Protokół z obrad III Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 13 grudnia 2002 roku

Protokół z obrad

III Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

w dniu 13 grudnia 2002 roku

 

Posiedzenie obrad III Sesji Rady Miejskiej w Halinowie odbyło się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego.

Otwarcia obrad dokonał Przewodniczący Rady p. Włodzimierz Gronczewski o godz. 1015, po czym uczestnicy obrad w pozycji stojącej uczcili minutą ciszy pamięć ofiar stanu wojennego.

Po odczytaniu listy obecności przez Przewodniczącego Rady zostało stwierdzone quorum

Rady w liczbie 13 osób.

Podczas ustalenia porządku obrad została przyjęta propozycja Przewodniczącego Rad; odnośnie rozpatrzenia spraw wymienionych w    zawiadomieniach o terminie Sesji oraz wniosek p. Burmistrz Jolanty Damasiewicz o dodanie do punktu „Podejmowanie uchwał i wniosków"  - p.pkt-u „Odwołanie  Sekretarza Miasta".  Rada Miejska uwzględniając zgłoszone propozycje, w wyniku głosowania: za - 13, przeciw - O, wstrz. - O, przyjęła niżej wymieniony porządek obrad;

         I.      Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum Rady.

      II.      Przyjęcie porządku obrad.

    III.      Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

   IV.      Przyjęcie protokołu z obrad I Sesji Rady Miejskiej z dnia 19.XI.02 r. oraz II Sesji z dnia 09.XII.02r.

      V.      Informacja z pracy Burmistrza.

   VI.      Podejmowanie uchwał i wniosków w prawach:

1/     powołanie Komisji Regulaminowej

2/     powołanie Komisji Rewizyjnej

3/     powołanie Komisji Budżetowej

4/     ustalenie wynagrodzenia Burmistrza

5/     nadanie nazwy ulicy położonej we wsi Hipolitów w gminie Halinów

6/     ustalenie zasad usytuowania na terenie Gminy Halinów miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych

7/     programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2003 dla Gminy Halinów

8/     Odwołanie Sekretarza Miasta Halinów.

      VII.      Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

   VIII.      Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

        IX.      Interpelacje i zapytania.

           X.      Wolne wnioski.

        XI.      Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

Ad.III

 

Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zostali zaproponowani:

Grzegorz Jerzak,

Jan Jeziorski,

Mieczysław Odalski.

Wymienione osoby wyraziły zgodę na udział w pracy Komisji.

Rada Miejska w wyniku głosowania: za - 13, przeciw - O, wstrz. - O postanowiła powołać w/w kandydatów do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków.

Ad.IV

l/ Przyjęcie protokołu z obrad I Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 19.XI.br. nastąpiło z poprawką naniesioną na stronie 2 w trzecim wersie od dołu polegającą na skreśleniu nazwiska „Jerzak" i zastąpieniu słowami „Foryś" w wyniku głosowania: za- 13, przeciw - O, wstrz. - 0.

2/ Przyjęcie protokołu obrad II Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 09.XII.br. nastąpiło bez uwag w wyniku głosowania: za - 13, przeciw - O, wstrz. - 0. Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził przyjęcie protokołów z obrad I i II Sesji Rady Miejskiej.

Ad.V

P.Jolanta Damasiewicz - Burmistrz Miasta przedstawiła Radzie Powołanego zastępcę Burmistrza p.Marka Chibowskiego z dniem 10.XII.br., który otrzymał jako jedno z pierwszych zadań przeorganizowanie pracy w Urzędzie Miejskim.

Zdaniem p.Burmistrz jest to dobry fachowiec, który swoim działaniem przysłuży się dla naszej Gminy.

W dalszym wystąpieniu została udzielona informacja, iż wymiana oświetlenia ulicznego dobiega zakończenia. Decyzja dot. wymiany oświetlenia została podjęta przez pełniącego funkcje Organów Gminy. Część lamp zdemontowanych zostanie wykorzystana do uzupełnienia brakujących w terenie, przy czym odcinki dróg i ulic wymagają opracowania projektów w związku z czym termin doświetleń może się wydłużyć.

