Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad VII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 marca 2003 r.

Protokół z obrad

VII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 28 marca 2003 r.

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

Obrady VII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 28 marca br. otworzył o godz. 1205 Przewodniczący Włodzimierz Gronczewski powoławszy się na podstawę prawną do zwołania obrad.

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 14 Radnych i uznano prawomocność obrad.

Na salę obrad przybył p. Adam Ciszkowski.

II. Przyjęcie porządku obrad.

Zaproponowany Radzie porządek obrad stanowiący załącznik do niniejszego protokołu został przyjęty w wyniku jednogłośnego głosowania - 15 głosami.

III. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zgłoszono radnych:

-         Jana Jeziorskiego,    ,

-         Adama Ludwiniaka, który z uwagi na konieczność reprezentowania na Sesji Komisji Regulaminowej w związku z uchwałą w/s Statutu Gminy Halinów poprosił o zwolnieniu go z udziału w tej Komisji.

-         Jana Papisa,

-         Lidię Simbierowicz.

Radni J. Jeziorski, J. Papis i L. Simbierowicz wyrazili zgodę na pracę w Komisji. W/w skład osobowy został przyjęty w drodze głosowania: za -15, przeć. - O, wstrz.- 0.

IV. Przyjęcie protokołu z obrad V Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 21.02.2003r oraz z VI Sesji Rady Miejskiej z dnia 28 lutego 2003 roku.

Przyjęcie w/w protokołów  nastąpiło bez uwag, jednogłośnie, w wyniku oddzielnego głosowania protokołów- 15 głosów za.

V. Informacja z pracy Burmistrza.

Burmistrz   Jolanta   Damasiewicz   poinformowała,   że   skończyły   się   wybory   sołtysów   i przewodniczących rad sołeckich we wszystkich sołectwach z wyjątkiem Grabiny, która czeka na rozpatrzenie przez Radę Miejską uchwały dot. Konsultacji społecznych w/s rozdzielenia sołectwa Grabina na sołectwo Królewskie Brzeziny i Grabina.

Następnie przedstawiła wszystkich nowowybranych sołtysów i przewodniczących rad sołeckich składając im serdeczne gratulacje.

Poinformowała, że odpowiadając na prośbę sołtysów wyda zarządzenie, by od kwietnia br. Urząd Miejski w Halinowie zwracał im koszt abonamentu telefonicznego.

Następnie omówiła sprawy bieżące.

 

Poinformowała o :

-          dokonaniu otwarcia ofert w przetargu na przebudowę kotłowni węglowej na gazową w Szkole Podstawowej w Halino wie, w którym wzięło udział 21 oferentów.

-          unieważnieniu, po raz drugi, przetargu na konserwację oświetlenia ulicznego, z uwagi na niespełnienie wymogów formalnych przez składających oferty.

-          złożeniu wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na dofinansowanie kanalizacji.

 

Wniosek ten winien być złożony już w I kwartale roku ubiegłego, by mógł być zrealizowany w roku bieżącym a ponieważ tego nie uczyniono nie mamy zabezpieczonych środków finansowych.

Natomiast naszą Gminę wpisano na listę rezerwową i jeśli z jakiegoś powodu inne gminy nie będą realizować inwestycji to Gmina Halinów wejdzie na zwolnione miejsce.

Odbyło się spotkanie wójtów i burmistrzów z terenu powiatu mińskiego w/s opracowania strategii rozwoju dla powiatu i gminy, dającej podstawę do poczynienia starań o pozyskanie funduszy pomocowych z Unii Europejskiej.

Następuje finalizacja reorganizacji Urzędu. Z dn.01.04 br. Biuro Podawcze zostanie przeniesione na parter z myślą przede wszystkim o ludziach starszych i niepełnosprawnych.

Za parę miesięcy zostanie również przeniesiona na parter kasa Urzędu oraz biuro meldunkowe.

W bieżącym tygodniu w Urzędzie odbyły się 2 kontrole;

-          jedna z Urzędu Powiatowego w Mińsku Mazowieckim, która dot. Ref. Architektoniczno-Budowlanego,

-         druga z Wydziału Zarządzania Kryzysowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego -w związku z międzynarodową sytuacją.

O wynikach kontroli Burmistrz poinformuje na najbliższej Sesji.

Burmistrz poinformowała o odwołaniu dyrektora Zakładu Komunalnego i powołaniu na to stanowisko na okres 3 miesięcy p.Janiny Podstawka oraz o negocjacjach z ZNP i NSZZ „Solidarność" w/s regulaminu wynagradzania nauczycieli.

