Protokół z obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 23 maja 2003r.
Protokół
z obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie
z dnia 23 maja 2003r.
I. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum Rady.
Obrady IX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 23 maja br. otworzył o godz.1200 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.
Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono ąuorum Rady w liczbie 13 Radnych i uznano prawomocność obrad.
II. Przyjęcie porządku obrad.
Burmistrz p. Jolanta Damasiewicz zgłosiła wniosek o wprowadzenie do porządku obrad w pkt-e VI „Podejmowanie uchwał i wniosków" p.pkt-u 19 o treści „ws. zaciągnięcia przez Gminę Halino w kredytu długoterminowego z dopłatami do oprocentowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Banku Ochrony Środowiska.
Na salę obrad o godz. 12 10 przybył Radny Adam Ciszkowski.
V-ce Przewodnicząca Rady Teresa Kowalczyk przedstawiła wniosek o przesunięcie w pkt-e VI p.pkt-u 10 o treści „ws. uchylenia uchwały Nr VIII/56/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 25 kwietnia 2003 roku dot. zasad i wysokości diet dla Radnych, Przewodniczącego Rady Miejskiej, Sołtysów i Przewodniczących Rad Sołeckich w jako p.pkt l.
Zaproponowany Radzie wraz z powyższymi propozycjami zmian porządek obrad, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za- 9, przeć- 0, wstrz.- 5.
III. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.
Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zgłoszono Radnych:
- Adama Ciszkowskiego
- Henryka Forysia
- Bogdana Janczarka.
Wszyscy trzej wyrazili zgodę na pracę w Komisji.
Ww. skład osobowy Komisji Uchwał i Wniosków przyjęto w drodze głosowania: za - 14. przeć. - 0, wstrz. - 0.
lY.Przyjęcie protokołu z obrad VIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 25 kwietnia 2003r
- nastąpiło w drodze głosowania: za - 14. przeć.-O, wstrz.- O z uwzględnieniem poprawki wniesionej przez V-ce Przewodniczącego Rady Roberta Wasiaka,, by na str. 4 w pkt 3, po pierwszym akapicie, wnieść zapis"Radny Robert Wasiak stwierdził, iż kwota 50 tyś. zł jest zawyżona i w jego ocenie stanowić będzie kwotę ca 25 tyś. zł.".
V. Informacja z pracy Burmistrza.
Burmistrz p.Jolanta Damasiewicz złożyła sprawozdanie z pracy w okresie międzysesyjnym. Poinformowała o ogłoszeniu przetargów w sprawach:
- zakupu artykułów biurowych dla potrzeb Urzędu / w trakcie rozpatrywania/,
- kolonii letnich dla dzieci,
- zakupu komputerów /w trakcie rozpatrywania/,
- konserwacji oświetlenia ul. Warszawskiej w Długiej Szlacheckiej na ode. do ul.Leśnej,
- wykonania projektów budowy oświetlenia ulic w Okuniewie, Długiej Szlacheckiej, Chobocie, Kazimierowie, Wielgolesie Brzezińskim i Halinowie,
- montażu systemu zabezpieczającego stacje uzdatniania wody w Okuniewie, Wielgolesie Duchnowskim i w Mrowiskach,
- wyłoniono firmę z którą zawarto umowę na przebudowę kotłowni w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Halino wie. Zakończenie prac przewidziane jest w terminie do końca lipca br.
- odbyły się 2 przetargi na działki gminne- w pierwszym przetargu sprzedane zostały 2 działki: jedna w Długiej Kościelnej i jedna w Hipolitowie za cenę ok. 100 tyś. zł. W wyniku drugiego przetargu w dniu dzisiejszym żadnej z działek nie sprzedano.
- wykonano ekspertyzy budynku komunalnego przy rynku w Okuniewie i Domu Rolnika w Józefinie Według ekspertyz budynek w Okuniewie kwalifikuje się do rozbiórki, a budynek w Józefinie do kapitalnego remontu.
Obecnie trwa remont pomieszczeń po Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej. Przeniesiona do nich zostanie Kasa oraz Biuro Dowodów Osobistych.
Przyjęto rezygnację złożoną przez Dyrektora Szkoły Szkoły Podstawowej w Brzezinach . Trwają rozmowy z Prezydentem Warszawy i Radą Warszawy ws. umorzenia odsetek od długu, który wynikł w związku ze sprawą z Austrolexem. Jest nadzieja na pozytywne załatwienie sprawy. Trwa remont instalacji elektrycznej w budynku komunalnym przy ul Stanisławowskiej w Okuniewie. Powołano Obwodowe Komisje Wyborcze w związku z czerwcowym referendum ws. przystąpienia Polski do UE. P.Burmistrz zdała relację z przebiegu Śwęta Miasta i Gminy Halinów w dniu 2 maja br. Podała m.in.koszt imprezy, sponsorów, wysokość kwot które od nich wpłynęły P.Burmistrz odpowiedziała na pytanie V-ce przewodniczącego Roberta Wasiaka ws. przyznanych nagród pracownikom Urzędu podając ich ilość i wysokość.
Poinformowała że w dniu 10 maja br. odbyło się w budynku Urzędu szkolenie dla Radnych, Kierowników Referatów i Jednostek Organizacyjnych nt. praw i obowiązków Radnego, Burmistrza, planów przestrzennego zagospodarowania, strategii rozwoju gminy. Na prośbę V-ce Przewodniczącego Roberta Wasiaka p.Burmistrz oraz Przewodniczący Rady dokonali oceny szkolenia. P.Burmistrz oceniła, że było bardzo owocne i potrzebne, podobnej oceny dokonał Przewodniczący Rady p.Wł.Gronczewski. Na salę obrad o godz. 1235 przybył Radny Tadeusz Jankowski.
