Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad XIX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 maja 2004 roku

 

Protokół

z obrad XIX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 28 maja 2004 roku

 

 

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

 

Obrady XIX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 28 maja br. otworzył o godz. 1210 Przewodniczący Włodzimierz Gronczewski.

 

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 11 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Do zaproponowanego Radzie porządku obrad, stanowiącego załącznik do niniejszego protokołu, wniesiono poprawkę polegającą na uwzględnieniu propozycji Burmistrz Jolanty Damasiewicz przeniesienia punktu V „Informacja z pracy Burmistrza” po punkcie III „Przyjęcie protokołu z obrad Sesji Rady Miejskiej z dnia 16.04.2004 r”.

Porządek obrad, wraz ze zmianą, został przyjęty w wyniku głosowania: za –11, przeciw – 0, wstrz. – 0.

 

III. Przyjęcie protokołu z obrad XVIII Sesji Rady Miejskiej z dnia 16.04.2004 r.

 

Radny M.Sukiennik wniósł, by na str.1 w ostatnim wierszu pkt III zamiast liczby 15 wpisać 13 oraz na str9 w pkt XI pierwsze zdanie winno brzmieć ”Pan Foryś podziękował Burmistrzowi i Radzie za dotychczasową pracę i zwrócił uwagę na konieczność udrażniania rowów w Hipolitowie”.

Na salę obrad przybył Radny R.Wasiak.

Protokół, wraz z poprawkami, został przyjęty w wyniku głosowania: za 11, przeciw – 0, wstrz. –1.

 

IV. Informacja z pracy Burmistrza.

 

Burmistrz Jolanta Damasiewicz poinformowała na wstępie o procedurze i terminach wypełniania wniosków o przyznanie dopłat bezpośrednich. Skierowała prośbę do sołtysów, by informowali mieszkańców, iż w Urzędzie Miejskim w Halinowie w pok.nr18 p.Gabriela Dowjat – pracownik ODR-u i p.E.Malinowski – pracownik Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, udzielają pomocy w wypełnianiu wniosków.

P.G.Dowjat skierowała także do radnych i sołtysów apel o rozpowszechnianie informacji, że po wypisy z rejestru gruntów do celów szkoleniowych nie trzeba już jeździć do Mińska, gdyż są do odebrania w pok.18 Urzędu.

Następnie P.Burmistrz poinformowała o :

-         Przygotowaniach do wyborów do PE - m.in. o zwiększeniu liczby obwodów, o tym, iż mieszkańcy Hipolitowa będą obecnie głosowali w lokalu wyborczym mieszczącym się

      w budynku Urzędu a nie w szkole w Halinowie, a mieszkańcy Konika Starego nie w Szkole

      w Cisiu ale w szkole w Halinowie;

-         przebiegu święta Miasta i Gminy Halinów - impreza odbyła się zgodnie z planem. P.Burmistrz podała całokształt jej kosztów  i źródła finansowania;

-         kontroli prowadzonej przez Regionalną Izbę Obrachunkową, która potrwać może do dwóch  miesięcy;

-         pracy nad Strategią Zrównoważonego Rozwoju Miasta i Gminy Halinów do 2020 roku”;

-         spotkaniu z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych p.A.Solonkiem ws. ustalenia linii  

zabudowy od dróg powiatowych. Ustalono, że każdy przypadek rozpatrywany będzie indywidualnie;

-         czynionych staraniach ws. przebudowy ul. Okuniewskiej i montażu sygnalizacji pulsującej na  wysięgniku nad przejściem dla pieszych przy Zespole Szkół w Halinowie;

-         kwietniowym spotkaniu integracyjnym przedsiębiorców i zorganizowanym dla nich szkoleniu ws. możliwości uzyskiwania dotacji z UE;

-         przejęciu przez Gminę aktem notarialnym dwóch dróg prywatnych w Cisiu i Józefinie;

-         spotkaniu z przedstawicielami PKP ws. przejęcia dwóch dróg technologicznych.

 

Zastępca Burmistrza Marek Chibowski poinformował że:

-         w dniu 27kwietnia br. złożony został wniosek o pozwolenie na budowę ulic: Polnej, Słonecznej i Leśnej w Okuniewie;

-         w dniu 27 maja br. ogłoszono przetarg na wykonanie ww. ulic, a otwarcie ofert nastąpi

      w dniu 21 czerwca br.;

-         uruchomiono naprawy dróg gruntowych przy pomocy równiarki;

-         w okresie od 15 kwietnia do 15 maja 2004 r. przeprowadzono remont cząstkowy dróg asfaltowych;

-         trwa nadal likwidacja poziomych zniszczeń i podtopień dróg gruntowych – remont mostu

      w Michałowie, przepusty przy drodze Cisie – Olesin, budowa gminnej drogi dojazdowej do 

      posesji w Cisiu, udrażnianie przydrożnych rowów, remont dróg gruntowych przy pomocy

      tłucznia;

-         w dniu 17 maja br. uzyskano uzgodnienie z Urzędem Marszałkowskim dotyczące budowy oświetlenia ul. Warszawskiej w Okuniewie, a w dniu 20 maja br. podpisano umowę na geodezyjne wyznaczenie granic dróg w : Królewskich Brzezinach, Józefinie -ul. Królewskiej i  ul. Szyszkowej, Kazimierów – Mrowiska, Wielgolas Brzeziński - ul. Skrajnej, Grabina - na granicy z Sulejówkiem,

-         od dnia 26 maja br. firma „SANBUD”  weszła na budowę wodociągu: Halinów

      – ul.Graniczna, ul.Pogodna,Hipolitów – ul.Klonowa,

-         w dniu 5 maja 2004 r. podpisano umowę z firmą „CZUBASZEK” na dokończenie kanalizacji sanitarnej w m. Halinów – Długa Kościelna; wczoraj, tj. 27 maja firma weszła

      na budowę,

-         25 maja br. rozstrzygnięto przetarg na projekt kanalizacji sanitarnej  w systemie podciśnieniowym dla m.Hipolitów, Konik Nowy, Konik Stary, Królewskie Brzeziny- została wybrana oferta firmy „PROKOM”;

-         w dniu 27 maja br. dokonano otwarcia ofert w przetargu na remont dachów w szkołach w Halinowie i Brzezinach - przewidywane rozstrzygnięcie - 01.06.br.;

-         w dniu 22.04.2004r. złożono wniosek o pozwolenie na budowę wodociągu w Michałowie;

-         29.04.br. złożono wniosek o pozwolenie na rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków w Długiej Kościelnej;

-         odbyła się narada związana z projektem technicznym trasy 637.

