Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad XVII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 05 marca 2004 r.

Protokół

z obrad XVII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 05 marca 2004 r.

 

 

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

Obrady XVII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 05 marca br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.

 

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 15 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zaproponował zdjęcie z porządku obrad pkt III „Powołanie komisji uchwał i wniosków” i zmianę dotychczasowej numeracji w porządku obrad.

Zaproponowany Radzie porządek obrad, wraz z poprawkami, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Przyjęcie protokołów z obrad Sesji Rady Miejskiej z dnia 19.12.2003 roku oraz z dnia 10.01.2004 roku.

            Protokół z dnia 19.12.2003 r. został przyjęty bez poprawek, w wyniku głosowania:

za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

            Radny A. Ciszkowski zaproponował, aby w protokole z dnia 10.01.2004 r. na str 6 w ostatnim wersie wyrazy: „budować zakład” zastąpić wyrazami: „zastanawiać się nad budową zakładu”.

Protokół wraz z poprawką został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

IV. Informacje z pracy Burmistrza.

Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała o:

-         przeprowadzeniu w dniu 25.01 2004 r. konsultacji w sprawie wyrażenia opinii na temat planowanej budowy zakładu utylizacji odpadów komunalnych i przemysłowych na terenie Gminy Zielonka w bezpośrednim sąsiedztwie miejscowości Michałów, gmina Halinów, oraz w sprawie zmiany granic terytorialnych Gminy Halinów. W konsultacjach ogółem wzięło udział 12% mieszkańców,  w Michałowie 62% mieszkańców, w Chobocie 35%, w Okuniewie 18%; w pozostałych punktach konsultacyjnych frekwencja była niższa.

Na pierwsze pytanie: „Czy jesteś przeciw budowie zakładu utylizacji odpadów komunalnych i przemysłowych na terenie Gminy Zielonka w bezpośrednim sąsiedztwie miejscowości Michałów, Gmina Halinów?” odpowiedzi na „Tak” udzieliło 96% osób biorących udział. Na drugie pytanie: „Czy jesteś za tym, by Rada Miejska oraz Burmistrz Miasta rozpoczęli starania o rozszerzenie granic Gminy Halinów o tereny „Dobra Michałów”- wywłaszczone w roku 1955 dla potrzeb poligonu wojskowego- położone w Gminie Zielonka?” odpowiedzi na „Tak” udzieliło 95% osób biorących udział w konsultacjach.

-         podejmowanych działaniach mające na celu nagłośnienie sprawy w mediach. Na temat sprawy Michałowa zostały opublikowane artykuły w „Życiu Warszawy”, audycje w „Kurierze Warszawskim” TVP 3 i Radio „Eska”. Pani Burmistrz ponownie wyraziła nadzieję odstąpienia przez decydentów od planowanej budowy zakładu.

-         rozmowach z panem Tomaszem Sieradzem – Członkiem Zarządu Województwa Mazowieckiego na temat wykreślenia z „Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego na lata 2004 – 2011” wyrazów: „powiat wołomiński – składowisko na gruntach Gminy Zielonka (planowane)”,

-         gromadzeniu dokumentów archiwalnych dotyczących wywłaszczenia ziem należących do mieszkańców Michałowa. Pani Burmistrz powiedziała, że treść decyzji dotyczących wywłaszczenia jest bardzo lakoniczna; zawierają one określenie powierzchni gruntu i wysokości odszkodowania, brakuje numerów działek,

-         spotkaniu wójtów i burmistrzów powiatu Mińsk Mazowiecki z panem Józefem Oleksym – wicepremierem i ministrem SWiA, któremu Pani Burmistrz przedstawiła sprawę budowy zakładu utylizacji. Pani Burmistrz wyraziła nadzieję na możliwość indywidualnego spotkania z panem Józefem Oleksym, podczas którego będzie się starała przekonać Go o konieczności zaniechania budowy,

-         powołaniu pana Piotra Siły na stanowisko Dyrektora Domu Kultury w Okuniewie i o zorganizowaniu spotkania z pisarzem Ernestem Bryllem oraz recitalu Krystyny Sienkiewicz,