Z wniosków złożonych na piśmie do Urzędu Miejskiego planuje się dodatkowe oświetlenie w Długiej Szlacheckiej, Budziskach, Halinowie, Chobocie, Żwirowce.

P.Burmistrz wniosła o składanie wniosków w przedmiotowej sprawie na piśmie.

Radna p. L.Simbierowicz zwróciła się o przeprowadzenie oświetlenia w Długiej Szlacheckiej przy ulicy Leśnej jednorazowo w całości.

P.Burmistrz poinformowała Radę, iż zostały rozpatrzone protesty i zarzuty do projektu planu przestrzennego zagospodarowania z miejscowości Okuniew, natomiast w miesiącu styczniu przyszłego roku wstępnie planowane jest uchwalenie planów dla miejscowości: Halinów, Kazimierów, Królewskie Brzeziny, Zagórze.

P.Burmistrz   zapoznała  Radę   z   otrzymanym  postanowieniem  Sądu  Apelacyjnego  w Lublinie, którym zostało oddalone zażalenie złożone przez Gminę do wyroku Sądu Okręgowego w Siedlcach zasądzającego od Gminy kwotę 79.023,00 zł. wraz z odsetkami oraz kosztami zastępstwa procesowego tytułem rozliczeń budowy Szkoły Podstawowej w Halinowie przez Firmę „Australex". Przedmiotową sprawę w imieniu Gminy prowadzi mecenas Z.Mazurczak.

P.Skarbnik udzieliła informacji, iż z wydanego wyroku wynika zobowiązanie dla gminy w wysokości około 390.000 zł.

P.Burmistrz przekazała  informację uzyskaną od  p. Z.Mazurczaka , iż istnieje możliwość złożenia wniosku o kasację wyroku, natomiast znikome są szansę na korzystny wynik w związku z czym należy przewidzieć środki w budżecie gminy na przyszły rok. Mieszkanka wsi Hipolitów wniosła o stały monitoring dróg i ulic prowadzony przez pracowników Urzędu oraz bieżące prowadzenie napraw.

P.Dobosiewicz zgłosił potrzebę zmiany czasu oświetlenia dróg i ulic w miejscowości Mrowiska.

Przedstawiciel Długiej Szlacheckiej zgłosił potrzebę wysypania   gruzem drogi pod lasem odchodzącej od ulicy asfaltowej Długa Szlachecka -Miłosna.

Ad.VI

l/ Powołanie Komisji Regulaminowej.

Przewodniczący Rady zgłosił wniosek dot. zmiany zapisu w projekcie uchwały- §1 pkt l, aby ustalić liczbę członków Komisji Regulaminowej z 6 na 4.

Rada w/w wniosek przyjęła w wyniku głosowania: za 13, przeciw - O, wstrz.- 0.

Do składu osobowego w/w Komisji zostali zgłoszeni:

1. Mieczysław Odalski,

2. Teresa Kowalczyk,

3. Włodzimierz Gronczewski,

4. Adam Ludwiniak.

Osoby wymienione w pkt. 1,2,3 obecne na sali wyraziły zgodę na kandydowanie, natomiast wymieniony- w pkt 4 złożył pisemne oświadczenie, które odczytał Przewodniczący Rady.

Zgłoszone nazwiska kandydatów zostały kolejno poddane pod głosowanie.

Przy  powołaniu składu osobowego Komisji Regulaminowej głosowano:

1/     za p.Mieczysławem Odalskim 13 Radnych,

2/     za p.TeresąKowalczyk- 13 Radnych,

3/     za p.Włodzimierzem Gronczewskim - 13 Radnych.

4/     za p. Adamem Ludwiniakiem - 13 Radnych.