(Jesteśmy jedyną Gminą, która na trasie przelotu drogi ma uchwalony Plan Zagospodarowania Przestrzennego);

-         prowadzone są rozmowy z Pocztą Polską ws. utworzenia punktu pocztowego w budynku dawnej szkoły podstawowej w Długiej Szlacheckiej;

-         22 kwietnia odbył się przetarg na sprzedaż działek w Długiej Kościelnej – brak chętnych;

-         18 czerwca odbędzie się przetarg na  dwie działki w m. Okuniew (rolna w okolicy ul.Ogrodowej i Rynek 84).

Radna Lidia Simbierowicz zapytała o oświetlenie ul.Kochanowskiego w Długiej Kościelnej

i  ul. Warszawskiej w Długiej Szlacheckiej.

Z-ca Burmistrza M.Chibowski wyjaśnił, że w tym roku nie przewiduje się wykonania tego oświetlenia, natomiast do końca maja br. ma być wykonany projekt oświetlenia ul.Kochanowskiego.

Radny Marcin Sukiennik zapytał, dlaczego rejestracja bezrobotnych odbywa się  nadal w Mińsku Mazowieckim zamiast w Halinowie.

Sekretarz J.Kurczak powiedział, że w tej sprawie zwrócono się do Powiatowego Urzędu Pracy

w Mińsku Maz. i ma nadzieję, że w czerwcu br. będzie to możliwe.

Przewodniczący Rady Wł.Gronczewski dodał, że przeniesienie rejestracji bezrobotnych z Domu Kultury w Halinowie do Mińska nastąpiło w wyniku zakłócania porządku publicznego przez bezrobotnych, jednakże Kierownik Urzędu Pracy obiecała przenieść ją z powrotem do Halinowa.

Radny Stanisław Wieczorek poprosił o podanie informacji ws. kanalizacji sanitarnej ulicy Północnej w Halinowie.

Zastępca Burmistrza poinformował, iż omawiał te zadania i przypomniał, że przetarg wygrała firma CZUBASZEK,; w roku bieżącym będzie kontynuacja robót.

 

V. Informacja na temat Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta i Gminy Halinów

    do 2020 roku.

 

Dr Marek Ziółkowski – współautor Strategii poinformował o zakończeniu prac nad tym dokumentem, który wytycza długookresowe kierunki działań oraz stanowi podstawę do ubiegania się o środki pomocowe Unii Europejskiej. Elementem realizacji „Strategii” są coroczne budżety, plany inwestycyjne, jak również wieloletnie plany finansowe i inwestycyjne, które będą musiały zostać przyjęte przez Radę w najbliższej przyszłości.

Mówił o dużych potencjalnych możliwościach Gminy i jej słabych stronach – głównie o brakach i zapóźnieniach w infrastrukturze technicznej.

W związku z tym w „Strategii” kładzie się nacisk na inwestycje wodociągowe, kanalizacyjne, drogowe.

Przewodniczący Rady Wł.Gronczewski dodał, że nad tym dokumentem toczyła się dyskusje na Sesji Rady, na spotkaniach roboczych radnych, rozprowadzano ankiety wśród sołtysów, radnych i mieszkańców, omawiały go ostatnio także komisje Rady. Dzisiaj także będzie można wziąć udział w dyskusji nad Strategią.

Ponieważ nikt z zebranych nie postawił pytań, Przewodniczący Rady zamknął punkt V porządku obrad.

 

VI.              Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

 

1. przyjęcia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta i Gminy Halinów do 2020 roku.

 

Zastępca Przewodniczącego Rady T.Kowalczyk odczytała treść projektu uchwały.

Burmistrz J.Damasiewicz pokrótce uzasadniła celowość jej podjęcia. Poinformowała, że „Strategia” będzie monitorowana i Rada będzie miała możliwość wprowadzenia do niej zmian w każdej chwili.

Radny M.Odalski zgłosił poprawkę, polegajacą na dopisaniu wyrazu „Okuniew” po wyrazach „Konik Nowy”na str. 8 w 7 linijce od góry załącznika do projektu uchwały.

Za przyjęciem projektu przedmiotowej uchwały, wraz z poprawką zgłoszoną przez M.Odalskiego, głosowało 13 Radnych, przeciw – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

Burmistrz J.Damasiewicz stwierdziła, że „Strategia” dotrze m.in. do sołtysów, szkół, będzie zamieszczona  na stronie internetowej Gminy. Z jej treścią również będzie można zapoznać się

w Biurze Rady.

Dr Jacek Sierak – drugi z autorów Strategii – podziękował za współpracę i pogratulował władzom Halinowa oraz wszystkim, którzy włączyli się w proces tworzenia tego dokumentu.

Od godz. 1310 do godz. 1325 trwała zarządzona przez Przewodniczącego Rady przerwa w obradach.

 

2- 14 . rozpatrzenia zarzutów dotyczących projektu miejscowego planu zagospodarowania            przestrzennego obszaru administracyjnego Nowy Konik – część I i III , w gminie Halinów.

 

Projektant Jerzy Wojtecki poinformował, że Konik Nowy został podzielony na 4 obszary planistyczne, by plan zagospodarowania przestrzennego dla tej miejscowości mógł być uchwalany etapami. Do przedmiotowego planu – po jego wyłożeniu – wpłynęło kilkadziesiąt protestów

i zarzutów, które zostały szczegółowo omówione na posiedzeniach Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.

Dotyczyły głównie zmiany przeznaczenia terenów rolnych  na teren pod zabudowę mieszkaniową, bądź mieszkaniowo-usługową.