VI. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:
1) Uchylenia uchwały Nr VIII/56/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 25 kwietnia 2003 roku dot. zasad i wysokości diet Radnych, Przewodniczącego Rady Miejskiej, Sołtysów i Przewodniczących Rad Sołeckich.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał wniosek grupy Radnych, na podstawie którego sformułowany został projekt ww. uchwały.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt przedmiotowej Uchwały.
Mecenas Agnieszka Uścińska zaproponowała zamieszczenie w nim zapisu: „ Zasady wypłaty diet dla Radnych reguluje uchwała Nr VIII/225/2000 Rady Gminy w Halinowie z dnia 29 grudnia 2000 roku.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała treść projektu uchwały wraz z propozycją zmiany zapisaną w §2 - numeracja następnych § przesunęła się o 1.
Projekt przedmiotowej uchwały został przyjęty w wyniku głosowania: za - 9, przeć. - 4, wstrz.- 2 Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
2) przyjęcia ramowego planu pracy Rady Miejskiej w Halinowie na rok 2003.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała treść projektu ww uchwały, który został przyjęty w wyniku głosowania: za - 14, przeć. - 0, wstrz. - 1.
Przewodniczący Rady Wł.Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
3) ustalenia składu osobowego Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.
Przewodniczący Wł.Gronczewski poprosił o powołanie Komisji Skrutacyjnej. Do jej składu zgłoszono Radnych:
1. Grzegorza Jerzaka
2. Adama Ludwiniaka
3. JanaPapisa.
Wyżej wymienieni Radni wyrazili zgodę na pracę w Komisji W wyniku głosowania : za - 14, przeć. - O, wstrz. - l przyjęto zaproponowany skład Komisji.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt przedmiotowej uchwały.
Przewodniczący Rady Wł.Gronczewski postawił wniosek o tajne głosowanie, który został przez Radę jednogłośnie przyjęty w głosowaniu: 15- za.
Do składu osobowego Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji zgłoszono Radnych: Teresę Kowalczyk, Bogdana Janczarka, Henryka Forysia, Stanisława Wieczorka, Marcina Sukiennika, JMieczysława Odalskiego, Lidię Simbierowicz.
Komisja Skrutacyjna wypisała na niebieskich kartach do głosowania wszystkie nazwiska kandydatów.
Radny Adam Ludwiniak przedstawił sposób głosowania i rozdał Radnym karty do głosowania.
Następnie Komisja udała się na liczenie głosów.
Radny Adam Ludwiniak w imieniu Komisji Skrutacyjnej przedstawił wyniki głosowania:
Teresa Kowalczyk - 11 głosów, Bogdan Janczarek - 13 głosów, Henryk Foryś - 13głosów, Stanisław Wieczorek - 15 głosów, Marcin Sukiennik - 12 głosów, Mieczysław Odalski – 9 głosów, Lidia Simbierowicz - 7 głosów.
Do składu osobowego przedmiotowej Komisji weszło 6 Radnych - wszyscy ww. poza Radną Lidią Simbierowicz.
Radny Mieczysław Odalski zgłosił kandydaturę na Przewodniczącego Komisji Radną Teresę
Kowalczyk.
W wyniku głosowania: za — 15, przeć.- O, wstrz. -O Radna T. Kowalczyk została wybrana
Przewodniczącą Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.
Następnie Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poddał pod głosowanie projekt uchwały ws. ustalenia składu osobowego Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.
Za przyjęciem projektu przedmiotowej uchwały głosowało 15 Radnych, przeć. - O, wstrz. - 0.
Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
4) ustalenia składu osobowego Komisji do spraw Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa.
Komisja Uchwał ł Wniosków odczytała projekt ww. uchwały.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że jeśli do składu osobowego Komisji zgłoszonych zostanie nie więcej niż 6 osób wtedy nie będzie potrzeby powoływania Komisji Skrutacyjnej.
Zgłoszono następujących Radnych: Adama Ciszkowskiego, Grzegorza Jerzaka, Bogdana Janczarka, Włodzimierza Gronczewskiego, Tadeusza Jankowskiego, Marcina Sukiennika.
Wszyscy zgłoszeni wyrazili zgodę na pracę w Komisji.
W wyniku głosowania: 15 - za, O- przeciw, O - wstrz. wybrano ww. kandydatów na członków Komisji.
Radny Mieczysław Odalski zgłosił na Przewodniczącego Komisji Radnego Marcina Sukiennika.
W wyniku głosowania : 14 - za, O- przeć., l wstrz. wybrano Radnego Marcina Sukiennika na Przewodniczącego Komisji.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: 15 - za, -0 - przeć., 0 - wstrz.
Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
5) ustalenia składu osobowego Komisji Ochrony Środowiska Rolnictwa i Leśnictwa.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała treść ww. projektu uchwały.
Do składu osobowego Komisji zgłoszono następujące kandydatury: Jana Papisa, Adama Ciszkowskiego, Grzegorza Jerzaka, Jana Jeziorskiego, Lidię Simbierowicz, Henryka Forysia, Tadeusza Jankowskiego i Adama Ludwiniaka, którego kandydaturę na jego prośbę wycofano. Do Komisji Skrutacyjnej zgłoszono:
1. Adama Ludwiniaka
2. Marcina Sukiennika
3. Mieczysława Odalskiego.
Wszyscy w/w wyrazili zgodę na pracę w Komisji Skrutracyjnej i w wyniku głosowania: 15 - za, przeć. -O, wstrz. - O weszli w jej skład.
Przewodniczący Rady Wł.Gronczewski zarządził głosowanie na kartkach zielonych i poprosił Komisję Skrutacyjną o naniesienie nazwisk Radnych kandydujących do przedmiotowej Komisji.