 

 

Przewodniczący Rady zaproponował na przewodniczącego Komisji p.Adama Ludwiniaka uzasadniając, iż jest to odpowiedni kandydat, ponieważ w ciągu dwóch ostatnich kadencji pełnił fiinkcję przewodniczącego Rady. W trakcie głosowania przybył na salę Radny p.Tadeusz Jankowski..

Za wyborem na przewodniczącego Komisji Regulaminowej p.Adama Ludwiniaka głosowało 14 Radnych.

Po odczytaniu przez przedstawiciela Komisji Uchwał i Wniosków projektu uchwały wraz z nazwiskami osób Rada w wyniku głosowania jednogłośnie 14 głosami podjęła uchwałę w sprawie powołania Komisji Regulaminowej.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

2/ Ustalenie składu osobowego Komisji Rewizyjnej.

Po odczytaniu projektu uchwały do składu osobowego Komisji zostali zgłoszeni przez p.Roberta Wasiaka niżej wymienieni Radni:

1/     p.Tadeusz Jankowski,

2/     p.Mieczysław Odalski,

3/     p.Henryk Foryś,

4/     p.Lidia Simbierowicz,

5/     p.Stanisław Wieczorek,

6/     p.Jan Jeziorski.

 

P.Włodzimierz Gronczewski zaproponował na przewodniczącego Komisji Rewizyjnej pana Tadeusza Jankowskiego uzasadniając, iż kandydat posiada doświadczenie zdobyte w wyniku działalności Komisji Rewizyjnej w związkach zawodowych. Wszystkie osoby wyżej wymienione wyraziły zgodę na kandydowanie. Podczas poddania kolejno pod głosowanie poszczególne nazwiska osób zgłoszonych do pracy w przedmiotowej Komisji wraz z kandydaturą na przewodniczącego uzyskano wyniki równe: - za 14, przeciw - O, wstrz.- 0.

Po odczytaniu projektu uchwały uzupełnionego o nazwiska osób wybranych do składu Komisji Rada jednogłośnie - 14 głosami podjęła uchwałę w powyższej sprawie - po czym Przewodniczący Rady ogłosił podjęcie uchwały o ustaleniu składu osobowego Komisji Rewizyjnej.

3/ Ustalenie składu osobowego Komisji Budżetowej.

Do odczytanego projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Budżetowej zaproponowani zostali Radni: p.Robert Wasiak, p.Stanisław Wieczorek, p.Jan Jeziorski, p.Jan Papis, p.Adam Ludwiniak, p.Lidia Simbierowicz. Przewodniczący Rady zgłosił wniosek o wybór na przewodniczącego Komisji p.Roberta Wasiaka uzasadniając, iż zgłoszony kandydat posiada wiedzę z dziedziny finansów ponieważ tymi zagadnieniami zajmuje się zawodowo.

 

W/w osoby wyraziły zgodę na kandydowanie. Podczas przeprowadzania imiennych głosowań o wyborze wymienieni kandydaci wraz z przewodniczącym Komisji Budżetowej uzyskali równe wyniki: za - 14, przeciw - O, wstrz.- 0.

Podjęcie w/w uchwały nastąpiło w wyniku głosowania -jednogłośnie - 14 głosami.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie w/w uchwały.

Radny p.Tadeusz Jankowski odczytał treść pisma do Rady Powiatu w sprawie zmian w obsłudze mieszkańców gminy z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z Mińska Mazowieckiego na Poradnię mieszczącą się w Sulejówku oraz zwrócił się do pozostałych Radnych z prośbą o poparcie wystąpienia poprzez złożenie podpisu. Przerwa od godz.1115 - 1140.

4/ Uchwała w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza

Przewodniczący Rady zapoznał Radnych z kwotą bazową, która na dzień dzisiejszy wynosi 1490,30 zł. i jest stosowana do uchwały w sprawie ryczałtów i diet dla radnych, członków komisji i przewodniczących rad sołeckich.

P.Alicja Kuźma - Skarbnik Gminy podała kwoty wynikające z obowiązującej uchwały w w/w sprawie.

