Odpowiedź z dnia 28.11.2013r.
Halinów, dnia 28.11.2013r.
Nr sprawy: ZP.271.51.2013
Wszyscy uczestnicy postępowania
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym, w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych, paczek pocztowych oraz ich ewentualnych zwrotów, na rzecz Urzędu Miejskiego w Halinowie
Wypełniając dyspozycję art. 38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytanie do specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia 26 listopada br. a także dokonuje modyfikacji SIWZ na podstawie art. 38 ust.4 tejże ustawy.
Pytanie 1
SIWZ III.pkt. 1 i zał. nr. 5 do SIWZ paragraf 7, pkt.2
Czy zamawiający pisząc „ustawy z dnia 12 czerwca 2013 roku Prawo pocztowe (Dz.U. z 2012, poz. 1529)” ma na myśli „ustawę z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz.U. z 2012 roku, poz. 1529)?
Odpowiedź: Zamawiający miał na myśli ustawę z dnia 23 listopada 2012 roku Prawo pocztowe (Dz.U z 2012r., poz. 1529).
Pytanie 2
Załącznik nr 4 do SIWZ pkt. 8.
Czy zamawiający pisząc „Odbioru przesyłek wychodzących dokonywać będzie upoważniony przedstawiciel Operatora po okazaniu stosownego upoważnienia Przesyłki musza być nadane przez Operatora w dniu ich odbioru„ ma na myśli płatną usługę transportową „Firmowa Poczta”?
Jeżeli tak to czy zamawiający może:
a) określić termin odbioru przesyłek podając dni tygodnia oraz tolerancję godzinową?
b) zmodyfikować formularz cenowy przez dodanie pozycji umożliwiającej podanie ceny za usługę?
Zmodyfikowanie formularza cenowego o możliwość świadczenia usługi Firmowa Poczta umożliwi złożenie oferty wszystkim potencjalnym wykonawcom.
Zamawiający nie miał na myśli płatnej usługi pocztowej Firmowa Poczta
Ponadto dopuszcza się, że w przypadku gdy operator będzie miał placówkę (nadawczą) w odległości od siedziby Zamawiającego nie większej niż 2 km przesyłki będą dostarczane przez osobę ze strony Zamawiającego (na koszt zamawiającego) z odpowiednim upoważnieniem.
Pytanie 3
Zał. nr 4 do SIWZ pkt.7
Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację Zał. nr 4 do SIWZ pkt.7 na następujący;
7. Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, oraz informacje o pobranej opłacie pocztowej jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki ( zgodnie z wytycznymi operatora). Powyższy zapis będzie zgodny z art. 21. pkt. 3 ustawy Prawo pocztowe?
Odpowiedź: Dopuszczam modyfikację: „pkt 7 . Zamawiający umieszcza na przesyłkach w sposób trwały i czytelny informacje jednoznacznie identyfikujące adresata i nadawcę, oraz informacje o pobranej opłacie pocztowej jednocześnie określając rodzaj przesyłki (zwykła, polecona, priorytetowa) na stronie adresowej przesyłki ( zgodnie z wytycznymi operatora)”.
Pytanie 4
Zał nr 4 do SIWZ pkt. 12.
Czy w związku z pytaniem 3, zamawiający dopuszcza możliwość modyfikacji pkt. 12 na następujący:
12. Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach znaki uzgodnione z Operatorem służące do potwierdzenia opłat dotyczących usługi pocztowej i oznaczenia umożliwiające identyfikację umowy na podstawie, której świadczone są usługi pocztowe” ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza modyfikację pkt 12.” Zamawiający będzie umieszczał na przesyłkach znaki uzgodnione z Operatorem służące do potwierdzenia opłat dotyczących usługi pocztowej i oznaczenia umożliwiające identyfikację umowy na podstawie której świadczone są usługi pocztowe”.
Pytanie 5
Zał. nr 5 do SIWZ paragraf 3 pkt.2
Czy Zamawiający dopuszcza modyfikację § 3 pkt 2 na następujący;
Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. Należności za usługi pocztowe, wynikające z faktur VAT płatnie będą w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury przez Wykonawcę, pod warunkiem otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na minimum 7 dni przed terminem płatności. W przypadku otrzymania faktury po upływie ww. terminu, Zamawiający zapłaci należności za usług pocztowe w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo wstawionej faktury.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza modyfikację § 3 pkt 2 „Za okres rozliczeniowy przyjmuje się jeden miesiąc kalendarzowy. Należności za usługi pocztowe, wynikające z faktur VAT płatnie będą w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury przez Wykonawcę, pod warunkiem otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury na minimum 7 dni przed terminem płatności. W przypadku otrzymania faktury po upływie ww. terminu, Zamawiający zapłaci należności za usług pocztowe w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo wstawionej faktury.”
