Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad XIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 24 października 2003 r.

Protokół

z obrad XIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 24 października 2003 r.

 

 

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

 

Obrady XIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 24 października br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.

 

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 14 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

 

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski wystąpił z wnioskiem o dodanie w pkt VIII w pkt 10 uchwały w sprawie wystąpienia o dofinansowanie z Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich podkomponent B2 i zabezpieczenia środków finansowych w budżecie gminy na 2004 r.

Na pytanie Radnego G. Jerzaka o możliwość wprowadzenia równoległego projektu uchwały dotyczącego protestu przeciwko przekazaniu gruntów leśnych (43 ha) Skarbu Państwa na rzecz Gminy Zielonka na zakład utylizacji odpadów komunalnych, składowiska i spalarni śmieci, mecenas A. Uścińska wyjaśniła, że negatywnie zaopiniowała ww. projekt, gdyż część zapisów pokrywa się z dotychczasowym projektem. Ponadto ustosunkowując się do treści projektu mecenas A. Uścińska dodała, że Rada Miejska nie posiada upoważnienia i kompetencji do wyrażenia zgody na podejmowanie decyzji przez inne jednostki.

 

Zaproponowany Radzie porządek obrad wraz z poprawkami, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

 

Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zgłoszono Radnych:

-         Adama Ciszkowskiego,

-         Henryka Forysia,

-         Bogdana Janczarka.

Radni A. Ciszkowski, H. Foryś i B. Janczarek wyrazili zgodę na pracę w Komisji.

Ww. skład osobowy został przyjęty w drodze głosowania: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 1.

 

IV. Przyjęcie protokołu z obrad XI Sesji Rady Miejskiej z dnia 05.09.2003 r. oraz XII Sesji Rady Miejskiej z dnia 13.09.2003 r.

 

Przyjęcie protokołu z obrad XI Sesji Rady Miejskiej z dnia 05.09.2003 r. nastąpiło bez uwaga, w wyniku głosowania: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przyjęcie protokołu z obrad XII Sesji Rady Miejskiej z dnia 13.09.2003 r. nastąpiło bez uwag, w wyniku głosowania: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

V. Informacje z pracy Burmistrza.

 

Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował o:

-         powołaniu 15 października nowego Komendanta Komisariatu Policji w Halinowie, którym została Nadkomisarz Krystyna Serafin,

-         objęciu przez Panią Burmistrz patronatu nad akcją „Pola Nadziei” związaną z sadzeniem żonkili, której celem jest wsparcie charytatywne hospicjum ks. Marianów,

-         przejęciu zgodnie z ustawą przez ZUS dotychczasowych zadań MOPS związanych z wypłatą rent socjalnych,

-         spotkaniach i wizytacji w Urzędzie Miejskim w Halinowie przedstawicieli Starostwa i prowadzeniu rozmów w celu utworzenia filii Referatu Architektoniczno – Budowlanego w Urzędzie Miejskim w Halinowie,

-         udziale z Panią Burmistrz w otwarciu nowej drogi powiatowej położonej w Brzezinach (od drogi krajowej do torów),

-         przeprowadzeniu rejestracji przedpoborowych rocznika1985 i kontroli związanej z tą rejestracją, której wynik jest pozytywny,

-         zapoczątkowaniu prac związanych z projektem budżetu Gminy Halinów na 2004 r.,

-         uzyskaniu częściowej dotacji z Urzędu Marszałkowskiego na budowę drogi transportu rolnego położonej w kierunku Cisie - Olesin,

-         remontach dróg gruntowych i związanych z tym apelem do Sołtysów o zgłaszanie problemów dotyczących tych dróg do Referatu Gospodarki Komunalnej i Inwestycji,

-         pracach nad projektami oświetlenia ulicznego (na ukończeniu są już projekty oświetlenia dróg: z Okuniewa do Sulejówka i dla Długiej Kościelnej - pod liniami wysokiego napięcia),

-         ogłoszeniu przetargów na wykonanie oświetlenia dla miejscowości Chobot, Kazimierów, Wielgolas Brzeziński,

-         pracach remontowych w budynkach komunalnych,

-         zorganizowaniu w dniach 19 – 21 września akcji „Sprzątanie Świata”,

-         inwestycjach:

- zakończeniu przebudowy kotłowni z paliwa stałego na gazowe w szkole w Halinowie,

- pracach związanych z budową kanalizacji w Długiej Kościelnej i spotkaniu z mieszkańcami tej miejscowości, którzy zostali poinformowani o uzyskani pozwolenia na indywidualne przyłącza do budynków,

- planowanym zorganizowaniu ponownych przetargów na budowę wodociągu w Cisiu i w Chobocie, gdyż poprzednie 2 przetargi z przyczyn formalnych nie zostały rozstrzygnięte,

- w wyniku przetargu zorganizowanego w dn. 23.10.2003 r. na budowę kanalizacji przy ul. Bema została wybrana firma „MECBUD” z Siedlec, a w wyniku przetargu na zimowe utrzymanie dróg – SKR Halinów.

