Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad VIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 25 kwietnia 2003 r.

Protokół

z obrad VIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 25 kwietnia 2003 r.

 

 

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

 

Obrady VIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 25 kwietnia br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.

 

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 14 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

 

Przewodniczący Rady złożył wniosek o zdjęcie z porządku obrad pkt VII. 8) i 9), z powodu braku opinii kuratorium w tych sprawach.

Wniosek został przyjęty: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Zaproponowany Radzie porządek obrad stanowiący załącznik do niniejszego protokołu został przyjęty w wyniku  głosowania – 14 głosami za.

 

III. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

 

Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zgłoszono Radnych:

-         Mieczysława Odalskiego,

-         Marcina Sukiennika,

-         Stanisława Wieczorka.

Radni M. Odalski, M. Sukiennik, S. Wieczorek wyrazili zgodę na pracę w Komisji.

Ww. skład osobowy został przyjęty w drodze głosowania: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

IV. Przyjęcie protokołu z obrad VII Sesji Rady Miejskiej z dnia 28.03.2003 roku.

 

Przyjęcie ww. protokołu nastąpiło bez uwag: – za – 13, przec. – 0, wstrz. – 1.

 

V. Informacja z pracy Burmistrza

 

Burmistrz Jolanta Damasiewicz poinformowała o:

- rozstrzygnięciu przetargu na przebudowę kotłowni węglowej na gazową w Szkole Podstawowej w Halinowie, w której wzięło udział 21 oferentów. Wygrała firma BENERAT z Radomia, której oferta była najtańsza - około 500 tys. zł.

Jedna firma złożyła protest w tej sprawie, ale nie został uwzględniony z powodu błędnego wypełnienia kosztorysu.

 

-          unieważnieniu przetargu na konserwację oświetlenia ulicznego, z powodu braków formalnych ze strony składających oferty.

Obecnie ogłoszono nowy przetarg na konserwację oświetlenia.

 

-          złożeniu wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na dofinansowanie budowy kanalizacji w 2004 r.

 

-          zorganizowaniu 2 maja br. Święta Miasta Halinów, które odbędzie się w Domu Kultury w Halinowie w godz. 14.00 – 22.00. Zaplanowano m.in.występy zespołów „Red Donkey” i „Korzuh”, gwiazdy – Jerzego Kryszaka, a także inne atrakcje: teatrzyk, konkursy i zjeżdżalnie dla dzieci, pokazy tresury psów, zawody sportowe.

Koszty związane z tą imprezą zostaną pokryte przez Urząd Miejski w Halinowie, Domy Kultury w Halinowie i Okuniewie, a także sponsorów.

 

-          powołaniu komisji do ewidencji przyłączy kanalizacyjnych, zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków. Do 15 czerwca 2003 został wyznaczony termin do zalegalizowania urządzeń. Po tym terminie, wobec właścicieli nielegalnych urządzeń zostaną zastosowane sankcje – kara administracyjna nawet do 5 tys.

 

-          w związku ze zmianami planu zagospodarowania przestrzennego, pani Anna Kączkowska, zam. w Józefinie, wystąpiła do Urzędu Miejskiego w Halinowie o odszkodowanie w wys. 78.800 tys. Burmistrz J. Damasiewicz uważa, że roszczenia są niesłuszne.

 

-          zleceniu przeprowadzenia do 12 maja w budynku Klubu Rolnika w Józefinie oraz w budynku w Okuniewie ekspertyz, mających na celu ocenę stanu technicznego budowli.

 

-          przeprowadzonej przez Starostwo Powiatowe kontroli w Referacie Architektoniczno-Budowlanym, która potwierdziła nieprawidłowości wcześniej ujawnione przez kontrolę wewnętrzną, a także o kontroli w Szkole Podstawowej w Brzezinach, o której wynikach Burmistrz poinformuje na następnej Sesji.

 

-          Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała, iż w niedługim czasie ulegnie poprawie stan dróg, dzięki równiarce, która wkrótce pojawi się w terenie oraz przeprowadzaniu prac związanych ze żwirowaniem dróg.

 

-          przeprowadzeniu konsultacji w sprawie podziału Sołectwa Grabina i utworzenie Sołectw: Grabina i Królewskie Brzeziny, w których większość mieszkańców opowiedziała się za rozdziałem.

