Protokół z obrad IV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 17 stycznia 2003 roku
Protokół z obrad
IV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie
w dniu 17 stycznia 2003 roku
Posiedzenie obrad IV Sesji Rady Miejskiej w Halino wie odbyło się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego.
Otwarcia obrad dokonał Przewodniczący Rady p. Włodzimierz Gronczewski o godz. l O00. Po odczytaniu listy obecności przez Przewodniczącego Rady zostało stwierdzone ąuorum Rady w liczbie 14 osób. Podczas ustalenia porządku obrad Przewodniczący Rady zawnioskował o dodanie niżej wymienionych punktów: IV. Przyjęcie protokołu z obrad III Sesji Rady Miejskiej z dnia 13.12.02 r. V. „ Informacja z pracy Burmistrza " oraz między III i IV punktów „ Wystąpienie p. Henryka Mlądzkiego Komendanta Posterunku Policji w Halinowie" „ Wystąpienie p. Pawła Jastrzębskiego z Powiatowego Biura Modernizacji i Restrukturyzacji Rolnictwa " w punkcie X p.pkt-u „ rozpoznanie skargi na Zarząd Miejski w Halinowie złożonej przez pana Szczepana Mioduszewskiego żarn. Długa Szlachecka 1. W wyniku głosowania: za - 14, przeciw - O, wstrz. - O, Rada przyjęła niżej wymieniony porządek obrad:
I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie ąuorum Rady.
II. Przyjadę porządku obrad.
III. Powołanie komisji uchwał i wniosków.
IV. Wystąpienie p. Henryka Mlądzkiego Komendanta Posterunku Policji w Halinowie
V. Wystąpienie p. Pawła Jastrzębskiego z Powiatowego Biura Modernizacji i Restrukturyzacji Rolnictwa.
VI. Przyjęcie protokołu z obrad III Sesji Rady Miejskiej z dnia 13.12.02 r
VII. Informacja z pracy Burmistrza.
VIII. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:
1-4/ miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obszarów administracyjnych:
Halinów, Kazimierów, Zagórze, Królewskie Brzeziny;
5-6/ nadania nazw ulic położonych w miejscowości Józefin gm. Halinów;
7I zaciągnięcia przez Gminę Halinów kredytu na zadanie inwestycyjne „przebudowa kotłowni z paliwa stałego na gazowe w Gimnazjum w Halinowie w Banku Ochrony Środowiska"
8/ reasumpcji uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych i opłat lokalnych na 2003 rok;
9/ ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu dla potrzeb sporządzenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego;
l0/ przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2003 rok;
l1/ rozpoznanie skargi na Zarząd Miejski w Halinowie złożonej przez pana Szczepana Mioduszewskiego zam. Długa Szlachecka ul. Warszawska l
IX. Sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej.
X. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.
XI. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.
XII. Interpelacje i zapytania.
XIII. Wolne wnioski
XIV. Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie
Ad. III
Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zostali zaproponowani:
Jan Papis,
Lidia Simbierowicz,
Marcin Sukiennik.
Wymienione osoby wyraziły zgodę na udział w pracy Komisji.
Rada Miejska w wyniku głosowania: za - 14, przeciw - O, wstrz. - O postanowiła powołać w/w kandydatów do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków.
Ad. IV
Komendant Komisariatu Policji w Halinowie przedstawił sprawozdanie z działalności Policji w minionym roku. W styczniu 2002 r. było 24 etaty, na terenie działalności Komisariatu na stałe zamieszkiwało 19 tyś. mieszkańców, szacuje się, iż około 3 tyś. przebywało czasowo. Od 27 października 2002 roku dodatkowo przybyło około 10 etatów, zaś Komisariat swą działalnością objął teren miasta Sulejówek. W styczniu 2002 roku wykrywalność wynosiła 7% w grudniu wzrosła do 54,5%. Komendant podziękował za pomoc jaką Komisariat uzyskał ze strony Urzędu. Następnie odpowiedział na pytania Radnych odnośnie dofinansowania dodatkowych etatów przez gminy na terenie których działa Komisariat - Urząd Miejski w Halinowie finansuje 4 etaty, Urząd Miasta w Sulejówku żadnego zaś Urząd Gminy w Dębe Wielkim zakupił środki trwałe.