 

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że funkcjonariusze policji patrolują gminne ulice i w związku z tym Pani Burmistrz prosi Sołtysów i członków rad sołeckich o przygotowanie informacji o niebezpiecznych okolicach na terenie gminy Halinów.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski zgodził się z propozycją Radnego J. Jeziorskiego o wystosowanie prośby do policji o zwiększenie patroli policyjnych przy cmentarzach przed

1 listopada – do 2 listopada. Ponadto Z-ca Burmistrza zaprosił zebranych do udziału w obchodach Święta Niepodległości.

            Na pytanie Radnego B. Janczarka o projekt oświetlenia ulic w Okuniewie, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że projekt oświetlenia będzie wykonany do końca 2003 r., natomiast wykonanie inwestycji zależy od Radnych, którzy będą uchwalali budżet na 2004 r.

Na pytanie Radnego Powiatowego M. Kostki o możliwość budowy drogi w Żwirówce, Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że droga ta ma 2 m szerokości, jest zbyt wąska i nie można na niej podjąć prac, a część właścicieli nieruchomości na spotkaniu w Urzędzie nie wyraziła zgody na udostępnienie własnych gruntów.

 

VI. Informacja o działalności Domów Kultury.

 

            Dyrektor Domu Kultury w Halinowie A. Żbik powiedział, że w Domu Kultury w Halinowie organizowane są wystawy fotograficzne, malarskie, wyrobów z gliny. Ponadto jest pracownia komputerowa, w której można skorzystać z internetu, siłownia, sala bilardowa, stół do gry w ping-pong.

W br. zorganizowano Święto Miasta Halinów, a także występ cyrku „Bojaro”. W trakcie wakacji odbywały się dyskoteki, mecze piłkarskie, siatkarskie, letnie kino; obecnie odbywa się kurs na kartę rowerową.

Od 17 marca działa drużyna harcerska „Leśni ludzie”, która organizuje rajdy, obozy, uczestniczyła w akcji „Sprzątanie Świata”.          

W Domu Kultury w Halinowie swoją siedzibę ma Zakład Komunalny, fundacja „Bonus”, która udziela porad prawnych, jak również Stowarzyszenie Anonimowych Alkoholików.

            W br. przeprowadzono remonty polegające na wymianie drzwi frontowych, utworzono boisko do piłki nożnej i boisko do gry w piłkę plażową. Zdaniem Dyrektora Domu Kultury w Halinowie potrzebne jest przeprowadzenie inwestycji polegających na: inwentaryzacji budynku, odwodnieniu piwnic, wykonaniu poziomej izolacji, kanalizacji oraz instalacji centralnego ogrzewania, wymianie okien, remontu łazienek, zagospodarowaniu parku; niezbędne jest ogrodzenie terenu.

 

            Na salę obrad przybyła ze spotkania ze Starostą Nadkomisarz Krystyna Serafin, która z powodu pilnych spraw służbowych zwięźle omówiła plan swojej pracy na stanowisku komendanta. Nadkomisarz K. Serafin powiedziała, że funkcję komendanta w Halinowie objęła z dniem 16.10.2003 r., wcześniej pracowała w pionie kryminalnym w Mińsku Mazowieckim i w związku z tym problematyka zagrożenia i specyfikacja przestępstw występujących na terenie Gminy Halinów są Pani Nadkomisarz doskonale znane. Kończąc przemówienie, Nadkomisarz K. Serafin podziękowała za zaproszenie na posiedzenie.

 

            Sekretarz Miasta J. Kurczak powiedział, że w dn. 16.10.2003 r. zostało przeprowadzone postępowanie konkursowe na stanowisko Dyrektora Domu Kultury w Okuniewie, w wyniku którego nowym Dyrektorem został pan Tomasz Struzik. Do czasu wyboru nowego dyrektora funkcje sprawował pan Mariusz Klepacki.