Większość zarzutów dotyczyła cz.II, w  związku z projektowanym tam układem komunikacyjnym  - przecięcie trasy krajowej z projektowaną obwodnicą Wołomin-Otwock.

Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji zdecydowała, żeby obecnie zarzutów dot.II cz. planu Konika Nowego nie rozpatrywać, gdyż  wstrzymałoby to  na kilkanaście miesięcy uchwalenie planów dla pozostałych części tej miejscowości.

W  tej sytuacji będzie trzeba  dla tej części opracować projekt planu  w skali 1:1000 i dokonać odpowiednich uzgodnień według obowiązującej procedury.

Obecnie na tym terenie będzie można podejmować budowę, lecz wymagać to będzie dłuższej procedury.

Odczytane zostały wszystkie nazwiska wnioskodawców z podaniem informacji o uwzględnieniu bądź nie uwzględnieniu zarzutów dot. części południowej (11 zarzutów).

Odnośnie IV (północnego) obszaru planistycznego projektant poinformował, że wszystkie zarzuty zostały uwzględnione. Odczytał nazwiska wnioskodawców z podaniem numerów poszczególnych działek.

Jedna osoba – obecna na sali obrad – wyraziła niezadowolenie, że w zawiadomieniu o Sesji nie podano godziny rozpoczęcia rozpatrywania zarzutów.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że nie było to możliwe z przyczyn obiektywnych.

Od godz 1340 trwała - ogłoszona przez Przewodniczącego - 30 min. przerwa w obradach Rady.

 

Wznawiając obrady Zastępca Przewodniczącego Rady T.Kowalczyk poinformowała, iż ogółem odrzucono 14 zarzutów i odczytała kogo i jakich działek dotyczą.

Następnie odczytała, a projektant J.Wojtecki omówił projekty uchwał w sprawach:

2.

odrzucenia zarzutu Pani Doroty Gutowskiej złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część I dotyczącego przebiegu projektowanej linii elektroenergetycznej przez działkę nr 153/5.

 

Projekt wyżej wymienionej uchwały przyjęto w wyniku głosowania 13 – za, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

3.

odrzucenia zarzutu Pani Katarzyny Rawskiej złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część I. Odrzucenie zarzutu powoduje zachowanie w projekcie planu drogi oznaczonej symbolem KUD, przebiegającej w sąsiedztwie działki 179/20.

Projekt uchwały przyjęto w wyniku głosowania  za –13, przec.- 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

4.

zarzutu Pani Alicji Jabkiewicz  złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część I:

uwzględnia się - poprzez przeznaczenie części nieruchomości /północnego fragmentu działki   

nr 188/2/ pod funkcję zabudowy mieszkaniowo – usługowej (MN/U);

odrzuca się – poprzez przeznaczenie południowego fragmentu działki 188/2 pod funkcję

                       terenów rolnych (R).

Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

5.

zarzutu Pana Leszka Sęka złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część I:

-         uwzględnia się – poprzez przeznaczenie części nieruchomości /północnego fragmentu działki nr 191/4/ pod funkcję zabudowy mieszkaniowo-usługowej (MN/U),

-         odrzuca się – poprzez przeznaczenie południowego fragmentu działki 191/4 pod funkcję terenów rolnych (R) oraz leśnych (Ls), bez prawa zabudowy.

Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

6.

zarzutu Pani Jadwigi Nowak złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Konik Nowy – część I:

-         uwzględnia się – poprzez przeznaczenie części nieruchomości /północnego fragmentu

      działki nr 192/4/ pod funkcję zabudowy mieszkaniowo-usługowej (MN/U),

-         odrzuca się – poprzez przeznaczenie południowego fragmentu działki 192/4 pod

      funkcję terenów rolnych (R ) i leśnych (Ls), bez prawa zabudowy.

Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

7.

zarzutu Pani Barbary Bąk złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część I:

-         uwzględnia się – poprzez przeznaczenie części nieruchomości /północnego fragmentu działki nr 192/5 / pod funkcję zabudowy mieszkaniowo-usługowej (MN/U),

-         odrzuca się – poprzez przeznaczenie południowego fragmentu działki nr192/5 pod funkcję terenów rolnych (R ) i leśnych (Ls), bez prawa zabudowy.

Za podjęciem wyżej wymienionego projektu uchwały głosowało 13 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

8.

zarzutu firmy „Paged”S.A., z siedzibą 00-950 Warszawa, Pl.Trzech Krzyży 18, złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu

zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część I odrzuca się poprzez:

-         utrzymanie w części wschodniej nieruchomości drogi prywatnej, o szerokości 10 m oznaczonej symbolem KUD,

-         utrzymanie projektowanej drogi o symbolu KUD, przebiegającej wzdłuż rowu   

      melioracyjnego,

-         utrzymanie zabudowy mieszkaniowo – usługowej w części wschodniej nieruchomości.

Projekt wyżej wymienionej uchwały został odczytany z wprowadzonymi do niego autopoprawkami: w paragrafie 2 wniesiono zapis „Zarzut podlega odrzuceniu, z przyczyn faktycznych i prawnych zawartych w uzasadnieniu”, co spowodowało zmianę numeracji kolejnych paragrafów. W uzasadnieniu do przedmiotowego projektu uchwały w 5 linijce od dołu dodano zapis:

„oraz uchwała NrXXII/205/97 z dnia 24 kwietnia 1997 roku w sprawie zmiany Miejscowego Planu Ogólnego Zagospodarowania zatwierdzonego uchwałą Rady Gminy Halinów z dnia 10.11.1994r.”.

Przedstawiciel „Pagedu” podał nowy adres placówki: 02-274 Warszawa, ul.Mineralna 7.

Powiedział, że wprowadzenie drogi na środek działki spowoduje uszczerbek na jej wartości i Zarząd „Pagedu” wniesie odwołanie.

Postulował wprowadzenie zabudowy komercyjnej w miejsce obecnie proponowanego utrzymania zabudowy mieszkaniowo-usługowej, gdyż- jego zdaniem - utrzymanie zabudowy mieszkaniowej jest nierealne z powodu konieczności doprowadzenia  wielu mediów.