-         wyłonieniu w wyniku konkursu nowego dyrektora Zespołu Szkół w Halinowie, którym została pani Teresa Rynkiewicz oraz o powołaniu przez nią zastępców: pani Ewy Dziumak i pani Ewy Kupiec,

-         planach zorganizowania przez prof. Andrzeja Stelmachowskiego, reprezentującego Stowarzyszenie „Wspólnota Polska”, zlotu harcerzy w Okuniewie, który będzie szansą promocji Okuniewa i Gminy,

-         przeprowadzonej kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy, która stwierdziła u niektórych pracowników zaległości urlopowe, które narastały w kadencjach poprzednich władz,

-         prowadzonych rozmowach z władzami Sulejówka w sprawie przyłączenia Okuniewa do oczyszczalni w Sulejówku,

-         prowadzonych pracach nad planami zagospodarowania przestrzennego miejscowości: Nowy Konik, Hipolitów i Józefin,

-         nałożeniu przez ustawę obowiązku wypłaty świadczeń rodzinnych przez gminy, które będą refundowane z budżetu wojewody,

-         akcji „Zima w Gminie” oraz o przeprowadzonych ze środków Funduszu Przeciwalkoholowego zajęciach plastycznych, sportowych i informatycznych podczas ferii zimowych,

-         udzieleniu przez Sołtysów pomocy mieszkańcowi Długiej Szlacheckiej, któremu w wyniku pożaru uległy zniszczeniu zapasy paszy dla zwierząt. Pani Burmistrz podziękowała Sołtysom i Mieszkańcom Gminy Halinów za udział w tej akcji,

-         skierowaniu przez Elektrociepłownie Warszawskie wniosku do Urzędu w sprawie uregulowania kwestii własności w związku z budową wodociągu w Michałowie,

-         przeniesieniu rejestracji bezrobotnych do budynku Urzędu (MOPS), w związku z incydentami i obrażeniem pracowników Urzędu Pracy przez interesantów; Kierownik RUP podjęła decyzję o przeniesieniu rejestracji do Mińska. Na skutek interwencji podjętej przez Panią Burmistrz i Pana Przewodniczącego Rady od maja 2004 r. rejestracja odbywać się będzie w siedzibie MOPS w Halinowie,

-         stopie bezrobocia; z uzyskanych informacji wynika, że stopa bezrobocia na terenie Powiatu Mińsk Mazowiecki wynosi 14,3%, w Województwie Mazowieckim 13,7%, w kraju 18%.

Na terenie Gminy Halinów jest zarejestrowanych 705 bezrobotnych, w tym 324 kobiet i 381 mężczyzn. Uwzględniając kryterium wykształcenia: z wyższym wykształceniem zarejestrowano 18 osób bezrobotnych, ze średnim policealnym i średnim zawodowym: 119 osób, ze średnim ogólnokształcącym: 25 osób, z zasadniczym zawodowym: 220 osób, z gimnazjum i poniżej: 323 osoby.

Według kryterium wieku, bezrobotnych: od 18 lat do 24 jest 165, od 25 lat do 34 – 190 osób, od 35 – 44 lat – 141, od 45-54 lat – 175, od 55- 59 lat – 24, od 60 do 64 lat – 10 osób.

Burmistrz J. Damasiewicz  poinformowała, że w celu zmniejszenia skutków bezrobocia, w porozumieniu z Urzędem Pracy, zostało przyjętych na staż 6 bezrobotnych osób.

 

Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował o realizowanych i planowanych inwestycjach, w tym o:

     1)   oświetleniu:

-         zakończeniu w styczniu budowy oświetlenia w Chobocie, Kazimierowie i w Wielgolesie,

-         wystosowaniu wniosku do Starostwa w Mińsku Mazowieckim o zgodę na budowę oświetlenia przy ul. Bema w Halinowie,

-         oczekiwaniu na wydanie decyzji przez Urząd Marszałkowski na budowę oświetlenia przy ul. Warszawskiej w Okuniewie.