            Pełniący obowiązki Dyrektora Domu Kultury w Okuniewie M. Klepacki powiedział, że w Domu Kultury jest zatrudnionych 5 osób, działają koła zainteresowań, m.in. koło muzyczne i teatralne. Ponadto odbywają się dyskoteki, warsztaty plastyczne, turnieje piłki nożnej, projekcja filmów video; jest stół do gry w bilard, wewnętrzny radio - węzeł.

W ciągu roku zorganizowano przedstawienie jasełek, spotkanie z Ernestem Bryllem, kwestę na rzecz „Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy”, konkurs palemek wielkanocnych, jak również obchody Konstytucji 3 Maja, czy akcję „Wakacje z Domem Kultury”. Udostępniane są również sale budynku w celu zorganizowania zebrań wiejskich, wyborów, a także dla statystów pracujących w serialu „Plebania”.

            Wobec wątpliwości mieszkanki Okuniewa H. Kuć związanych z potrzebą zamknięcia budynku Klubu w Okuniewie, Z-ca Burmistrza M. Chibowski wyjaśnił, że z przeprowadzonej ekspertyzy wynika, iż budynek jest przeznaczony do rozbiórki, gdyż przebywanie wewnątrz tego budynku grozi kalectwem albo śmiercią.

            Przewodniczący Wł. Gronczewski dodał, że najprawdopodobniej Klub zostanie przeniesiony do szkoły w Okuniewie.

 

VII. Informacja o działalności Biblioteki Publicznej w Halinowie.

 

            Kierownik Biblioteki J. Dudek powiedziała, że w bibliotece pracują 2 osoby, budżet biblioteki wynosi łącznie 140 tys. zł dla bibliotek: w Halinowie, w Cisiu i w Okuniewie.

Zadaniem biblioteki jest gromadzenie i udostępnianie księgozbiorów. W Bibliotece w Cisiu i Okuniewie jest około 6 000 egzemplarzy książek, a w Halinowie 11 370; w tym roku zakupiono około 500 egzemplarzy książek. Kierownik Biblioteki J. Dudek powiedziała również, że średnio około 50 osób dziennie odwiedza bibliotekę.

            Kierownik Biblioteki J. Dudek poinformowała także, że w br. ze środków budżetu Biblioteki przeprowadzono remont w Bibliotece w Halinowie. Istnieje również potrzeba zakupu komputerów.

 

            O godz. 13.45 Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zarządził 15 minutową przerwę.

 

VIII. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

 

1) wyboru ławników do Sądu Okręgowego w Siedlcach oraz Sądu Rejonowego

w Mińsku Mazowieckim na okres kadencji 2004-2007.

 

Do składu osobowego Komisji Skrutacyjnej zostali zgłoszeni Radni:

-         G. Jerzak,

-         M. Sukiennik,

-         M. Odalski.

Radni G. Jerzak, M. Sukiennik i M. Odalski wyrazili zgodę na pracę w Komisji.

Ww. skład osobowy został przyjęty w drodze głosowania: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

            Przewodnicząca Zespołu do zaopiniowania ławników do Sądów Powszechnych

T. Kowalczyk powiedziała, że w dn. 05.04.2003 r. odbyło się zebranie Zespołu, podczas którego zaopiniowano negatywnie 3 kandydatury, które nie spełniały warunków określonych w art. 158 ustawy o ustroju sądów powszechnych. Pozostali kandydaci uzyskali pozytywną opinię członków Zespołu.

            Aby wyjaśnić pewne wątpliwości, które zaistniały w związku ze sposobem głosowania, o godz. 13.45 Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zarządził 5 minutową przerwę.

            Radny Powiatowy M. Kostka, którego kandydatura została negatywnie zaopiniowana przez Zespół do zaopiniowania ławników do Sądów Powszechnych z powodu popełnienia przestępstwa o charakterze chuligańskim, zażądał odczytania pisma Komendanta Policji w Halinowie w tej sprawie, na co zgodę wyrazili Radni w głosowaniu:

za – 6, przec. – 3, wstrz. – 4.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski postawił formalny wniosek, by ławnikami zostały osoby, które uzyskają ponad 50% głosów.

Wniosek Przewodniczącego Rady Wł. Gronczewskiego został przyjęty w wyniku głosowania

za – 11, przec. – 1, wstrz. – 2.

 

            O godz. 15.05 Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zarządził przerwę, podczas której członkowie Komisji Skrutacyjnej policzyli głosy.

            W wyniku głosowania oddano 14 głosów: ważnych – 14, nieważnych: 0.

