Protokół z obrad XI Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 05 września 2003 r.

Protokół

z obrad XI Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 05 września 2003 r.

 

 

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

 

Obrady X Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 05 września br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.

 

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 12 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

 

            Przewodniczący złożył wniosek o dodanie w pkt IX. uchwał dotyczących utworzenia środka specjalnego przy Zespole Szkół w Halinowie oraz przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Okuniewie. Z-ca Burmistrza M. Chibowski wystąpił z wnioskiem o wycofanie z porządku obrad pkt IX /5/.

Zaproponowany Radzie porządek obrad wraz z poprawkami, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

 

Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zgłoszono Radnych:

-                    Jana Papisa,

-                    Lidię Simbierowicz,

-                    Marcina Sukiennika.

Radni J. Papis, L. Simbierowicz, M. Sukiennik wyrazili zgodę na pracę w Komisji.

Ww. skład osobowy został przyjęty w drodze głosowania: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

IV. Przyjęcie protokołu z obrad X Sesji Rady Miejskiej z dnia 27.06.2003 roku.

 

Radna L. Simbierowicz zgłosiła poprawkę do protokołu w pkt VII polegającą na nadaniu nowego brzmienia akapitu czwartego: „Zostało wykonane częściowe oświetlenie ulicy Warszawskiej w Długiej Szlacheckiej.” oraz w pkt VII. w akapicie piątym na zastąpieniu wyrazów „Długiej Szlacheckiej” wyrazami: „Długiej Kościelnej”.

Protokół wraz z poprawkami został przyjęty: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

V. Informacja na temat strategii i wieloletniego planu finansowego Gminy.

 

            Dr Jacek Sierak – pracownik Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie przedstawił na wykresach analizę finansową Gminy Halinów uwzględniającą rys historyczny, a także przedstawił różne scenariusze rozwoju Gminy w przyszłości.

Między innymi został omówiony wariant „minimum”, który zakłada wprowadzenie pewnych elementów racjonalizacji wydatków budżetu, ale nie przewiduje drastycznych zmian,

wariant „założeniowy” oparty na zmniejszeniu wydatków oświatowych o 10%  i zmniejszenie o 5% wydatków w dziale administracja w ciągu 2 lat, jak również wariant, który przewiduje ustalenie maksymalnych stawek dla podatku od nieruchomości, podatku rolnego i podatku leśnego.

            Po przedstawieniu różnych scenariuszy i propozycji, Dr J. Sierak powiedział, że decyzję o wybraniu właściwej strategii i planu finansowego gminy na przyszłość podejmą władze Gminy.

            Sekretarz Gminy J. Kurczak zapewnił zebranych, że zaprezentowane przez dr Sieraka materiały będą dostępne dla zainteresowanych w Urzędzie Miejskim w Halinowie

w pokoju 28.

 

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zarządził o godz. 13.50 pięciominutową  przerwę.

 

VI. Informacja z pracy Burmistrza.

 

Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował o:

-          zatrudnieniu na 3 miesiące, w porozumieniu z Powiatowym Urzędem Pracy, 11 osób w ramach wykonywania prac publicznych,

-          podpisaniu umowy na okresowy przegląd drożności wentylacji w budynkach komunalnych, a także dokonaniu przeglądu instalacji elektrycznej w budynku „Starej Szkoły” w Długiej Szlacheckiej,

-          przekazaniu środków pieniężnych na zakup materiałów potrzebnych do remontu  przychodni w Halinowie,

-          spotkaniach z przedstawicielami Zarządu Dróg Krajowych, w wyniku których dokonano ustaleń dotyczących ulokowania przystanków autobusowych, jak również wstępnych ustaleń dotyczących utworzenia przejścia dla pieszych na skrzyżowaniu drogi krajowej z ulicą Hipolitowską,

-          przeprowadzeniu prac polegających na profilowaniu dróg i ulic brukowych, koszeniu traw na poboczu dróg gruntowych,