Radny Tadeusz Jankowski zapytał czy skład komisji do spraw profilaktyki nie jest zbyt liczny oraz jak Pani Burmistrz ocenia pracę komisji.
Burmistrz p. J.Damasiewicz wyjaśniła, że jest to Komisja Gminna a nie Rady i jej członkami mogą być niekoniecznie Radni.
Podała skład osobowy i zadania, które wchodzą w zakres jej prac.
Obiecała, że na najbliższej Sesji Rady zostanie przedłożone szczegółowe sprawozdanie z pracy tej Komisji.
V-ce Przewodniczący Robert Wasiak zapytał czy uczestnictwo w pracach tej Komisji jest odpłatne i czy jest to Komisja stała.
Burmistrz p.J.Damasiewicz odpowiedziała twierdząco.
V-ce Przewodniczący Robert Wasiak zapytał jeszcze dlaczego Komisja ma 11 osobowy skład a statut Gminy dopuszcza 6 osób.
Burmistrz p.J.Damasiewicz wyjaśniła, że nie stoi to w sprzeczności ze Statutem, bowiem dotyczy on Rady a Komisja ta jest Komisją Gminną i pracuje w oparciu o inne przepisy.
Po zakończeniu dyskusji na temat Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Komisja Skrutacyjna rozdała Radnym karty do głosowania Radny Adam Ludwiniak w imieniu Komisji Skrutacyjnej przypomniał zasady głosowania tajnego, Mówiąc, że trzeba skreślić nazwisko minimum l kandydata, by głos był ważny.
Przewodniczący Rady o godz. 14°° ogłosił 10 min. przerwę.
Po wznowieniu obrad poprosił Komisję Skrutacyjną o odczytanie wyników głosowania.
Radny Adam Ludwiniak w imieniu Komisji Skrutacyjnej poinformował, że kandydujący do Komisji Radni otrzymali następujące ilości głosów : Jan Papis - 15, Adam Ciszkowski - 13, Grzegorz Jerzak - 12, Jan Jeziorski - 10, Lidia Simbierowicz - 10, Henryk Foryś - 9, Tadeusz Jankowski - 12.
Wszyscy ww., poza Radnym Henrykiem Forysiem, weszli do składu osobowego przedmiotowej Komisji.
Na Przewodniczącego Komisji Radny Marcin Sukiennik zgłosił Radnego Adama Ciszkowskiego.
Za przyjęciem powyższej kandydatury głosowali wszyscy Radni w liczbie 15 i Radny Adam
Ciszkowski został Przewodniczącym Komisji.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto jednogłośnie 15 - za. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
6) przystąpienia do opracowania strategii rozwoju Gminy Halinów.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt ww. uchwały.
Z-ca Burmistrza p. Marek Chibowski wyjaśnił, że podjęta uchwała stanowić będzie podstawę do ubiegania się o środki akcesyjne z UE i musi być spójna ze strategią powiatową i wojewódzką.
Za przyjęciem projektu przedmiotowej uchwały głosowało 15 Radnych, przeć. - 0, wstrz. - 0.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
7) zmian i przeniesień w Uchwale Nr YI/36/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 lutego 2003 roku.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt ww. uchwały
Skarbnik A.Kuźma wyjaśniła, że kwoty podane w projekcie przedłożonej Radzie uchwały są inne niż podano w projekcie uchwały przekazanej wcześniej Radnym, gdyż już po przekazaniu Radnym projektów uchwał wpłynęły pisma z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego ws. dotacji i dotacje te należało uwzględnić.
Szczegółowo omówiła część tabelaryczną dot. zmian w dochodach i wydatkach zamieszczoną w § l projektu uchwały oraz poinformowała, że otrzymane dotacje mają odzwierciedlenie w załączniku do projektu uchwały ws. zadań zleconych z zakresu administracji.
Przyjęcie projektu przedmiotowej uchwały nastąpiło w wyniku głosowania: 14 — za, O - przeć., l - wstrz.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
8) formy i zakresu informacji z wykonania budżetu Gminy za I półrocze roku budżetowego
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała treść ww. projektu uchwały.
Skarbnik p.Alicja Kuźnia stwierdziła, że zawiera on wszystkie niezbędne w sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy za I półrocze roku budżetowego zagadnienia.
Zaznaczyła, że analizowała go również Komisja Budżetowa.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: 14 - za, 0 - przeć., 0 - wstrz.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
9) Procedury uchwalania budżetu oraz rodzaju i szczegółowości materiałów towarzyszących projektowi budżetu.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt ww. uchwały.
Skarbnik p.Alicja Kuźma wyjaśniła, że obecnie obowiązuje uchwała z 1999 r., lecz z uwagi na to, że znajduje się w niej już nieaktualne nazewnictwo, np. Rada Gminy zamiast Rada Miejska, należy j ą zmienić.
V-ce Przewodniczący Robert Wasiak postawił wniosek, żeby zmienić datę zapisaną w § l i 3 z 10 października na l października.
Powyższy wniosek został przez Radę przyjjęty przez aklamację.
Projekt przedmiotowej uchwały, wraz z naniesioną zmianą, przyjęto w wyniku głosowania: 15 - za, 0 - przeć., 0 - wstrz.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
10) w sprawie nadania Statutu Zakładowi Komunalnemu w Halinowie.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała treść projektu ww. uchwały.
Zastępca Burmistrza p.M.Chibowski wyjaśnił, że projekt Statutu dostosowany został do nowych przepisów prawa, a schemat organizacyjny do nowej, rozszerzonej struktury działań Zakładu Komunalnego.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zapytał czy obecnie zatrudniony jest na stanowisku Z-cy Dyrektora Zakładu Komunalnego pracownik.