Przewodniczący Rady zwrócił się do Radnych z propozycją utrzymania dotychczasowej uchwały w sprawie diet.

Członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytał projekt uchwały.

Przewodniczący Rady przytoczył przepisy dotyczące wynagrodzenia Burmistrza, które jest uzależnione od liczby mieszkańców oraz zaproponował ustalenie wynagrodzenia na poziomie wypłacanych pensji poprzednikom.

P.Włodzimierz Gronczewski zaproponował niżej wymienione stawki:

kat. XX - kwota 4.200 zł, dodatek funkcyjny wg stawki 8 w wysokości 200% najniższego wynagrodzenia zasadniczego i dodatku specjalnego na okres l roku w wys. 20 % wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego.

Propozycję dodatku specjalnego uzasadniono jednoosobowym podejmowaniem decyzji oraz rozpoczęciem budowy Gimnazjum przez Burmistrza. Proponowana stawka wynagrodzenia ogółem wynosiłaby kwotę 6.740,00 zł. brutto, 4.400 zł. netto oraz ryczałt miesięczny na samochód z limitem 300 km.

Projekt uchwały w powyższej sprawie wraz z propozycją stawek zgłoszonych przez Przewodniczącego Rady został przyjęty w wyniku głosowania -jednogłośnie 14 głosów.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza.

5/ Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy położonej we wsi Hipolitów gmina Halinów.

Członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytał projekt uchwały.

Kierownik Referatu Geodezji i Gospodarki Gruntami poinformowała, iż propozycja nadania nazwy ulicy Klonowa pochodzi z wniosku mieszkańców miejscowości i dotyczy drogi powstałej w wyniku podziału działek , przejętej przez Gminę na podstawie decyzji.

Radny p. Jan Jeziorski poparł projekt uchwały oraz wniósł o nadawanie nazw ulic w momencie dokonywania podziału działek i nadawanie numerów policyjnych. W trakcie dyskusji omówiono potrzebę sukcesywnego załatwiania spraw formalnych w Urzędzie /bez zbędnej zwłoki/ na podstawie wniosków składanych przez mieszkańców dot. nadawania nazw ulic i numeracji.

Po zakończeniu dyskusji Rada w wyniku głosowania 14 głosami /jednogłośnie/ przyjęła projekt uchwały. Przewodniczący Rady ogłosił podjęcie uchwały w powyższej sprawie.

6/ Uchwała w sprawie ustalenia zasad usytuowania na terenie Gminy Halinów miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

Po odczytaniu przez p. Jerzaka projektu uchwały w w/w sprawie została przeprowadzona dyskusja.

P.Adam Ciszkowski wypowiedział się, aby do projektu uchwały przy słowach „obiektu sakralnego" dodać słowa „w dni świąteczne".

P.Jeziorski podniósł sprawę odstąpienia od określenia odległości. Propozycja wykreślenia zdaniem mówcy jest zasadna ponieważ są to dodatkowe ograniczenia, które w wielu przypadkach powodują'odmowy wydania zezwoleń i pozbawiają Gminę dochodów.

P.Tadeusz Jankowski zaproponował zapis zobowiązujący osoby zainteresowane wydaniem zezwolenia do dostarczenia na piśmie zgody od Parafii w przypadkach, gdy odległość jest krótsza od 100 m.

W trakcie dyskusji poddano propozycje wydawania zezwoleń bez określenia odległości bądź określenia odległości w pewnych rozpiętościach od... do ... lub pozostawienie spraw do indywidualnych decyzji Burmistrza.

Przerwa 1305-1325.

Po wznowieniu obrad przez Przewodniczącego Rady wniosek formalny zgłosił p. Jan Jeziorski „aby w w/w uchwale zmienić odległość sprzedaży alkoholu ze 100 m do odległości 50 m.

P.Jan Papis zaproponował pozostawienie zapisu w brzmieniu przygotowanego projektu.

P.Burmistrz zwróciła się do Rady o jednoznaczne określenie zasad, które nie będą powodować konfliktów i nasuwać domysłów przy wydawaniu zezwoleń w związku z czym popiera wniosek zgłoszony w projekcie uchwały.

