Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad XVIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 16 kwietnia 2004 r.

Protokół

z obrad XVIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 16 kwietnia 2004 r.

 

 

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

Obrady XVIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 16 kwietnia br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.

 

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 13 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

Burmistrz J. Damasiewicz zaproponowała wprowadzenie w pkt VI Podejmowanie uchwał i wniosków w ppkt 2 projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Halinów pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zadanie inwestycyjne „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Halinów-Hipolitów”, jak również wprowadzenie w pkt VI porządku obrad w ppkt 3 projektu uchwały w sprawie: upoważnienia Burmistrza Miasta Halinów do podpisania porozumienia w sprawie obsługi komunikacyjnej gminy, a także zmianę numeracji kolejnych projektów uchwał.

Zaproponowany Radzie porządek obrad, wraz z poprawkami, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Przyjęcie protokołów z obrad Sesji Rady Miejskiej z dnia 05.03.2004 roku.           

            Radny M. Sukiennik wniósł poprawkę polegającą na zastąpieniu na str. 1 w 2 linijce od końca wyrazu „S-ka” wyrazem „Eska” oraz na stronie 8 w 2 akapicie od końca wyrazu „uchwały” wyrazem „apelu”.

Protokół wraz z poprawką został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

IV. Informacje z pracy Burmistrza.

Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała o:

-         udzielaniu przez pana Emila Malinowskiego w p. 18 Urzędu pomocy rolnikom w wypełnianiu wniosków o przyznanie płatności obszarowych; Burmistrz J. Damasiewicz przedstawiła zebranym na Sesji pana Emila Malinowskiego, jak również skierowała prośbę do Sołtysów o informowanie mieszkańców o organizowanych szkoleniach dla rolników,

 

Na salę obrad przybył Radny J. Jeziorski.

 

-         spotkaniu z panem Józefem Oleksym – wicepremierem i ministrem SWiA, któremu Pani Burmistrz przedstawiła sprawę budowy zakładu utylizacji. Pan J. Oleksy powiedział, że „będzie miał sprawę na uwadze”; Pani Burmistrz przedstawiła ponadto Wicepremierowi problem mieszkańców Powiatu Mińsk Mazowiecki, który jako jedyny graniczący z Warszawą został włączony do okręgu siedlecko – ostrołęckiego. Wiąże się to z wieloma utrudnieniami dla mieszkańców, którzy instytucje odwoławcze mają w Siedlcach i Lublinie, zamiast w Warszawie, do której mają bliżej,

-         zorganizowaniu, w związku z zaistniałą sytuacją międzynarodową, posiedzenia Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego, podczas którego omówiono potencjalne zagrożenia mogące wystąpić na terenie gminy; Pani Burmistrz powiedziała również o zainstalowaniu monitoringu przy gminnych studniach i o zwiększeniu patroli funkcjonariuszy policji,

-         spotkaniu w Celestynowie i w Głoskowie, podczas którego zostało zaprezentowane funkcjonowanie kanalizacji podciśnieniowej,

-         zorganizowaniu na dzień 22.04. przetargu na sprzedaż działek w Długiej Kościelnej,

-         podpisaniu zarządzenia w sprawie podniesienia stawek czynszu w lokalach użytkowych; Pani Burmistrz powiedziała, że wysokość stawek, która nie zmieniała się w ciągu 3 lat została podwyższona w związku ze wzrostem nakładów na remonty,

-         podpisaniu zarządzenia na podniesienie stawek za dowóz ścieków do oczyszczalni; pani Burmistrz wyjaśniła, że stawka z 6,50 zł/m3 wzrosła do 7,75 zł/m3,

-         podpisaniu zarządzenia w sprawie zmian i przeniesień w budżecie gminy na 2004 rok w związku z potrzebą naprawy dróg gminnych,

-         przekazaniu szkołom oraz innym jednostkom uchwały budżetu na 2004 r. oraz opracowaniu Regulaminu Pracy dla pracowników Urzędu,