Dyrektor Zakładu Komunalnego p.Janina Podstawka odpowiedziała, że nie ale planowane jest przeniesienie pracownika z Referatu Gospodarki i Inwestycji, który jest przygotowany do prowadzenia gospodarki wodno-ściekowej i objęcia funkcji z-cy dyrektora.
Omówiła także obsadę pozostałych stanowisk pracy.
Radny Jan Jeziorski zaproponował dopisanie w § 5 pkt 9 Statutu „budowy chodników" lecz uzyskał informację, że chodniki leżą w pasie drogowym i nie ma potrzeby ich wyodrębniać.
Radny J.Jeziorski postawił następujące pytanie:
- czy Zakład Komunalny będzie mógł uczestniczyć w przetargu na odśnieżanie jako samodzielny podmiot, czy odśnieżanie będzie jego zadaniem własnym.
Z-ca Burmistrza p.M.Chibowski wyjaśnił, że jeżeli będzie taka potrzeba to Burmistrz może przekazać to zadanie Zakładowi Komunalnemu, zaś zamieszczony w Statucie zapis umożliwia, by w przyszłości Zakład miał możliwość pozyskiwania własnych środków finansowych uczestnicząc w przetargach w innych miejscowościach.
Radny Jan Jeziorski zapytał czy odśnieżanie przez Zakład Komunalny nie będzie kosztowniejsze niż zlecenie tego zadania podmiotowi z zewnątrz.
Z-ca Burmistrza p.M.Chibowski odpowiedział, że należy kontrolować koszty Zakładu Komunalnego, zaś z doświadczenia z WODROLEM wynika, że podmioty zewnętrzne mogą być zainteresowane działalnością eksploatacyjną powierzonych urządzeń bez prowadzenia koniecznych remontów.
Należy także mieć na uwadze fakt, że Zakład Komunalny daje zatrudnienie miejscowym pracownikom.
Byłoby również korzystne, gdyby wygrał przetarg na utrzymanie dróg powiatowych znajdujących się na terenie naszej Gminy.
Radny Stanisław Wieczorek zapytał czy w schemacie organizacyjnym są tylko etaty administracyjne czy pozostałych pracowników także i czy przy takim zatrudnieniu Zakład Komunalny jest w stanie wykonać zadania statutowe.
Pani Janina Podstawka odpowiedziała, że jeżeli będzie taka potrzeba, to zatrudni pracowników w ramach umowy zlecenia oraz wynajmie potrzebny sprzęt.
Z-ca Burmistrza p.M.Chibowski podkreślił, że omawiany projekt organizacyjny dotyczy obsługi wodociągów i kanalizacji, bo nie zapadły decyzje o wykraczaniu poza ten zakres.
Radny Jan Papis postawił wniosek o dopisanie w projekcie Statutu Zakładu Komunalnego w§ 5 pkt.l - na końcu drugiego wiersza w p.pkt-cielO wyrazów „i rowów".
Następnie zabrał głos Radny Powiatowy Henryk Świtkowski informując, iż ustalił, że rowy położone przy drogach gminnych należą do gminy a przy powiatowych do powiatu.
Za odśnieżanie gminnych dróg na terenie naszej Gminy odpowiedzialny jest SKR, który na to zadanie wygrał przetarg.
Wskazał na konieczność reaktywowania w Gminie Halinów działalności Spółki Wodnej, która wg prawa wodnego odpowiada za meliorację rowów na terenach rolnych.
Stwierdził, że gdyby Rada podjęła wniosek Radnego J.Papisa dot. włączenia rowów do zadań Zakładu Komunalnego, to będzie on sprzeczny z prawem wodnym.
Poinformował także, że gminne spółki wodne z terenu powiatu mińskiego zrzeszone są w Rejonie Spółek Wodnych w Mińsku Mazowieckim, który swym działaniem je wspomaga.
V-ce Przewodnicząca Teresa Kowalczyk stwierdziła, że Gmina Halinów należy do Wojewódzkiego Zarządu Urządzeń Wodnych w Warszawie z Rejonem w Otwocku.
Każdy inwestor, który wystąpił o pozwolenie na budowę na terenach budowlanych, na których jest melioracja, ma obowiązek zawarty w decyzji na budowę uzgodnienia tej melioracji w Rejonie w Otwocku.
Sprawy dot. urządzeń melioracyjnych - w tym rowów - leżą w gestii Rejonu Melioracji a nie Burmistrza.
Radny Jan Jeziorski zaproponował, by temat poświęcony melioracji był przedmiotem obrad następnej Sesji.
Zdaniem Radnego Adama Ludwiniaka tym tematem winna się zająć Komisja Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził, że zapis o rowach w projekcie Statucie Zakładu Komunalnego jest niewłaściwy, gdyż sprawa ta jest uregulowana ustawowo.
Zarządził głosowanie wniosku formalnego Radnego Jana Papisa. Przedmiotowy wniosek został przez Radę przyjęty w wyniku głosowania: 7 - za, 3 - przeć.. 5 - wstrz.
Radny Tadeusz Jankowski zgłosił wniosek, by Z-cy Dyrektora Zakładu Komunalnego powierzyć obowiązki Kierownika ds. eksploatacji sieci wodociągowej.
Z-ca Burmistrza p.M.Chibowski był przeciwny tej propozycji.