Uchwałę w w/w sprawie Rada podjęła w wyniku głosowania za - 12, przeciw - 0, wstrz.-2.

7/ Uchwała w sprawie programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2003 dla Gminy Halinów.

P. Burmistrz poinformowała Radę, iż ustawa nakłada obowiązek corocznego uchwalania programu.

Z ustawy wynika, iż środki pozyskane za wydane zezwolenia muszą być wydawane na profilaktykę alkoholową zgodnie z przyjętym programem. PJanina Malinowska omówiła problemy występujące na terenie gminy w oparciu o własne spostrzeżenia, zgłaszane postulaty oraz analizę danych uzyskanych z ankiet rozprowadzanych wśród uczniów.

Przedłożony projekt programu uwzględnia lokalne potrzeby.

W trakcie dyskusji poruszona została sprawa niewykorzystanych środków w bieżącym roku z funduszu przeciwalkoholowego.

Radny p.Jan Papis zgłosił potrzebę dofinansowania grup młodzieży ponad gimnazjalnej, która korzysta za odpłatnością z sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Brzezinach. Przewodniczący Rady zasygnalizował    o    problemach    dyrektorów    szkół,    którzy udostępniając sale gimnastyczne po godzinach lekcyjnych zobowiązani są do zapewnienia nadzoru  nad  młodzieżą i  obiektem wobec  czego  ponoszą koszty  wynagrodzeń dla opiekunów,

P.Burmistrz poinformowała Radę, iż w najbliższym czasie planowane są spotkania 2 dyrektorami szkół, na których zostaną omówione poruszone zagadnienia. Po zakończeniu dyskusji został poddany pod głosowanie projekt uchwały w/w bez zmian. Za podjęciem uchwały głosowało - 14 Radnych, przeciw - 0, wstrz. - 0. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały w w/w sprawie.

8/ Uchwała w sprawie odwołania sekretarza Miasta Halinów.

Komisja Uchwał i Wniosków zapoznała Radę z projektem uchwały.

P.Jolanta   Damasiewicz   poinformowała,      zgodnie   z   posiadanymi   kompetencjam powoływanie bądź odwoływanie przez Radę osób na powyższe stanowisko odbywa się na wniosek Burmistrza.

W związku z tym, iż każdy szef ma prawo doboru pracowników, a obecny Sekretarz zosta powołany przez poprzednika wnosi o Jego odwołanie. P.Burmistrz oświadczyła, iż zamierza ogłosić konkurs na w/w stanowisko. Projekt uchwały został przyjęty przez Radę w wyniku głosowania: za - 12, przeciw - O wstrz. - 2. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

VII. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

Rada Miejska została zapoznana z treścią pism odczytanych przez V-ce Przewodniczących Rady.

-          p. Antoniego Piotrowskiego dot. Przekształcenia działki położonej w Okuniewie z budowlanej na budowlano-usługowąz dnia 03.12.2002 r. Sprawa została skierowana do Referatu Architektoniczno-Budowlanego.

-          Uchwała Nr 348/W/02 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 25.11.2002 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Rady Miejskiej w Halinowie na 2003 r. wraz z objaśnieniami informacji o stanie mienia komunalnego.

-          Zastrzeżenia mieszkańców m.Halinów posesji przy ulicy 3 Maja o nie wyrażeniu zgody na ogrodzenie posesji p.E. i S.Zawiska z uwagi na trwające postępowanie sądowe. Pismo z dn. 02.11.2002 r.

-          P.Woźniak Beata i inni dot. wprowadzenia zapisów w planie przestrzennego zagospodarowania gminy charakteru o znaczeniu handlowo-usługowego działek położonych w Halinowie przy ulicy 3-go Maja. Pismo z dnia 25.11.2002 r.