-         przeprowadzeniu 18 lutego br. przetargu na wykonanie projektu oświetlenia na terenie Gminy, które dotyczą: Długiej Szlacheckiej, Konika Nowego, Budzisk, Michałowa, Wielgolasu Brzezińskiego, Grabiny, Kazimierowa, Wielgolasu Duchnowskiego; termin zakończenia realizacji inwestycji jest przewidziany na dzień 18 czerwca,

-         negocjacjach w sprawie oświetlenia (pojedynczych lamp) w Długiej Kościelnej, Krzewinie, Wielgolesie Duchnowskim, na ul. Prusa w Halinowie, ul. Jaworowej w Hipolitowie, Wielgolesie Brzezińskim i Chobocie, których wykonanie jest planowane w kwietniu,

2)  drogach:

-         złożeniu wniosku do Urzędu Marszałkowskiego na przebudowę drogi  transportu rolnego Kazimierów – Mrowiska,

-         zorganizowaniu przetargu na dostawę mieszanki optymalnej, którego rozstrzygnięcie nastąpi w połowie marca,

-         przygotowaniu przetargu na remont chodników w Hipolitowie, dróg na terenie Gminy oraz prac geodezyjnych (dotyczy wznowienia granic dróg gminnych: Królewskie Brzeziny – ul. Królewska, Kazimierów - Mrowiska, Wielgolas Brzeziński, Grabina),

-         unieważnieniu przetargu na zakup pospółki, w związku z wpłynięciem tylko jednej oferty,

-         podpisaniu umowy czasowej na bitumiczną naprawę dróg asfaltowych na zimno,

-         prowadzeniu rozmów z PKP o przejęcie dróg równoległych do torów kolejowych,

-         rozmowach z Zarządem Transportu Miejskiego na temat funkcjonowania linii 704 oraz równoległych rozmowach z prywatnymi przewoźnikami. Pan Burmistrz wyjaśnił, że choć Gmina Halinów  ma w budżecie zagwarantowane środki na dopłatę do linii 704, Urząd w Sulejówku nie wyraża zgody na dofinansowanie wspomnianej linii. W związku z tym prowadzone są rozmowy z prywatnymi przewoźnikami, aby w razie zawieszenia kursowania autobusów 704, istniała alternatywa dojazdu do Warszawy.

3)      przetargach:

-         zorganizowaniu 12 marca przetargu nieograniczonego na budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Długa Kościelna (ul. Spokojna i ul. Kochanowskiego), Halinów (ul. Północna nad Stawami, ul. Baśniowa i ul. 3 Maja),

-         ogłoszeniu przetargu 05 marca br. na budowę kanalizacji sanitarnej w Długiej Kościelnej – Józefinie, ul. Spacerowa i Słoneczna, w Długiej Kościelnej przy ul. Asnyka, ul. Kochanowskiego (od ul. Powst. Styczniowego do ul. Spacerowej) i w Halinowie przy ul. Baśniowej; termin otwarcia ofert został przewidziany na dzień 28.04.2004 r.

-         podpisaniu z wyłonioną w przetargu (20 lutego br.) firmą „Ekosan” na projekt rozbudowy i modernizacji gminnej oczyszczalni ścieków, który zostanie wykonany pod koniec czerwca br.

-         9 marca zostanie ogłoszony przetarg na budowę sieci wodociągowej dla Halinowa - ul. Powst. Styczniowego, Granicznej i Pogodnej oraz Hipolitowa ul. Kolonowa; termin otwarcia ofert nastąpi 26 marca br.

-         04 marca dokonano wyboru dostawcy sprzętu komputerowego dla Urzędu, w wyniku którym będzie firma „Elektron” z Halinowa.

 

 

V. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

 

/1/ odwołania Skarbnika Miasta Halinów;

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że odwołanie Skarbnika następuje w uchwale Rady Miejskiej na wniosek Burmistrza. Pani Burmistrz podziękowała pani Alicji Kuźmie za dotychczasową prace na stanowisku Skarbnika Miasta Halinów.

Pani Alicja Kuźma również podziękowała za współpracę.

