Uchwała Nr IX/130/99

 

 

Uchwała Nr IX/130/99

Rady Gminy w Halinowie

z dnia 10 listopada 1999r.

 

w sprawie: trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania.

 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.8 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U.Nr 13, poz.74 z 1996 roku z późń.zm.), w związku z art. 118 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 155, poz.1014 z późn.zm.)

Rada Gminy uchwala co następuje:

 

§1

 

Ustala się tryb postępowania w procedurze udzielania dotacji, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania w brzmieniu załącznika.

 

§2

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

 

§3

 

Uchwała podlega ogłoszeniu w trybie przewidzianym dla przepisów gminnych.

 

§4

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 


 

Załącznik

Uchwały Nr IX/130/99

Rady Gminy w Halinowie

z dnia 10 listopada 1999r.

 

 

Tryb postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania.

 

 

I. Tryb postępowania o udzielenie dotacji.

 

1. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, mogą otrzymać dotację na swój uzasadniony wniosek.

2. Wniosek wraz z uzasadnieniem o przyznanie dotacji na sfinansowanie konkretnego zadania winien by złożony w terminie do 15 września każdego roku do Zarządu (termin składania wniosków do projektu budżetu na rok następny).

3. Wniosek wraz z kalkulacją kosztów i uzasadnieniem złożony w ciągu roku budżetowego, rozpatrzony będzie przez Zarządu w miarę posiadania środków budżetowych.

4. Wniosek uzasadniony względami społecznymi, ale nie znajdujący pokrycia w budżecie, Zarząd przedstawi Radzie wraz z propozycją dokonania zmian w budżecie.

5. Podmiotowi o którym mowa w pkt.1, Rada może zlecić konkretne zadanie zapewniające środki finansowe na jego wykonanie.

6. Udzielenie dotacji następuje na podstawie zawartej umowy pomiędzy danym podmiotem a Zarządem.

 

II. Tryb rozliczania dotacji.

 

1. Podmiot, który uzyskał dotacje na działalność prowadzoną w ciągu roku, zobowiązany jest do jej rozliczenia w Wydziale Finansowym w ustalonym umową terminie, a w przypadku jego braku w terminie do 31 grudnia danego roku.

2. Dotacje otrzymane na wykonanie konkretnego zadania należy rozliczyć w terminie pierwszego miesiąca od jego wykonania.

3. Podstawą rozliczenia jest przedstawienie kopii rachunków potwierdzonych za zgodność z oryginałem wraz z opisem przebiegu realizacji zadania.

 

III. Kontrola wykonania i wydatkowania.

 

1. Zarząd może zlecić sprawozdanie wykonania zleconego zadania, może również ustalić sposób wydatkowania przyznanej dotacji.

2. Kontrolę przeprowadzają osoby upoważnione przez Zarząd lub organy do tego powołane.

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Joanna Pietrzykowska
(2004-03-10 15:01:42)
Ostatnio zmodyfikował:
Joanna Pietrzykowska
(2004-03-10 15:06:28)