Powiedział, że odnośnie drogi służebnej projektowanej do osiedla domów jednorodzinnych, gdzie dwie działki są także własnością „Pagedu”, Zarząd Spółki „Paged” będzie występował o odszkodowanie do Starosty.

Projektant odniósł się do powyższej wypowiedzi wyjaśniając, że Gmina postulowała, by „Paged S.A.”, za przysłowiową złotówkę, przekazał drogę wzdłuż wschodniej granicy działki, ponieważ „Paged”, dzięki zmianom powstałym na skutek zmian planu zagospodarowania przestrzennego gminy, zyskał znacznie więcej niż wartość przedmiotowej drogi.

J.Wojtecki stwierdził, że droga wzdłuż rowu melioracyjnego była w planie dotychczas obowiązującym i jest utrzymana w obecnie proponowanym. Także tereny pod zabudowę mieszkaniowo-usługową były i są utrzymane w omawianym projekcie planu. Poprzez wprowadzenie w południowej części zabudowy mieszkaniowej uzyskuje się równowagę planowanych funkcji. Z punktu widzenia prawnego proponowane rozstrzygnięcia Planu nie ingerują w dobra”Pagedu”.

Przedstawiciel „Pagedu” stwierdził, że proponowana szerokość drogi dojazdowej –10m zamiast wymaganej 6 m, spowoduje wkroczenie na teren infrastruktury naruszając interes Spółki.

O godz. 14oo na salę obrad wszedł J.Jeziorski.

Zarówno T.Kowalczyk jak i Wł.Gronczewski  stwierdzili, że w przedmiotowej dyskusji należy wziąć pod uwagę także interes mieszkańców, którzy zwracali się,by tej działki nie planować wyłącznie pod  usługi komercyjne.

Przewodniczący Rady zamknął dyskusję i zarządził głosowanie.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

9.

zarzutu Państwa Kamilli i Witolda Wojdów złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część III:

-         odrzuca się – poprzez nie przeznaczenie działki 123/`1 pod funkcję usług komunalnych 

- grzebowisko dla zwierząt.

T.Kowalczyk wskazała na błąd w pisowni; w paragrafie 1 oraz uzasadnieniu do uchwały - zamiast słowa „grzybowisko” winno być słowo „grzebowisko”.

Projektant wyjaśnił, że proponowane wprowadzenie funkcji grzebowiska dla zwierząt wymaga uzgodnienia z odpowiednimi instytucjami i jednostkami administracyjnymi, wyznaczenia stref ochronnych, co wiąże się z ograniczeniem sposobu użytkowania działek sąsiednich.

Za uchwały głosowało 13 radnych, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

10.

zarzutu Pana Emila Wojdy złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część III:

odrzuca się – poprzez nie przeznaczenie działki 124/1 pod funkcję usług komunalnych –

                 grzebowisko dla zwierząt.

Zarzut P.Emila Wojdy dotyczy terenu przyległego do terenu wymienionego w poprzedniej uchwale i z tych samych powodów został zaproponowany Radzie do odrzucenia.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

Na salę obrad przybył A.Ludwiniak.

11.

zarzutu Pana Mirosława Gruzy złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część III:

odrzuca się  - poprzez nie przeznaczenie działek o numerach ewidencyjnych 248 oraz 277 pod funkcję zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej.

Projektant J. Wojtecki wyjaśnił, że wymienione w projekcie uchwały działki leżą w strefie terenów leśnych bez prawa zabudowy, a zniesienie statusu działki leśnej wymaga zgody Wojewody.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

12.

zarzutu Pana Romualda Szczepaniak złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część III:

-         uwzględnia się częściowo – poprzez przeznaczenie części nieruchomości /południowego fragmentu działki nr 75/ pod funkcję zabudowy mieszkaniowej – (MN).

Projektant poinformował, że proponuje się odrzucić zarzut dot. części północnej działki nr75, położonej w strefie terenów rolnych bez prawa zabudowy, znajdującej się  w otoczeniu kompleksu leśnego, a uwzględnić -  poprzez przeznaczenie południowego fragmentu  przedmiotowej działki pod funkcje zabudowy mieszkaniowej.

Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

13.

zarzutu Pana Jarosława Śledziewskiego złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część III:

odrzuca się – poprzez utrzymanie w projekcie planu projektowanego układu

komunikacyjnego w rejonie działki nr 105.

Projektant wyjaśnił, że p.J.Śledziewski skierował zarzut w stosunku do działki nr 105, a obecnie działka ta jest podzielona na kilka działek. Z tekstu zarzutu nie wynika czy chodzi o drogę dzielącą w połowie nieruchomość, czy o część wyłączoną z obszaru zabudowy.

Radny Henryk Foryś powiedział, że zaszło nieporozumienie, albowiem P.J.Śledziewski osobiście go poinformował, iż chodzi o drogę odbarczającą wzdłuż trasy A2.

Mecenas Agnieszka Uścińska stwierdziła, że ponieważ p.J.Śledziewski nie wycofał wniosku,

nie ma możliwości nie głosowania uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

14.

Zarzut Pana Adama Kucharzaka oraz Pani Marty Staszczyk złożonego w ustawowym terminie, kwestionującego ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Nowy Konik – część III:

-         odrzuca się – poprzez nie przeznaczenie działki o numerze ewidencyjnym 68/1 pod funkcję zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej.

Projektant wyjaśnił, że zarzut proponuje się odrzucić, gdyż wnioskowana działka, stanowiąca wg aktualnej  ewidencji gruntów teren leśny, znalazła się w strefie terenów o funkcji leśnej bez prawa zabudowy. Zniesienie statusu działki leśnej jest możliwe za zgodą Wojewody. Burmistrz wystąpiła do Wojewody z odpowiednim wnioskiem ale zgody na odlesienie nie otrzymała.

Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

15.

zaciągnięcia przez Gminę Halinów pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zadanie inwestycyjne „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Halinów i Józefin oraz modernizacja gminnej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w Długiej Kościelnej”.

Burmistrz J.Damasiewicz wyjaśniła, że otrzymaliśmy promesę na 2 mln200tys.zł na zadania

inwestycyjne wymienione w projekcie uchwały, ale aby Gmina mogła zaciągnąć pożyczkę w BOŚ

Burmistrz musi dostać upoważnienie Rady w formie uchwały.

