Uchwała Nr IX/70/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dn. 23 maja 2003 r. w sprawie: procedury uchwalenia

                                                  Uchwała  Nr IX/70/03

 

                                            Rady Miejskiej w Halinowie

 

z dnia 23 maja 2003 roku

 

 

 

w sprawie: procedury uchwalenia budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów

                  towarzyszących projektowi budżetu.

 

 

 

     Na podstawie art.53 ust.1 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. - o samorządzie gminnym

(tj. Dz.U.z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn.zm.) oraz ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U.z 2003 r. Nr 15 poz.148)

 

 

Rada Miejska w Halinowie uchwala:

 

 

§ 1

Kierownicy gminnych jednostek budżetowych, zakładu budżetowego, samorządowych

instytucji kultury oraz kierownicy referatów opracowują i przedkładają Skarbnikowi

Gminy w terminie do 1 października roku poprzedzającego rok budżetowy, plany

rzeczowe zadań oraz projekty planów finansowych.

 

 

§ 2

 

Projekty planów finansowych, o których mowa w § 1 opracowane są na podstawie:

1.Wskazówek Rady Miejskiej do projektu budżetu

2.Stawek podatkowych, opłat i cen obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy

   z uwzględnieniem zmian wchodzących w życie z dniem 1 stycznia roku budżetowego

3.Prognozy cen w roku budżetowym

4.Przewidywanego stanu zatrudnienia na koniec roku poprzedzającego rok budżetowy

5.Wynagrodzeń obowiązujących w roku poprzedzającym rok budżetowy.

 

§ 3

Radni, przedstawiciele jednostek pomocniczych Gminy oraz reprezentanci społecznych

komitetów mogą składać Skarbnikowi Gminy wnioski do projektu budżetu w terminie

do 1 października roku poprzedzającego rok budżetowy. 

 

 

§ 4

 

Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone materiały i wnioski, a także obliczone kwoty

dochodów własnych gminy, dotacji celowych na realizację zadań własnych oraz zleconych

z zakresu administracji rządowej i subwencji ogólnej z budżetu państwa, opracowuje

zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu.

 

 

§ 5

 

1.Burmistrz przygotowuje na podstawie materiałów opracowanych przez Skarbnika

   projekt budżetu.

   Dopuszcza się opracowanie projektu budżetu w kilku wariantach.

2.Projekt budżetu oraz informację o stanie mienia komunalnego z objaśnieniami

   Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej do 15 listopada roku poprzedzającego rok

   budżetowy.

3.Burmistrz przesyła projekt budżetu do Regionalnej Izby Obrachunkowej

   w Warszawie  ul. Koszykowa 6a.

 

§ 6

 

1.Przewodniczący Rady Miejskiej przesyła niezwłocznie projekt budżetu wraz

   z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym Komisjom Rady.

2.Komisje Rady w terminie 14 dni odbywają posiedzenia, na których formułowane są

   na piśmie opinie o projekcie budżetu.

   W przypadku zgłoszenia propozycji wprowadzenia do budżetu nowego wydatku lub

   zwiększenia wydatku przewidzianego w projekcie, istnieje obowiązek wskazania przez

   komisję źródła jego sfinansowania.

3.Opinie poszczególnych Komisji są podstawą do sformułowania, w terminie 7 dni od daty       

   ich przedstawienia Komisji Budżetowej, ostatecznej opinii o projekcie budżetu.

 

 

§ 7

 

1.Niezwłocznie po sporządzeniu przez Komisję Budżetową opinii na piśmie, jest ona

   przekazywana Burmistrzowi Miasta, który po zapoznaniu się z jej treścią nanosi w  

   terminie 7 dni poprawki do projektu budżetu.

2.Wnioski Komisji nie uwzględnione w projekcie budżetu, wymagają uzasadnienia

   Burmistrza.

 

§ 8

Przy sporządzaniu projektu porządku Sesji Rady Miejskiej, na której rozpatrywany będzie

projekt budżetu powinny być uwzględnione do odczytania wszystkie opinie Komisji,

Regionalnej Izby Obrachunkowej, Burmistrza i wnioski radnych oraz dyskusja nad

wniesionymi poprawkami i ich przegłosowanie, następnie głosowanie nad projektem

uchwały budżetowej.

 

§ 9

 

Burmistrz Miasta opracowuje projekt uchwały budżetowej zgodnie z art.124 ustawy

o finansach publicznych.

 

 

§ 10

 

Burmistrz Miasta opracowuje informację o stanie mienia komunalnego zgodnie

z art. 120 ustawy o finansach publicznych, która stanowi załącznik do projektu uchwały

budżetowej

 

§ 11

 

W celu wykonywania budżetu Burmistrz Miasta opracowuje szczegółowy podział

dochodów  i wydatków wg  działów, rozdziałów i paragrafów.

 

 

§ 12

 

Do zmian w budżecie dokonywanych w trakcie roku budżetowego, stosuje się odpowiednio

przepisy niniejszej uchwały, z tym że:

-wymagane są opinie tych komisji, których zakresu działania dotyczą  proponowane

  zmiany oraz opinia Komisji Budżetowej

-terminy opracowywania materiałów ustala Burmistrz Miasta

-terminy opiniowania ustala Przewodniczący Rady.

 

§ 13

 

Traci moc Uchwała Nr X/138/99 Rady Gminy w Halinowie z dnia 23 grudnia 1999 r.

w sprawie: procedury uchwalenia budżetu oraz  rodzaju i szczegółowości materiałów

informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

 

                                            

§ 14

 

Wykonanie Uchwały zleca się Burmistrzowi Miasta.

 

 

§ 15

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia. 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

                        

Wytworzył:
Udostępnił:
Paulina&Bogdan Paulina&Bogdan
(2003-09-29 16:42:29)
Ostatnio zmodyfikował:
Paulina&Bogdan Paulina&Bogdan
(2003-09-29 16:45:11)