 

Za podjęciem uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz.- 1.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/2/ powołania Skarbnika Miasta Halinów;

            Burmistrz J. Damasiewicz zaproponowała powołanie na stanowisko Skarbnika Pani Teresy Karwowskiej zam. w Halinowie, z dniem 05.03.2004 r. Pani Burmistrz wyjaśniła, że Pani Teresa Karwowska jest osobą doświadczoną, pracowała od roku na stanowisku Zastępcy Skarbnika.

            Pani Teresa Karwowska wyraziła zgodę na pełnienie funkcji Skarbnika Miasta Halinów.

 

Za podjęciem uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz.- 1.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/3/ uchwalenia budżetu Gminy Halinów na 2004 rok;

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że projekt budżetu jest owocem prac wszystkich Komisji Rady. W projekcie zostało uwzględnione: dofinansowanie linii autobusu 704, otrzymana promesa z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, jak również zwiększenie wydatków na doświetlenie ulic. Projekt uwzględnia ponadto koszty związane z przygotowaniem Wieloletniego Planu Inwestycyjnego oraz Strategii Gminy.

            Skarbnik T. Karwowska szczegółowo omówiła projekt uchwały budżetowej, jak również zaproponowała, aby w § 1 pkt 1 kwotę 14.997.796,00 zł zastąpić kwotą 15.047.009,00 zł, a w § 2 pkt 1 kwotę 391.210,00 zł zastąpić kwotą 405.410,00 zł, natomiast w § 3 pkt 1 kwotę 17.119.802,00 zł zastąpić kwotą 17.134.002,00 zł, a w § 4 kwotę 2.482.194,00 zł zastąpić kwotą 2.447.181,00 zł.

            W Załączniku Nr 1 do projektu, w Dziale 853 „Pomoc Społeczna” dochody wynoszą 346.200,00 zł. W rozdziale 85213 „Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające świadczenie” – 13.200,00 zł, w § 2010 „Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone” – 13.200,00 zł, a w Rozdziale  „Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne” – 228.000,00 zł. Po zmianach dochody ogółem wynoszą 15.047.009,00 zł.

            W załączniku Nr 2 do projektu w dziale 700 „Gospodarka mieszkaniowa”  Rozdz. 70005 „Gospodarka gruntami i nieruchomościami” w § 4260 „zakup energii”, kwota wydatków wynosi 26.000,00 zł, w § 4270: „zakup usług remontowych” – 77.000,00 zł, w § 4300: „zakup usług pozostałych” – 45.000,00 zł.

W dziale 750: „Administracja publiczna” kwota wydatków wynosi 2.680.991,00 zł, w Rozdz. 71023 „Urzędy gmin”- 2.423.924,00 zł, w § 4300: „Zakup usług pozostałych” – 322.000,00 zł.

W dziale 852: „Pomoc społeczna” kwota wydatków wynosi 842.900,00 zł, w Rozdz. 85213: „składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające świadczenia” – 13.200,00 zł, § 4130: „składki na ubezpieczenia zdrowotne” – 13.200,00 zł., w Rozdz. 85214  „Świadczenia społeczne” § 3110  – 382.000,00 zł.

W Dziale 900: „Gospodarka komunalna” kwota wydatków wynosi 4.116.000,00 zł.

Ogółem kwota wydatków wynosi 17.134.002,00 zł.

            W Załączniku Nr 3, w Dziale 852: „Pomoc społeczna” plan dochodów i wydatków wynosi 346.200,00 zł, a w Rozdz. 85213 § 2010 „Dotacje celowe z budżetu państwa na zadania zlecone” plan dochodów równa się 13.200,00 zł. Plan dochodów i wydatków wynosi 405.410,00 zł.

            W załączniku Nr 5 planowane dochody wynoszą 15.047.009,00 zł, a planowane wydatki – 17.134.002,00 zł, zaś deficyt ogółem – 2.447.181,00 zł.

W § 955: „Przychody z tytułu innych rozliczeń krajowych (wolne środki) wynoszą 72.181,00 zł.

            W załączniku Nr 6 planuje się rozbicie pożyczek na pożyczkę zaciągniętą w WFOŚ na przebudowę kotłowni w Gimnazjum w Halinowie oraz na pożyczkę przeznaczoną na budowę kanalizacji w Długiej Kościelnej.