Poinformowała, że pożyczka będzie zaciągana na konkretne kwoty wynikające z przetargów.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało 13 radnych, przeciw - 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

16.

Zmian i przeniesień w budżecie na 2004r.

Skarbnik T. Karwowska przedstawiła proponowane przeniesienia i zmiany w budżecie na 2004 r., które po stronie dochodów są wynikiem otrzymanych dotacji z Urzędu Marszałkowskiego i Krajowego Biura Wyborczego oraz wynikają ze zwiększenia dochodów Gminy - korekta odsetek.

Ponadto:

-          w dziale „Wytwarzanie i zaopatrzenie w energię i w wodę” wprowadzono symboliczne środki finansowe indywidualnych mieszkańców - w wysokości 2.200zł. - na zadania inwestycyjne podjęte  z inicjatywy  mieszkańców,

-           w dziale „Gospodarka mieszkaniowa” zwiększono dochody o 3.500zł – są to odsetki z tyt.   nieterminowych płatności za sprzedaż ratalną nieruchomości,

-          w dziale „Dochody od osób prawnych, fizycznych i od osób nie posiadających osobowości prawnej” zwiększono dochody o 2.000,00 zł.. Są to dochody z tyt. odsetek

-          w dziale „Oświata i wychowanie” wprowadzono dotację w wys. 2.200zł przekazaną z Urzędu Marszałkowskiego, przeznaczoną na tzw. wyprawkę dla pierwszoklasistów,

-          w dziale „Pomoc społeczna” wprowadzono kwotę 671.000zł z tyt. przejęcia przez MOPS programu zasiłków rodzinnych oraz 1000zł  dotacji celowej na zakup komputera i oprogramowania do obsługi tego programu.

-          w dziale „Gospodarka komunalna” wprowadzono dodatkowe środki w wysokości 2500zł, pochodzące z wpływów od mieszkańców na budowę kanalizacji.

Ogółem dochody zwiększono o 689.702,00 zł.

Po stronie wydatków (zał. Nr1) zwiększono wydatki:

-          w dziale „Wytwarzanie i zaopatrzenie w energię, gaz, wodę” o 2500zł na wydatki inwestycyjne jednostki budżetowej,

-          w dziale „Administracja rządowa” zwiększono wydatki o kwotę 20000zł, którą przeniesiono z działu „Gospodarka komunalna” z tyt. przejęcia przez Urząd  obowiązku zabezpieczenia  środków  na zakup ofert pracy z Urzędu Pracy /wcześniej ten obowiązek ciążył na Zakładzie Komunalnym/,

-          w dziale „Bezpieczeństwo publiczne i przeciwpożarowe” zwiększono wydatki o 2000zł na remont  dachu remizy strażackiej w Cisiu,

-          w dziale „Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa i sądownictwo” wprowadzono kwotę 6000zł, przeznaczoną na obsługę wyborów do PE,

-          w dziale „Rozliczenia różne” zabezpieczono wydatki na rekompensaty za utracone dochody dla rezerwistów, którzy odbywają ćwiczenia wojskowe,

-          w dziale „Oświata i wychowanie” nastąpiła korekta wydatków o 2000zł w paragrafie „Stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów”(1000zł szkoły podstawowe i 1000zł gimnazja).

Jest to nowy paragraf tworzone, aby można było rezerwę będącą w dyspozycji Burmistrza uruchomić.

-          w dziale „Pomoc społeczna” dotację celową w wys. 671.000,00 rozpisano na poszczególne paragrafy.

Ogółem dotacje na zadania zlecone wynoszą 1.082.412,00 zł. (zał. Nr 2).

W zał. Nr 3; „Prognoza długu gminy do budżetu na 2004 rok i lata następne” dokonano w poz.5 zapisu uszczegółowiającego poprzedni zapis: „Planowane pożyczki”.

W załączniku nr4: „Planowane wydatki inwestycyjne na rok 2004”wprowadzono korektę: zwiększono nakłady na sieć wodociągową i dokonano rozbicia na: środki własne, pożyczkę z WFOŚ i GW, wpłaty od mieszkańców.

-          w dziale „Gospodarka Komunalna” dokonano rozbicia środków na poszczególne ich rodzaje oraz wprowadzono wpłaty mieszkańców  na kanalizację w wys. 2500zł.

Ogółem nakłady inwestycyjne na 2004 rok zwiększą się o 5000zł do kwoty 4.132.086zł.

Za przyjęciem uchwały głosowało 15 radnych,  przeciw –0,  wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

17.

szczegółowych zasad i trybu umarzania oraz udzielania innych ulg w spłacaniu wierzytelności jednostek gminy z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego uprawnionych.

Skarbnik T.Karwowska do wyżej wymienionej uchwały wniosła 2 autopoprawki :

w paragrafie 5 wyraz „ustawie” zmieniono na „uchwale” oraz w paragrafie 6 wykreśla się zdanie „Porozumienie może zawierać..............Gminy”.

Poinformowała, że obowiązujące przepisy dają możliwość Burmistrzowi udzielania ulg w zakresie należności podatkowych. Ustawa o finansach publicznych daje możliwość podjęcia przez Rady uchwał ws. ustalania zasad i wskazania organu, który będzie upoważniony do udzielania ulg.

Do końca marca roku następnego Burmistrz będzie przedkładać Radzie sprawozdanie z udzielonych ulg.

P. Burmistrz poinformowała , że potrzeba podjęcia uchwały wynikła z sytuacji życiowych, gdyż zwracają się do niej mieszkańcy lokali socjalnych o rozłożenie na raty czy umorzenie należności czynszowych. Uchwała daje możliwość odpracowania na rzecz gminy (n.p. prace porządkowe) tym, którzy nie są w stanie zapłacić, ani nie ma możliwości ściągnięcia opłat.

O przesunięcie terminów płatności zwracają się także płatnicy podatku za użytkowanie wieczyste.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

18.

ustalania stawek czynszu za dzierżawę i najem gruntów stanowiących własność Gminy Halinów lub będących we władaniu Gminy Halinów.