Na zakończenie Pani Burmistrz poprosiła zebranych o zwrócenie uwagi sąsiadom i mieszkańcom, którzy dokonują wypalania traw, na niebezpieczeństwo wymknięcia się spod kontroli pożaru, co może doprowadzić do poważnych nieszczęść.

Podkreśliła, że ostatnio straż musiała w takich przypadkach bardzo często interweniować. Złożyła podziękowanie i wyrazy uznania dla strażaków za ich pracę.

VI. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach :

 1-7 rozpatrzenia protestów do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Okuniew w gminie Halinów.

Przewodniczący Rady Wł.Gronczewski wyjaśnił, że spośród 19 protestów do wyłożonego planu zagospodarowania przestrzennego m. Okuniew 12 p.Burmistrz załatwiła pozytywnie natomiast 7 negatywnie; te ostatnie w formie uchwał przedłożono do rozpatrzenia Radzie.

 

1.Radna L.Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały dot. odrzucenia protestu Komitetu Społecznego Mieszkańców Okuniewa, złożony w ustawowym terminie, kwestionujący przebieg projektowanej obwodnicy w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Okuniew oznaczonej w projekcie planu symbolem KUGP.

Konsultant ds. opracowania planu przestrzennego Gminy Halinów - p. Jerzy Wojtecki - podkreślił, że plan przestrzennego zagospodarowania Okuniewa nie mógłby być ostatecznie uchwalony bez wyznaczenia przebiegu tej obwodnicy.

Ponadto   zaznaczył,   że   wszystkie   wnioski  do   planu,   złożone   po  jego   wyłożeniu  zostały zakwalifikowane jako protesty, zgodnie z Ustawą   o Zagospodarowaniu Przestrzennym gdyż interes prawny składających wnioski nie został naruszony.

Zgodnie z w/w ustawą od wniesionych protestów nie przysługuje odwołanie do NSA w trybie Ustawy o Zagospodarowaniu Przestrzennym z dn. 07.VII.1994r.

Wobec braku pytań w/s przedmiotowej uchwały Przewodniczący Rady zarządził głosowanie, w wyniku którego Radni 15 głosami "za" opowiedzieli się za podjęciem omawianej uchwały.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

2. Radna L. Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały dot. odrzucenia protestu Pana Wacława Doleżał zam. ul. Poniatowskiego 5 a, 05-070 Sulejówek, złożonego w ustawowym terminie, kwestionujący ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Okuniew, dotyczący przeznaczenia działek Nr 471 i 472 pod funkcję zabudowy mieszkaniowej.

Pan J. Wojtecki omówił położenie ww. działek. Stwierdził, że znajdują się one na obszarze podmokłym, zalewowym, stanowiącym naturalny teren retencyjny wód strefy zalewowej rzeki Długa i lokalizowanie na nim jakiejkolwiek działalności budowlanej jest bezzasadne.

Przewodniczący Rady wspomniał, że razem z p. Burmistrz, Zastępcą Burmistrza i Radnymi oglądali omawiane działki.

Następnie otworzył dyskusję na ten temat.

Wice Przewodniczący Rady Robert Wasiak zapytał,  czy możliwe jest wyrównanie  statusu przedmiotowych działek w stosunku do działki znajdującej się po drugiej stronie drogi.

Projektant wyjaśnił, że rozpatrywany wniosek dotyczy zabudowy mieszkaniowej stąd, zważywszy na niekorzystne usytuowanie działek - negatywna opinia.

Możliwe  jest   natomiast   przeznaczenie   tego   terenu   pod   budowę   urządzeń   sportowych   i rekreacyjnych. Mogłyby to być: boiska, ścieżki, obiekty małej architektury nie powiązane trwale z gruntem.

Wprowadzenie  takiej   korekty  byłoby  możliwe  na  sesji  uchwalającej   plan  przestrzennego zagospodarowania  Okuniewa,  jednakże  Rada  musiałaby  zobowiązać  zespół projektowy  do naniesienia tej zmiany.

Przewodniczący Rady podkreślił, że Rada rozpatruje projekt uchwały o przekształceniu omawianej działki na budowlaną i poprosił o "dalsze głosy w dyskusji.

Maria Wyganowska - Sołtys Okuniewa opowiedziała się za odrzuceniem protestu p. Wacława Doleżał, ponieważ po podwyższeniu tej działki i przekształceniu jej   na budowlaną pobliskie domostwa pełniłyby rolę zbiorników retencyjnych.