-         pracach związanych z organizacją Święta Miasta Halinów w dniu 02 maja br.; Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że uroczystość zostanie rozpoczęta Mszą Świętą w Kościele w Halinowie o godz. 10.00. Od godz. 12.00 – 13.30 odbędzie się program przeznaczony dla dzieci i młodzieży, od godz. 13.30 – 15.00 zostanie zaprezentowany występ dzieci ze szkół, 15.00 – 17.00 – występ miejscowych zespołów, 17.30-18.30 – kabaret, 18.45-20.00 – zespół muzyczny, 20.00 – 22.40 – dyskoteka. Ponadto odbędą się turnieje piłki nożnej, piłki plażowej, kiermasze; Pani Burmistrz zaprasza mieszkańców na obchody,

-         zorganizowaniu w dniu 02.04 br. spotkania integracyjnego osób prowadzących działalność gospodarczą, podczas którego zachęcano przedsiębiorców do stworzenia gminnej organizacji jednoczącej podmioty działające na terenie gminy; następne spotkanie odbędzie się 23.04 br. o godz. 18.00.

 

Na salę obrad przybył Radny R. Wasiak.

 

Z-ca Burmistrza poinformował o:

-         dokonaniu naprawy oświetlenia wokół Zespołu Szkół w Halinowie,

-         sporządzeniu przedmiaru w układzie kosztorysowym dla robót remontowych dachów w Zespole Szkół w Halinowie oraz w Szkole w Brzezinach,

-         wyłonieniu w drodze przetargu w dniu 05.03.2004 r. firmy na dostawę mieszanki optymalnej,

-         ogłoszeniu przetargu na geodezyjne wznowienie granic dróg: Królewskie Brzeziny (ul. Królewska, ul. Szyszkowa), droga Kazimierów-Mrowiska, Wielgolas Brzeziński (ul. „za koleją”), Grabina (na granicy z Sulejówkiem), którego otwarcie ofert nastąpi 26.04.2004 r.

-         rozpoczęciu naprawy części dróg o nawierzchni asfaltowej polegające na uzupełnieniu ubytków po okresie zimowym,

-         podpisaniu umowy z wykonawcą na oznakowanie drogi Długa Szlachecka – Budziska – Zagórze, zgodnie z wcześniej opracowanym Projektem Organizacji ruchu, której wykonanie jest planowane w okresie dwóch tygodni od dn. 23.04. br.,

-         uruchomieniu od 10.05.2004 r. wiosennej naprawy dróg gruntowych na terenie Gminy (z użyciem równiarki),

-         w dniu 26.03.2004 r. uzgodniono z ZTM warunki kursowania autobusu linii 704, na które na obecnej Sesji przedstawiona jest zgoda na porozumienie,

-         rozstrzygnięciu w dniu 09.04.2004 r. przetargu na budowę sieci wodociągowej: Halinów (ul. Graniczna, ul. Pogodna), Hipolitów (ul. Klonowa); rozpoczęcie robót planowane jest na dzień 05.05.2004 r.,

-         przygotowaniach do przetargu na projekty sieci wodociągowej w Grabinie (ul. Grabińska), Długa Kościelna (ul. Szczęśliwa, ul. Chojniak), Wielgolas Brzeziński (płn. Strona torów), Wielgolas Brzeziński (ul. Chrobrego), Józefin (ul. Szyszkowa), Długa Szlachecka (ul. Warszawska w stronę Sulejówka),

-         zakończeniu prac związanych z ostatecznym odbiorem robót wykonanych przez firmę „KARPINŻ” przy budowie kanalizacji w Długiej Kościelnej i w Halinowie; rozliczenie finansowe nastąpi po odtworzeniu nawierzchni dróg asfaltowych na odcinkach wybudowanej sieci,

-         unieważnieniu, z powodu wpłynięcia jednej oferty, w dniu 12.03.2004 r. przetargu na dokończenie budowy kanalizacji w Długiej Kościelnej i w Halinowie, i ogłoszeniu nowego przetargu na w/w zadanie, którego otwarcie nastąpi w dniu 04.05.2004r.,

-         unieważnieniu, z powodu wpłynięcia jednej oferty, w dniu 24.03.2004 r. przetargu na projekt kanalizacji sanitarnej w systemie podciśnieniowym dla miejscowości: Hipolitów, Józefin, Konik Nowy, Konik Stary, Królewskie Brzeziny,

-         terminie otwarcia ofert w dniu 26.04.2004 r. przetargu na budowę kanalizacji w Długiej Kościelnej i Józefinie (ul. Stołeczna),

-         unieważnieniu, z powodu wpłynięcia jednej oferty z kwotą przekraczającą zaplanowane środki, przetargu w dniu 13.04.2004 r. na wycinkę drzew (zgodnie z planem wyrębu na 2004 r.),

-         negocjacjach z PKP w sprawie przejęcia dróg technologicznych kolejowych.

