03.03.2004 r. w sprawie odrzucenia skargi Pana S. Rogali; Przewodniczący wyjaśnił, że sprawa Pana Rogali była omawiana na Sesji i obecnie trwają rozmowy z Powiatowym Zarządem Dróg w celu rozwiązania problemu P. Rogali,

- Pani A. Kączkowskiej z dn. 28.08.2004 r. dotyczące wydania zaświadczenia dla działki nr. ew. 8/1 w Józefinie,

- Pana T. Trettel z dn. 13.09.2004 r. w sprawie zmiany przeznaczenia w miejscowym planie działek nr ewid. 130/10 i 130/11 ze statusu leśnego na budowlany lub na status leśny z możliwością zabudowy działek.

 

            Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego T. Kowalczyk odczytała pismo Pani G. Pazio z dn. 14.09.2004 r. w sprawie zmiany w miejscowym planie m. Cisie przebiegu drogi KUD Nr 136 do drogi gminnej Nr 22 biegnącej wzdłuż od Nr działki 51 do Nr 55 oraz do Nr 59. Przewodnicząca T. Kowalczyk powiedziała, że zostanie przeprowadzona korekta planu.

 

VIII. Sprawozdanie Radnych z sesji Rady Powiatu.

            Radni Powiatowi byli nieobecni w trakcie rozpatrywania tego punktu porządku dziennego.

            Przewodniczący Wł. Gronczewski poinformował, że na ostatniej sesji w Powiecie odbywało się głosowanie nad przeznaczeniem środków na budowę ul. Okuniewskiej w Halinowie. Wszyscy Radni głosowali – za, oprócz Radnego Powiatowego M. Kostki, który się wstrzymał od głosu.

 

IX. Interpelacje i zapytania.

            Na prośbę Radnych i Sołtysów, Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że zaprosi Komendanta Policji w Halinowie na posiedzenie Sesji. Jednocześnie Pani Komendant zostanie zaproszona na posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska.

            Radny J. Papis wniósł o uporządkowanie terenu parkingu przy Urzędzie Miejskim

w Halinowie.

            Wobec problemu zgłoszonego przez Radnego H. Forysia, dotyczącego wycięcia zarośli przy drodze w Józefinie, Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że zostanie wystosowane pismo do Powiatowego Zarządu Dróg. Jednocześnie Pan Burmistrz poinformował, że zostały wysłane dwa pisma do Powiatowego Zarządu w sprawach: postawienia znaku w m. Michałów oraz remontu drogi w m. Mrowiska.

 

X. Wolne wnioski.

            Sołtys Żwirówki B. Miros poprosiła o wycięcie krzaków wzdłuż drogi biegnącej do Żwirówki oraz o umieszczenie tablicy z nazwą miejscowości.

            Radny A. Ludwiniak poprosił o poinformowanie go o następnym terminie doświetlania miejscowości Chobot i Mrowiska oraz o wykorzystanie trakcji elektrycznych przy zakładaniu lamp.

            Radny H. Foryś poinformował, że niektórzy mieszkańcy w Nowym Koniku nie mają założonych na słupach linii energetycznych. Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że dla tego rejonu nie ma planu zagospodarowania przestrzennego.

            Radny Powiatowy H. Świtkowski, który przybył na Sesję, poinformował, że planowana jest budowa autostrady do 2013 r. przebiegającej przez Gminę Halinów. Budowany jest również komisariat w Sulejówku. Ponadto, ze środków unijnych, będzie za 3 lata zbudowana obwodnica wokół Mińska, drogi powiatowe, w tym ul. Warszawska w Hipolitowie. Został złożony również wniosek o otrzymanie środków z funduszy strukturalnych na rozbudowę Szpitala Miejskiego w Mińsku.

Radny H. Świtkowski zgłosił władzom Halinowa propozycję budowy drogi rowerowej w Długiej Szlacheckiej.

 

XI. Zakończenie obrad XXIII sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski o godz. 16.05. dokonał zamknięcia posiedzenia XXIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-11-04 15:30:10)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-11-04 15:31:21)