Przewodniczący Rady udzielił głosu obecnej na sali obrad p.Halinie Doleżał - żonie p.Wacława Doleżał.

P.Halina Doleżał stwierdziła, że wypowie się w swoim jak również męża imieniu.

Przekazała, że zasięgnęła opinii geodety, hydrologów, geologów i uważa, że umieszczone przez nią uzasadnienie w piśmie z 25.IV.2002 r. - złożonym w Urzędzie Miejskim w Halinowie - o przekwalifikowanie przedmiotowych działek jest zasadne.

 

W odczytanym Radzie wystąpieniu zaznaczyła, że w/w piśmie zwróciła się o rozważenie możliwości przeznaczenia tego terenu nie tylko pod budownictwo mieszkaniowe lecz także usługi handlowe i rzemiosło.

Przewodniczący Rady wspomniał, że Państwo Doleżał wiedzieli, że kupili działkę niebudowlaną, w terenie podmokłym, zalewowym.

P.Halina Doleżał stwierdziła, że przedmiotowa działka nie leży w terenie zalewowym, a projektant dodał, iż można określić, że jest to teren pozalewowy.

Radny Stanisław Wieczorek zapytał czy odbyło się w Okuniewie zebranie wiejskie w/s planu zagospodarowania przestrzennego Okuniewa; czy ten temat był zgłaszany; jaka w tej sprawie była opinia mieszkańców.

Jego zdaniem przy podejmowaniu przedmiotowej uchwały należy kierować się interesem wyższej użyteczności publicznej.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że w ubiegłym tygodniu odbyło się zebranie mieszkańców Okuniewa z udziałem p.Burmistrz, Projektanta i Przewodniczącego Rady lecz sprawa dot. przedmiotowych działek przez Państwo Doleżał nie była poruszona.

Sołtys Okuniewa M.Wyganowska, która zebranie wiejskie w Okuniewie prowadziła, potwierdziła, że p. H.Doleżał oficjalnie w tej sprawie głosu nie zabrała. Radni dalszych pytań nie postawili.

Projekt przedmiotowej uchwały został przez Radę przyjęty w wyniku głosowania: za - 9, przeć. -0, wstrz. - 5.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

Przegłosowano także głosami: 14 - za, przeć.- O, wstrz.- l poszerzenie zapisu przedmiotowej uchwały, dodając po wyrazach „ zabudowy mieszkaniowej „ słowa „lub usługowo - handlową".

3. Radna L.Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała treść projektu uchwały dot. odrzucenia protestu Pana Bartłomieja Paliwody, złożonego w ustawowym terminie, kwestionujący ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Okuniew, dotyczący nie przeznaczenia obszaru leśnego nieruchomości nr 1805/2 pod zabudowę mieszkaniową.

Pan J. Wojtecki określił, iż działka zlokalizowana jest w okolicy „Edenu", znajduje się w kompleksie leśnym o szczególnych walorach przyrodniczych i krajobrazowych. Przewodniczący Rady wobec braku pytań radnych ws. ww. uchwały zarządził głosowanie. Głosowano: 13 - za, O - przeć., 2 — wstrz. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

4. Radna L.Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała treść projektu uchwały dot.odrzucenia protestu Pani Renaty Porębskiej, złożony w ustawowym terminie, kwestionujący ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Okuniew, dotyczący nie przeznaczenia części działki 747 pod funkcję „grzebowisko" dla zwierząt domowych.

Projektant J.Wojtecki omówił położenie działki, a następnie poinformował, że proponowana przez wnioskodawcę funkcja działki może wpłynąć na obniżenie wartości działek sąsiednich. Przewodniczący Rady zapytał, czy na sali obrad jest obecny właściciel działki - nie było. Radny B. Janczarek stwierdził, że z rozmowy, którą ostatnio odbył z właścicielem działki wynikało, że ten odstąpił od zamiaru lokalizowania na niej grzebowiska dla zwierząt.

 

Sołtys M.Wyganowska zapytana przez Przewodniczącego Rady nie wniosła uwag do projektu uchwały.

Za podjęciem projektu przedmiotowej uchwały głosowało 15 radnych, przeć. -0, wstrz.- 0.

Przewodniczący stwierdził podjęcie uchwały.