Powiedział m.in., że przejmując od WODROLU duże zadanie dopasowuje się jedynie strukturę zatrudnienia do zadań Zakładu Komunalnego bez nadmiernego zwiększania etatów. Stwierdził, że likwidacja etatu Kierownika ds. eksploatacji sieci wodociągowej jest nieuzasadniona, gdyż aktualnie nie ma dokumentacji na sieć wodociągową, nie ma podpisanych umów z odbiorcami wody, trzeba wydawać warunki na przyłącza i dokumentować w całej gminie przebieg przyłączy wodnokanalizacyjnych.
Przewodniczący Rady Wł.Gronczewski zarządził głosowanie wniosku formalnego Radnego T.Jankowskiego ws. powierzenia Z-cy Dyrektora Zakładu Komunalnego obowiązków Kierownika ds./ eksploatacji sieci wodociągowej.
Za przyjęciem wniosku oddano 4 głosy, przeć. - 8, wstrz. - 3. Przewodniczący Rady stwierdził odrzucenie wniosku.
V-ce Przewodniczący Robert Wasiak zreferował treść pisma, w którym p. A. Aleksiejczuk zwrócił się do Urzędu Gminy ws. odliczenia niesłusznie naliczonej mu opłaty za wodę bezpowrotnie utraconą. Prosił o poważne potraktowanie sprawy i udzielenie p.A. Aleksiejczukowi odpowiedzi na piśmie.
P. Janina Podstawka wyjaśniła, że p .A. Aleksiejczuk obecnie ma podpisaną umowę z WODROLEM i prawdopodobnie do 01.06.br. problem zostanie rozwiązany w wyniku sporządzenia nowej umowy z Zakładem Komunalnym, co w rozmowie z p. A. Aleksiejczukiem uzgodniono.
Z-ca Burmistrza p.M.Chibowski powiedział, że do tej pory tego rodzaju sprawy nie leżały w naszej gestii i aktualnie będą w trybie indywidualnym rozpatrywane.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poprosił p.Janinę Podstawkę o udzielenie w tej sprawie pisemnej odpowiedzi.
Przyjęcie projektu przedmiotowej -uchwały z uwzględnieniem wniosku formalnego Radnego J.Papisa nastąpiło jednogłośnie - 15 głosami za.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
11) uchylenia uchwały Nr XXXII/191/02 Rady Miejskiej w Hatinowie z dnia 07 czerwca 2002 r. dot. przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Mrowiska w Gminie Halinów.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt ww. uchwały.
Z-ca Burmistrza p. M. Chibowski uzasadnił potrzebę podjęcia przedmiotowej uchwały
Radny Jan Jeziorski zapytał jaki plan przestrzennego zagospodarowania będzie obowiązywał w Mrowiskach po uchyleniu uchwały Nr XXXII/191/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 07 czerwca 2002 r..
Burmistrz p. M. Chibowski zapewnił, że uchylenie ww. uchwały nie spowoduje zmian w planie przestrzennego zagospodarowania Mrowisk.
Radny Stanisław Wieczorek zapytał ilu osób i jakiego obszaru dotyczy wniosek o zmianę przeznaczenia gruntu.
Burmistrz p.J.Damasiewicz odpowiedziała, że dotyczy właścicieli 5-ciu działek położonych w Mrowiskach za stacją uzdatniania wody.
Projektant J.Wojtecki wyjaśnił, że plan przestrzennego zagospodarowania Mrowsik został uchwalony zgodnie z obowiązującą ustawą , właściciele wspomnianych przez p.Burmistrz działek spóźnili się z procedurą, ale Komisarz zarządzający wówczas Gminą obiecał podjąć uchwałę na podstawie której dla tych wnioskodawców wprowadzonoby zmianę planu.
Radna Lidia Simbierowicz zapytała jakie byłyby koszty ewentualnej zmiany tego planu.
Burmistrz p.Jolanta Damasiewicz odpowiedziała, że byłyby znane po przeprowadzeniu przetargu.
Poinformowała także, że wniosków dot. zmian już obowiązujących planów jest dużo, ich wnioskodawcom udziela odpowiedzi, że najpierw uchwalane będą plany, które dotychczas nie były uchwalone. Zmiana już obowiązujących planów wiążę się z kosztami, które częściowo muszą pokryć wnioskodawcy zmian.
Radny powiatowy Marek Kostka stwierdził, że Mrowiska nie są wsią rolniczą, dużo osób zainteresowanych byłoby odrolnieniem gruntu i widzi potrzebę konsultacji z mieszkańcami.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: 13 - za, O - przeć., 2 - wstrz.
Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
12) przystąpienia do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Józefin w Gminie Halinów.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały.
Projektant J.Wojtecki wyjaśnił, że podjęto już uchwałę ws. planu przestrzennego zagospodarowania miejscowości Józefin. Obecny projekt uchwały wynika z ugody zawartej przez Komisarza z p.Teresą Reyman. Aktualnie jeden z mieszkańców złożył wniosek o zmianę przeznaczenia działki mieszkaniowo-usługowej na cele produkcyjne, co zgodnie z tą uchwałą wymaga pozytywnego załatwienia.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: 14 -za, O- przeć., l - wstrz. Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
13) wykonania uchwały Nr Y/63/99 z dnia 25 marca 1999 r. Rady Gminy Halinów w sprawie przystąpienia do sporządzenia Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Halinów oraz Miejscowych Planów Zagospodarowania przestrzennego gminy Halinów oraz Uchwały Nr X/ 143/99 z dnia 23 grudnia 1999 r. w sprawie zmian w uchwale Nr V/63/99.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała treść przedmiotowej uchwały.
Projektant J.Wojtecki wyjaśnił, że ze względu na ilość protestów i zarzutów pracę nad uchwalaniem planu zagospodarowania przestrzennego Konika Nowego przerwano.