W głosowaniu tajnym na ławników do Sądu Rejonowego w Mińsku Mazowieckim zostali wybrani: pani Barbara Czabańska (uzyskała 9 głosów), pan Stanisław Kaim (11 głosów), pani Bogusława Kowalska (11 głosów), pan Bernard Paszkowski (11 głosów), natomiast w głosowaniu tajnym na ławników do Sądu okręgowego w Siedlcach została wybrana pani Teresa Rynkiewicz (zdobyła 14 głosów).

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

2) Zabezpieczenia mieszkańców gminy przed negatywnym wpływem składowiska odpadów komunalnych i przemysłowych z towarzyszącymi funkcjami przemysłowymi usytuowanego na terenie Gminy Zielonka w sąsiedztwie miejscowości Michałów.

           

            Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski powiedział, że członkowie Komisji jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali projekt.

Jednocześnie Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski zgłosił poprawkę polegającą na zastąpieniu w § 2 w 3 linijce od dołu wyrazu „Kawęczy” wyrazem: „Kawęczyn”.

            Radny G. Jerzak zaproponował, by wraz z obecnym projektem podejmowanej Uchwały, przesłać do wszystkich instytucji wymienionych w § 3 projektu, Uchwałę

Nr XXXIII/184/94 Rady Gminy Halinów z dn. 25 marca 1994 r.

 

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski postawił formalny wniosek, aby w § 2 dopisać ostatnie zdanie w brzmieniu: „Teren ten stanowi 70-letni kompleks leśny”.

Wniosek Przewodniczącego Rady Wł. Gronczewskiego został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 13 przec. – 0 wstrz. – 0.

 

            Radny Powiatowy M. Kostka zaproponował zwołanie sesji nadzwyczajnej poświęconej budowie zakładu odpadów paleniskowych.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że nie ma wystarczających informacji na temat budowy zakładu.

W trakcie dalszej dyskusji, Sekretarz Miasta J. Kurczak powiedział, że  działania przeciwko budowie zakładu, są ze strony pracowników Urzędu podejmowane sukcesywnie, zostało zorganizowanych wiele spotkań, m.in. z posłami z okręgu wyborczego Nr 18. Ponadto Sekretarz Miasta J. Kurczak pokazał komplet dokumentów dotyczących tej sprawy, który jest dostępny do wglądu dla zainteresowanych w Urzędzie.

            Sekretarz Miasta J. Kurczak ponowił – wygłoszony na posiedzeniu Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa – apel o wspólne działanie komitetów protestacyjnych, mieszkańców i władz gminy, których celem jest niedopuszczenie do budowy składowiska odpadów i spalarni śmieci w gminie Zielonka.

            W nawiązaniu do uwag mieszkańców Michałowa, Radny A. Ludwiniak zgłosił formalny wniosek, by po § 3 dopisać § 4 w brzmieniu; „Integralną częścią uchwały jest uzasadnienie” oraz zmienić numerację kolejnych paragrafów.

Wniosek Radnego A. Ludwiniaka został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 13 przec. – 0 wstrz. – 0.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

3) zmian i przeniesień w budżecie na 2003 rok.

 

            Skarbnik A. Kuźma omawiając zmiany i przeniesienia w budżecie na 2003 r., wyjaśniła, że zwiększenie dochodów nastąpiło w Dziale „Dochody od osób prawnych i osób fizycznych” i wynoszą 23.000,00 zł, w „Różnych Rozliczeniach” o kwotę 4.800,00 zł i w Dziele „Opieka Społeczna” o 10.000,00 zł., a zmniejszenie dochodów nastąpiło w Dziale „Gospodarka Mieszkaniowa” o 300.000,00 zł.

Ogółem zwiększenia dochodów wynoszą 37.800,00 zł., natomiast zmniejszenia dochodów 300.000,00 zł.

            Zwiększenie wydatków występuje w Działach: „Administracja Publiczna” i wynoszą 28.000,00 zł, „Oświata i Wychowanie” - 4.800,00 zł., „Ochrona Zdrowia” - 22.000,00 zł oraz „Opieka Społeczna” o 10.000,00 zł, a zmniejszenia wydatków w działach: „Transport i łączność” o 25.000,00 zł, jak również w Działach: „Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska”.

Ogółem zwiększenia wydatków są równe: 64.800,00 zł, natomiast zmniejszenia wydatków 327.000,00 zł.