5. Radna L.Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała treść projektu uchwały dot.odrzucenia protestu Pani Genowefy Kondziołki, złożony  w   ustawowym  terminie,   kwestionujący  ustalenia  projektu  miejscowego  planu zagospodarowania   przestrzennego   miejscowości   Okuniew   dotyczący   nie   przeznaczenia działek rolnych: 1475,1476 oraz 1531 pod funkcje zabudowy mieszkaniowej.

Projektant J.Wojtecki omówił lokalizację działek.

Wnioskodawca nie był obecny na posiedzeniu Sesji.

Sołtys Okuniewa M.Wyganowska oraz radni nie zgłosili uwag do projektu omawianej uchwały.

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie. Wynik głosowania:  za - 15, przeć. - 0, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

6. Radna L.Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały dot. odrzucenia protestu Pana Zdzisława Bogusza, złożony w ustawowym terminie, kwestionujący ustalenia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Okuniew, dotyczący nie przeznaczenia działki leśnej nr 1808 pod zabudowę mieszkaniową.

Projektant J.Wojtecki określił, że działka znajduje się w kompleksie leśnym o szczególnych walorach przyrodniczych i krajobrazowych.

Wnioskodawca był nieobecny na sali obrad.

Radni oraz Sołtys Okuniewa M. Wyganowska nie zgłosili uwag do omawianego projektu uchwały.

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie: Głosowano: za - 13, przeć. — O, wstrz. — 2.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

7. Radna L.Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały dot. odrzucenia protestu Pana Andrzeja Lipińskiego, złożony w     ustawowym     terminie,     kwestionujący     ustalenia     projektu     miejscowego     planu zagospodarowania    przestrzennego    miejscowości    Okuniew,    w    części    dotyczącej    nie przeznaczenia działki nr 1526 pod funkcję mieszkaniowo-produkcyjną.

Projektant   J.Wojtecki   omówił  położenie   działki,   która  znajduje   się   w   strefie   zabudowy mieszkaniowej sąsiadującej bezpośrednio z obszarem leśnym oraz terenami użytków zielonych. Jest to teren o szczególnych warunkach przyrodniczych i krajobrazowych.

Na sali obrad nie było wnioskodawcy.

Radni oraz Sołtys Okuniewa p. M. Wyganowska nie zgłosili w tej sprawie uwag.

Radni w wyniku głosowania: za - 15, przeć. - O, wstrz. - O przyjęli projekt uchwały. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

8. Uchwala w sprawie sprostowania błędu w tekście uchwały Nr XXXIII/194/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 24.08.2002 r. w/s uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Krzewina w gminie Halinów.

Radna L. Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków, odczytała projekt uchwały.

Projektant uzasadnił potrzebę skorygowania błędu, o którym mowa w §1 pkt l przedmiotowej uchwały.

Stwierdził, że jest to błąd niezamierzony, komputerowy, a korekta spowoduje przywrócenie w rysunku planu zagospodarowania przestrzennego  obszaru administracyjnego  Krzewiny  stanu faktycznego.

Właścicielka działki nr 72/1 poinformowała, że złożyła do Rady drugi wniosek, którego omówienie radni zaproponowali w punkcie „Wolne Wnioski".

Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: za - 15, przeć. -0, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

9. Uchwała w sprawie przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Józefin w Gminie Halinów.

Radna.L.Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały Projektant poinformował, że nowy plan zagospodarowania przestrzennego Józefina już obowiązuje.

Obecnie - w stosunku do 7 działek wnioskowana jest jego zmiana.

Przytoczył treść § 2 w/w projektu uchwały, który wskazuje co jest przedmiotem zmiany.

Burmistrz Jolanta Damasiewicz przekazała informację o podpisaniu przez Komisarza Wł.Karaska ugody z p.Teresą Reyman -  właścicielką jednej  z siedmiu przedmiotowych działek,  która skierowała skargę do NSA. 

W ugodzie uzgodniono, że p. Reyman wycofa skargę z NSA /co uczyniła/, a Rada zmieni plan zagospodarowania przestrzennego Józefina.

W tej sytuacji - zdaniem p.Burmistrz — należy wywiązać się z ugody.

Przewodnicząca   Rady   Sołeckiej   Józefina   Teresa   Kopyścińska,   odpowiedziała   na   pytanie Przewodniczącego Rady, że nie zgłasza uwag do omawianego projektu uchwały.

Projekt przedmiotowej uchwały został przez Radę przyjęty w wyniku głosowania: za - 15, przez. - 0, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

O godz. 13 3o Przewodniczący Rady ogłosił 15 min. przerwę w obradach Rady.