Treść wyżej wymienionego oraz pozostałych projektów uchwał odczytał Zastępca Przewodniczącego Rady Robert Wasiak.

Zastępca Burmistrza wniósł o wprowadzenie do projektu uchwały autopoprawki: w paragrafie 3 zamiast „uchwale” winno być „uchwały”, w paragrafie 4 zamiast „ustawą” winno być „uchwałą”, a w paragrafie  5  zmienia się szyk zdania – zamiast „ w przypadkach szczególnie społecznie uzasadnionych” winno być „w przypadkach społecznie szczególnie uzasadnionych”.

Poinformował, że podjęcie przedmiotowej uchwały wynika z potrzeby zmiany dotychczas obowiązującej uchwały z 1996r.

Wyjaśnił Radnemu S.Wieczorkowi, że punkty 6 i 7 (i pozostałe) dotyczą opłat za dzierżawę, a nie podatku, a Radnej L.Simbierowicz, iż stawki podane w widełkach zależeć będą od tego gdzie i jakie grunty będą dzierżawione, a w przypadku dzierżawy nowych gruntów od tego jakie będzie na nie zapotrzebowanie. Wydzierżawianie nowych gruntów odbywać się będzie w drodze przetargów.

R.Wasiak zapytał, czy Gmina będzie miała podstawę do pobierania większych opłat niż wynikające ze stawek maksymalnych podanych w widełkach projektu przedmiotowej uchwały.

Zastępca  Burmistrza wyjaśnił, że jeśli jakiś oferent podczas przetargu zaproponuje wyższą stawkę, to nie ma przeciwwskazań.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

19.

upoważnienia Burmistrza Miasta Halinów do podpisania umowy w sprawie nieodpłatnego przejęcia dróg technologicznych od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Siedlcach.

Do projektu uchwały  w wyniku dyskusji wniesiono autopoprawki:

-          zaproponowana jej nazwa brzmi „w sprawie upoważnienia Burmistrza Miasta Halinów do podpisania porozumienia w sprawie nieodpłatnego przyjęcia w zarząd przez gminę Halinów od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Siedlcach, dróg technologicznych”.

-          w podstawie prawnej w pierwszym wierszu winno być nie „1999r.” lecz „1990r.”.

-          w paragrafie 1 w pierwszym wierszu zamiast  wyrazu „umowy” winien być wyraz „porozumienia”, a w drugim wierszu tego paragrafu winno być zamiast „przejęcia” – „przyjęcie w zarząd”.

Na wszystkie pytania Radnych (R.Wasiaka, S.Wieczorka, J.Jeziorskiego J.Papisa, L.Simbierowicz, A.Ciszkowskiego) dot. projektu uchwały Zastępca Burmistrza udzielił szczegółowych wyjaśnień.

Za podjęciem przedmiotowego projektu uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

20.

zmian w statucie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie.

Zastępca Burmistrza poinformował, że podjęcie proponowanej uchwały jest związane z przejęciem przez MOPS nowych zadań związanych z wypłatą świadczeń rodzinnych.

W dotychczas obowiązującym Statucie MOPS nie obowiązujący już zapis „Zarząd Miejski” zmienia się na „Burmistrz”.

Sekretarz zwrócił się do Rady o wprowadzenie do treści omawianej uchwały następujących korekt:

-          w podstawie prawnej po wyrazach „08 marca” dopisać „1990 r.”,

-          na str.2 w pkt. „h” „po wyrazie „opiekuńczych” należy postawić przecinek, a w pkt 5, 6, i 7 słowo „paragraf” zastąpić znakiem §.

Za przyjęciem uchwały– wraz ze zgłoszonymi autopoprawkami – głosowało 14 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

21.

zasad udzielania stypendiów uczniom szkół podstawowych i gimnazjów w gminie Halinów.

Sekretarz poinformował, że wyżej wymienioną uchwałę należy podjąć, by P.Burmistrz mogła przyznawać stypendia według określonych zasad. Szczegółowe kryteria podane są w załączniku nr 1 do uchwały.

W. Gronczewski poinformował, że „Komisja Oświaty” pozytywnie zaopiniowała ten projekt uchwały. Komisja wniosła do niej poprawkę, którą  ten projekt uwzględnia.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

22.

ustalenia składu osobowego Komisji Inwentaryzacyjnej.

Zastępca Burmistrza stwierdził, że podjęcie tej uchwały wynika z konieczności powołania Komisji Inwentaryzacyjnej w celu rozpatrzenia  wniosków w sprawie komunalizacji mienia.

Przedstawił, w imieniu Pani Burmistrz,  kandydatury do składu osobowego tej komisji:

Henryk Foryś, Bogdan Janczarek, Krystyna Skwarek, Ewa Dudek ( dwie ostatnie są pracownikami Urzędu). P.Krystyna Skwarek i P. Ewa Dudek przekazały pisemną zgodę na pracę w Komisji.

Radni: Henryk Foryś oraz B.Janczarek zapytani o to przez Przewodniczącego Rady także się zgodzili.

J. Papis zaproponował kandydaturę Radnego Adama Ciszkowskiego, który wyraził zgodę.

Za przyjęciem projektu uchwały (uwzględniającej wszystkie zgłoszone kandydatury) głosowało 14 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

23.

nadania nazwy ulicy położonej we wsi Okuniew, gmina Halinów.

Zastępca Burmistrza uzasadnił, że w sprawie nadania nazwy Wiklinowa przedmiotowej ulicy wystąpiło 5 mieszkańców. Wyjaśnił Radnemu R.Wasiakowi, że nadanie nazwy ulicy, która jest drogą prywatną  odbywa się na wniosek jej właścicieli, natomiast w przypadku przedmiotowego projektu uchwały chodzi o drogę publiczną i nie jest wymagana zgoda wszystkich mieszkających przy niej osób.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący rady stwierdził podjęcie uchwały.

24.

nadania nazwy ulicy położonej we wsi Wielgolas Brzeziński , gmina Halinów.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że w tym przypadku chodzi o nadanie nazwy ulicy stanowiącej drogę prywatną na wniosek jej właściciela.