 

V. Przedstawienie i omówienie: rocznego sprawozdania z wykonania budżetu gminy Halinów za 2003 rok oraz opinii RIO i wniosku Komisji Rewizyjnej na temat wykonania budżetu.

Skarbnik T. Karwowska przeczytała uchwałę Komisji RIO wyrażającą pozytywną opinie o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Halinowie Wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi z wykonania budżetu Gminy za 2003 rok.

Skład Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej stwierdził, że dochody Gminy zostały zrealizowane w kwocie 14.062.012 zł, co stanowi 94,6% planu, natomiast wydatki związane z realizacją zadań publicznych zostały wykonane w wysokości 14.622.330 zł, co stanowi 91,8% planu; na koniec okresu sprawozdawczego nie stwierdzono przekroczenia planowanych wydatków.

RIO stwierdziła, iż kwoty dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów wykazane w sprawozdaniach statystycznych są zgodne, zarówno po stronie planu jak i wykonania, z wielkościami zawartymi w sporządzonym przez Panią Burmistrz sprawozdaniu opisowym oraz uchwałami Rady podjętymi w roku 2003.

Realizacja budżetu Gminy Halinów roku 2003 przebiegła w granicach wielkości określonych przez organ stanowiący.

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski odczytał Wniosek Komisji, w którym Komisja pozytywnie ocenia realizację budżetu Gminy Halinów za rok 2003 oraz wnioskuje o przyjęcie sprawozdania i udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta Halinów z tego tytułu.

 

Wiceprzewodnicząca Rady T. Kowalczyk odczytała uchwałę Składu Orzekającego Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej wyrażającą opinię o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej w Halinowie wniosku w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi z tytułu wykonania budżetu w 2003 roku.

 

VI. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

/1/ przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2003 rok oraz udzielenia absolutorium dla Burmistrza Miasta Halinów.

Burmistrz J. Damasiewicz poprosiła Radę o udzielenie absolutorium za 2003 rok.

            Pani Burmistrz powiedziała, że zostanie zwiększona ściągalność podatku, zostanie zakupiony program do naliczania zaległości podatkowych, zakupiono program komputerowy do naliczania podatku od środków transportowych i zwiększono ściągalność tego podatku. Pani Burmistrz stwierdziła także, iż wskutek zmiany ustawy o podatku rolnym, zostały zmniejszone wpływy z tytułu tego podatku w porównaniu z planem.

            Natomiast nawiązując do pisma z RIO Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała, że zgodnie ze wskazaniami RIO „trzynaste” pensje dla pracowników będą musiały być podwójnie planowane, choć faktycznie pracownicy będą otrzymywali tylko jedną dodatkową pensję.

            Radny S. Wieczorek zaproponował, aby Skarbnik T. Karwowska nie przedstawiała sprawozdania opisowego z wykonania budżetu Gminy Halinów za 2003 rok, gdyż ze sprawozdaniem, które zostało przesłane z materiałami na Sesję, Radni się zapoznali.

 

Skład ustawowy wynosi 15 Radnych. W głosowaniu wzięło udział 15 Radnych.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/2/ zaciągnięcia przez Gminę Halinów pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zadanie inwestycyjne „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Halinów-Hipolitów”

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że uchwała jest konsekwencją otrzymania promesy z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska na zadanie inwestycyjne „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Halinów-Hipolitów”. Na otrzymanie pożyczki potrzebna jest zgoda Rady. Inwestycja będzie realizowana przy ul. Pogodnej i u. Granicznej w Halinowie oraz ul. Klonowej w Hipolitowie.

 

            Radny M. Sukiennik zaproponowała, aby w § 1 ust. 2 wyrazy: „od roku 2005 do roku 2006” zastąpić wyrazami: „2005-2006”.

 

W głosowaniu wzięło udział 15 Radnych.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 15 , przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/3/ upoważnienia Burmistrza Miasta Halinów do podpisania porozumienia w sprawie obsługi komunikacyjnej gminy.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że według nowych przepisów gminy mają obowiązek dofinansowania miejskich autobusów na podstawie porozumienia. Podjęcie uchwały jest konieczne by obowiązywała umowa z Miastem Stołecznym Warszawa.