            W związku z tym plan dochodów po zmianach na 2003 rok wynosi 15.061.608,00 zł, a plan wydatków po zmianach na 2003 rok – 16.534.947,00 zł.

 

            Na pytanie Radnego J. Jeziorskiego o przyczynę zwiększenia wydatków w Dziale „Administracja Publiczna”, Z-ca Burmistrza M. Chibowski wyjaśnił, że jest to wydatek związany z opracowywaniem strategii i wieloletniego planu finansowego Gminy.

Jednocześnie Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że planuje zlecenie wykonania projektu oczyszczalni.

W związku z pytaniami dotyczącymi zmniejszenia wydatków w Dziale: „Transport i łączność” Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że wobec nie możliwości uzyskania wpływów po stronie dochodów w Rozdziale: „Gospodarka gruntami i nieruchomościami”

( wpływy ze sprzedaży gruntów) proponuje zmniejszenie wysokiego deficytu w budżecie.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

4) sposobu ustalenia cen i opłat za usługi komunalne świadczone przez Zakład Komunalny w Halinowie oraz uprawnienia Burmistrza Miasta Halinów do ustalania wysokości cen i opłat za usługi komunalne świadczone przez Zakład Komunalny w Halinowie.

            Dyrektor Zakładu Komunalnego J. Podstawka wyjaśniła, że zostaną wprowadzone opłaty za usługi komunalne świadczone przez Zakład Komunalny na rzecz odbiorców, które będą dotyczyły wodociągów i kanalizacji, a które będą pobierane min. za wydawanie warunków technicznych, uzgodnienie projektu, odbiory techniczne, plombowanie wodomierza, wymianę wodomierza, kontrolę budowy kanalizacji. Ponadto Dyrektor Zakładu Komunalnego podkreśliła, że wszystkie sąsiednie gminy takie opłaty pobierają.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 

5) w sprawie zmian w Statucie Zakładu Komunalnego w Halinowie.

 

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zaproponował, by w § 1 w ostatniej linijce wyraz: „zatwierdzony” zastąpić wyrazem: „zatwierdzone”.

Wobec braku pytań przystąpiono do głosowania.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

6) nadania nazwy ulicy położonej we wsi Wielgolas Brzeziński gmina Halinów.

 

Wobec braku pytań przystąpiono do głosowania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

7) nadania nazwy ulicy położonej we wsi Hipolitów gmina Halinów.

 

Wobec braku pytań przystąpiono do głosowania.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

8) sprostowania błędu w Uchwale Nr X/81/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 27 czerwca 2003 r. w/s uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Okuniew.

 

Konsultant ds. opracowania planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Halinów J. Wojtecki wyjaśnił, że błąd, który pojawił się w Uchwale jest błędem technicznym.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

9) Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2004 dla Gminy Halinów.

 

Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że na str. 4 w rozdziale 5 w pkt b) pkt 2 po wyrazach: „zakazie spożywania napojów alkoholowych w obrębie placówki handlowej” powinny być napisane wyrazy: „(dotyczy sklepów)”.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

10) wystąpienia o dofinansowanie z Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich podkomponent B2 i zabezpieczenia środków finansowych w budżecie gminy na 2004 r.

 

            Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że w związku z uruchomieniem podkomponentu  B2 Programu Aktywizacji Obszarów Wiejskich, podjęcie uchwały pozwoli na uzyskanie środków do wysokości 42% dla placówek oświatowych na wsi na remonty.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

IX. Sprawozdania z prac Komisji Rady.

 

            Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak powiedział, że Komisja        odbyła dwa posiedzenia 15 września br. oraz 20 października br., na których omówiono plany budżetu na 2004 r. oraz wysłuchano relacji Skarbnik A. Kuźmy z przeprowadzonej kontroli uiszczania opłat na targowisku w Halinowie. Również przeprowadzono analizę przychodów i rozchodów budżetu Gminy po 8 miesiącach 2003 r., z której wynika, że wydatki zostały wykonane w 57,41%, zaś dochody w 59,22%.

            Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski powiedział, że na posiedzeniu

w dniu 18 września i 10 października br. członkowie Komisji zapoznali się z dokumentacją dotyczącą sprawy Klubu w Józefinie, a także z dokumentami dotyczącymi budowy sali gimnastycznej w Brzezinach.

            Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski powiedział, że na posiedzeniu 16 września br. została przeprowadzona analiza umowy na odprowadzanie ścieków, a także omówiona „Ocena działania oraz koncepcja rozbudowy Gminnej Oczyszczalni Ścieków w Długiej Kościelnej”. Natomiast na posiedzeniu Komisji w dniu 30 września przeanalizowano dokumenty dotyczące lokalizacji zakładu utylizacji odpadów w sąsiedztwie Michałowa.