-          częściowym zrealizowaniu prac związanych z budową dróg transportu rolnego Długa Kościelna – Kazimierów,

-          spotkaniu z konserwatorem i z inspektorem nadzoru w sprawie modernizacji oświetlenia ulicznego, które zostało uszkodzone w związku z wyładowaniami atmosferycznymi,

-          wybudowaniu chodnika w Okuniewie pomiędzy szkołą a przedszkolem,

-          staraniach o utworzeniu powiatowej filii Referatu Architektoniczno - Budowlanego w Urzędzie Miejskim w Halinowie,

-          przetargach:

-          03 września odbyło się otwarcie ofert drugiego przetargu na wykonanie remontu budynków komunalnych; przetarg nie został rozstrzygnięty z powodu wpłynięcia tylko jednej oferty,

-          13 sierpnia został ogłoszony przetarg na budowę kanalizacji w Długiej Kościelnej i Halinowie; termin otwarcia ofert został wyznaczony na dzień 12 września,

-          staraniach o uzyskanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska promesy na budowę sieci wodociągu w miejscowościach Cisie i Chobot,

-          przesłaniu z WFOŚ potwierdzenia decyzji o przyznaniu pożyczki na przebudowę kotłowni z paliwa stałego na gazowe w szkole w Halinowie

-          zorganizowaniu dla 40 dzieci kolonii letnich w Jastrzębiej Górze,

-          w ramach programu „Lato w mieście” zapewnieniu dla dzieci opieki i prowadzeniu zajęć podczas wakacji na terenie plebanii przy kościele w Halinowie,

-          usunięciu przez funkcjonariuszy policji oraz urzędników dzikiej plantacji konopii indyjskich w Okuniewie,

-          złożeniu w rocznicę wybuchu II Wojny Światowej wieńców przez przedstawicieli Urzędu Miejskiego, dyrektorów szkół i młodzież na grobie poległych żołnierzy.

 

            Na salę obrad przybył Radny R. Wasiak.

 

Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała, że jest kolportowane pismo Burmistrza Miasta Zielonka adresowane do Wojewody Mazowieckiego, na którym została wyeksponowana pieczątka i podpis Pani Burmistrz.

Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że na zebraniu w Okuniewie był obecny pełnomocnik Burmistrza Miasta Zielonki, który poinformował o inicjatywie budowy zakładu utylizacji odpadów w Zielonce i zaprezentował pismo, pod którym widniały podpisy wszystkich okolicznych wójtów, burmistrzów i starostów, którzy wyrażali zgodę, bądź popierali lokalizację zakładu. Pani Burmistrz natomiast napisała, że zapoznała się z inicjatywą, ponieważ nie mogła samodzielnie podjąć decyzji, gdyż nie znała opinii mieszkańców. Dopiero po zapoznaniu się z decyzją mieszkańców Michałowa, którzy wypowiedzieli się przeciwko budowie zakładu, Pani Burmistrz i Rada definitywnie nie wyrażają zgody na budowę zakładu utylizacji odpadów na terenie Gminy Zielonka.

 

Z-ca Burmistrza M. Chibowski na pytanie Radnej L. Simbierowicz, dotyczące modernizacji oświetlenia wyjaśnił, że w miesiącu czerwcu wyładowania atmosferyczne spowodowały przepalenie około 100 sztuk żarówek lamp ulicznych, które nie posiadały zabezpieczenia na wypadek burzy. Aby zapobiec w przyszłości podobnym zdarzeniom, zostanie wykonany system zabezpieczeń na słupach.

 

VII. Informacja na temat realizacji budżetu gminy za I półrocze 2003 roku.

 

            Skarbnik A. Kuźma przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Halinów za I półrocze 2003 roku, z którego wynika, że plan dochodów po zmianach wynosi 15.279.543,00 zł, a wykonanie 7.277.571,00 zł. tj. 47,62%, natomiast plan wydatków po zmianach wynosi 16.122.882,00 zł, a wykonanie 7.049.913,00 zł tj. 43,72%.