Ad. V
Przedstawiciel Powiatowego Biura Modernizacji i Restrukturyzacji Rolnictwa omówił główne zadania jakimi zajmuje się w/w Biuro. Poinformował, iż na terenie naszej Gminy znakowanie zwierząt przeprowadza p. Robert Maj, omówił zasady przeprowadzania znakowania bydła. Poinformował, iż dodatkowe materiały będą dostępne u p. Gabrieli Dowjat z Powiatowego Zespołu Doradców Rolniczych. Pani Dowjat zaprosiła na szkolenia organizowane na terenie naszej gminy w najbliższym czasie.
Ad VII.
Pani Burmistrz rozpoczęła wystąpienie od omówienia planowanej w najbliższym czasie budowy Gimnazjum w Halinowie. Projekt został przygotowany przed dwoma laty. Składa się z trzech etapów: I - modernizacja kotłowni, II - budowa sal dydaktycznych, III - budowa sali gimnastycznej. Koszt całej inwestycji można oszacować na około 10 min. zł. P. Jolanta Damasiewicz zaznaczyła, iż jest to inwestycja, której Gmina nie uniknie gdyż w szkole uczy się około 1000 dzieci, nauka obywa się w systemie dwu - zmianowym.
Następnie p. Burmistrz powróciła do sprawy omawianej na ostatniej Radzie - spłaty zasądzonego wyroku na rzecz firmy Australex. W niedługim czasie jest przewidziane spotkanie z Prezydentem Warszawy, który ma decydujący głos w kwestii ewentualnego umorzenia odsetek oraz rozłożenia spłaty długu na raty.
Następną kwestią poruszoną przez p. Burmistrz był stan dróg w naszej Gminie. Powiat zgodził się sfinansować 50% kosztów budowy chodnika przy ul. Warszawskiej w Hipolitowie. W dalszej kolejności, na podobnych zasadach ma być przeprowadzona rozbudowa odcinka ul. Okuniewska - ul. Bema. W Michałowie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Wołominie, również 50 % kosztów, zgodził się sfinansować budowę chodnika. Droga A - 2 odcinek leżący na terenie naszej gminy, Zarząd Dróg Krajowych sfinansuje w 50% budowę zatok autobusowych.
Poinformowała, iż na tablicy ogłoszeń w Urzędzie wisi wykaz nieruchomości
położonych w Długiej Kościelnej przeznaczonych do sprzedaży.
Pani Burmistrz poinformowała, iż wydała Zarządzenie w/s kontroli wewnętrznej w
Referacie Architektoniczno-Budowlanym, wyniki zostaną przedstawione na następnej Sesji.
W najbliższym czasie zostanie również wydane Zarządzenie w/s wyborów Sołtysów i Rad Sołeckich.
Pani Mecenas Agnieszka Uścińska przedstawiła informację w sprawie postępowań sądowych prowadzonych przez gminę Halinów i postępowań sądowych przeciwko Gminie Halinów.
Następnie pani Jolanta Damasiewicz odpowiadała na pytania mieszkańców gminy Halinów i radnych. Poinformowała, iż w najbliższym czasie przewidziane jest poprawa drogi w Żwirowce.
Zastępca Burmistrza p. Marek Chibowski odpowiadając na pytanie p. Henryka Foryś, przedstawił koszt budowy chodnika w Michałowie około 200 tyś. zł. - 100 zł. za m2. W Józefinie w najbliższym czasie nie jest przewidziana budowa nowego skrzyżowania. Inwestycje na które Zarząd Dróg powiatowych przeznaczy około 100 tyś. zł, równowartość tej kwoty wyłoży Gmina, to przy ul. Hipolitowskiej przesunięcie przystanku, oznakowanie przejścia dla pieszych, istniej również możliwość wybudowania przystanku w Brzezinach, ul. Warszawska Hipolitów wybudowanie rękawów prawoskrętu i lewoskrętu. W najbliższym czasie nie jest przewidywana budowa przejścia dla pieszych na wysokości PAGEDU.
Radny Jeziorski zapytał o możliwość kanalizacji Okuniewa oraz zaproponował by Rada uchwaliła plan inwestycyjny na najbliższe lata, dodał, iż wszyscy mieszkańcy płacą podatek i należy również pamiętać o innych miejscowościach gminy, zaproponował by do naprawy-dróg pozyskać gruz budowlany.