 

            Po omówieniu projektu budżetu, Skarbnik T. Karwowska odczytała opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącą projektu budżetu.

            Również Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak odczytał opinie Komisji Rady, które pozytywnie zaopiniowały budżet.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że w trakcie prac nad budżetem uwzględniono uwagi Komisji Rady i zwiększono wydatki na kulturę fizyczną i sport, na remonty i doświetlenie. Jednak nie zostały uwzględnione postulaty Komisji Budżetowej dotyczące zwiększenia wynagrodzeń dla pracowników Urzędu, gdyż ich realizacja byłaby niezgodna z celem zmniejszenia wydatków w administracji. Koszty administracji, które w poprzednich kadencjach przekroczyły 20%, zostały w ubiegłym roku ograniczone do 18%, a w obecnym – do 14%.

Pani Burmistrz poinformowała również, że wydatki na inwestycje stanowią  25% budżetu, natomiast wydatki na oświatę, które w poprzednich latach przekroczyły 50%, wyniosą w 2004 r. 41%. Zmiana relacji wskaźników wydatków w trzech głównych działach – w ocenie Pani Burmistrz – jest korzystna dla Gminy i jej przyszłych finansów.

            Burmistrz J. Damasiewicz poprosiła Radnych o przyjęcie projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Halinów na 2004 rok.

 

Za podjęciem uchwały głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

O godz. 14.50 Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski ogłosił piętnastominutową przerwę.

           

Po przerwie, Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski przypomniał Radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych do dnia 30 kwietnia br.

 

/4/ zmian w Statucie Gminy Halinów;

Sekretarz J. Kurczak wyjaśnił, że zmiany w Statucie Gminy Halinów sprawią, że przepisy uchwały będą zgodne z powszechnie obowiązującym prawem. Jedynym organem reprezentującym sołectwo będzie Sołtys.

            Radny A. Ciszkowski wniósł formalny wniosek, aby w § 106 pkt 2 skreślić wyrazy:

„ i Wiceprzewodniczących Komisji”, natomiast w § 106 dodać pkt 3 w brzmieniu: „Wyboru Wiceprzewodniczących dokonuje Komisja ze swego grona”.

            Wniosek Radnego A. Ciszkowskiego został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 15, przec. – 0, wstrz.- 0.

            Przewodniczący Komisji Regulaminowej A. Ludwiniak powiedział, że Komisja Regulaminowa pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały z poprawkami głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/5/ zmian w Uchwale Nr XVIII/225/2000 Rady Gminy w Halinowie z dnia 29 grudnia 2000 roku  w sprawie  ustalenia ryczałtów i diet dla Radnych, Członków Komisji Rady, Zarządu Gminy,   Przewodniczącego Rady Gminy, Sołtysów i Przewodniczących Rad Sołeckich;

      Sekretarz J. Kurczak wniósł autopoprawkę, aby w tytule uchwały wykreślić wyrazy:

„i Przewodniczących Rad Sołeckich”.

            Przewodniczący Komisji Regulaminowej A. Ludwiniak powiedział, że Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

 

Za podjęciem uchwały z poprawkami głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

     

/6/ przyjęcia ramowego planu pracy Rady Miejskiej w Halinowie na rok 2004;

Radny S. Wieczorek zaproponował, aby w załączniku do projektu Uchwały w miesiącu grudniu w pkt 1 wyraz „2004” zastąpić wyrazem: „2005”, jak również, by w miesiącu marcu w pierwszym myślniku dodać wyrazy „i strategii rozwoju gminy”.

Na propozycję Radnego J. Jeziorskiego uchwalenia stawek opłat za usługi świadczone przez Zakład Komunalny w grudniu, Z-ca Burmistrz M. Chibowski odpowiedział, że stawki te są uchwalane raz w roku.

 

Za podjęciem uchwały z poprawkami głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/7/ zatwierdzenia  planów pracy Komisji Rady Miejskiej w Halinowie  na rok 2004;

            W związku z przygotowywaniem kwartalnych sprawozdań z  wykonania budżetu, Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak zaproponował, aby w Załączniku Nr 2 do uchwały w pkt 2 wyrazy „2 miesiącach” zastąpić wyrazami: „3 miesiącach”, w pkt 5 wyrazy: „7 miesiącach” zastąpić wyrazami: „9 miesiącach”, jak również wykreślić pkt 8.