            Deficyt budżetowy na I półrocze równa się 947.339,00 zł. Źródłem pokrycia powstałego deficytu jest nadwyżka z lat ubiegłych w wysokości 100.000,00 zł oraz pożyczka z W.F.O.Ś. i G.W. Skarbnik A. Kuźma powiedziała również, że nastąpił wzrost planowanych dochodów o kwotę 147.710,00 zł. tj. o 0,97% w stosunku do planowanych dochodów na początku roku budżetowego.

Następnie Skarbnik A. Kuźma szczegółowo omówiła zmiany w poszczególnych działach, które nastąpiły w wyniku przeniesień i otrzymanych dotacji celowych oraz odczytała pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie, w którym zostało pozytywnie ocenione wykonanie budżetu za I półrocze 2003 r.

 

VIII. Informacja o funkcjonowaniu przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjów.

 

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski przywitał przybyłych na obrady dyrektorów szkół.

Dyrektor Zespołu Szkół w Halinowie E. Dziumak poinformowała, że do Zespołu Szkół w Halinowie uczęszcza 1119 uczniów. Kadra nauczycielska jest wykwalifikowana, ostatnio zostało zatrudnionych 3 nauczycieli do nauki języka angielskiego, istnieje potrzeba zatrudnienia nauczyciela do wychowania fizycznego. W czasie wakacji zostały wymienione wszystkie okna na parterze szkoły.

Dyrektor E. Dziumak powiedziała również o istniejących problemach w szkole związanych z brakiem sal lekcyjnych, opłatą za ogrzewanie szkoły w związku z przebudową kotłowni z paliwa stałego na gazowe.

            Dyrektor Szkoły Podstawowej w Cisiu U. Zalewska poinformowała, że w kierowanej przez nią placówce uczy się 119 dzieci oraz pracuje 8 nauczycieli z odpowiednim wykształceniem. W budynku Szkoły zostały wymienione wszystkie okna, planowany jest kapitalny remont dachu.

            Dyrektor Szkoły Podstawowej w Chobocie M. Szklarska poinformowała, że w Szkole  jest zatrudnionych 6 nauczycieli, od 01 września br. pracuje również nauczyciel do nauczania specjalnego. Prowadzone są także starania o utworzenie klasy integracyjnej.

W Szkole Podstawowej w Chobocie trwają prace związane z wymianą okien; w związku z tworzeniem klasy integracyjnej zaistnieje potrzeba wybudowania podjazdu dla wózków.

            Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Okuniewie H. Kowalska powiedziała, że do Zespołu uczęszcza 364 dzieci. Podczas wakacji trwały remonty – zmieniono dach na budynku przedszkola, a w budynku przy ul. Szkolnej wymieniono okna.

Dyrektor H. Kowalska podziękowała Pani Burmistrz, Panu Burmistrzowi oraz Radnym za położenie chodnika prowadzącego od budynku szkoły przy ul. Szkolnej do Przedszkola.

            Dyrektor Szkoły Podstawowej w Brzezinach M. Nowicki poinformował, że w Szkole zatrudnionych jest 14 pedagogów i 6 osób z obsługi, do szkoły uczęszcza około 100 dzieci;

obecnie podejmuje starania o wymianę okien w budynku szkoły i zakup pomocy dydaktycznych.

 

IX. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

 

1) w sprawie utworzenia środka specjalnego przy Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Okuniewie

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że projekt uchwały został wniesiony pod obrady na wniosek Z-cy Burmistrza M. Chibowskiego, a Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Okuniewie H. Kowalska wyjaśniła, że utworzenie środka specjalnego pozwoli na prawidłowe funkcjonowanie stołówki szkolnej.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

2) w sprawie utworzenia środka specjalnego przy Zespole Szkół w Halinowie

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził, że projekt uchwały został wniesiony pod obrady na wniosek grupy Radnych, natomiast Dyrektor Zespołu Szkół w Halinowie E. Dziumak powiedziała, że zgromadzone środki zostaną wykorzystane na zakup sprzętu i wyposażenia do pracowni komputerowej.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

3) zmian w Statucie Gminy Halinów

Z-ca Burmistrza M. Chibowski wniósł autopoprawkę dotyczącą wykreślenia w § 1 pkt 2.