Ponieważ droga ta położona jest w kwadracie ulic tzw.”królewskich”, z dwóch zaproponowanych przez wnioskodawcę nazw: „Spokojna” i „Mieszka I” wybrano Mieszka I.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przeciw – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

25.

nadania nazwy ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów.

Zastępca Burmistrza wyjaśnił, że wnioskodawca nadania nazwy tej ulicy (Wiejska) jest osobą prywatną, będącą właścicielem przedmiotowej drogi.

Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

Przewodniczący Rady o godz. 1650 ogłosił 10 min. przerwę.

 

VII.           Sprawozdanie z prac Komisji Rady.

 

A.Ciszkowski poinformował, że posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, które odbyło się 21.IV.br. dotyczyło głównie problematyki rolnictwa.

Uczestnicząca w nim P.Gabriela Dowjat – Doradca Rolny poruszyła tematykę przygotowania rolników do akcesji do UE; omówiła sposób wypełniania wniosków o dopłaty bezpośrednie, przedstawiła plan i realizację szkoleń dla rolników w roku 2004. Omówiła także zasady modernizacji i atestowania opryskiwaczy do ochrony roślin.

Zgłosiła potrzebę dofinansowania tego przedsięwzięcia przez Gminę w wys. 6000zł.

Ponadto zaproponowano zorganizowanie przez konkursu: ”Piękna zagroda  wiejska”.

M.Sukiennik złożył sprawozdanie z obrad Komisji Młodzieży, Oświaty, Kultury,

Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa, która obradowała w dniu 19.05.br.

Na spotkaniu tym omawiano głównie sprawy dot. sportu w gminie; zapoznano się i zaopiniowano projekty uchwał dot. zasad udzielania stypendiów uczniom szkół podstawowych i gimnazjów oraz ustalania opłat za świadczenia prowadzonych przez gminę przedszkoli.

Wł. Gronczewski w swej wypowiedzi zapoznał zebranych z tematyką sportu na terenie Gminy.

Wymienił działające kluby i wspomniał o ich działalności i sukcesach.

Przypomniał, że w roku bieżącym na sport przeznaczono 30 tys. zł. Część tej kwoty będzie przeznaczona na urządzenie boiska w Michałowie i Długiej Kościelnej.

T.Kowalczyk poinformowała, że Komisja  Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji  spotkała się 14.05.br.

Tematem tego spotkania było omówienie zarzutów do projektu Planu Zagospodarowania Przestrzennego m. Nowy Konik.

R.Wasiak przekazał, że Komisja Budżetowa na spotkaniu w dniu 17 maja br. zajmowała się analizą realizacji budżetu Gminy w I kwartale br. Powiedział, że członkowie Komisji do tego wykonania nie wnieśli żadnych uwag. Zwrócili jedynie uwagę na niskie wykonanie w Dziale Gospodarka Komunalna rozdz. Oczyszczanie miast i wsi”, a potrzeby w zakresie utrzymania czystości są w Gminie duże. Wspomniał, iż poruszono także temat dot. umowy z bankiem PKO SA w Mińsku Mazowieckim – sprawę postanowiono przeanalizować na następnym posiedzeniu Komisji.

Omówiono projekty uchwał ws: szczegółowych zasad i trybu umarzania oraz udzielania innych ulg w spłacaniu wierzytelności jednostek organizacyjnych gminy z tytułu należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów do tego upoważnionych” oraz ”zmian i przeniesień w budżecie”.

Komisja wypracowała stanowisko, że nie jest zasadne zwiększanie środków na Oświatę kosztem środków na inwestycje gminne.

G.Jerzak skierował prośbę o przeznaczenie środków finansowych na oczyszczenie trenu przedłużenia ul. Poligonowej w kierunku północnym, w związku z pobytem tam harcerzy w ramach międzynarodowego zlotu.

T.Jankowski poinformował, że Komisja Rewizyjna w dniu 12 maja br. zajmowała się analizą dokumentacji przetargowej i umowy na przebudowę kotłowni w Zespole Szkół w Halinowie.

Ponieważ temat ten nie jest zakończony nie przedstawił Radzie żadnych wniosków.

 

VIII.        Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

 

Przewodniczący Rady poinformował, że w okresie między sesjami, wpłynęły do Rady następujące pisma:

-          P.Agaty Gańko – z dnia 26.05.2004r. – ws. braku odpowiedzi na pisma skierowane wcześniej do Urzędu o gruntowną naprawę drogi gminnej poprzez jej utwardzenie jako tzw. drogę transportu rolnego”, i zainstalowaniu oświetlenia  na 1-km. odcinku (zjazd z trasy E-30).

Przewodniczący stwierdził, że sprawdzi czy odpowiedź na te pisma została wysłana, jeśli nie, to   spowoduje jej wysłanie i przeproszenie P.Gańko.

Poprosił o ustosunkowanie się Zastępcy Burmistrza do próśb zawartych w przedmiotowych pismach. Zastępca Burmistrza powiedział, że wspomniana droga stanowi ok. 700 m odcinek od drogi krajowej. Prowadzone są rozmowy ze Starostwem ws. współpracy przy budowie drogi powiatowej.

Nie ma natomiast  możliwości wykonania na odc. 1 km oświetlenia, gdyż to zadanie nie zostało przyjęte do planu. Nie przewiduje się także budowy drogi w kategorii transportu rolnego. Możliwe jest jedynie utrzymanie standardu poprzez równanie równiarką.

P.J.Papis dodał, że do końca czerwca br. będzie wykonany projekt oświetlenia na część 700 m odcinka drogi.

-          Mieszkańców ul.Okuniewskiej w Halinowie z dnia 07.05.br., by Gmina i Powiat współ finansowały asfaltowanie tej ulicy na odc. od ul.3 Maja do ul. Bema.

 Przewodniczący Rady oświadczył, iż P. Burmistrz prowadziła  w tej sprawie rozmowy.

-          P.Henryka Kota z Wielgolasu Duchnowskiegi, ws. zmiany przeznaczenia nieruchomości.