10. Uchwała w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Halinów.

Radna L.Simbierowicz, członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytała treść projektu ww. uchwały.

Radny A.Ludwiniak - Przewodniczący Komisji Regulaminowej   pracującej nad przedmiotowym Statutem wniósł w imieniu Komisji    o wprowadzenie do projektu Statutu Gminy Halinów następujące autopoprawki:

1 -  w § 67 ust. 2   skreślić słowo „Rady".

2 -  w § 69 dopisać po słowie „Przewodniczący" wyraz „obrad" a na końcu zdania wyraz „głosów".

3 -  w § 70 ust. 6 dopisać zdanie: „W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący obrad może udzielić głosu osobie spośród publiczności w innym punkcie porządku obrad sesji".

4 -  w § 111 ust.4 /po zmianach 112/ po słowie Rada dopisać „lub Przewodniczący".

5 -  w § 107 ust. l/po zmianach 108/ zamiast liczby „5" wpisać liczbę „6".

Następnie Przewodniczący Rady otworzył dyskusję nad projektem Statutu.

 

Radny S.Wieczorek w § 33 pkt. 4 zaproponował skreślić słowo „inne" oraz wymienić nazwy komisji.

Mecenas p. Agnieszka Uścińska poinformowała, że umieszczenie   nazw komisji, w przypadku potrzeby tworzenia nowych komisji wiajzałoby się z koniecznością zmiany Statutu i uchwała w tej sprawie weszłaby w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

Radny S. Wieczorek podtrzymał swoje stanowisko i zgłosił je w formie wniosku formalnego.

Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski zaproponował przegłosowanie wniosku radnego S. Wieczorka w brzmieniu: „Czy wpisać do statutu nazwy Komisji?".

Głosowano: za - 10, przeciw - 2, wstrz. - 3.

Przewodniczący wymienił nazwy Komisji;

1.      Komisja Regulaminowa,

2.      Komisja Budżetowa

3.      Komisja Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.

4.      Komisja d/s. Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa.

5.      Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.

Następnie postawił w formie pytania wniosek „kto jest za wpisaniem w pełnym brzmieniu  nazw Komisji?".

Powyższy wniosek poddano głosowaniu. Głosowano: za - 14, przeciw - 0, wstrz. - 1. Radny A. Ludwiniak zaproponował dopisać po § 102 nowy zapis paragrafu 103, który określi nazwy stałych komisji. Paragraf 103 otrzymał następujące brzmienie: „Komisjami stałymi Rady są:

1.      Komisja Rewizyjna

2.      Komisja Regulaminowa.

3.      Komisja Budżetowa.

4.      Komisja Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa.

5.      Komisja ds. Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa.

6.      Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji."

W związku z powyższym nastąpiła zmiana o l w numeracji kolejnych paragrafów. Paragraf dawny 103 obecnie otrzymuje numer 104 itd. W §102 ust, l skreśla się część zdania "określone odrębną uchwałą". Radny H. Jankowski zaproponował wykreślenie maksymalnej liczby radnych w komisji. Radny A.Ludwiniak jest przeciwnikiem tak licznych składów komisji, uważa bowiem, że radny nie będący członkiem danej komisji też może w jej pracach uczestniczyć.

Wice   Przewodnicząca  Pani  Teresa  Kowalczyk jest   zwolenniczką nie   rozszerzania  składu osobowego komisji.

Zdaniem radnego J. Jeziorskiego nie należy ograniczać składów osobowych komisji. Radny Tadeusz Jankowski zgłosił ostateczne brzmienie swego wniosku: „Wykreślić z § 108 ust.l".

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie w wyniku którego oddano głosy: za-3, przeciw- 9, wstrz.- 3.

Radna L. Simbierowicz zapytała czy zapis § 8 ust. l Jednostki pomocnicze - sołectwa" nie powinien zostać zmieniony przez wykreślenie słów, jednostki pomocnicze", zaproponowała aby w pozostałych punktach używać określenia „sołectwa".

Burmistrz wyjaśniła, że zapis jednostki pomocnicze jest celowy, gdyż np. w przypadku powstania osiedla czy dzielnicy nie zawęża możliwości statutowych.

 

Radna L. Simbierowicz zapytała odnośnie § 24 ust. 7 i 9 czy są takie informacje, które wymagają 14 dni na ich przekazanie lub czy są takie dokumenty, których przygotowanie do udostępnienia wymaga aż 3 dni.