W przyszłości będą możliwe negocjacje umowy.

            Na pytanie Radnego J. Jeziorskiego o zróżnicowanie dopłat do transportu przez inne gminy, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że inne gminy mają różną sytuację finansową i rozliczenia z Miastem Stołecznym. Natomiast na pytania w kwestii zorganizowania przewozu przez prywatnych przedsiębiorców, Pan Burmistrz wyjaśnił, że przewóz byłby nieekonomiczny dla mieszkańców, którzy w Warszawie musieliby kupować dodatkowe bilety na przejazd komunikacją MZA. Nie jest to jednak temat zamknięty.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 15 , przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/4/ zmian i przeniesień w budżecie gminy Halinów na 2004 rok.

            Skarbnik T. Karwowska zaproponowała, aby w § 2 dodać pkt 5 w brzmieniu: „Dokonać zmian w Prognozie długu gminy na rok 2004 i lata następne” (Zał Nr 5)”.

            Skarbnik T. Karwowska powiedziała, że w Dziale 852 Pomoc Społeczna Rozdział 85212 „Świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezp. społ.” zostały zwiększone dochodu o 3.800,00 zł., w związku z wypłatą zasiłków rodzinnych i alimentacyjnych.

            W Załączniku Nr 1 w Dziale 600 Rozdz. 60004 § 2310 „Dotacje celowe przekazane gminie lub m-st. W-wie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego zwiększono wydatki w związku z dofinansowaniem transportu autobusu 704. Natomiast w Dziale 900 „Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska” wydatki ulegają zmniejszeniu o 10.000,00 zł

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 15 , przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/5/ podziału gminy Halinów na obwody głosowania oraz wyznaczenia numerów obwodów, ich granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że zmiana liczby obwodów wynika z faktu, iż na dzień 31.12.2003 r. w Halinowie było zameldowanych 3 000 osób, co uzasadnia podział obwodu Nr 2 na dwa obwody. Ponadto, aby ułatwić mieszkańcom Hipolitowa możliwość głosowania, proponuje się wyłączyć tę miejscowość z poprzedniego obwodu Nr 3 i włączenie jej do nowego obwodu Nr 3.

            Podobna przyczyna, jak w przypadku Hipolitowa, dotyczy przynależności do Obwodowej Komisji Wyborczej Nr 1 Starego Konika.

Burmistrz J. Damasiewicz wniosła autopoprawkę polegającą na przeniesieniu w Załączniku do Uchwały miejscowości Stary Konik z obwodu Nr 1 do obwodu Nr 4 oraz na przeniesieniu ul. S. Okrzei i ul. Warszawskiej z obwodu Nr 2 do obwodu Nr 3.

            Sołtys Długiej Kościelnej T. Więcaszek zaproponowała utworzenie nowego obwodu w Remizie Strażackiej w Długiej Kościelnej, któryby obejmował miejscowości Długa Kościelna, Długa Szlachecka, Grabina, Józefin, Królewskie Brzeziny, Nowy Konik. Ponieważ wyłączenie niektórych miejscowości z obwodów spowoduje ich rozbicie, a tym samym zmniejszenie niezbędnej liczby głosujących mieszkańców potrzebnej do utworzenia obwodów, Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zaproponował uwzględnienie nowych propozycji przy zmianie uchwały w przyszłości.

Jednocześnie Pani Burmistrz powiedziała, że dopiero dzisiaj na Sesji dowiedziała się o innych propozycjach zmian obwodów i dodała, że gdyby wcześniej została poinformowana, z pewnością uwzględniłaby w projekcie inny podział.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14 , przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/6/ wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych w gminie Halinów.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że projekt uchwały powstał w oparciu o nowe przepisy. Uchwała będzie regulowała opłaty, jakie będą ponosili inwestorzy w momencie prac w pasie drogowym. Opłaty będą pobierane za reklamy, trwałe umieszczanie urządzeń infrastruktury oraz za zajęcie pasa drogowego (np. wskutek rozkopywania i umieszczania urządzeń w pasie drogowym) i zostaną wyodrębnione jako środek specjalny.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/7/ nadania nazwy ulicy położonej we wsi Hipolitów gmina Halinów.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/8/ nadania nazwy ulicy płożonej we wsi Cisie gmina Halinów.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski zaproponował wprowadzenie nowego projektu uchwały, którego nazwa ulicy by nie obejmowała działek, przy których nie wydzielono drogi. W związku z powyższym, nazwa obejmowałaby odcinek drogi gminnej.