Sekretarz Gminy J. Kurczak powiedział, że wniesienie autopoprawki przez Pan Burmistrza wynika z faktu, iż wykreślenie wyrazów „przewodniczących rad sołeckich” spowodowałoby konieczność przeprowadzenia ponownych wyborów, ponieważ przewodniczący rad sołeckich przestaliby być członkami rad sołeckich.

Przewodniczący Wł. Gronczewski powiedział, że wpłynęła odpowiedź z RIO w tej sprawie.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 10, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zarządził o godz. 15.45 dziesięciominutową przerwę.

 

4) zmian w Statutach Sołectw nadanych uchwałą Nr I/31/01 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 18 stycznia 2001 roku

Sekretarz Gminy J. Kurczak powiedział, że należy wprowadzić zmiany do Statutu w związku z wyodrębnieniem nowego Sołectwa Królewskie Brzeziny oraz dostosowaniem Statutu do nowego stanu prawnego, polegającego na przejęciu przez Burmistrza zadań Zarządu.

Za przyjęciem projektu uchwały z głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

5) zmian i przeniesień w budżecie na 2003 rok

            Skarbnik A. Kuźma powiedziała, że powstał nowy załącznik Nr 2 do uchwały, który został rozszerzony o źródła finansowania, lecz w którym kwoty nie uległy zmianie.

Następnie Skarbnik A. Kuźma poinformowała o zmianach w poszczególnych działach uchwały budżetowej i szczegółowo wyjaśniła, że zwiększenie dochodów nastąpiło w Dziale „Oświata i Wychowanie” oraz w Dziale „Opieka Społeczna”. 

Zwiększenie wydatków nastąpiło w Dziale „Rolnictwo i łowiectwo”, „Wytwarzanie i zaopatrzenie w energię gaz i wodę”, natomiast zmniejszenie wydatków nastąpiło w Działach:

„Gospodarka mieszkaniowa” „Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska” „Działalność usługowa”, „Oświata i wychowanie”, „ Opieka Społeczna”

Ogółem zwiększenie wydatków wynosi 999.265,00 zł, a zmniejszenie wydatków 325.000,00 zł.

            Plan dochodów po zmianach na 2003 rok wynosi – 15.323.808,00 zł, a plan wydatków po zmianach na 2003 rok wynosi 16.797.147,00 zł.

Następnie Skarbnik A. Kuźma omawiając załączniki do uchwały wyjaśniła, że w Załączniku Nr 1 dotyczącym planu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej na 2003 rok nastąpiła zmiana w Dziale „Opieka Społeczna” oraz „Oświata i wychowanie”, natomiast w Załączniku Nr 2 dot. wydatków inwestycyjnych na zadanie budowy kanalizacji przeznaczono środki w wysokości 1.270.000 zł oraz na budowę sieci wodociągowej 100.000,00 zł. Ponadto nastąpiło wykreślenie z planu budowy drogi w Michałowie z powodu zmiany realizatora zadania.

            Skarbnik A. Kuźma poinformowała również, że w Załączniku Nr 3 dot. dotacji dla zakładu budżetowego, w Dziale „Zakład komunalny” została wykreślona dotacja celowa,

a w Załącznik Nr 4 przychodów i wydatków zakładu budżetowego zmniejszono wydatki Zakładu Komunalnego o kwotę 100.000,00 zł.