 

VI. Informacja Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie.

 

Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Krystyna Chrościcka poinformowała, że Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej interweniuje, gdy zagrożone są warunki egzystencji osoby lub rodziny, m.in. wskutek ubóstwa, sieroctwa, bezdomności i bezrobocia, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności, niepełnosprawności, długotrwałej choroby, alkoholizmu lub narkomanii, klęsk żywiołowych lub ekologicznych.

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Halinowie wykonuje pracę socjalną w zakresie usług dla niepełnosprawnych, pomaga w staraniach o dom pomocy społecznej, ułatwia kontakty z właściwymi instytucjami, pomaga ofiarom przemocy w rodzinie, przeprowadza akcje zbiórki odzieży, sprzętu gospodarstwa domowego, pozyskiwania środków czystości, dożywiania uczniów, prowadzi świetlicę dla dzieci z rodzin patologicznych (obecnie 25 dzieci), udziela pomocy finansowej w formie zasiłków.

 

Prawo do świadczeń pieniężnych przysługuje osobom, których dochód na rodzinę nie przekracza: na osobę samotnie gospodarującą – 461 zł., na pierwszą osobę w rodzinie – 418 zł., na drugą i dalsze osoby w rodzinie powyżej 15 lat – 294 zł., na każdą osobę w rodzinie powyżej 15 lat – 210 zł.

 

Następnie Kierownik MOPS omówiła poszczególne wypłacane zasiłki tj. zasiłek stały, zasiłek stały wyrównawczy, rentę socjalną, zasiłek okresowy gwarantowany, macierzyński zasiłek okresowy, macierzyński zasiłek jednorazowy, a także zasiłek celowy, wskazując osoby uprawnione oraz warunki niezbędne do możliwości ich pobrania.

 

Na salę obrad przybył Radny A. Ludwiniak.

 

Ponadto Kierownik MOPS wymieniła dokumenty, jakie powinna przedłożyć osoba potrzebująca pomocy, a także zaznaczyła, że w uzasadnionych przypadkach, jeśli świadczenie pieniężne wykorzystywane jest w sposób niezgodny z przeznaczeniem, kierownik ośrodka może przyznać świadczenie w formie niepieniężnej.

 

W dyskusji Radni zwracali uwagę m.in. na pomoc osobom słabszym i samotnym. Radny B. Janczarek poprosił Kierownik MOPS o nadzorowanie dowożenia opału i dopilnowanie, aby osobom schorowanym wnosić opał do komórek.

 

VII. Podejmowanie uchwał i wniosków sprawach:

1) Przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu za 2002 rok oraz udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta Halinów.

 

Burmistrz poprosiła Radę o udzielenie absolutorium za 2002 r.

 

Skarbnik A. Kuźma stwierdziła, że budżet został dobrze wykonany i odczytała pozytywną opinię Regionalnej Izby Regionalnej w sprawie wykonania budżetu Miasta Halinów.

Skład Orzekający Kolegium Regionalnej Izby Regionalnej stwierdził, że dochody, które pierwotnie ustalono w wysokości 13.902.811 zł., w wyniku dokonanych zmian w ciągu roku budżetowego osiągnęły wielkość 14.936.633 zł.

Dochody Gminy zrealizowane zostały w kwocie 14.350.620 zł., co stanowi 93,5% planu. W strukturze osiągniętych dochodów 45,5% stanowiły podstawowe dochody podatkowe, 35% - subwencja oświatowa, zaś 19,5% dochody z majątku gminy, dotacje na zadania zlecone

i własne oraz subwencja rekompensująca.

 

Zaległości w podatku rolnym i od nieruchomości wobec Gminy na koniec 2002 roku wyniosły 1.024.500 zl. i stanowiły 6,9% planowanych dochodów.

 

Wydatki związane z realizacją przez Gminę Halinów zadań publicznych zaplanowano pierwotnie na kwotę 13.209.626 zł. W wyniku przeprowadzonych zmian ostatecznie określono je kwotą 14.670.648 zł., które zostały wykonane w wys. 13.716.356 zł., co stanowi 93,51%

 

Różnica między wykonanymi dochodami i wydatkami na koniec 2002 roku wskazuje na wynik dodatni, który wynosi 634.264 zł. Po dokonaniu spłaty kredytów i pożyczek w kwocie 1.000.000 zł. powstał deficyt budżetowy w kwocie 365.736 zł., który pokryty został kredytem.

 

Skład Orzekający Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej stwierdził wzrost wynagrodzeń w jednostkach budżetowych gminy i wskazał na potrzebę dokonania analizy, czy wskazane zwiększenia uzasadniają wielkość wzrostu wynagrodzeń wynikająca z ustawowych przesłanek.