Pytanie 6
Zał. nr 5 do SIWZ paragraf 4 pkt.3
Czy zamawiający dopuszcza modyfikację paragrafu przez dodanie pkt. 3 o brzmieniu:
3. „Zamawiający dopuszcza możliwość cen jednostkowych brutto w przypadku, jeśli konieczność wprowadzenia zmian umowy wynika z uregulowań prawnych w zakresie ustalania lub zatwierdzania cen za powszechne usługi pocztowe w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe”
Odpowiedz: Nie dopuszcza
Pytanie 7
Zał. nr 5 do SIWZ paragraf 5 pkt. 4 i pkt. 9
Czy zamawiający dopuszcza wykreślenie punktu 4 i pkt. 9, bowiem Wykonawca (Operator Wyznaczony) zgodnie z ustawą z Prawo pocztowe jest ustawowo zobowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych, które objęte są prowadzonym postępowaniem. Odpowiedzialność Operatora z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usług/umowy określa Rozdział 8 wspomnianego Prawa pocztowego
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza wykreślenia pkt 4 i pkt 9.
Pytanie 8
Zał. nr 5 do SIWZ paragraf 5 pkt. 4 ppkt. 1 i ppkt. 2
4.1. Czy zamawiający może podać przesłanki, które mogą być powodem odstąpienia umowy a za które odpowiedzialność ponosi Operator, a które nie są wskazane w ustawie Prawo pocztowe?
4.2. Co zamawiający rozumie pod pojęciem „niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w danym dniu”?
Odpowiedź 4.1 Zamawiający miał na myśli okoliczności, za które wyłączną odpowiedzialność ponosi Operator, a które nie są wskazane w ustawie prawo pocztowe.
Odpowiedź: 4.2 Zamawiający za nienależycie wykonaną usługę uważa sytuację jeżeli:
- Doręczenie przesyłki albo zawiadomienie o próbie jej doręczenia nie nastąpiło w gwarantowanym terminie,
- Nastąpił ubytek lub uszkodzenie przesyłki z zawartością druku.
Zamawiający usługę uważa za niewykonaną jeżeli nastąpiła utrata przesyłki.
Pytanie 9
Zał. nr 5 do SIWZ paragraf 7 pkt. 4
Czy zmawiający dopuszcza modyfikację pkt. 4 na następujący:
4. Spory wynikłe ze stosowania niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Wykonawcy?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza modyfikacji w tym zakresie.
Pytanie 10.
Zał. nr 5 do SIWZ paragraf 5 pkt. 10
Czy zamawiający dopuszcza modyfikację zapisu na następujący:
10. W przypadku zalegania Zamawiającego z płatnościami przez okres dłuższy niż 21 dni od wskazanego terminu zapłaty, usługa począwszy od następnego okresu rozliczeniowego będzie realizowana z zastosowaniem formy płatności „z góry”. W przypadku zastosowania płatności z góry, Wykonawca wystawi fakturę VAT, nie później niż w terminie 7 dni od dnia dokonania wpłaty przez Zamawiającego. Ponownie zastosowanie formy opłaty „z dołu” nastąpić może począwszy od następnego okresu rozliczeniowego, po uregulowaniu zaległych płatności wraz z odsetkami.
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza modyfikacji w tym zakresie.
Pytanie 11.
SIWZ punkt XIV ppkt.1
Czy zamawiający dopuszcza przedłużenie terminu składania ofert do dnia 04.12.2013 godz. 12:00
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza przedłożenie terminu składania ofert do dnia 4 grudnia 2013 godz. 12:00.
Pytanie 12:
Czy zamawiający dopuszcza wprowadzenie następujących zapisów do projektu umowy:
Regulaminu świadczenia powszechnych usług pocztowych,
Regulaminu świadczenia usługi Poczta Firmowa
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza wprowadzenie Regulaminu świadczenia powszechnych usług pocztowych do projektu umowy, .
Pytanie 13
Czy zamawiający dopuszcza możliwość nadawania przesyłek w imieniu i na rzecz, w wyniku czego na dowodzie nadania będzie figurował inny podmiot niż Zamawiający?
Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza modyfikacji.
Działając na podstawie art. 38 ust.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), Zamawiający dokonuje modyfikacji istotnych warunków zamówienia, poprzez zmianę terminu składania ofert
W dziale XIV ust. 1 zamiast „do dnia 02.12.2013r. do godz. 12:00” wpisuje się „do dnia 04.12.2013r. do godz. 12:00” oraz w ust. 2 zamiast „w dniu 02.12.2013r. o godz. 12:15” wpisuje się „w dniu 04.12.2013r. o godz. 12:15”.
Burmistrz
/-/Adam Ciszkowski