Z Załącznika Nr 5 dot. źródeł pokrycia deficytu budżetu Gminy wynika, iż planowane dochody wynoszą 15.323.808,00 zł, (w tym spłata kredytu 88.000,00 zł), zaś planowane wydatki 16.797.147,00 zł, a deficyt budżetowy wynosi 1.561.339,00 zł.

            Skarbnik A. Kuźma przedstawiając Załącznik Nr 6 stanowiący prognozę długu gminy, powiedziała, że w ciągu 2003 r. zostanie spłacone 88.000 zł kredytu bankowego zaciągniętego na przebudowę oświetlenia ulicznego w 2002 r. Po zaciągnięciu planowanego kredytu bankowego w WFOŚ zadłużenie będzie wynosiło 1.412.000,00 zł. i będzie spłacane w latach 2004 – 2007.

            Wobec pytań Radnych dotyczących Załącznika Nr 7, Skarbnik A. Kuźma wyjaśniła, że ten Załącznik zastępuje Załącznik Nr 2, gdyż jest opracowany bardziej szczegółowo, w rozbiciu na źródła własne oraz finansowane z innych źródeł.

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że poprzedni załącznik istniał dla celów własnych Gminy, natomiast w celu otrzymania środków z funduszy europejskich i Sapard Załącznik musi być przedstawiony wg procedur unijnych, czyli w szczegółowej formie. Dlatego też ulega zmianie jego szata graficzna, natomiast zadania, inwestycje oraz kwoty nie ulegają zmianie.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski na wypowiedź Wiceprzewodniczącego R. Wasiaka dotyczącą prośby o wcześniejsze dostarczania materiałów dla Radnych na Sesję wyjaśnił, że prace nad wieloletnim planem były przygotowywane jeszcze po przesłaniu materiałów Radnym, gdyż załączniki dotyczące środków z Sapardu zostały podane do publicznej wiadomości dopiero po 15-tym sierpnia i w związku z tym, pracownicy Urzędu mieli niewiele czasu na opracowanie stosownych materiałów.

            Na pytanie Radnego Jeziorskiego, czy plan dotyczący wieloletniego programu inwestycyjnego nie ulegnie zmianie, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że jak każdy program podlega zmianom zwłaszcza, że Dr Sierak pracuje nad strategią Gminy.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

6) zaciągnięcia przez Gminę Halinów pożyczki długoterminowej w WFOŚ i GW w Warszawie na zadanie inwestycyjne – „Wykonanie kanalizacji sanitarnej w m. Długa Kościelna – Halinów”

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że Gmina otrzymała promesę na wykonanie kanalizacji i w związku z otrzymaniem środków zapadła decyzja o rozpoczęciu budowy kanalizacji w miejscowości Długa Kościelna.

Ponadto Z-ca Burmistrza poprosił, by do celów proceduralnych skrót użyty w tytule uchwały: „WFOŚ i GW” potraktować jako pełną nazwę.

Skład ustawowy wynosi 15 Radnych. W głosowaniu wzięło udział 13 Radnych.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

7)-15  ) rozpatrzenie zarzutu i protestów dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Długa Szlachecka w gminie Halinów.

7) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym uwzględniono częściowo protest Państwa Ewy i Stanisława Wasilewskich.

Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk wyjaśniła, że członkowie komisji chcieli, by przy obwodnicy teren zmienić na usługowo – mieszkaniowy. Niestety, klasa gruntu powoduje, że zmiana przeznaczenia terenu nie należy do kompetencji Pani Burmistrz.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

8) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym uwzględniono częściowo protest Leokadii Izdebskiej, Zofii Jerzak, Alicji Paciorek, Teresy Zabłockiej i Szczepana Mioduszewskiego.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

9) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym odrzucono protest Pani Zofii Mioduszewskiej.

Konsultant ds. opracowania planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Halinów J. Wojtecki powiedział, że Pani Zofia Mioduszewska sądzi, iż plan narusza jej granice własności, gdyż błędnie sądzi, iż droga biegnąca wzdłuż jej gruntu zostanie poszerzona.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

10) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym odrzucono protest Pana Szczepana Mioduszewskiego.