-          Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie. Pismo o Nr BDG 111.0550/0553/02 z dnia 21.11.2002r. - do wiadomości Rady - odpowiedź udzielona w p. Szczepanowi Mioduszewskiemu zam. Długa Szlachecka ul, Warszawska l w sprawie referendum gminnego.

-          Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie.Pismo o Nr BDG.III.0550/0553/1098/02 z dnia 21.11.2002r. dot. skargi z dnia 23.10.2002r. p.Szczepana Mioduszewskiego na Zarząd Miasta w sprawie podatku rolnego i leśnego od gospodarstwa. Przedmiotowa skarga została przekazana do rozpatrzenia Komisji Rewizyjnej.

-          Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 14.03.2002r. w sprawie podjęcia zawiesze­nia postępowania sądowego ze skargi Sławomira Gawińskiego na uchwałę Rady Miejskiej o Nr IV/76/01.

-          Naczelny Sąd Administracyjny z dnia 02.04.2002r. sygn.akt IVSA.119/02 - termin rozprawy w sprawie U. i M. Farek o zarzut do projektu planu zagospodarowania przestrzennego.

-          Naczelny Sąd Administracyjny z dnia 02.04.2002r. w sprawie Z.Gawińskiego o zarzut do projektu planu zagospodarowania przestrzennego gminy.

-          Naczelny Sąd Administracyjny z dnia 02.04.2002r. sygn.akt IV S.A. 1123-1126/02 -termin rozprawy w sprawie J.Rodke i Rodek, T. i H. Perykowskich o zarzuty do projektu planu zagospodarowania przestrzennego.

VIII. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

Radni powiatu mińskiego p. Jan Grużewski i p.Marek Kostka zapoznali Radę odnośnie złożonego ślubowania, wyborów do władz powiatu i ustalenia składów osobowych merytorycznych Komisji oraz udziału w nich przedstawicieli Gminy Halinów. Ponadto ustalenia wynagrodzenia dla Starosty powiatu i planu pracy Komisji Rewizyjnej. Zaplanowany został termin najbliższej Sesji Rady Powiatu na dzień 18.12.br. Z udzielonej informacji przez p. Jana Grużewskiego wynikało, iż starosta miński popiera wniosek o zmianę obsługi Gminy Halinów z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Mińsku Mazowieckim na Poradnię mieszczącą się w Sulejówku.

 

IX. Interpelacje i zapytania.

 

X.   Wolne wnioski.

Radny p.Jan Jeziorski zgłosił potrzebę poczynienia starań pozyskania środków na budowę chodników wzdłuż ruchliwych ulic w miejscowościach Okuniew i Michałów. Skierowane zostało zapytanie o możliwość uruchomienia jednej szkoły średniej np. licealnej w Okuniewie. Ponadto wniesiono o;

-          zastosowanie lamp ulicznych z osłonami zabezpieczającymi ich zbicie na drodze do szkoły w Okuniewie,

-          zapoznanie Rady ze wszystkimi sprawami toczącymi się w sądach.,

-         wystosowanie listu intencyjnego do Urzędu Miejskiego w Sulejówku o uwzględnienie w projektach budowy kanalizacji miejscowości Okuniew i zabezpieczenie środków na w/w cel jako udział Gminy w partycypacji kosztów inwestycji na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy przedstawicielami gmin,

-          poczynienie starań do przeprowadzenia regulacji rzeki Długa celem zabezpieczenia przed wylewaniem,

-         poczynienie starań podczas uzgodnień planu przestrzennego zagospodarowania Gminy Zielonka do odebrania Gminie Zielonka gruntów przejętych od mieszkańców Gminy pod poligon, obecnie* użytkowanych przez Elektrociepłownię w Kawęczynie,

-         dążenie do zakończenia prowadzonych inwestycji gazyfikacji w poszczególnych miejscowościach.