Od 11 lipca br. obowiązywać będzie nowa ustawa o zagospodarowaniu przestrzennym, zgodnie z którą wszystkie plany, w stosunku do których podjęto uchwałę o przystąpieniu do sporządzenia lub zmiany oraz zawiadomiono o terminie wyłożenia tych planów do publicznego wglądu, ale postępowanie nie zostało zakończone przed dniem wejścia w życie nowej ustawy, będą uchwalane wg. dotychczasowych przepisów.
Obecnie obszar Konika Nowego proponuje się podzielić na 4 strefy, przy czym prace nad planem dot. poszczególnych stref przebiegać będą równolegle. Jeżeli jednak któryś z obszarów zostanie zaskarżony do NSA, to wówczas wyłączony będzie mniejszy obszar gminy z braku planu, niż cały Konik Nowy.
Poinformował, że w projekcie uchwały są pewne zmiany wprowadzone na korzyść dokładności opisu i przekaże je do Biura Rady.
Projekt przedmiotowej uchwały wraz z naniesionymi zmianami został przyjęty w wyniku głosowania: 14 —za, 0 - przeć., O - wstrz.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
14) sprostowania błędu w uchwale Nr V/27/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 21.02.2003 r. w/s uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Halinów.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt ww. uchwały.
Projektant J.Wojtecki wyjaśnił, że do mapy planu wkradł się błąd komputerowy opisany w § l omawianego projektu uchwały, który należy usunąć.
Projekt przedmiotowej uchwały został przyjęty w wyniku głosowania: 14 - za, 0- przeć., 0 - wstrz. Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
15) ustalenia obowiązkowego wymiar zajęć nauczcieli prowadzących gimnastykę korekcyjną oraz nauczycieli udzielających uczniom pomocy psychologicznej i pedagogicznej w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt ww. uchwały.
Burmistrz p.J.Damasiewicz wyjaśniła, że ten i następny wg porządku obrad projekt uchwały są projektami porządkującymi. Kwestie, których oba projekty dotyczą, regulowało Rozporządzenie Rady Ministrów, a obecnie ten obowiązek ciąży na gminie.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: 11 - za, 0 - przeć., 0 - wstrz. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
16) zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze w szkołach i placówkach prowadzonych przez Gminę.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt przedmiotowej uchwały.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: 12 - za, O - przeć., 0 - wstrz.
Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
17) włączenia Gimnazjum w Halinowie do Zespołu Szkolno-Przedszkolngo w Halinowie.
Burmistrz p.J.Damasiewicz stwierdziła, iż obecnie dwie ww. placówki funkcjonują w jednym budynku z dwoma dyrekcjami i dopóki nie wybuduje się budynku dla gimnazjum - wymagającego dużego wysiłku organizacyjnego - słusznym jest, by nimi kierował jeden dyrektor. Poinformowała, że w § l ust.2 wprowadzono zapis „Zespół Szkół"zmiana nazwy ma charakter prestiżowy głównie dla uczniów klas gimnazjalnych , u których na świadectwach dotychczas widniała pieczątka" Zespół Szkolno-Przedszkolny."
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski dodał, że w Okuniewie Zespół Szkolno-Przedszkolny funkcjonuje jako jedna administracja lecz jeśli będzie taka inicjatywa Radnych z Okuniewa, by też zmienić jego nazwę, to Rada się tym zajmie.
Radny Powiatowy Marek Kostka zapytał, czy po połączeniu Gimnazjum i Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Halinowie nie zmieni się liczba stanowisk dyrektorów.
Burmistrz odpowiedziała, że l stanowisko zostanie zlikwidowane. Radny Powiatowy M.Kostka zapytał czy nie ucierpi na tym dobro dzieci.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wyjaśnił, że na dzieci nie będzie to miało żadnego wpływu, uporządkuje jedynie sprawy administracyjne. Żaden z nauczycieli nie straci też miejsca pracy.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: 11 - za, O - przeć., 3 - wstrz. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.
18) zmiany uchwały Nr VIII/60/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 25 kwietnia 2003 r. dot. podziału gminnej jednostki pomocniczej Grabina na dwie odrębne jednostki i utworzenie dwóch sołectw: Sołectwa Królewskie Brzeziny oraz Sołectwa Grabina.
Komisja Uchwał i Wniosków odczytała treść projektu przedmiotowej uchwały.
Burmistrz p.J.Damasiewicz wyjaśniła, że podjęta przez Radę uchwała uporządkuje sposób jej publikacji.
Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: 14-za, 0 - przeć., 0 - wstrz.
19) zaciągnięcia przez Gminę Halinów kredytu długoterminowego z dopłatami oprocentowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie lub pożyczki na zadanie inwestycyjne - „Przebudowa kotłowni z paliwa stałego na gazowe w Gimnazjum w Halinowie" w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie.
Skarbnik A.Kuźma z upoważnienia p.Burmistrz do ww. projektu uchwały wniosła następujące autopoprawki:
- zmienić brzmienie projektu przedmiotowej uchwały na „ w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Halinów kredytu długoterminowego z dopłatami do oprocentowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie lub pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zadanie inwestycyjne - „ Przebudowa kotłowni z paliwa stałego na gazowe w Gimnazjum w Halinowie".
- § l pkt l winien brzmieć: „Spłatę kredytu długoterminowego rozkłada się na 4 /cztery/ lata",
- w § l pkt 3 należy dopisać po wyrazach „in blanco" wyrazy „wraz z deklaracją wekslową". W głosowaniu wzięło udział 15 Radnych, czyli pełen skład ustawowy. Projekt przedmiotowej uchwały wraz ze zgłoszonymi autopoprawkami przyjęto w wyniku głosowania: 14 - za, przeć. - O, wstrz. - 1.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
O godz.l625~ 1640 miała miejsce przerwa w obradach Sesji zarządzona przez Przewodniczącego Rady Wł. Gronczewskiego.