Konsultant ds. opracowania planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Halinów J. Wojtecki powiedział, że grunt Pana Szczepana Mioduszewskiego jest obszarem leśnym, w związku z tym zmiana klasyfikacji gruntu wymaga wyrażenia zgody przez wojewodę.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

11) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym odrzucono protest Pana Zdzisława Mąki.

Konsultant ds. opracowania planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Halinów J. Wojtecki powiedział, że grunt Pana Zdzisława Mąki również jest obszarem leśnym, i dlatego zmiana klasyfikacji gruntu wymaga wyrażenia zgody przez wojewodę.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

12) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym odrzucono protest Państwa Ewy i Konrada Strzeleckich.

Burmistrz M. Chibowski powiedział, że posiada dokumenty dotyczące wystąpienia Urzędu do Wojewody o odlesienie m.in. gruntu Państwa Strzeleckch, jednak decyzja wojewody jest negatywna.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 10, przec. – 2, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

13) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym odrzucono protest Pani Beaty Jerzak.

Konsultant J. Wojtecki wyjaśnił, że Rada powinna odrzucić protest, ponieważ plan zagospodarowania przestrzennego powinien być zgodny ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Halinów.

Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk powiedziała również, że projekt tej uchwały był omawiany na Komisji i członkowie Komisji pozytywnie go zaopiniowali.

Natomiast Radny T. Jankowski stwierdził, że Rada powinna przychylić się do wniosku pani Beaty Jerzak, która być może planuje budowę domu.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zwrócił uwagę na fakt, iż wraz z odrolnieniem gruntu łączy się obowiązek wytyczenia dróg i przypomniał, że grunty położone w miejscowości Hipolitów były odralniane kompleksowo, a nie pojedynczo.    

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 7, przec. – 0, wstrz. – 6.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

14) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym uwzględniono częściowo protest Pani Katarzyny Mioduszewskiej.

Konsultant J. Wojtecki wyjaśnił, że odległość od obwodnicy do granicy działki musi wynosić 20 metrów, by istniała możliwość utworzenia strefy mieszkaniowej i w związku z tym tylko część obszaru nieruchomości można przeznaczyć pod funkcję zabudowy mieszkaniowej.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

15) Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały, w którym odrzucono protest Państwa Elżbiety i Zdzisława Izdebskich.

Konsultant J. Wojtecki zgłosił poprawkę, by w § 1 wyrazy: „Odrzuca się” zastąpić wyrazami: „Uwzględnia się częściowo”. Ponadto w pierwszym zdaniu skreśla się wyraz: „nie”, a po wyrazach „został uwzględniony” dodaje się wyrazy: „częściowo poprzez naniesienie na rysunek planu istniejącego siedliska na działce 394/6. Pozostała część działki znajduje się w strefie terenów leśnych bez prawa zabudowy.”

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

16) – 17) stanowiska w sprawie akceptacji zmiany charakteru użytkowania gruntu z rolnego na leśny.

Po dyskusji przystąpiono do głosowania.

Za przyjęciem uchwały w sprawie akceptacji zmiany charakteru użytkowania gruntu z rolnego na leśny w obrębie działki położonej w Brzezinach i działek położonych w Wielgolesie Duchnowskim głosowano: za – 9, przec. – 0, wstrz. – 4.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

Po omówieniu projektu kolejnej uchwały przystąpiono do głosowania.

Za przyjęciem uchwały w sprawie akceptacji zmiany charakteru użytkowania gruntu z rolnego na leśny w obrębie działki położonej w Cisiu głosowano:

za – 12, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

18) określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawienia lub wynajmowania na okres dłuższy niż trzy lata.

 

W trakcie dyskusji nad projektem Radny J. Jeziorski postawił formalny wniosek, by w § 11 pkt 1 wykreślić wyrazy: „właściwej komisji”.