 

Za podjęciem uchwały z poprawkami głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/8/ zatwierdzenia taryf opłat dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania  ścieków na terenie Gminy Halinów;

Dyrektor Zakładu Komunalnego J. Podstawka, omówiła projekt uchwały. Radny J. Jeziorski stwierdził, że materiały załączone do projektu nie są pełne, gdyż nie zawierają informacji na temat dochodu jaki jest uzyskiwany w związku z przyjmowanymi ściekami beczkowozami do oczyszczalni. W związku z tym Radny J. Jeziorski zaproponował, aby nie przyjmować uchwały, lecz przekazać projekt do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną. Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski przypomniał, że Pani Podstawka brała już udział w posiedzeniu Komisji Rewizyjnej.

            Radny B. Janczarek zwrócił uwagę na fakt, iż stan oczyszczalni uległ poprawie w porównaniu ze stanem, jaki został przejęty od firmy WODROL.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że w ubiegłym roku dotacja dla Zakładu Komunalnego wynosiła 300 tys, natomiast w tym roku obniżono ją do 70 tys. Koszty funkcjonowania oczyszczalni wynikają m.in. z wydatków na prąd, eksploatację urządzeń, pobór wody, badanie wody.

            Na pytanie Radnego J. Papisa o przyczynę wzrostu cen za wodę i ścieki, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że wzrost jest spowodowany potrzebą uzyskania środków finansowych, dzięki którym stacja będzie prawidłowo funkcjonowała.

            Radny J. Jeziorski zaproponował skontrolowanie Zakładu Komunalnego przez Komisję Rewizyjną.

 

Za podjęciem uchwały głosowano: za – 6, przec. – 0, wstrz.- 8.

Ponieważ Radny T. Jankowski stwierdził, że głosował – przeciw, Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zarządził reasumpcję głosowania.

Za podjęciem uchwały głosowano: za – 6, przec. – 3, wstrz.- 5.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/9/ zmiany  Uchwały Nr XIV/128/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 listopada 2003 roku w sprawie ustalenia stawek opłaty administracyjnej na 2004 rok - za wypisy i wyrysy z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego i Studium Uwarunkowań i Kierunków Rozwoju Gminy Halinów;

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że kwoty opłat nie ulegną zmianie, natomiast - zgodnie z zaleceniami Regionalnej Izby Obrachunkowej - zostaną osobno określone opłaty za wypis i wyrys z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Halinów oraz za wypis i wyrys ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Rozwoju Gminy Halinów. Ponadto Pan Burmistrz przedstawił kalkulację kosztów sporządzenia wypisu i wyrysu ze Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego oraz z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Halinów.

 

Za podjęciem uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 /10-15/ nadania nazwy ulicy położonej we wsi Cisie, Wielgolas Brzeziński, Hipolitów, m. Halinów.

10/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Szarotki ulicy położonej we wsi Wielgolas Brzeziński, gmina Halinów, głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

11/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Konwaliowa ulicy położonej we wsi Wielgolas Brzeziński, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

12/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Stefana Żeromskiego ulicy położonej w miejscowości Halinów, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

13/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Polanki ulicy położonej we wsi Hipolitów, gmina Halinów, głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

14/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Mazowiecka ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

15/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Dobra ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 

VI. Informacja o wynikach konsultacji z mieszkańcami Gminy Halinów przeprowadzonych w dniu 25 stycznia 2004 roku oraz przyjęcie apelu skierowanego do Rady Miasta Zielonka.

      Sekretarz J. Kurczak odczytał projekt treści Apelu. Radca Prawny A. Uścińska poinformowała, że uchwały o przeprowadzeniu konsultacji będą również podejmowane przez rady powiatów, gdyż zmiana granic gmin oznacza w tym przypadku również zmianę granic powiatów.

