Uchwała Nr IX/70/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dn. 23 maja 2003 r. w sprawie: procedury uchwalenia
Uchwała Nr IX/70/03
Rady Miejskiej w Halinowie
z dnia 23 maja 2003 roku
w sprawie: procedury uchwalenia budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów
towarzyszących projektowi budżetu.
Na podstawie art.53 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym
(tj. Dz.U.z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm.) oraz ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U.z 2003 r. Nr 15 poz.148)
Rada Miejska w Halinowie uchwala:
§ 1
Kierownicy gminnych jednostek budżetowych, zakładu budżetowego, samorządowych
instytucji kultury oraz kierownicy referatów opracowują i przedkładają Skarbnikowi
Gminy w terminie do 1 października roku poprzedzającego rok budżetowy, plany
rzeczowe zadań oraz projekty planów finansowych.
§ 2
Projekty planów finansowych, o których mowa w § 1 opracowane są na podstawie:
1.Wskazówek Rady Miejskiej do projektu budżetu
2.Stawek podatkowych, opłat i cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy
z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku budżetowego
3.Prognozy cen w roku budżetowym
4.Przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy
5.Wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy.
§ 3
Radni, przedstawiciele jednostek pomocniczych Gminy oraz reprezentanci społecznych
komitetów mogą składać Skarbnikowi Gminy wnioski do projektu budżetu w terminie
do 1 października roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 4
Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały i wnioski, a także obliczone kwoty
dochodów własnych gminy, dotacji celowych na realizację zadań własnych oraz zleconych
z zakresu administracji rządowej i subwencji ogólnej z budżetu państwa, opracowuje
zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu.
§ 5
1.Burmistrz przygotowuje na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika
projekt budżetu.
Dopuszcza się opracowanie projektu budżetu w kilku wariantach.
2.Projekt budżetu oraz informację o stanie mienia komunalnego z objaśnieniami
Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej do 15 listopada roku poprzedzającego rok
budżetowy.
3.Burmistrz przesyła projekt budżetu do Regionalnej Izby Obrachunkowej
w Warszawie ul. Koszykowa 6a.
§ 6
1.Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła niezwłocznie projekt budżetu wraz
z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym Komisjom Rady.
2.Komisje Rady w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których formułowane są
na piśmie opinie o projekcie budżetu.
W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do budżetu nowego wydatku lub
zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, istnieje obowiązek wskazania przez
komisję źródła jego sfinansowania.
3.Opinie poszczególnych Komisji są podstawą do sformułowania, w terminie 7 dni od daty
ich przedstawienia Komisji Budżetowej, ostatecznej opinii o projekcie budżetu.
§ 7
1.Niezwłocznie po sporządzeniu przez Komisję Budżetową opinii na piśmie, jest ona
przekazywana Burmistrzowi Miasta, który po zapoznaniu się z jej treścią nanosi w
terminie 7 dni poprawki do projektu budżetu.
2.Wnioski Komisji nie uwzględnione w projekcie budżetu, wymagają uzasadnienia
Burmistrza.
§ 8
Przy sporządzaniu projektu porządku Sesji Rady Miejskiej, na której rozpatrywany będzie
projekt budżetu powinny być uwzględnione do odczytania wszystkie opinie Komisji,
Regionalnej Izby Obrachunkowej, Burmistrza i wnioski radnych oraz dyskusja nad
wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie, następnie głosowanie nad projektem
uchwały budżetowej.
§ 9
Burmistrz Miasta opracowuje projekt uchwały budżetowej zgodnie z art.124 ustawy
o finansach publicznych.
§ 10
Burmistrz Miasta opracowuje informację o stanie mienia komunalnego zgodnie
z art. 120 ustawy o finansach publicznych, która stanowi załącznik do projektu uchwały
budżetowej
§ 11
W celu wykonywania budżetu Burmistrz Miasta opracowuje szczegółowy podział
dochodów i wydatków wg działów, rozdziałów i paragrafów.
§ 12
Do zmian w budżecie dokonywanych w trakcie roku budżetowego, stosuje się odpowiednio
przepisy niniejszej uchwały, z tym że:
-wymagane są opinie tych komisji, których zakresu działania dotyczą proponowane
zmiany oraz opinia Komisji Budżetowej
-terminy opracowywania materiałów ustala Burmistrz Miasta
-terminy opiniowania ustala Przewodniczący Rady.
§ 13
Traci moc Uchwała Nr X/138/99 Rady Gminy w Halinowie z dnia 23 grudnia 1999 r.
w sprawie: procedury uchwalenia budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów
informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§ 14
Wykonanie Uchwały zleca się Burmistrzowi Miasta.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.