 

Zastrzeżeń opiniujących nie budzi wykonanie planów finansowych z zakresu zadań administracji rządowej przekazanych Gminie ustawowo oraz zadań realizowanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski stwierdził, że Komisja Rewizyjna Rady Gminy Halinów pozytywnie opiniuje wykonanie budżetu i wnosi o przyjęcie sprawozdania

i udzielenia Burmistrzowi absolutorium.

 

Skarbnik A. Kuźma przeczytała uchwałę Komisji RIO wyrażającą opinię o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Halinowie wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi z wykonania budżetu Gminy w 2002 roku.

 

Przewodniczący Rady, wobec braku pytań Radnych, zarządził głosowanie.

W głosowaniu wzięło udział 15 Radnych: 15 –za, 0 - przec., 0 – wstrz.

Przewodniczący Rady stwierdził przyjęcie uchwały.

 

 2) zmian i przeniesień w Uchwale Nr VI/36/03 Rady Miejskiej w Halinowie.

 

Skarbnik A. Kuźma wyjaśniła, że zwiększono dotacje dla Opieki Społecznej o 3 000 zł. na składki na ubezpieczenie zdrowotne, jak również na zasiłki o 28.000 zł.

W dziale 750 Administracja Publiczna nastąpiło zwiększenie dochodów o 15.862 zł. Są to środki przekazane ze Starostwa Powiatowego.

W związku z zaistniałymi zmianami zwiększenie dochodów wynosi 46.862 zł., a zwiększenie wydatków o 31.000 zł.

Wobec braku pytań ze strony Radnych, Przewodniczący Rady zarządził głosowanie.

Projekt przedmiotowej uchwały został przez Radę przyjęty:

za – 15, 0 – przec., 0 –wstrz.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

O godz. 13.30 Przewodniczący Rady zarządził 10 minutową przerwę.

 

3) zasad i wysokości diet dla Radnych, Przewodniczącego Rady Miejskiej, Sołtysów i Przewodniczących Rad Sołeckich.

 

Skarbnik A. Kuźma stwierdziła, iż na podstawie ww. uchwały będzie potrzebna większa ilość środków, niż zaplanowano w budżecie. Dodała, że nie ma zabezpieczonych środków i jest przeciwna podjęciu uchwały oraz przedstawiła wyliczenia, z których wynikało, że wydatki na diety Radnych zostaną zwiększone o około 50 tys. złotych do końca roku budżetowego, jeśli uchwała zostanie podjęta.

Radny R. Wasiak stwierdził, iż kwota 50 tyś. zł jest zawyżona i w jego ocenie stanowić będzie kwotę w 23 tyś. zł.

Radny A. Ludwiniak stwierdził, że jest przeciwny stałemu wynagrodzeniu Radnych, gdyż nie przeprowadzono analizy, z której wynikałoby ile posiedzeń odbędzie się w danym miesiącu. Radny M. Odalski powiedział, iż nie zgadza się na pobór diety za miesiąc, w którym sesja nie zostanie zwołana.

Rady R. Wasiak stwierdził, iż każdy może własną dietę przeznaczyć na szczytny cel.

 

Radni A. Ciszkowski i S. Wieczorek złożyli poprawkę do projektu uchwały, polegającą na nadaniu nowego brzmienia § 4: „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2004 roku”.

 

Radny A. Ludwiniak powiedział, że wniosek Radnych S. Wieczorka i A. Ciszkowskiego nie jest kompromisem, gdyż nie został jeszcze opracowany budżet na przyszły rok i nie wiadomo ile środków zostanie przeznaczonych na działalność Rady. Dlatego zaproponował odrzucenie wniosku.

Radny B. Janczarek zauważył, iż za jedno posiedzenie w miesiącu nie można pobrać tak wysokiej diety.

Radny J. Jeziorski nie zgodził się z opinią Radnego B. Janczarka twierdząc, że są osoby, które poświęcają swój własny czas i codzienną pracę dla podejmowania spraw dotyczących mieszkańców Gminy.

Radny A. Ludwiniak stwierdził, iż dla dobra Gminy trzeba czasami poświęcić pracę i jako rozwiązanie zaproponował, by posiedzenia odbywały się w godzinach popołudniowych, bądź w sobotę.

Radna T. Kowalczyk poparła zdanie Radnego A. Ludwiniaka .