            Przewodniczący Komisji ds. Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa M. Sukiennik poinformował, że tematem ostatnich posiedzeń Komisji było rozpatrzenie kwestii własności lokalu zajmowanego przez Dom Kultury w Okuniewie, jak również dalszego funkcjonowania tej instytucji w budynku należącym do OSP.

           

X. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

 

Rada Miejska w Halinowie zapoznała się z treścią niżej wymienionych pism:

-         pana Ryszarda Czabańskiego z dn. 22.10.2003 r.w sprawie zmniejszenia opłaty targowej,

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odpowiedział, że stawka opłaty targowej, nie zostanie zmieniona, ponieważ opłata ustalona na rok powinna obowiązywać do końca roku budżetowego.

-         pani Doroty Bartoszewskiej z dn. 22.10.2003 r. w sprawie: wydzierżawienia chodnika.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że miejsce przeznaczone do handlu znajduje się na rynku.

-         Sołtysa wsi Budziska T. Czerwińskiego w sprawie: wprowadzenia do planu budżetu Gminy Halinów na 2004 rok inwestycji modernizacji mostu na rzece Długiej we wsi Budziska oraz budowy i założenia oświetlenia na drodze gminnej wzdłuż rzeki Długiej.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poinformował, że przewidziana jest modernizacja mostu, natomiast inwestycja oświetlenia zostanie zrealizowana w zależności od ilości środków w budżecie.

 

XI. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

 

            Radny Powiatowy M. Kostka poinformował, że na dzień 25.09.2003 r. w Gminie Halinów i w Gminie Dębe Wielkie liczba bezrobotnych wynosi ogółem 652 osoby.

Uwzględniając kryterium wykształcenia: z wyższym wykształceniem zarejestrowano 16 osób, ze średnim policealnym i średnim zawodowym: 115 osób, ze średnim ogólnokształcącym: 20 osób, z zasadniczym zawodowym: 192 osoby, z gimnazjum i poniżej: 309 osób.

Według stanu na dzień 31.08.2003 r. w Powiecie Mińskim zarejestrowanych było 7 778 osób,

w tym: 3 889 kobiet. W Gminie Halinów na dzień 31.08.2003 r. zarejestrowanych było 624 osoby, w tym 253 kobiety, które stanowią 8,2% osób zarejestrowanych w Powiecie Mińskim. Prawo do zasiłku w Gminie Halinów posiadało 77 osób, w tym 37 kobiet.

 

XII Interpelacje i zapytania.

 

            Radny G. Jerzak zapytał Burmistrz J. Damasiewicz o przyczynę późniejszego poinformowania mieszkańców o wizycie przedstawiciela Gminy Zielonka w Urzędzie.

Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że w trakcie wizyty przedstawiciela, która odbyła się pod koniec kwietnia, nie udzielono żadnych konkretnych informacje na temat planowanej budowy, które Pani Burmistrz mogłaby przedstawić na spotkaniu z mieszkańcami.

            Na pytanie Radnego B. Janczarka o budowę drogi powiatowej z Halinowa do Okuniewa, Z-ca Burmistrza odpowiedział, że z rozmów przeprowadzonych ze Starostą wynika, iż w przyszłym roku powstanie projekt, natomiast wykonanie inwestycji planowane jest na 2007 r.

            W nawiązaniu do propozycji Radnego T. Jankowskiego dotyczącej doprowadzenia wody miejskiej na teren cmentarza, Z-ca Burmistrza zaproponował założenie nowych pomp, gdyż inwestycja budowy wodociągu byłaby nieekonomiczna i byłaby związana z niebezpieczeństwem zakażenia wody pitnej.

            Sołtys Kazimierowa J. Porosiło podziękowała Z-cy Burmistrza M. Chibowskiemu za przeprowadzenie w tej miejscowości inwestycji oświetlenia i budowy dróg.

 

XIII. Wolne wnioski

 

Wobec braku wolnych wniosków przystąpiono do kolejnego punktu obrad.

 

XIV. Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

 

Po wyczerpaniu porządku obrad Wiceprzewodnicząca Rady T. Kowalczyk o godz. 18.50 dokonała zamknięcia posiedzenia XIII Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

 

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 11:35:36)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 11:01:19)
 
 
ilość odwiedzin: 5192938

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X