Jeśli Rada Miasta Zielonka w ciągu 2 miesięcy nie podejmie uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji, Gmina Halinów będzie mogła, na podstawie przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego, złożyć skargę do Naczelnego Sądu Administracyjnego na bezczynność organu. Tylko w takim przypadku Sąd może nakazać innej gminie przeprowadzenie konsultacji.

      Sekretarz Miasta J. Kurczak zaproponował, aby w projekcie Apelu wyrazy: „apeluje do Rady” zastąpić wyrazami: „wzywa Radę”, wyrazy: „działań zmierzających do” zastąpić wyrazami: „uchwały w sprawie”, wyrazy: „Dobra Michałów” zastąpić wyrazami: „Dobra Michałów B”, a po wyrazach: „Dobra Michałów B” dodać wyrazy: „określonego szczegółowo w załączniku.” Pan Sekretarz zaproponował także, aby wykreślić wyrazy: „udział wzięło ogółem 12,6% mieszkańców Gminy Halinów, w miejscowościach położonych w bezpośrednim sąsiedztwie planowanej inwestycji 62%,  wyraz „Twierdząco” napisać z małej litery.

      Radny Powiatowy M. Kostka zaproponował, by wystosować apel o przeprowadzeniu konsultacji również do Gminy Poświętne.

 

Za podjęciem apelu głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie apelu.

 

VII. Sprawozdanie z prac Komisji Rady.

      Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak oraz Przewodniczący Komisji Regulaminowej A. Ludwiniak szczegółowo zdali relacje z prac Komisji przy omawianiu projektów uchwał przyjmowanych podczas sesji w dniu dzisiejszym.

      Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk poinformowała, że na posiedzeniu Komisji w dniu 19.01.2004 r. został omówiony projekt budżetu, jak również zarzuty p. A. Kączkowskiej do planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Józefin. W trakcie następnych posiedzeń Członkowie Komisji będą omawiali plany zagospodarowania przestrzennego miejscowości: Hipolitów, Józefin, Konik Nowy.

      Przewodniczący Komisji ds. Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa M. Sukiennik poinformował, że tematem posiedzenia w dniu 21 stycznia br. było zaopiniowanie projektu budżetu Gminy Halinów na 2004 r., przyjęcie planu pracy Komisji, natomiast w dniu 25.02.br. wysłuchano informacji Pani Małgorzaty Szklarskiej – Dyrektora Szkoły Podstawowej w Chobocie. Członkowie Komisji zostali również zapoznani ze sprawozdaniami z działalności domów kultury w Halinowie i Okuniewie za rok 2003 oraz planami działania na rok 2004.

      Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski poinformował, że w dniu 30.01.br. Komisja pozytywnie zaopiniowali projekt budżetu na 2004 r., natomiast w dniu 16.02.br. analizowano wyniki konsultacji z mieszkańcami Gminy Halinów przeprowadzonych w dniu 25.01.2004 r.

      Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski powiedział, że w dniu 17.02.2004r. dokonano kontroli wykonania budżetu Szkoły Podstawowej w Brzezinach oraz Szkoły Podstawowej w Chobocie.

 

VIII. Pisma  i  informacje  do  Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał następujące pisma:

-         Państwa Reginy i Mirosława Oleksy z dn. 03.02.2004 r. z prośbą o dofinansowanie leczenia i rehabilitacji ich córki. Sekretarz J. Kurczak napisał nr konta bankowego, na które darczyńcy mogliby przekazać pomoc finansową,

-         Od Posła Zbigniewa Dziewulskiego w sprawie prośby o dofinansowanie Poradni w Siedlcach, udzielającej pomocy młodzieży dotkniętej narkomanią. Przewodniczący Rady powiedział, że Gmina Halinów udziela dofinansowania dla Poradni w Warszawie  i w Mińsku Mazowieckim, z których korzysta młodzież zamieszkała w Gminie Halinów,

-         Pani Anny Kączkowskiej z dn. 09.02.2004 r. o przeprowadzenie kontroli pracy Pani Burmistrz.  Przewodniczący Rady wyjaśnił, ze Pani Kączkowska nie jest upoważniona do składania  do Rady wniosków o kontrolę Pani Burmistrz,