VII. Sprawozdanie z prac Komisji Rady.
Przewodniczący Komisji Budżetowej R.Wasiak poinformował, że przedmiotem obrad Komisji Budżetowej w dniu 12 maja br. była analiza wykonania budżetu Gminy za 3 m-ce br. oraz opiniowanie projektów uchwał finansowych, które zostały podjęte na dzisiejszej Sesji.
Powrócił do sprawy dokonania kontroli sposobu pobierania opłat targowych, z którą Komisja Bużetowa na poprzedniej Sesji Rady Miejskiej zwróciła się do p. Burmistrz.
Odczytał podjęte w tym temacie wnioski Komisji jak również notatkę służbową z 16.IV.br. sporządzoną przez Inspektora ds. Gospodarki Komunalnej R.Grubka.
Ponowił prośbę o przeprowadzenie kontroli sposobu pobierania opłat targowych.
Zastępca Burmistrza p.M.Chibowski nawiązując do treści ww. notatki stwierdził, że intencją p.Burmistrz J.Damasiewicz było umożliwienie handlu kupcom i zezwoliła, by czasowo - w okresie maja - czerwca br. - mogli zajmować także teren przylegający do targowiska.
Ponadto poinformował, że w najbliższym czasie odbędzie się wnioskowana przez Komisję Budżetową kontrola.
Radny Powiatowy M.Kostka powiedział, że teren placu targowego w Halinowie należy powiększyć o przyległy parking i oznaczyć miejsca dla sprzedających / po 3 m/.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej TJankowski poinformował, że w okresie międzysesyjnym nie oodbyły się posiedzenia Komisji.
VIII. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.
Rada Miejska zapoznała się z treścią następujących pism:
- Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego - przekazującego w załączeniu pismo p.Jacka Lipińskiego ws przydzielenia mu mieszkania komunalnego.
Burmistrz p.J.Damasiewicz wyjaśniła, że ww. tylko przez krótki czas był zameldowany na terenie gminy Halinów, obecnie przebywa w Zakopanem, korzystając z pomocy tamtejszego MOPS-u. Pismo jest w trakcie rozpatrywania.
- pani Marii Królikowskiej dot^. interwencji ws. emisji dymów warsztatu stolarskiego p.Krzysztofa Jackiewicza przy uLBema 56 w Halinowie.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poinformował, że z załączonego do ww. pisma Referatu Rolnictwa i Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Halinowie wynika, że Urząd interweniował w tej sprawie w 2002 r. i p.KJackiewicz zobowiązał się zrezygnować z palenia trocinami.
Przewodniczący Rady dwukrotnie usiłował się spotkać z właścicielem warsztatu ale go nie zastał i obiecał ponowić próbę.
Stosowne stanowisko w przedmiotowej sprawie zajmie Urząd Miejski w Halinowie.
- Sołtysów dot. protestu ws. ryczałtów dla Radnych.
Kwestię tą uregulowała podjęta na tej Sesji uchwała Nr 1/03.
- pana Tomasza i Haliny Perkowskich zam. w Piasecznie uLKrasnoludków 6 ws. odrolnienia gruntu w Budziskach.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wyjaśnił, że jest to wniosek do kolejnej zmiany planu zagospodarowania przestrzennego Budzisk, do rozpatrzenia przy zebraniu większej ilości wniosków.
- oferta na płatne szkolenia.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poinformował, że na szkolenie skierował
Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
- 3 pisma z dnia 22.05.br.od p.Beaty Woźniak zam. w Halinowie przy ul.3 Maja 6a, p-stwa Ewy i Sławomira Nagórka zam. w Halinowie przy ul. 3 -Maja 6 b i p-stwa Doroty i Stanisława Szmurło zam w Halinowie przy ul. 3 -Maja 6 c.
Pierwsze w sprawie wywłaszczenia pasa gruntu po działce 416/1 tyt. zabezpieczenia przebiegającego tam wodociągu gminnego oraz dojazdu do ul. 3 Maja.
Drugie o powiadomienie na piśmie o podjęciu decyzji do działki przy ul. Okuniewskiej nr 417/8 oraz o terminie rozpoczęcia prac
Trzecie w sprawie udzielenia pisemnej odpowiedzi odnośnie 7 wymienionych w nim kwestii m.in.: sprawdzenie zgodności podziału działki o nr 417 położonej w Halino wie z przepisami prawa o gospodarowaniu gruntami i planowaniu przestrzennym, zgodności z prawem wydanych pozwoleń na budowę mieszkańcom zamieszkałym na posesji oznaczonej nr 417, w jaki sposób Gmina zamierza zabezpieczyć mieszkańcom korzystanie i konserwację kolektora ściekowego przebiegającego przez teren działki gminnej nr 414 w razie przekazania tego gruntu w ręce prywatnego inwestora..
Po przedstawieniu przez p.Dorotę Szmurło problemów poruszonych w ww. pismach oraz udzieleniu w tych kwestiach wyjaśnień przez Przewodniczącego Rady WŁGronczewskiego ustalono, że autorzy tych pism otrzymają na nie pisemną odpowiedź.
- Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Okuniewie ws. utworzenia dwóch klas gimnazjalnych na bazie obecnej 26 osobowej klasy VI z uwzględnieniem dzieci z Zabrańca.
W dyskusji w tej sprawie głos zabrała Burmistrz J.Damasiewicz i stwierdziła, że ewentualne utworzenie dwóch klas gimnazjalnych i przyjęcia do nich także dzieci z Zabrańca wiązałoby się z dofinansowaniem kosztów ich utworzenia przez Wójta Gminy Poświętne.