Pani Burmistrz odpowiadając na pytanie Radnego poinformowała, iż wraz z Zastępcą p. Markiem Chibowskim przeprowadzili rozmowy z Burmistrzem Miasta Sulejówek. Należy rozpatrzyć czy korzystniejsza jest budowa oczyszczalni w Okuniewie czy też ciągnąć kolektor do Sulejówka. Jeśli chodzi o drogi wiejskie to jest możliwość dofinansowania takiej drogi jako drogi transportu wiejskiego, należy jednak wybrać pomiędzy Cisiem, Żwirówkąlub budową połączenia Mrowiska Krzewina.
Została również poruszona sprawa dowozu dzieci z Michałowa do szkoły w Okuniewie.
Radny Wasiak zauważył, iż w sytuacji gdy Gmina wejdzie w tak dużą inwestycję jak budowa gimnazjum, może się okazać iż będą kłopoty z finansowaniem tych małych inwestycji.
Po wyczerpaniu tematyki Przewodniczący ogłosił przerwę od 12.10 do 13.00.
Ad. VI
Przyjęcie protokołu obrad III Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 13.XII.br. nastąpiło bez uwag w wyniku głosowania: za - 14, przeciw - 0, wstrz. - 0.
Przewodniczący Rady Miejskiej stwierdził przyjęcie protokołów z obrad III Sesji Rady Miejskiej.
Ad. VIII
l/ Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Halinów w gminie Halinów.
Członek komisji Uchwał i Wniosków odczytał treść uchwały.
Obecni na sali Projektanci p. Jerzy Wojtecki oraz p. Jolanta Urbanowska odpowiadali na szereg pytań dotyczących w/w uchwały skierowanych do nich przez radnych jak również zainteresowanych sprawą mieszkańców. W związku z szeregiem wynikłych wątpliwości dotyczących przedmiotowej uchwały Przewodniczący zaproponował wycofanie uchwały z porządku obrad. W wyniku głosowania za- 14, przeciw – 0 wstrz. - 0 uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Halinów w gminie Halinów została wycofana z porządku obrad.
Przewodniczący stwierdził wycofanie w/w uchwały z porządku obrad.
2/ Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Kazimierów w gminie Halinów.
Członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytał treść uchwały.
W czasie dyskusji nad projektem w/w uchwały wynikły duże wątpliwości. Przewodniczący Rady zaproponował robocze spotkanie w czasie którego zostaną omówione uchwały dotyczące miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obszarów administracyjnych: Halinów, Kazimierów, Zagórze,
Królewskie Brzeziny. Zaproponował by spotkanie odbyło się 24.01 br. o godz. 17°°.
Radni nie zgłosili zastrzeżeń.
W wyniku głosowania za - 13, przeciw - l, wstrz. - O przedmiotowa uchwała została wycofana z porządku obrad.
Przewodniczący stwierdził wycofanie w/w uchwały z porządku obrad.
3/ Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Zagórze w gminie Halinów.
W wyniku głosowania za - 13, przeciw - l, wstrz. - 0 przedmiotowa uchwała została wycofana z porządku obrad.
Przewodniczący stwierdził wycofanie w/w uchwały z porządku obrad.
4/ Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Królewskie Brzeziny w gminie Halinów.
W wyniku głosowania za - 13, przeciw - l, wstrz. - O przedmiotowa uchwała została wycofana z porządku obrad.
Przewodniczący stwierdził wycofanie w/w uchwały z porządku obrad.
O godz. 15.25 została ogłoszona przerwa. Obrady wznowiono o godz. 15.40.
5/ Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy położonej we wsi Józefin gm. Halinów. (ul. Malwy)
Projekt uchwały odczytała p. Lidia Simbierowicz.
Pani Burmistrz uzasadniła potrzebę podjęcia uchwały wynikającą z faktu, iż budynkom, które tam zostały wybudowane należy nadać numery porządkowe.
Omówiła również problem nadania nazwy ulicy „Dąbrowskiego" w Józefinie.
Nadanie nazw ulic w Cisiu należy wstrzymać do momentu zakończenia spraw w Józefinie.
Projekt uchwały w/w został przyjęty przez Radę w wyniku głosowania: za -14, przeciw - 0, wstrz.-0.
Przewodniczący ogłosił podjęcie przedmiotowej uchwały.
6/ Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy położonej we wsi Józefin gm. Halinów (ul. Bażantów)
Projekt uchwały odczytała p. Lidia Simbierowicz.