            Natomiast Radny S. Wieczorek stwierdził, że należy uchwalić tekst pierwotny, gdyż proponowany nie uwzględnia stanu faktycznego.

            Wobec wątpliwości, Burmistrz J. Damasiewicz zaproponowała wycofanie uchwały.

 

/8/ sprostowania błędu w Uchwale Nr XXXIII/195/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 24 czerwca 2002 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Długa Kościelna w gminie Halinów.

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że omawiane tereny, które stanowią własność Gminy, były przeznaczone pod funkcje oczyszczalni w planie z 94 r. Niestety, okazało się, że w planie uchwalonym w 2002 r. jedna działka gminna omyłkowo została zakwalifikowana jako rolna i należy poprawić powstały błąd.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/9/ sprostowania błędu w Uchwale Nr V/27/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 21 lutego 2003 roku w/s uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Halinów.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że błąd dotyczy działek położonych na skrzyżowaniu ul. Jana Pawła II i ul. Okuniewskiej w Halinowie. Omawiany obszar jest terenem zabudowy mieszkaniowej na działkach leśnych. W trakcie uchwalania planu Rada Miejska wyraziła zgodę na utworzenie funkcji usług. Na rysunku planu funkcja usług została naniesiona, natomiast w treści uchwały nie dodano symbolu „U”.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/10/ sprostowania błędu w Uchwale Nr XXXIII/195/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 24 czerwca 2002 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Długa Kościelna w Gminie Halinów.

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że choć pierwotnie w planie istniała funkcja mieszkaniowo - zagrodowa, została błędnie naniesiona granica lasu, którą należy skorygować.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

O godz. 14.50 Przewodniczący Rady ogłosił dwudziestominutową przerwę.

 

/11/ uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Hipolitów w gminie Halinów.

            Radna T. Kowalczyk zaproponowała, aby w § 8 pkt 6) dodać ppkt d w brzmieniu: „istniejące pary niezabudowanych działek o powierzchni mniejszej niż 800 m2 każda, można zabudować wyłącznie w formie zblokowanych dwóch budynków mieszkalnych w granicach.”, ppkt e) w brzmieniu: „w przypadku, gdy istniejące zainwestowanie terenu uniemożliwia zastosowanie zabudowy zblokowanej, budynki można sytuować jako wolnostojące – zachowując odległości wynikające z przepisów techniczno – budowlanych.” oraz ppkt f) w brzmieniu: „dopuszcza się sytuowanie budynków  w granicy działki z uwzględnieniem przepisów techniczno – budowlanych z zachowaniem uzasadnionych interesów osób trzecich”.  W § 10 ust. 2 pkt 2 oraz w § 12 ust. 2 pkt 1dodaje się na końcach wersów wyrazy: „z uwzględnieniem § 8 pkt 6 ppkt d, e, f”. W § 12 ust. 2 pkt 2), a także w § 15 ust. 2 pkt 2 ppkt a) i b) wyrazy „oraz na” zastępuje się wyrazem: „do”. W § 12 ust. 2 pkt 7 dodaje się na początku wersu wyrazy: „na działkach powyżej 600m2” W § 16 ust. 2 skreśla się pkt 1-4 i zmienia się numerację kolejnych punktów. W § 16 ust. 2 w obecnym pkt 1 wyrazy: „wszystkie inwestycje” zastępuje się wyrazami: „wszystkich inwestycji” oraz skreśla się wyrazy: „należy traktować jako inwestycje mogące pogorszyć stan środowiska, realizacja”. W § 17 ust. 2 pkt 5 dodaje się na końcu linijki wyrazy: „(lecz nie mniej niż 1500 m2) oraz w pkt 8 wyrazy: „wszystkie inwestycje” zastępuje się wyrazami: „wszystkich inwestycji”, jak również skreśla się wyrazy: „/U należy traktować jako inwestycje mogące pogorszyć stan środowiska”, a także przed wyrazami: „przy zachowaniu” dodaje się wyrazy: „możliwa”. W § 18 ust. 2pkt otrzymuje brzmienie: „w istniejących siedliskach dopuszcza się możliwość rozbudowy i nadbudowy istniejących obiektów związanych z produkcją rolną,”. W § 19 ust. 2 pkt 3 oraz w § 20 ust. 2 pkt 2 po wyrazach: „kubaturowej” dodaje się wyrazy: „i ogrodzeń”. W § 21 ust. 5 pkt 1 liczbę „8 m” zastępuje się liczbą „9 m”.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 2.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