Wniosek Radnego J. Jeziorskiego został przyjęty: za – 7, przec. – 2, wstrz. – 4.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

19) nadania nazwy ulicy położonej we wsi Długa Szlachecka gmina Halinów.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

20) nadania nazwy ulicy położonej we wsi Hipolitów gmina Halinów.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

21) powołania Zespołu do zaopiniowania kandydatów na ławników do sądów powszechnych

Do składu osobowego zgłosili się: Radna T. Kowalczyk oraz Radny H. Foryś.

Radny B. Janczarek zgłosił kandydaturę Radnego T. Jankowskiego.

Wszyscy kandydaci wyrazili zgodę.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

22) zmiany uchwały Nr XVI/127/01 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 21 grudnia 2001 r. w sprawie ustalenia ramowych godzin otwarcia placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

X. Sprawozdanie z prac komisji Rady.

Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak powiedział, że członkowie Komisji zapoznali się z zestawieniem półrocznego wykonania Budżetu Gminy na 2003 r., a także ponowili wniosek o skontrolowanie ściągalności opłat na targowisku.

Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk powiedziała, że uchwały omawiane podczas posiedzenia Komisji zostały w trakcie Sesji podjęte, a uchwała dotycząca opłaty adiacenckiej będzie omawiana po opracowaniu stosownych materiałów.

            Przewodniczący Komisji ds. Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa M. Sukiennik powiedział, że na posiedzeniu Komisji głównym tematem było omówienie działalności domów kultury oraz wysłuchanie sprawozdania dyrektorów Domów Kultury w Okuniewie i w Halinowie. Ponadto zapoznano się z pismem z poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Sulejówku z prośbą o dofinansowanie w kwocie 2,5 tys. zł. Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek pod warunkiem, iż 35 osób lub przeważająca większość uczestników oferowanych w piśmie zajęć będzie pochodziła z terenu Gminy Halinów.

            Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski powiedział, że Komisja omówiła problematykę działalności gminnej oczyszczalni ścieków.       Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski powiedział, że zostanie zbadana dokumentacja budowy Szkoły Podstawowej w Halinowie. Ponadto poinformował, że został sporządzony protokół pokontrolny decyzji wydawanych przez RAB, który potwierdził nieprawidłowości ujawnione przez kontrolę wewnętrzną.

Ponadto członkowie Komisji pozytywnie zaopiniowali wykonanie budżetu Gminy Halinów za I półrocze 2003 r.

 

XI. Pisma i informacje do Rady Miejskiej

Rada Miejska w Halinowie zapoznała się z treścią niżej wymienionych pism:

-          pana S. Mioduszewskiego dotyczących kontroli posesji pana S. Mioduszewskiego przez pracowników Urzędu

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wyjaśnił, że wizyta u pana S. Mioduszewskiego była rezultatem faktu, iż pan S. Mioduszewski poszczuł psami dwie osoby. Sołtys Długiej Szlacheckiej L. Gelo, który uczestniczył w wizytacji zaświadczył, że ani inspektor

K. Murawska - Heleszko, ani dwaj policjanci nie wypowiadali gróźb pod adresem pana S. Mioduszewskiego.

-          Pani B. Krokowskiej w sprawie uchylenia uchwały dotyczącej nadania nazwy ulicy A. Asnyka w Długiej Kościelnej,

-          Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie skargi pana Wacława Doleżał oraz skargi pana Andrzeja Lipińskiego,

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wyjaśnił, że sprawa pana W. Doleżał i A. Lipińskiego toczy się w sądzie.

-          Zarządu Dróg Powiatowych w Mińsku Mazowieckim, który informował o terminie wizji lokalnej na drodze powiatowej Nowy Konik – Józefin – Długa Kościelna,

Z-ca Burmistrza powiedział, że zdarzało się, że urzędnicy pracujący w Urzędzie Miejskim w Halinowie nie zostali poinformowani o spotkaniach dotyczących m.in. oględzin dróg, pomimo wcześniejszych zapewnień. Co więcej, pracownik Urzędu Miejskiego w Halinowie, który został zaproszony na posiedzenie komisji omawiającej stan dróg, został wyproszony z posiedzenia.