 

P.Burmistrz odniosła się do powyższego wystąpienia informując, iż sygnalizowano problem władzom Sulejówka i w najbliższym czasie będą prowadzone rozmowy w sprawie możliwości podłączenia m. Okuniew do oczyszczalni ścieków sąsiedniej gminy. W dalszym wystąpieniu p. J. Damasiewicz udzieliła odpowiedzi, iż zarządcą drogi Okuniew - Michałów jest Zarząd Dróg Wojewódzkich w Wołominie z którym należy prowadzić rozmowy, natomiast bez udziału środków własnych gminy z przeznaczeniem na w/w cel trudne będzie osiągnięcie efektu.

P.Burmistrz poinformowała Radnych nt. zaawansowania prac nad planem przestrzennego zagospodarowania gminy oraz zapoznała z treścią decyzji wydanych po rozpoznaniu złożonych wniosków przez Wojewodę i Ministerstwo w sprawach odlesień działek. Na wniosek Radnego nastąpiło bliższe przedstawienie się zastępcy Burmistrza. P.Marek Chibowski udzielając odpowiedzi podał informację o posiadanym wykształceniu oraz z przebiegu pracy zawodowej od roku 1990 w czasie którym dwukrotnie pełnił funkcje sekretarza w Gminach: Ząbki i W-wa Wawer.

Radny p.Tadeusz Jankowski zwrócił się do p. Burmistrz z prośbą o sprawdzenie obowiązków p.Andrzeja Bąbika czy w/w pracownik nie mógł wyjść w teren celem stwierdzenia konieczności instalacji lampy oświetlenia ulicznego w miejscu zgłoszonym przez Niego wcześniej przy ulicy Bema i Słowackiego w Halinowie. W miejscu wskazanym niezbędne jest doświetlenie ponieważ dodatkowe utrudnienia wynikają z licznych nierówności ulic. Pomimo, iż pracownicy oddelegowani w teren stwierdzili potrzebę instalacji lamp, jak również obietnic złożonych przez p. Bąbika do chwili obecnej nie zostały zainstalowane.

P.Burmistrz zwróciła się, aby o przypadkach napotykanych trudności Radni informowali p. Burmistrz na bieżąco.

Radna p.L.Simbierowicz zgłosiła wniosek o wyprodukowanie przez Zakład Komunalny tablic ogłoszeniowych dla sołectw oraz tablic zakazu wyrzucania śmieci z podaniem przepisów dot. sankcji karnych.

Radny p. Jan Papis zgłosił potrzebę utworzenia zatok autobusowych na terenach naszej Gminy wzdłuż drogi krajowej. Przystanki te stanowiłyby miejsca zbiórki dla dzieci dowożonych do szkół jak również dla osób korzystających z komunikacji autobusowej. Przedstawiciel Rady Sołeckiej w Hipolitowie - p. Piotr Foryś zwrócił się o doprowadzenie sieci wodociągowej do 3 gospodarstw rolnych położonych w Hipolitowie.

Sołtys wsi Mrowiska - p.Stanisław Dobosiewicz wyraził niezadowolenie swoje i mieszkańców, iż w Jego sołectwie Gmina nie prowadzi żadnych prac jak również nie zajmuje się równaniem dróg.

P.Halina Kuć zwraca się z prośbą o rozwiązanie problemu mieszkaniowego jednej rodziny zamieszkałej w Okuniewie w budynku komunalnym, który wcześniej zgłaszała do Referatu Gospodarki Komunalnej.

P.Wojciech Kulmiński nadmienił, iż mieszkańcy wsi Cisie oczekują na załatwienie trzech spraw, które zostały złożone na piśmie tj.:

-          nadania nazw ulic,

-          rozbiórki budynku stwarzającego zagrożenie znajdującego się w okolicy OSP,

-          naprawy przepustu mieszczącego się w granicy miejscowości Cisie - Żwirówka,

XL Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

Przewodniczący Rady Miejskiej - p. Włodzimierz Gronczewski po złożeniu życzeń świątecznych ogłosił zamknięcie obrad o godz. 16°°.


Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

Protokolanci:                      

Aleftina Kowalczyk
Danuta Krawczyńska

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-02 16:46:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 10:25:51)