Projekt uchwały został przyjęty przez Radę w wyniku głosowania: za -14, przeciw - 0, wstrz. -0.
Przewodniczący ogłosił podjęcie przedmiotowej uchwały.
7/ Uchwała w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Halinów kredytu na zadanie inwestycyjne „przebudowa kotłowni z paliwa stałego na gazowe w Gimnazjum w Halinowie" w Banku Ochrony Środowiska.
Członek Komisji uchwał i wniosków odczytał projekt uchwały. Pani Skarbnik, ze względów proceduralnych, zaproponowała dopisanie w tytule uchwały oraz w § l po słowach „ na zadanie inwestycyjne" słów „z dopłatami do oprocentowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie". Następnie omówiła sposób ustalenia kwoty kredytu - Bank finansuje 70% inwestycji, pozostałe 30% pochodzi z środków własnych Gminy, należało przeprowadzić wstępną symulację kosztów budowy kotłowni. Z tych wstępnych wyliczeń wynika, iż całkowity koszt wyniósł by około 900 tyś. zł. Spłata kredytu została rozłożona 16 rat płaconych kwartalnie począwszy od marca 2004 roku, wysokość jednej raty wyniosła by 39.357,00zł.
Po przedstawieniu projektu przez panią Skarbnik wywiązała się dyskusja czy jest zasadne rozpoczynanie kosztownej inwestycji nie uwzględniając wymiany całej instalacji grzewczej oraz okien w budynku szkoły. Wiceprzewodniczący zaproponował by komisja inwestycyjna zbadała za i przeciw, powołała biegłych. Pani Burmistrz zwróciła uwagę, iż projektanci robiąc projekt, musieli uwzględnić fakt, iż kotłownia będzie ogrzewać istniejący budynek jak również projektowane gimnazjum. W projekcie nie ma zalecenia aby wymieniać istniejącą instalację. Dodała, iż remont kotłowni jest niezbędny, inaczej w przyszłym roku szkoła zostanie bez ogrzewania. Wiceprzewodniczący Wasiak, zaproponował, aby decyzję w tej sprawie przełożyć na następną sesję. Zastępca Burmistrza przypomniał, iż około 14 maja br. wygasa ważność pozwoleń budowlanych, procedury przetargowe są długotrwałe w związku z czym przełożenie decyzji w przedmiotowej sprawie na luty może spowodować, iż projekt straci ważność. Radni zaproponowali aby wcześniej zrobić symulację która by pozwoliła ustalić co jest korzystniejsze - modernizacja czy też budowa nowej kotłowni. Radni zauważyli, iż budowa kotłowni jest jednym z etapów budowy Gimnazjum w Halinowie, czy taka inwestycja jest potrzebna i czy gminę na nią stać. P. Teresa Kowalczyk przypomniała, iż pozwolenie jest wydane na całą inwestycję „Budowa Gimnazjum w Halinowie", decyzji jednak czy budujemy Gimnazjum, czy też tylko kotłownie nie jest podejmowana dziś. Po wybudowaniu kotłowni, inwestycję - aby nie straciły ważności wszystkie pozwolenia już wydane -można przerwać nawet na 2 lata.
Po zakończeniu dyskusji został poddany pod głosowanie projekt w/w uchwały, z uwzględnieniem zaproponowanego dodania w tytule oraz w § l uchwały, po słowach „ na zadanie inwestycyjne" słów „z dopłatami do oprocentowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie". W głosowaniu wzięło udział 14 radnych, za głosowało 11, przeciw - 2, wstrz. - 1. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały w przedmiotowej sprawie.
S/ Uchwała w/s reasumpcji uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych i opłat lokalnych na 2003 rok;
Projekt uchwały odczytała p. Lidia Simbierowicz.
Pani Skarbnik zapoznała Radę z Uchwałą Nr 10/K/03 RIO w Warszawie z dnia 08 stycznia 2003 r. w sprawie stwierdzenia nieważności w części uchwały NR 11/04/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 09 grudnia 2003 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych i opłat lokalnych na 2003 roku.
Salę obrad opuścił radny Bogdan Janczarek.
Po wyjaśnieniu zaistniałych wątpliwości w przedmiotowej kwestii, projekt uchwały został poddany pod głosowanie.
W głosowaniu wzięło udział 13 radnych, za głosowało 11, przeciw - O, wstrz. - 2.
Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały w przedmiotowej sprawie.