Burmistrz wyjaśniła, że zasadą jest załatwianie spraw„niezwłocznie", ale nie dłużej niż w w/w terminie.

Radna L. Simbierowicz zauważyła, że w § 2 zabrakło zapisu „Urząd" i w związku z tym postanowiono dopisać w tym paragrafie pkt.12 o brzmieniu: „Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Halinowie".

Paragraf 109 otrzymał brzmienie: „Rada może dokonać w czasie kadencji zmian w składach osobowych komisji w tym na stanowiskach przewodniczących i wiceprzewodniczących" na wniosek przewodniczącego komisji,    radnych i Przewodniczącego oraz na skutek    złożenia rezygnacji z członkostwa w komisji.

Radna L.Simbierowicz zwróciła także uwagę na niedoskonałości - niejednolitą formę graficzną tytułów rozdziałów, podtytułów, poprosiła o sprawdzenie pisowni treści omawianego statutu.

W § 134 ust. 3 pkt-y otrzymują numery l i 2.

Wskazała, żeby słowo „Komisja" w § 94 i 99 jak również w pozostałych, gdzie użyto dużej litery pisać z małej litery.

O godz. 15 I0 Przewodniczący Rady ogłosił 15 min. przerwę w obradach Rady.

Po wznowieniu obrad na wniosek radnego S.Wieczorka dopisano w § 134 w ust.4 pkt. l na końcu zdania „ na warunkach określonych w ustawie o finansach publicznych".

W wyniku zgłoszonej propozycji przez radnego R.Wasiaka w § 99 po słowach "odrębną uchwałą" dopisano słowa „ z zastrzeżeniem § 100".

Na tym dyskusję zakończono.

Projekt przedmiotowej uchwały wraz z przyjętymi poprawkami przyjęto w wyniku głosowania: za - 15, przeciw -0, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

11. Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy położonej w miejscowości Długa Kościelna gmina Halinów.

Radna Lidia Simbierowicz - członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytał treść projektu uchwały. Przedstawiony projekt dotyczył nadania nazwy ulicy „Adama Asnyka" położonej we wsi Długa Kościelna gmina Halinów stanowiącej działkę nr 127/7, biegnącej od ulicy Jana Kochanowskiego w kierunku zachodnim do granicy miasta Halinów.

Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: za - 15, przeciw -O, wstrz. - 0. Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

12. Uchwała w sprawie trybu i zasad przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami w/s podziału Sołectwa Grabina i utworzenia Sołectwa Królewskie Brzeziny oraz Sołectwa G rabina.

Członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytał treść uchwały.

Pani Burmistrz poinformowała, iż mieszkańcy Królewskiech Brzezin wniosek w przedmiotowej sprawie złożyli w minionym roku. Zaproponowała termin przeprowadzenia konsultacji od 12.04.03 do 13.04.03 w godz. 10.00 - 18.00 oraz skład Komisji ds. konsultacji p. Janusz Kurczak - Sekretarz Miasta Halinów oraz pracownicy Urzędu p. Danuta Krawczyńska i p. Paulina Wirtek.

Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: za - 14, przeciw -0, wstrz. - 0. (Radna T. Kowalczyk nieobecna w czasie głosowania) Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały

 

13. Uchwała w sprawie zmian i przeniesień w Uchwale Nr VI/36/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 lutego 2003 roku.

Członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytał treść uchwały.

Pani Skarbnik poinformowała, iż zaproponowane zmiany w Uchwale budżetowej wynikają z wymogów proceduralnych przedstawionych przez RIO. Są to zmiany, które nie naruszają całości budżetu.

Radny S. Wieczorek zwrócił się z pytaniem do pani Skarbnik - dlaczego w § 3 przedmiotowej uchwały są podane kwoty dochodów i wydatków po zmianach. Skarbnik wyjaśniając powyższe poinformowała, iż RIO wymaga, aby w przypadku każdej zmiany uchwały budżetowej wpisywać kwotę dochodów i wydatków po zmianach, nawet w sytuacji kiedy zmiany nie naruszają planu wydatków i dochodów.

Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: za - 15, przeciw -0, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały

14. Uchwała w sprawie zmiany załącznika do uchwały Nr XV/192/2000 Rady Gminy w Halinowie z dnia 27 września 2000 roku w sprawie zasad wynagradzania nauczycieli, ustalenia   regulaminu  określającego  wysokość  oraz  szczegółowe  warunki  przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych   składników   wynagrodzenia,    a   także   wysokość   oraz   szczegółowe       zasady przyznawania i wypłacania dodatku mieszkaniowego zm. uchwałą Nr XVII/217/2000 Rady Gminy w Halinowie z dnia 15 listopada 2000 roku.

Członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytał treść uchwały.

Przewodniczący   podkreślił, iż   przedmiotowa   Uchwała   była   konsultowana   ze   związkami zawodowymi nauczycieli.

Radny R. Wasiak odczytał pisma złożone przez   Związek Nauczycielstwa Polskiego  Oddział w  Mińsku  Mazowieckim  oraz  NSZZ  „Solidarność"  Regionu  Mazowsze  Międzyzakładowa Organizacja Związkowa Nr 2062. Organizacje związkowe nauczycieli pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały.

Pani Burmistrz zgłosiła autopoprawkę, w podstawie prawnej projektu uchwały w art. 42 wykreślić ust. 2.  Ponadto wyjaśniła, że zaproponowane zmiany zasad wynagradzania, nie  spowodują zwiększenia środków na oświatę.

Radny R. Wasiak zapytał o wysokość kwoty przeznaczonej na nagrody dla nauczycieli.

Pani Burmistrz odpowiedziała, iż kwota ta wynosi 1% ustalonych wynagrodzeń.

Radny R. Wasiak kontynuując temat zapytał, czy możliwe jest, aby jednego roku nauczyciel dostał nagrodę Burmistrza i Dyrektora Szkoły.

Przewodniczący poinformował, iż jest to możliwe, tak się nigdy jednak nie zdarzyło.

Obecna na sali obrad p. Halina Gronczewska Przewodnicząca Komisji Międzyzakładowej NSZZ „Solidarność" zaapelowała, o inne. formy podziękowań nauczycielom np. list gratulacyjny.

Projekt przedmiotowej uchwały przyjęto w wyniku głosowania: za— 13, przeciw -0, wstrz. - 2.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały

VII. Sprawozdanie z prac Komisji Rady.

Przewodniczący Komisji Regulaminowej A. Ludwiniak poinformował, iż członkowie Komisji spotkali się 20 marca br., przedmiotem spotkania był projekt uchwały w sprawie Statutu Gminy Halinów, który w dniu dzisiejszym Rada przyjęła.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski przedstawił tematy poruszane na posiedzeniach Komisji:

-          analiza Budżetu Gminy Halinów, przygotowanie wniosku dla RIO w sprawie udzielenia absolutorium za 2002 rok,

-          finansowanie Zakładu Komunalnego.

Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak przedstawił plan działania Komisji ustalony na posiedzeniu w dniu 10 marca br. Komisja ponadto zajęła się analizą Budżetu Gminy Halinów za 2002 rok.

VIII. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

Rada Miejska zapoznała się z treścią niżej wymienionych pism:

-         Rady Sołeckiej wsi Hipolitów w sprawie wycofania z MSW i A wniosku dotyczącego przyłączenia Hipolitowa do Halinowa; Pani Burmistrz przypomniała, iż decyzję o przyłączeniu Hipolitowa do Kalinowa podjęła Rada poprzedniej kadencji. Pełniący unkcję Organów Gminy p. Włodzimierz Karasek wstrzymał wniosek w przedmiotowej sprawie na rok. W chwili obecnej należy podjąć decyzję co do dalszych losów w/w sprawy. Pani Burmistrz zobowiązała się ustalić, jakie - jeśli chodzi o stronę prawną - są dalsze możliwości postępowania z wnioskiem.

-          p.  Karoliny  Jesiotrzyńskiej  w  sprawie   skrócenia odległości wymaganej do otrzymania zezwolenia na sprzedaż piwa i napojów alkoholowych;

Przewodniczący zwrócił się do Radnych z Okuniewa o złożenie wniosku, który zawierał by propozycję, uwzględniającą prośbę p. Jesiotrzyńskiej, zmiany Uchwały w sprawie ustalenie zasad usytuowania na terenie Gminy Halinów miejsc    sprzedaży    i podawania napojów alkoholowych

-          p.  Maria Stasia w sprawie ustalenia formy odszkodowania za działkę Nr 192/14;

Na następnej Sesji w powyższej sprawie odpowiedzi udzieli Kierownik RG i GG.