             Radny Powiatowy M. Kostka stwierdził, że nie wiedział o takim zdarzeniu i będzie próbował wyjaśnić sprawę.

-          Wojewódzkiego Szpitala Psychiatrycznego „Drewnica” z prośbą o dofinansowanie,

-          Pana Antoniego Wernera w sprawie zmian do planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Hipolitów,

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że odbędzie się spotkanie wiejskie w Hipolitowie w sprawie zmian do planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Hipolitów,

-          Informacją Urzędu Miejskiego w Halinowie o opracowywaniu planu – koncepcji cmentarza w Długiej Kościelnej,

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski przedstawił na rysunku propozycję planu rozbudowy cmentarza,

-          Rady Sołeckiej w Deśnie dotyczącej sprzeciwu wobec podejmowania uchwały dotyczącej opłaty adiacenckiej.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że chciałby z Panem Burmistrzem uczestniczyć w zebraniu Rady Sołeckiej w Deśnie, na którym zostałaby omówiona istota opłaty adiacenckiej.

-          Skargi rodziców na podtrzymanie decyzji o utworzeniu jednego oddziału I kl. gimnazjum w Okuniewie.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że klasa będzie liczyła 28 osób, podobnie jak klasy w Halinowie. Natomiast, jeśli w przyszłym roku będzie więcej zgłoszeń kandydatów do gimnazjum, zostanie utworzonych więcej klas.

 

XII. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

            Radny Powiatowy J. Grużewski powiedział, że na ostatniej sesji w powiecie był omawiany temat Zakładu Opieki Zdrowotnej w Mińsku Mazowieckim oraz przyjęcie sprawozdania z realizacji budżetu powiatu za I półrocze 2003 r.

            Radny Powiatowy M. Kostka poinformował o poziomie bezrobocia na terenie powiatu oraz zobowiązał się do poinformowania Urzędu Miejskiego w Halinowie o terminie planowanej wizji lokalnej drogi w Józefinie przez Zarząd Dróg Powiatowych.

 

XIII. Interpelacje i zapytania.

            Radny B. Janczarek zapytał, czy w trakcie budowy drogi wojewódzkiej byłaby możliwość odwodnienia terenu przy ul. Długiej.

Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że problem osuszenia terenu będzie omawiany ze Starostą, gdyż Zarząd Dróg Wojewódzkich nie posiada kompetencji w zakresie budowy dróg powiatowych.

            Radny J. Jeziorski poinformował, że przy ul. Stanisławowskiej w Okuniewie jest zapadnięty rów.

Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że zgłosi tę sprawę do odpowiedniego urzędu.

            Pan P. Foryś poinformował o wybudowaniu ogrodzenia na gruncie zajętym pod chodnik przez mieszkańców jednej posesji w Hipolitowie.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, iż pracownik Referatu Architektoniczno – Budowlanego był na kontroli i fakt został zgłoszony do Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim do Referatu Nadzoru Budowlanego, do którego kompetencji należy rozpatrzenie tej sprawy.

            Pan J. Gomulski zapytał, kiedy zostanie wyjaśniona kwestia zmiany charakteru jego gruntu.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odpowiedział, że ta kwestia zostanie omówiona przez Komisję Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.

            Radny Powiatowy M. Kostka poinformował o powstaniu komitetu protestacyjnego przeciwko budowie zakładu utylizacji odpadów komunalnych w sąsiedztwie Michałowa.

 

XIV. Wolne wnioski

Wobec braku wolnych wniosków przystąpiono do kolejnego punktu obrad.

 

XV. Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady o godz. 20.13 dokonał zamknięcia posiedzenia X Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 11:18:38)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 10:54:37)