Przewodniczący Rady zauważył, że w kampanii przedwyborczej nikt nie wspominał o podwyższaniu diet i zwrócił się o przegłosowanie wniosku Radnego S. Wieczorka i Radnego A. Ciszkowskiego.

Wniosek Radnego S. Wieczorka i Radnego A. Ciszkowskiego został odrzucony:

za – 4, przec. – 7, wstrz. – 4.

Przewodniczący Rady stwierdził odrzucenie wniosku Radnych: S. Wieczorka i A. Ciszkowskiego.

 

Przewodniczący Rady postawił wniosek, aby nad projektem uchwały odbyło się głosowanie jawne imienne.

Wniosek został odrzucony: za – 6. przec. – 9, wstrz. –0.

 

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

Projekt uchwały został przyjęty: za – 8, przec. – 6, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

Przewodniczący Rady zwrócił uwagę Radnych na opuszczenie sali przez Sołtysów i Przewodniczących Rad Sołeckich.

 

4) ustalenia zasad usytuowania na terenie gminy Halinów miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

 

Radny G. Jerzak zapytał, czy do § 3 pkt 2. projektu uchwały można dopisać plac w Michałowie.

Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że w Michałowie jest Klub Rolnika, który nie należy do obiektów kulturalnych i nie ma potrzeby zmiany zapisu.

 

Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały.

Za przyjęciem uchwały głosowano: za – 11, przec. – 0, wstrz. – 3

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

5) nadania nazwy ulicy położonej w miejscowości Hipolitów gmina Halinów.

 

Wobec braku uwag przystąpiono do głosowania.

Za przyjęciem uchwały głosowano: za – 12, przeciw – 0, wstrz. – 0.

 

 

6) powołania Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Halinowie.

 

Do projektu uchwały Burmistrz J. Damasiewicz zgłosiła autopoprawkę, aby wykreślić dane dotyczące adresu osoby powoływanej.

Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że powołanie zastępcy Kierownika USC usprawnieni pracę, gdyż w przypadku nieobecności kierownika wszelkie czynności może wykonać zastępca.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

7) podziału gminnej jednostki pomocniczej Grabina na dwie odrębne jednostki i utworzenia dwóch Sołectw: Sołectwa Królewskie Brzeziny oraz Sołectwa Grabina.

 

Burmistrz wyjaśniła, że konsultacje odbyły się w dniach 11 i 12 kwietnia 2003 r. Uprawnionych było 177 osób, udział wzięło 92, z czego 88 – opowiedziało się za podziałem Sołectwa Grabina; 4 głosy były nieważne.

Sołtys Grabiny M. Łabędź zauważył, że faktycznie więcej osób mieszka na terenie Sołectwa, niż to wynika z rejestru wyborców, ale niektórzy nie są zameldowani.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowało: za – 15, przec – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

 

8) nadania imienia Szkole Podstawowej wchodzącej w skład Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Halinowie, ul. Okuniewska 115.

 

Przewodniczący Rady udzielił głosu Dyrektor Szkoły Podstawowej w Halinowie J. Dziołak, która wyjaśniła, że przygotowania do nadania Szkole imienia trwały dwa lata. W pierwszym roku została przeprowadzona ankieta wśród dzieci i zostały wybrane kandydatury patronów. Pod koniec roku odbyło się Święto Szkoły pod hasłem „Przyszły patron naszej szkoły”.

We wrześniu powołano Komisję spośród dzieci, rodziców i nauczycieli, która wybrała na patrona szkoły Kornela Makuszyńskiego. Ponadto w tym roku odbyły się konkursy plastyczne, sportowe, apele, wystawy, których celem było przybliżenie dzieciom postaci pisarza.

 

Projekt uchwały został przyjęty: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Halinowie J. Dziołak podziękowała zebranym i wręczyła zaproszenia na uroczystość nadania imienia Szkole, która rozpocznie się 24 maja b.r. o godz. 14.00.

 

VIII. Sprawozdanie z prac Komisji Rady.

 

Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak wyjaśnił, że dyskusje w Komisji, która zebrała się 14 kwietnia 2003 r., wzbudził temat opłaty targowej. Przeanalizowano wpływy z opłaty i stwierdzono tendencję malejącą. W związku z tym skierował wniosek do Pani Burmistrz o kontrolowanie sposobu pobierania opłat targowych i uchwały o opłacie skarbowej.

Również pojawił się pomysł oddania placu w dzierżawę np. Stowarzyszeniu Kupców.

Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek Burmistrza M. Chibowskiego o objęcie usługą monitoringu ujęć wody.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski powiedział, że głównym tematem ostatniego posiedzenia Komisji w dniu 12 kwietnia 2003 r. było zbadanie prawidłowości budowy domu Klubu Rolnika w Józefinie.

Przewodniczący Komisji wyjaśnił, że umowa zawarta z panem Kowalskim została sporządzona lakonicznie i stąd powstały problemy.

Przed ukończeniem budowy Urząd postanowił wycofać się z umowy, w związku z tym pan Kowalski zwrócił się do sądu o odszkodowanie. W 2002 r. p. Kowalski zawarł ugodę z Komisarzem Włodzimierzem Karaskiem, że odstąpi teren, jeśli Gmina odstąpi od roszczeń.

Przewodniczący Rady zapytał, czy są dokumenty odbioru budynku.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski odpowiedział, że żadnych dokumentów odbioru nie ma.

Mecenas A. Uścińska obiecała, że na następną sesję przygotuje zestawienie chronologiczne przebiegu sprawy.

 

IX. Pisma i Informacje do Rady Miejskiej.

 

Rada Miejska zapoznała się z treścią niżej wymienionych pism:

-          Zarządu Polskiego Związku Działkowców „Świt” o zwolnienie gruntu pracowniczego ogrodu działkowego od podatku rolnego.

Zastępca Skarbnika T. Karwowska wyjaśniła, że zostało już napisane pismo odmowne w tej sprawie.

Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że nie można zwolnić podmiotu w trakcie roku budżetowego.

 

-          Wojewody Mazowieckiego w sprawie podjęcia przez organy jednostek samorządu terytorialnego czynności związanych z organizacją i przeprowadzeniem referendum akcesyjnego w dn. 7 i 8 czerwca.

 

-          od pana Bolesława Rutkowskiego o umożliwienie zakupu zajmowanego lokalu wraz z działką.

Przewodniczący Rady powiedział, że jeśli pojawi się wniosek Pani Burmistrz lub Radnych w tej sprawie, to będzie rozpatrywana ewentualna sprzedaż.

 

-          Szkoły Podstawowej w Brzezinach w sprawie utworzenia przedszkola dla dzieci w wieku od 3 do 5 lat.

Burmistrz wyjaśniła, że nie przewiduje się utworzenia przedszkola w tym roku z powodu braku środków w budżecie, ale ma nadzieję, że powołana w przyszłości Komisja Oświaty rozważy tę kwestię.

 

-          Burmistrza Miasta Mińsk Mazowiecki w sprawie udziału w budowie obiektów sportowych w Mińsku Maz.

Przewodniczący Rady wyjaśnił, że uczestniczył w spotkaniu dotyczącym tej budowy i poinformował, iż przedstawiono bardzo mglistą koncepcję, ale jeśli projekt będzie konkretny, to udzieli odpowiedzi. Ponadto w kwestii współfinansowania zwrócił uwagę na fakt, że na razie na terenie naszej Gminy będzie przeprowadzana duża inwestycja – szkolna hala sportowa.

 

-          Biura  Poselskiego Posła Józefa Oleksego, które zaprasza na spotkanie na temat „Europa 2003 – Szanse i zagrożenia”.

 

-          Wojewody Mazowieckiego w sprawie wniosków pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli dotyczących zagospodarowania nieruchomościami komunalnymi w gminach z prośbą o  przeanalizowanie prawidłowości wykonywania zadań publicznych oraz podjęcia stosownych działań w tym zakresie.

 

-          życzenia świąteczne

 

-          Regionalnej Izby Obrachunkowej - Uchwała Nr 38/W/03 w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego na 2003 rok.

 

X. Sprawozdania Radnych z Sesji Rady Powiatu.

 

Radni Powiatowi nie przybyli na Sesję, więc przystąpiono do kolejnego punktu porządku obrad.

 

XI. Interpelacje i zapytania.

 

Radny G. Jerzak zapytał, kiedy zostanie dokończona droga w Michałowie, wodociąg oraz linia energetyczna.

Burmistrz M. Chibowski odpowiedział, że złożono stosowne wnioski do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska oraz trwają rozmowy z Zarządem Dróg Wojewódzkich.

Radny J. Jeziorski wniósł zapytanie o dokonanie wizji lokalnej w sprawie udrożnienia i oczyszczenia rowu przy ul. Zabranieckiej.

Ponadto prosił o wyjaśnienie sprawy pana Bielackiego, zam. w Okuniewie, która dotyczy błędnego podziału działki.