           

/12/ rozpatrzenia wezwania Pana Stanisława Rogali do usunięcia naruszenia prawa w uchwale Rady Miejskiej w Halinowie Nr XLV/217/02 z dnia 16 września 2002r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Chobot w gminie Halinów.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wyjaśnił, że w momencie podpisywania planu zagospodarowania przestrzennego przez Komisarza Wł. Karaska, urzędnicy z Powiatu Mińsk Mazowiecki zaproponowali zwiększenie odległości od drogi do budynków mieszkalnych powyżej 15 m. W związku z tym, pan Rogala – mieszkaniec Chobotu - nie może wybudować budynku w mniejszej odległości. Niestety, ze strony Urzędu Miejskiego i Rady nie można podjąć prawnych działań, o które zabiega pan Rogala.

            Radny A. Ludwiniak, który szczegółowo omówił problem pana Rogali stwierdził, że popiera jego działania.   

Konsultant J. Wojtecki powiedział, że zapyta w Powiecie Mińsk Mazowiecki o prawne możliwości zmiany kontrowersyjnego zapisu, a Radny A. Ludwiniak zaproponował wystosowanie pisma do pana Rogali z wyjaśnieniem o braku możliwości prawnych zmiany decyzji przez Radę.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 8, przec. – 1, wstrz. – 6.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

VII. Przyjęcie stanowisk w sprawach:

 

/1/ regulacji zasad przejmowania sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w użytkowanie Zakładu Komunalnego oraz zwrotu kosztów poniesionych na ich wybudowania.

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że projekt stanowiska powstał w oparciu o orzeczenie Sądu Najwyższego w sprawie przejmowania przez gminy wybudowanych sieci wodociągowych. Według stanowiska SN, gmina powinna odkupić wybudowaną sieć wodociągową przez inwestora.

            W trakcie dyskusji, Radna L. Simbierowicz zaproponowała, aby § 1 liczbę „80%” zastąpić liczbą „60%”, a w § 2 liczbę „50%” zastąpić liczbą „30%”.

Wniosek Radnej L. Simbierowicz został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 10, przec. – 0, wstrz. – 5.

 

Za przyjęciem projektu stanowiska z poprawkami głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 3.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 

/2/ skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postanowienie Nr KO 4000-9/2003 z dnia 30.01.2004 r. Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski wniósł autopoprawki polegające na zastąpieniu wyrazów: „sesji Nr ............. nie było posiedzenia Rady” wyrazami: „XVII Sesji w dniu 05.03.2004 r. zgodnie ze Statutem Gminy Halinów, Rada Miejska nie miała możliwości podjęcia stanowiska.”, oraz, aby wyrazy: „art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. Prawo o ustroju organów administracyjnych (Dz. U. Nr 153 poz. 1269) zastąpić wyrazami: „art. 53 § 1 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2002 r. Nr 153 poz. 1270).

 

Za przyjęciem projektu stanowiska głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 3.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

VIII. Sprawozdanie z prac Komisji Rady.

      Przewodniczący Komisji ds. Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa M. Sukiennik poinformował, że tematem posiedzenia w dniu 29 marca br. było przedstawienie informacji przez Komendanta Policji w Halinowie o stanie bezpieczeństwa na terenie Gminy Halinów, wysłuchanie informacji z działalności Ochotniczych Straży Pożarnych, jak również przedstawienie przez Dyrektora Domu Kultury w Halinowie programu Święta Miasta Halinów. Przewodniczący M. Sukiennik odczytał również Wniosek Komisji dotyczący przeznaczenia 5.000 zł na uporządkowanie terenu planowanego boiska. 

      Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski poinformował, że w dniu 17.03.br. Komisja wysłuchała analizy i realizacji obowiązującej umowy zawartej przez Zakład Komunalny w Halinowie z firmą Colgate Palmolive, przeprowadziła analizę realizacji wniosków Komisji z 2003 r., jak również sformułowała Wniosek dotyczący wykupu gruntów przeznaczonych pod pierścień zieleni wokół oczyszczalni. Przewodniczący A. Ciszkowski dodał, że Wniosek Komisji Ochrony Środowiska zostanie omówiony na posiedzeniu Komisji Zagospodarowania Przestrzennego.

      Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski powiedział, że w dniu 22.03.2004r. Komisja sformułowała wnioski pokontrolne z wykonania budżetu Zakładu Komunalnego w Halinowie za 2003 rok, a także zaopiniowała sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Halinów za 2003 rok. Przewodniczący Komisji poprosił również Panią Burmistrz o poinformowanie Komisji Rewizyjnej o organizowanych szkoleniach. Burmistrz J. Damasiewicz zapewniła, że wszelkie informacje o szkoleniach będą przekazywane Radnym.

      Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk poinformowała, że na posiedzeniu Komisji w dniu 06.04.2004 r. i 08.04.2004 r. został omówiony projekt planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Hipolitów, jak również inne uchwały omawiane na obecnej Sesji.

      Przewodnicząca poinformowała również, że na posiedzeniu w dniu 08.04.2004 r. został odczytany Wniosek Komisji Ochrony Środowiska dotyczący wykupu działek pod pierścień zieleni. Jednak z powodu kontrowersji, jakie budzi Wniosek, Przewodniczący A. Ciszkowski zostanie zaproszony na posiedzenie komisji zagospodarowania Przestrzennego w celu udzielenia wyjaśnień.

 

IX. Pisma i informacje do Rady Miejskiej

      Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski ponownie przypomniał Radnym o obowiązku złożenia oświadczeń majątkowych do dnia 30 kwietnia br., jak również pokazał broszurę pt. „Oświadczenia majątkowe – jak prawidłowo wypełniać?”, z którą mogą się zapoznać zainteresowani Radni

Następnie Przewodniczący Rady odczytał następujące pisma:

-         Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 10.03.2004 r. oraz Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Siedlcach z dnia 12.03.2004 r. w sprawie informacji o obowiązkach organów gminy związane z wyborem posłów do Parlamentu Europejskiego,

-         Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 05.04.2004 r. dotyczące przesłania publikacji „Europejski dialog gmin wiejskich o ochronie środowiska” oraz informacji o działalności Związku; Przewodniczący Rady powiedział, że publikacja będzie dostępna dla zainteresowanych.

 

X. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

Ponieważ Radni Powiatowi nie przybyli na Sesję, przystąpiono do kolejnego punktu porządku obrad.

 

XI. Interpelacje i zapytania.

            Pan Piotr Foryś podziękował Pani Burmistrz i Radzie za dotychczasowe prace i zwrócił na konieczność udrażniania rowów w Hipolitowie.

            Radny J. Papis poprosił o pomoc Urzędu w interwencji do Powiatu w celu udrożnienia przepustów przy drodze powiatowej Nr 2.

            Na pytanie Radnej L. Simbierowicz o możliwość dowozu dzieci z „0” autobusem szkolnym do szkoły, Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że zgodnie z nowymi przepisami, o ile droga do szkoły będzie dłuższa niż 3 km, będzie możliwy dowóz dzieci z „0”.

            Wobec pytania Radnego J. Jeziorskiego o przebudowę przepust przy ulicy biegnącej w kierunku Węgrowa, Z-ca Burmistrza m. Chibowski odpowiedział, że będzie realizowany projekt przebudowy.

            Na propozycję Radnej L. Simbierowicz zorganizowania akcji sprzątania gminy w „Dzień Ziemi”, Przewodniczący Rady odpowiedział, że obecnie porządkują teren pracownicy „Markotu”.

            Wobec propozycji Sołtysa Okuniewa M. Wyganowskiej ponownego oznaczenia ulic, Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że będę zamawiane nowe tablice.

 

XII. Wolne wnioski.

Wobec braku wolnych wniosków przystąpiono do kolejnego punktu obrad.

 

XIII. Zakończenia obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski o godz. 18.40 dokonał zamknięcia posiedzenia XVIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 13:53:38)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-03 13:58:31)
 
 
ilość odwiedzin: 5192919

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X