Załatwianie spraw w Urzędzie Miejskim w Halinowie
Sprawy w Urzędzie załatwiane są w terminach określonych zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, a w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej, oraz w oparciu o postanowienia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Halinowie.
Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw ponoszą Kierownicy, Naczelnicy oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
Sprawy wnoszone do Urzędu są ewidencjonowane w spisach spraw i rejestrach. Poza prowadzeniem teczek, korespondencja przychodząca, wychodząca i wewnętrzna jest ewidencjonowana w elektronicznym systemie obiegu dokumentów.
Zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego organy administracji publicznej obowiązane są załatwić sprawę bez zbędnej zwłoki. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ. Załatwianie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca od dnia wszczęcia postępowania a sprawy szczególnie skomplikowanej, nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postepowania, zaś w postępowaniu odwoławczym w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
Sekretarz Halinowa
/-/ Robert Grubek