V-ce Przewodniczący Rady R.Wasiak, Radny J. Jeziorski, Sołtys Okuniewa M.Wyganowska, Wychowawczyni kl.YI Z.S.P. w Okuniewie, p.Jeznach - reprezentująca rodziców opowiedzieli się za realizacją wniosku Szkoły. Stwierdzili, że jest już tradycją, że dzieci z Zabrańca uczęszczają do Szkoły w Okuniewie i nie należy ich tej możliwości pozbawiać.
Radny Powiatowy H. Świtkowski wyraził swoje stanowisko w powyższej sprawie.
Jego zdaniem nie należy tworzyć dwóch klas gimnazjalnych ale umożliwić pobieranie nauki dzieciom z Zabrańca w jednej liczniejszej klasie oraz podjąć rozmowy w kwestiach finansowych z Wójtem Gminy Poświętne.
Burmistrz p. J.Damasiewicz propozycję Radnego H.Switkowskiego uznała za możliwą do realizacji.
Stwierdziła, że o podjętej decyzji w tej sprawie w ustawowym terminie powiadomi Dyrekcję Szkoły w Okuniewie.
IX. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.
Radny a zarazem Członek Zarządu Powiatu H.Świtkowski poruszył m.in. następujące kwestie:
- dróg powiatowych w tym budowy drogi z Malinowa do Brzezin, której koszt wynosi 1,5 min zł. a termin wykonania przewidziany jest do 15 października br.,
- chodnika przy ul. Warszawskiej w Hipolitowie , którego koszt budowy wynosi 250 tyś. zł. a tytułem udziału finansowego w tej wspólnie prowadzonej przez Gminę i Powiat inwestycji Gmina Halinów wpłaciła 50 tyś. zł., w 2003 r. na wykonanie projektu chodnika,
- planowanej do wykonania w 2004 lub 2005 r. drogi przy ul. Okuniewskiej pomiędzy ul. 3 Maja a ul. Bema,
- finansowej obsługi Powiatu przez Bank Śląski
- nie występowania zagrożenia wścieklizną na terenie Gminy.
Radny H.Świtkowski udzielił wyczerpującej odpowiedzi na zadawane mu pytania.
Następnie głos zabrał Radny Powiatowy Marek Kostka, który poinformował, że: osobiście zgłaszał Staroście potrzeby Gminy Halinów,
- Powiat dofinansowuje imprezy szkolne,
- w minionym tygodniu miały miejsce kontrole Posterunków Policji na „ścianie wschodniej", a w najbliższym tygodniu kontrolą zostanie objęty posterunek w Sulejówku i Halino wie oraz Powiatowy Urząd Pracy.
Omawiając współpracę z Radnymi Powiatowymi Burmistrz p.Jolanta Damasiewicz pokreśliła, że Radny H.Świtkowski wykazuje duże zaangażowanie w sprawach naszej gminy.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski przekazał, że Radny Powiatowy Jan Grużewski także wykazuje duże zainteresowanie problemami gminnymi.
X. Interpelacje i zapytania.
Głos zabrała mieszkanka Kalinowa p.Dorota Szmurło informując, że na Sesji uchwalającej Plan Przestrzennego Zagospodarowania Kalinowa złożyła na ręce Przewodniczącego Rady Wł. Gronczewskiego sprzeciw do planu i do tej pory nie otrzymała w tej sprawie odpowiedzi.
Z-ca Burmistrza M.Chibowskń poinformował jak przebiega procedura uchwalania planu.
Wyjaśnił na czym polega różnica między protestem a zarzutem do planu zagospodarowania przestrzennego.
Powiedział, że ponieważ interesu prawnego p.D.Szmurło plan przestrzennego zagospodarowania nie narusza, to sprzeciw ten jest protestem na którego negatywne załatwienie nie przysługuje skarga do NSA.
Sołtys Mrowisk Stanisław Dobosiewicz poprosił o Statut Rad Sołeckich.
Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski wyjaśnił, że na szkoleniu w Urzędzie Miejskim w Halinowie w dniu 10 maja br. wskazano na niezgodność z prawem tworzenie funkcji przewodniczącego rad sołeckich.
Regionalna Izba Obrachunkowa to potwierdziła. Zwrócono się również do Wojewody o zajęcie stanowiska na piśmie.
Mieszkaniec Hipolitowa p.Foryś zwrócił się z prośbą o organizowanie w jego miejscowości zebrań wiejskich, bo sprawy poruszane na Sesji go niezbyt interesują.
Przewodniczący Rady poinformował go, że w dniu jutrzejszym Sołtys Hipolitowa zebranie organizuje, w zaproszeniu na Sesję podany jest porządek obrad i na obrady Sesji można przyjść w określonym czasie.
Sołtys Zwirówki Barbara Miros zgłosiła, że w jej wsi pozabierane zostały nakrycia ze studni melioracyjnych oraz o powstaniu niebezpiecznej wyrwy w drodze. Wspomniała także, że złożyła w Urzędzie podanie ws drogi koniecznej.
Z-ca Burmistrza M.Chibowski poinformował, że do załatwienia sprawy odnośnie drogi koniecznej potrzebne jest jeszcze wyrażenie zgody przez dwóch właścicieli przyległej nieruchomości. Natomiast sprawą studni melioracyjnych i wyrwy w drodze zajmie się osobiście.
XI. Zakończenie obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.
Przewodniczący Rady Wł.Gronczewski po wyczerpaniu tematów o godz. 1915 dokonał zamknięcia obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Halinowie
/-/ Włodzimierz Gronczewski
Protokół sporządziła:
/-/ Teresa Wyrostkiewicz