Uchwała Nr XXV/276/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 03 grudnia 2004 roku w sprawie ustalenia
UCHWAŁA Nr XXV/276/04
Rady Miejskiej w Halinowie
z dnia 03 grudnia 2004 roku
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych.
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku – o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 90 ust.1, 2b,2c,3c i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 roku – o systemie oświaty ( t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329 z późn. zm.) i art.46 ustawy z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203,poz.1966)
Rada Miejska w Halinowie uchwala, co następuje:
§ 1
Określa się tryb udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli (w tym specjalnych) w brzmieniu ustalonym w załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Halinów.
§ 3
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2005 r.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Halinowie
/-/ Włodzimierz Gronczewski
Załącznik Nr 1
do uchwały Nr XXV/276/04
Rady Miejskiej w Halinowie
z dnia 03 grudnia 2004 roku
TRYB UDZIELANIA I ROZLICZANIA DOTACJI DLA PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH
§ 1
1. Dotacje z budżetu gminy Halinów przysługują przedszkolom niepublicznym , funkcjonującym na terenie gminy Halinów.
2. Jeżeli do przedszkola funkcjonującego na terenie gminy Halinów uczęszcza dziecko nie będące mieszkańcem gminy Halinów lub do przedszkola funkcjonującego na terenie innej gminy uczęszcza dziecko będące mieszkańcem gminy Halinów, wówczas zainteresowane gminy rozliczają między sobą ponoszone z tego tytułu wydatki (koszty udzielonej dotacji) na podstawie zawartych porozumień.
§ 2
1. Dotacji dla przedszkoli funkcjonujących na terenie gminy Halinów udziela się na wniosek osoby prowadzącej to przedszkole, złożony w Urzędzie Miejskim nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.
2. Wniosek, o którym mowa w ust.1 powinien zawierać:
a) nazwę i adres przedszkola,
b) nazwę i adres osoby prowadzącej przedszkole,
c) numer i datę zaświadczenia o wpisie przedszkola do ewidencji prowadzonej przez właściwą jednostkę samorządu terytorialnego,
d) planowaną liczbę dzieci w roku, którego dotyczy wniosek o dotację, z uwzględnieniem planowanej liczby dzieci w okresie styczeń-sierpień oraz w okresie wrzesień – grudzień wraz z załączonym wykazem dzieci z terenu innych gmin,
e) zobowiązanie do informowania o zmianach zachodzących w liczbie dzieci.
§ 3
1. Dotacje dla niepublicznych przedszkoli wymienionych w § 1 ust.1 przysługują na każde dziecko zamieszkałe na terenie gminy Halinów w wysokości równej 75 % ustalonych w budżecie gminy Halinów wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jedno dziecko, w przypadku ucznia niepełnosprawnego dotacja jest równa kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola i oddziału przedszkolnego w części subwencji ogólnej otrzymywanej przez gminę Halinów.
2. Dotacja jest przekazywana w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca.
3. W celu otrzymania miesięcznej części dotacji osoba prowadząca placówkę składa w terminie do 20. dnia danego miesiąca informację o liczbie dzieci, na których przysługuje za dany miesiąc odpowiednia dotacja z budżetu gminy Halinów.
§ 4
Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole sporządza i przekazuje do Urzędu Miejskiego w Halinowie roczne rozliczenie z otrzymanych dotacji, z uwzględnieniem faktycznej liczby dzieci w miesiącu otrzymania dotacji, w terminie do 20 stycznia roku następnego.
§ 5
Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole sporządza i przekazuje Burmistrzowi Miasta Halinów wykaz dzieci zamieszkałych na terenie innych gmin a uczęszczających do przedszkola funkcjonującego na terenie gminy Halinów.
Wykaz zawierający następujące dane;
- imię i nazwisko dziecka ,
- miejsce zamieszkania,
- nazwę gminy
należy przekazać w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
§ 6
1. Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole zobowiązana jest do udostępnienia na żądanie Urzędu Miejskiego dokumentację potwierdzającą rzeczywistą liczbę dzieci.
2. W przypadku stwierdzenia pobrania większej dotacji niż przysługująca, co było wynikiem nierzetelnie udzielonych informacji będących podstawą jej obliczenia, nadwyżka podlega zwrotowi wraz z odsetkami w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia nieprawidłowości wraz
z ustawowymi odsetkami.
W przypadku nie dokonania zwrotu, kwotę należną w kolejnym miesiącu pomniejsza się o kwotę nadwyżki podlegającej zwrotowi, wraz z odsetkami.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Halinowie
/-/ Włodzimierz Gronczewski