 

Pani Irmina Petryka, zapytała, czy istnieje możliwość, by mieszkańcy ulicy Jaworowej w Hipolitowie, którzy gotowi są zebrać pieniądze na budowę kanalizacji, mogli udzielić pożyczki Gminie, w zamian za szybszą realizację projektu.

Burmistrz M. Chibowski odpowiedział, że na razie przygotowywane są projekty Halinowa i Józefina, ale propozycja mieszkańców jest do rozważenia.

 

Radny M. Sukiennik zgłosił pytanie, kiedy zostaną rozpoczęte prace nad projektem budowy chodnika przy ulicy Warszawskiej w Hipolitowie.

Burmistrz M. Chibowski odpowiedział, że w projekcie porozumienia z powiatem projekt techniczny zostanie przygotowany w tym roku, ale wykonawstwo planowane jest na rok przyszły, gdyż powiat nie jest zainteresowany budową.

Radny R. Wasiak zapytał, jak bardzo zaawansowane są prace budowlane przy ulicy Polnej i Słonecznej w Okuniewie, a także odcinek oświetlenia między Edenem, a stacją benzynową.

Burmistrz M. Chibowski odpowiedział, że odbyła się wizja lokalna i ma nadzieję, że niedługo będzie mógł ogłosić przetarg na projekt. Oświetlenie – w tym roku planowane jest wykonanie projektu.

Radny G. Jerzak zapytał, czy sprawowana jest kontrola nad odpadami firmy Colgate.

Burmistrz M. Chibowski odpowiedział, że został powołany nowy Kierownik Zakładu Komunalnego i od tego czasu nie było przypadku, by spieniły się osady na oczyszczalni ścieków; nowy Kierownik Zakładu Komunalnego podjął rozmowy z Colgate.

Radny M. Sukiennik zapytał, czy jest możliwość postawienia kabin sanitarnych TOI-TOI przy stacji kolejowej w Halinowie.

Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że obecnie postawione są dwie kabiny w Okuniewie, jedna w Dł. Szlacheckiej i jedna w Halinowie. Umowa została podpisana w styczniu i nie ma możliwości zakupu jeszcze jednej więcej, ponieważ wymagałoby to wszczęcia procedury przetargowej na jedną kabinę.

Radny T. Jankowski zapytał, na jakim etapie prowadzone są prace dotyczące przyłącza kanalizacji przy ul. Bema.

Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że w tym roku zostanie przygotowany projekt.

Radny J. Papis zapytał o drobne doświetlenia wzdłuż ulic.

Burmistrz M. Chibowski odpowiedział, że najpierw musi odbyć się przetarg na konserwację oświetlenia.

Radny R. Wasiak skierował pytania w sprawie odejmowanie różnicy z poboru wody z dwóch liczników.

Burmistrz M. Chibowski odpowiedział, że zapoznał się z trzema zaistniałymi przypadkami, które zastaną rozpatrzone indywidualnie.

Radny J. Jeziorski poprosił o wystąpienie do Dyrekcji Dróg Publicznych w sprawie naprawy zniszczonych chodników przy rzece Długiej, które stanowią niebezpieczeństwo dla mieszkańców.

M. Sukiennik zapytał o rozpatrzenie sprawy p. M. Stasia dotyczącej ustalenia formy odszkodowania za działkę.

Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że sprawa nie jest prosta i trwają negocjacje.

Ponadto Burmistrz J. Damasiewicz nawiązała do tworzenia planów zagospodarowania przestrzennego, zamiany działek rolnych na budowlane i zaproponowała wprowadzenie opłaty adiacenckiej np. przy podziale nieruchomości.

 

XII. Wolne wnioski

 

Przewodniczący Rady udzielił głosu panu Romanowi Bieniek, który kupił działkę w Brzezinach i chciałby wybudować dom, ale niestety nie może dostać pozwolenia, gdyż droga dojazdowa do działki ma szerokość 4 m, a wg przepisów powinna mieć min. 5 m. Sąsiedzi pana R. Bieniek już wyrazili zgodę na ustanowienie służebności na szerokości 1 m i teraz panu R. Bieniek brakuje tylko zgody Rady na obciążenie działki gminnej prawem przejazdu i przechodu na szerokości 1 m do działek następnych.

Pani Burmistrz i Radni wyrazili chęć pozytywnego rozpatrzenia sprawy.

 

XIII. Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady o godz. 17.00 dokonał zamknięcia posiedzenia VIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 10:12:39)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 10:43:48)
 
 
ilość odwiedzin: 5192933

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X