Przewodniczący Rady stwierdził, że pismo skierowane zostanie do Burmistrza i zostanie rozpatrzone przy opracowaniu planu miejscowego zagospodarowania.

Burmistrz J.Damasiewicz powiedziała, że zasadne wnioski będą uwzględniane przy opracowaniu zmiany planu zagospodarowania przestrzennego, na koszt zainteresowanych osób.

-          Wojewody Mazowieckiego ws. obowiązku konsultacji  z oświatowymi  związkami zawodowymi uchwał  ws. oświaty podejmowanymi przez samorządy.

Przewodniczący Rady wyjaśnił J.Jeziorskiemu, że pismo to  nie dotyczyło bezpośrednio naszej Rady lecz zostało przysłane informacyjnie.

 

IX.              Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

 

 Sprawozdania z Sesji Rady powiatu nie złożono, albowiem na sali obrad nie było już Radnych Powiatu.

 

X.                 Interpelacje i zapytania.

G.Jerzak  zwrócił się do Pani Burmistrz o wyjaśnienie skierowanych przez mieszkańców Michałowa uwag do planu zagospodarowania przestrzennego tej miejscowości, ponieważ otrzymali z Urzędu pisma o ich uwzględnieniu, a w trakcie załatwiania różnych spraw (w okresie zarządu komisarycznego) okazało się, że w planie te wnioski nie zostały uwzględnione.

P.Burmistrz stwierdziła, że sprawy te będą indywidualnie rozpatrywane, po prześledzeniu całej dokumentacji.

Radny B.Janczarek zapytał czy dobrze zrozumiał, że Gmina chce zatrudniać 3 pracowników do robót interwencyjnych na okres 6 miesięcy i partycypować w kosztach ich wynagrodzeń a Powiat na 4 miesiące i jakie są tych pracowników zadania.

Sekretarz wyjaśnił, że Gmina ma na 6 miesięcy zaplanowane na ten cel środki finansowe,      a w programie Powiatowego Urzędu Pracy na razie nie ma zabezpieczonych na ten okres środków.

Zadania dla tych 3 pracowników robót interwencyjnych wynikają z „Programu udrażniania rowów przydrożnych”.

Radny J.Papis zwrócił się do Zastępcy Burmistrza ws. konieczności oznakowania nowej drogi powiatowej z Brzezin do Halinowa.

Zastępca Burmistrza poinformował, że ws. organizacji ruchu na tej drodze będzie rozmawiał z dyrektorem Solonkiem.

Sołtys L.Gelo zapytał, jak należy postępować w stosunku do nowych mieszkańców Długiej Szlacheckiej, którzy przy podejmowaniu tam budowy produkują śmieci i - zdaniem informujących go mieszkańców - wysypują je na teren działek przyległych, gdyż nie zaopatrzyli się w kontenery na śmieci.

P.Burmistrz odpowiedziała, że obecnie po uchwaleniu Planu Zagospodarowania Przestrzennego Długiej Szlacheckiej warunków  zabudowy nieruchomości położonych w tej miejscowości nie wydajemy. W decyzji o warunkach zabudowy nie można więc tego nakazu zawrzeć.

Możemy natomiast wysłać do nich  pismo pouczając ich o konieczności wywożenia śmieci.

Radny H.Foryś poprosił o interwencję w powiecie ws. rozkopanych rowów, nie uprzątniętych gałęzi, nie wykoszonej trawy, dziur w drodze przebiegającej przez Józefin.

Zastępca Burmistrza powiedział, że występował do dyrektora Solonka i te tematy poruszył.

Radna L.Simbierowicz zapytała, czy jest możliwe zrewidowanie umowy z firmą Lekaro, która nie zabrała śmieci pozostawionych przy kontenerze w czasie ostatniego sprzątania Długiej Szlacheckiej.

Sołtys Długiej Szlacheckiej L.Gelo powiedział, że kierownik tej firmy nie mógł podstawić kontenera z powodu wąskiego pobocza przy ul.Warszawskiej. Kontener postawiono przy ul.Mickiewicza.

P.L.Simbierowicz ponowiła pytanie czy jest możliwość zrewidowania umowy z Lekaro.

L.Gelo przekazał, że pracownik Urzędu Miejskiego w Halinowie (R.Grubek) wyjaśniał tę sprawę i uzyskał od właściciela Firmy odpowiedź, iż nastąpiło nieporozumienie, albowiem kierowca zamiast dostarczyć po jednym mniejszym kontenerze do paru miejsc podstawił jeden duży kontener w jednym miejscu.

B.Janczarek zapytał P.Burmistrz czy zamierza zatrudnić do sprzątania gminy ludzi, którzy zalegają z płatnością za czynsz. Uzyskał odpowiedź, iż musi być dopracowana ta forma wykonywania sprzątania, gdyż nie może się ono odbywać w ramach zatrudnienia.

Burmistrz J.Damasiewicz przekazała wiadomość, że nasza Gmina startowała w konkursie „Lider zarządzania w samorządzie lokalnym 2004”. Zgłoszono Biuro Podawcze Urzędu w kategorii „Przyjazny Urząd”i zostaliśmy zakwalifikowani do ścisłego finału.

Zostaliśmy zaproszeni na konferencję w dn.23 czerwca br. do Hotelu Forum, by podzielić się naszym doświadczeniem na szerszym forum.

     

XI.              Wolne wnioski.

 

Przewodniczący Rady poinformował, iż jest w posiadaniu wykazu gminnych przetargów i zainteresowani  radni i sołtysi mogą się z nim zapoznać, oraz, że mogą w nich - w charakterze obserwatorów – uczestniczyć.

S.Wieczorek oświadczył, że liczy na zorganizowanie szkolenia nt. przetargów.

Przewodniczący Rady przekazał, że rozmawiał w tej sprawie z P.Burmistrz i w ramach środków na obsługę Rady takie szkolenie będzie mogło być przeprowadzone.

 

XII.           Zakończenie obrad XIX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski o godz.1850 zamknął posiedzenie XIX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

  

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

Protokół sporządziła:

/-/ Teresa Wyrostkiewicz

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 14:26:09)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 11:20:49)
 
 
ilość odwiedzin: 5192920

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X