9/ Uchwała w/s ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego oraz wartości jednego punktu dla potrzeb sporządzenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego;
Pani Burmistrz zgłosiła autopoprawkę w § 3 słowa „ Przewodniczącemu Zarządu Miejskiego" zastąpić „Burmistrzowi Miasta Halinów"
Pani Mecenas wyjaśniła zasady ustalania wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego. Zaproponowane zmiany tj. ustalenie nowej wartości punktu, dla potrzeb sporządzenia tabel miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, zgłosili kierownicy jednostek organizacyjnych. Przewodniczący Rady podkreślił, iż zmiana uchwały nie jest jednoznaczna z podwyżkami dla pracowników jednostek organizacyjnych gminy. Burmistrz - wyjaśniając powyższe - powiedziała, że Rada w budżecie Gminy przyznaje poszczególnym jednostkom określone fundusze w ramach których kierownicy i dyrektorzy mogą dysponować środkami.
Projekt uchwały został przyjęty przez Radę w wyniku głosowania: za - 12, przeciw - l, wstrz. -0.
Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
10/Uchwała w/s przyjęcia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2003 rok;
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapoznał Radę z poruszanymi na ostatnim posiedzeniu problemami. Głównym tematem było ustalenie planu pracy Komisji. Przewodniczący odczytał proponowany plan pracy:
- Sprawdzenie prawidłowości wydawanych dokumentów przez Referat Architektoniczno-Budowlany.
- Zapoznanie się z dokumentacją budowy Szkoły Podstawowej w Halinowie prowadzonej przez firmę „Australex".
- Analiza budżetu Gminy na 2002r.
- Wykorzystanie pożyczki udzielonej przez Bank Ochrony Środowiska na przebudowę i modernizację oświetlenia ulicznego w Gminie Halinów.
- Zbadanie organizacji pracy i finansowania Zakładu Komunalnego.
- Zbadanie przebiegu budowy Klubu w Józefinie.
- Kontrola Referatu Zamówień Publicznych i Inwestycji w zakresie wykonywanych zadań..
- Kontrola realizacji budżetu.
- budżetu ZSP i Gimnazjum w Halinowie na 2003 r.
- Kontrola realizacji budżetu ZSP w Okuniewie na 2003 r.
- Kontrola realizacji budżetu Szkoły Podstawowej w Cisiu, Chobocie i Brzezinach na 2003 r.
- Sprawy wynikające z bieżących potrzeb zlecane przez Radę.
Radni zaproponowali aby Komisja zajęła się dodatkowo: Sprawdzeniem kosztorysu prac wykonawczych związanych z budową sali gimnastycznej w SP w Brzezinach. Radny Jankowski określił dodatkowo miesiące w jakich komisja ma się zająć poszczególnymi tematami.
Projekt uchwały został przyjęty przez Radę w wyniku głosowania: za - 13, przeciw - 0, wstrz. - 0.
Przewodniczący stwierdził podjecie uchwały.
11/ Uchwała w/s rozpoznania skargi na Zarząd Miejski w Halinowie złożonej przez pana Szczepana Miód uszewskiego zam. Dł. Szlachecka ul. Warszawska 1.
Przewodniczący Komisji przedstawił skargę jaką pan Mioduszewski złożył na Zarząd Miejski oraz stanowisko Komisji w w/w sprawie. Uzasadniając bezzasadność skargi p. Jankowski podkreślił, iż skarżący nie wykorzystał wszystkich przysługujących mu procedur odwoławczych umożliwiających skorzystanie z możliwości zwolnienia z podatku.
Projekt uchwały został przyjęty przez Radę w wyniku głosowania: za - 13, przeciw - 0, wstrz. - 0.
Przewodniczący stwierdził podjęcie uchwały.