-          p. Katarzyny Chaciak w sprawie obniżenia opłaty targowej;

Pani Burmistrz zaproponowała aby    Komisja Budżetowa przeanalizowała wysokość opłat pobieranych na targowiskach Gminy Halinów.

Radny J. Papis zaproponował, aby zróżnicować opłaty - w zależności od dnia tygodnia. Zwrócił uwagę na potrzebę   nadzorowania sprzedających, tak aby nie wychodzili ze straganami poza obszar placu.

Radny Powiatu M. Kostka zaapelował o zwiększenie placu targowiska.

Radny B. Janczarek zauważył, iż zwiększenie placu kosztem parkingu byłoby niefortunnym posunięciem,   ze   względu   na   fakt,      z   parkingu  korzystają  mieszkańcy   okolicznych miejscowości.   Przewodniczący, kończąc   dyskusję przypomniał,   iż Radni   zadecydowali o wysokości opłat, zaś z dalszymi wnioskami należy poczekać do czasu wydania opinii przez Komisję Budżetową.

-          p. Moniki Kowalczyk w sprawie umożliwienia zabudowy siedliskowej na działce Nr 72/1 położonej we wsi Krzewina;

Obecna na sali obrad p. Monika Kowalczyk została zaproszona przez Przewodniczącego na konsultacje, celem szczegółowego wyjaśnienia sprawy.

-          p. Adama Aleksiejczyk  w sprawie zbiorowego odprowadzania ścieków;

Sprawę postanowiono skierować do dalszego przebadania, wyjaśnienie na następnej Sesji.

-          p. Adeli Drewniak oraz 11 innych wnioskodawców w sprawie utrzymania normatywów podziałowych dla wsi Długa Szlachecka;

Wniosek do planu, który może być uchwalany na początku września, wtedy też zostanie podjęta decyzja o ewentualnej zmianie normatywów.


IX. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

Pan Henryk Świtkowski poinformował, iż najbliższa Sesja Rady Powiatu Mińskiego odbędzie się 15 kwietnia. Poruszył kwestię budowy Komisariatu w Sulejówku oraz sposobu finansowania obwodnicy Kołbiel - Stojadła.

X. Interpelacje i zapytania.

Przewodniczący Rady podziękował za udział w akcji honorowego  oddawania krwi.  Stacja krwiodawstwa raz na pół roku będzie przyjeżdżała do Halinowa.

Poinformował zebranych o szkoleniu radnych w terenie.

Pan Marek Kostka zapytał, o przetarg na elewację budynku Urzędu Miejskiego. Zwrócił uwagę na złe wykonanie prac remontowych.

Burmistrz Pani J. Damasiewicz poprosiła o sprecyzowanie pytania na piśmie, na następnej Sesji zostanie udzielona odpowiedź w przedmiotowej sprawie.

Przewodniczący Rady Sołeckiej wsi Hipolitów - pan Piotr Foryś, zwrócił uwagę na potrzebę odwodnienia osiedla w Hipolitowie.

Burmistrz zauważyła, iż właściciele działek, myśląc o własnej wygodzie, zasypują studzienki kanalizacyjne   oraz   przerywają  dreny.   Skutkiem   takich   działań  jest   zalewanie   sąsiednich nieruchomości oraz pobliskich dróg.

Pani Teresa Więcaszek - Sołtys wsi Długa Kościelna, zapytała o termin przetargu na działki będące własnością Gminy Halinów położone w Długiej Kościelnej. Została poinformowana, iż przetarg odbędzie się w maju.

Pani Renata Słodownik - Sołtys wsi Cisie, zapytała o sprawę rozbiórki budynku należącego do PKP.

Na powyższe wystąpienie udzielono odpowiedzi, iż do PKP zostało wystosowane pismo w tej sprawie, jeśli to nie odniesie skutku, sprawa zostanie przesłana do nadzoru budowlanego.

Pan Leszek Gelo - Sołtys wsi Długa Szlachecka, poruszył sprawę melioracji ul. Żelaznej, poinformował, iż mieszkańcy sami zaoferowali się do wykonania prac.

Burmistrz zaprosiła Sołtysa do Urzędu, celem domówienia szczegółów sprawy.

XI. Wolne wnioski.

Nie zgłoszono.

XII. Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący o godz. 18.15 dokonał zamknięcia obrad VII Sesji Rady Miejskiej.


Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

Protokół sporządziły:

/-/ Teresa Wyrostkiewicz

/-/ Danuta Iliaszuk

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 09:37:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 10:42:01)
 
 
ilość odwiedzin: 5192932

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X