-         Stowarzyszenia „Monar” – „Markot” w sprawie dofinansowania działalności Stowarzyszenia.  Przewodniczący Rady powiedział, że być może pomoc ze strony Gminy będzie polegała na zatrudnieniu osób ze Stowarzyszenia w ramach prac interwencyjnych,

-         Prezesa Sądu Okregowego w Siedlcach z dn. 20.02.2004 r. z zapytaniem o stosowanie procedur przy przyjmowaniu kandydatów na ławników. Przewodniczący Rady wystosował w tej sprawie odpowiedź,

-         Ksiedza Jana Rucińskiego, Proboszcza Parafii w Długiej Kościelnej, z dn. 26.01.2004 r. z podziękowaniami dla społeczeństwa oraz dla Urzędu za udostępnienie sali w budynku OSP w Długiej Kościelnej dla potrzeb odprawiania nabożeństw,

-         Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 26.02.2004 r. dotyczącego skargi pana A. Lipińskiego. Przewodniczący Rady powiedział, że z orzeczenia Sądu wynika, że należy uchylić uchwałę dot. odrzucenia pisma p. A. Lipińskiego , które powinno być potraktowane jako zarzut, a nie protest. Pani mecenas będzie się odwoływała od orzeczenia sądu.

 

IX. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

      Radny Powiatowy H. Świtkowski powiedział, że 03 lutego br. odbyło się spotkanie Burmistrzów i Starostów z Doradcą Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, na którym omawiano projekt zagospodarowania przestrzennego Województwa Mazowieckiego, ze szczególnym uwzględnieniem aglomeracji warszawskiej. Radny Powiatowy M. Kostka poinformował, że można uzyskać dopłatę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na wymianę eternitu.

      Radny Powiatowy H. Świtkowski powiedział także, że Rada Powiatu w Mińsku Mazowieckim będzie podejmowała na rzecz mieszkańców Gminy Halinów starania mające na celu przeniesienie właściwości Sądu Okręgowego i ZUSu z Siedlec i Mińska do Warszawy.

 

      Przewodniczący Rady przekazał prowadzenie dalszych obrad Wiceprzewodniczącej

T. Kowalczyk i opuścił salę.

 

X. Interpelacje i zapytania.

      Radny G. Jerzak zwrócił się do Z-cy Burmistrza M. Chibowskiego o wystosowanie pisma do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego o odśnieżanie dróg w Michałowie.

      Radny J. Jeziorski zaproponował, aby Rada podjęła uchwałę umożliwiającą osobom indywidualnym, na ich koszt, zmianę przeznaczenia gruntu.

      Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że ta sprawa zostanie poruszona po uchwaleniu bieżących planów zagospodarowania przestrzennego.

     

XI. Wolne wnioski.

      Pan H. Foryś - mieszkaniec Hipolitowa poprosił Komisję Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa o zbadanie funkcjonowania zakładu Colgate – Palmolive.

      Wobec pytań pana J. Gomulskiego na temat klasyfikacji jego nieruchomości, Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że ta sprawa była już wielokrotnie omawiana i -nawiązując do ostatniego pisma p. Gomulskiego - wyjaśnił, że pismo pozostało bez odpowiedzi, gdyż zawarta w nim treść była niedookreślona. Burmistrz J. Damasiewicz stwierdziła, że sprawa pana J. Gomulskiego została skierowana do Głównego Geologa Kraju.

      Przedstawiciel Straży Pożarnej w Cisiu podziękował Pani Burmistrz za dofinansowanie tej jednostki i jednocześnie poprosił, aby hydranty, które są często dewastowane, były zakładane w pobliżu domostw. Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że określone przepisy regulują kwestię zakładania hydrantów.

      Burmistrz J. Damasiewicz przypomniała o organizowaniu szkoleń przez panią Gabrielę Dowiat – Doradcę Rolnego na temat dopłat bezpośrednich dla rolników.

 

XII. Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

            Po wyczerpaniu porządku obrad Wiceprzewodnicząca Rady T. Kowalczyk o godz. 19.30 dokonała zamknięcia posiedzenia XVII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 13:45:26)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 11:14:16)
 
 
ilość odwiedzin: 5192917

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X