Ad. X
Rada zapoznała się z treścią niżej wymienionych pism:
- p. Karoliny Jesiotrzyńskiej, właścicielki Sklepu Spożywczo - Przemysłowego w Okuniewie ul. Rynek 3, dot. zmiany zasad wydawania pozwoleń na sprzedaż piwa;
- p. Edwarda Dołowego dot. zmiany przeznaczenia działki nr 70/4 położonej w Grabinie;
- p. Krzysztofa Gańko dot. zmiany przeznaczenia działki nr 14 położonej w Długiej Szlacheckiej;
- właścicieli działek położonych w Hipolitowie o nr ew. 283/2, 283/3, 283/4, 283/5, 284/3, 284/4, 284/5, 284/6 - wniosek o nadanie nazwy ulicy Bukowa położonej w obrębie w/w działek;
- Stowarzyszenia Powiatów i Gmin Nadświdrzańskich oraz Obszaru Mazowieckiego Parku Krajobrazowego w Mińsku Mazowieckim - wniosek o wybór nowego delegata reprezentującego gminę Halinów;
- Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie ul. Koszykowa 6a dot. uczestnictwa przedstawiciela Gminy w posiedzeniu Kolegium RIO - Badanie uchwały Nr 11/04/02 Rady Miejskiej z dnia 09 grudnia 2002 roku;
- Związku Harcerstwa Polskiego Komenda Hufca Sulejówek im. Batalionu „Zośka" - dot. udziału -młodzieży w Harcerskim Festiwalu Kultury;
- Jerzego Dąbrowskiego prośba o zabezpieczenie całego terenu Zabytkowego Cmentarza zlokalizowanego przy ul. Powstania Styczniowego.
Pani Burmistrz przedstawiła wykaz wniosków do planów przestrzennego zagospodarowania zatwierdzonych do 2002 roku oraz będących w trakcie uchwalania.
Ad XI
Radny Powiatu Mińskiego Henryk Świtkowski przedstawił ostatnio poruszane tematy na Sesji Rady:
- poradnia Psychologiczno - Pedagogicznej w Sulejówku swoim zasięgiem obejmie gminę Halinów,
- z zasobów geodezyjno-kartograficznych utworzono tzw. gospodarstwo pomocnicze,
- projekt budżetu powiatu wynosi szacunkowo około 68 min. zł
- projektowana jest obwodnica przez Kołbiel, Stojadła poza Mińskiem do szosy prowadzącej do Siedlec,
- podjęto uchwałę w/s odpłatnego usuwania i parkowania pojazdów.
Pan Marek Kostka poinformował, iż Komisja Bezpieczeństwa i Rozwoju Powiatu " będzie wizytować komisariaty.
XII.
Pan Marek Kostka zapytał o dalszy ciąg sprawy pobierania opłat za korzystanie przez absolwentów z sali gimnastycznej w Brzezinach.
Pani Burmistrz poinformowała Radnych, iż na spotkaniu z dyrektorami poruszyła ten problem. Dyrektorzy zgodzili się na udostępnianie sal gimnastycznych, jednak jak się później okazało w Brzezinach nadal jest wymagana opłata. Burmistrz praktycznie nie ma możliwości aby wyegzekwować zmianę tej decyzji. Pani Burmistrz podkreśliła, iż 3 godz. tygodniowo są finansowane z Funduszu Przeciwdziałania Alkoholizmowi. Pan Wasiak przedłożył wniosek w sprawie wykonania oświetlenia ulicznego ul. Warszawskiej w Okuniewie - do granicy z Sulejówkiem odcinek o długości około 1000 m - droga wojewódzka nr 637, mieszkańcy zadeklarowali wpłatę 5.100 zł. Zastępca Burmistrza poinformował, iż wniosek w tej sprawie został złożony w Urzędzie Wojewódzkim, chodziło o dofinansowanie odcinka drogi w Okuniewie oraz drogi między Długą Kościelną i Długą Szlachecką. Obydwa projekty zostały oszacowane na około 80 tyś. zł. To od Rady zależy, który odcinek zostanie wykonany.
Przewodniczący poprosił Radnych aby zgłaszali się do honorowego oddawania krwi. W sytuacji kiedy zgłosi się 20 osób Stacja Krwiodawstwa może przyjechać do Gminy.
XII.
Radna Simbierowicz zapytała o możliwość dofinansowania kursu autobusu do Długiej Szlacheckiej.
Przewodniczący przypomniał, iż takie próby były podejmowane, niestety takie linie są nieopłacalne.
Radni zapytali również o konkurs na stanowisko Sekretarza.
Pani Burmistrz poinformowała, iż do dnia dzisiejszego wpłynęły 2 oferty.
Poszukiwana jest osoba na stanowisko Zastępcy Skarbnika.
XIV. Zakończenie obrad
Przewodniczący Rady Miejskiej - p. Włodzimierz Gronczewski ogłosił zamknięcie obrad o godz. 1940.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Halinowie
/-/ Włodzimierz Gronczewski
/-/ Danuta Iliaszuk