Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Uchwała Nr XXV/276/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 03 grudnia 2004 roku w sprawie ustalenia

                                                                                             

UCHWAŁA  Nr  XXV/276/04

Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia  03 grudnia  2004 roku

 

 

  w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych.

 

 

      Na podstawie art.18 ust.2 pkt  15  ustawy z dnia  8 marca 1990 roku – o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz  art. 90 ust.1, 2b,2c,3c i 4     ustawy z dnia 7 września 1991 roku – o systemie oświaty ( t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz.  329 z późn. zm.) i art.46 ustawy z dnia 13 listopada 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 203,poz.1966)

Rada Miejska w Halinowie uchwala, co następuje:

 

§ 1

Określa się tryb udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli (w tym specjalnych) w brzmieniu ustalonym w załączniku  do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Halinów.

§ 3

Uchwała podlega ogłoszeniu  w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2005 r.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

 

 

 

                                                                                                                    

Załącznik Nr 1

do uchwały Nr XXV/276/04

                                                                                              Rady Miejskiej w Halinowie

                                                                                              z dnia 03 grudnia 2004 roku

 

TRYB UDZIELANIA I ROZLICZANIA DOTACJI DLA PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH

 

§ 1

1.       Dotacje z budżetu gminy Halinów przysługują przedszkolom niepublicznym , funkcjonującym na terenie  gminy Halinów.

2.       Jeżeli do przedszkola  funkcjonującego na terenie gminy Halinów uczęszcza dziecko nie będące mieszkańcem gminy Halinów lub do przedszkola funkcjonującego na terenie innej gminy uczęszcza dziecko będące mieszkańcem gminy Halinów, wówczas zainteresowane gminy rozliczają między sobą ponoszone z tego tytułu wydatki (koszty udzielonej dotacji) na podstawie zawartych porozumień.

 

§ 2

1.       Dotacji dla przedszkoli funkcjonujących na terenie gminy Halinów udziela się na wniosek osoby prowadzącej to przedszkole, złożony w Urzędzie Miejskim  nie później niż do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

2.       Wniosek, o którym mowa w  ust.1 powinien zawierać:

a)       nazwę i adres przedszkola,

b)       nazwę i adres osoby prowadzącej przedszkole,

c)       numer i datę zaświadczenia o wpisie przedszkola do ewidencji prowadzonej przez właściwą jednostkę  samorządu terytorialnego,

d)       planowaną liczbę dzieci w roku, którego dotyczy wniosek o dotację, z uwzględnieniem planowanej liczby dzieci w okresie styczeń-sierpień oraz w okresie wrzesień – grudzień wraz z załączonym wykazem dzieci z terenu innych gmin,

e)       zobowiązanie do informowania o zmianach zachodzących w liczbie dzieci.

 

§ 3

1.       Dotacje dla niepublicznych przedszkoli wymienionych w § 1 ust.1  przysługują na każde dziecko zamieszkałe na terenie gminy Halinów w wysokości równej 75 % ustalonych w budżecie gminy Halinów wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jedno dziecko, w przypadku ucznia niepełnosprawnego dotacja jest równa kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia  przedszkola i oddziału przedszkolnego w części subwencji ogólnej otrzymywanej przez gminę Halinów.

2.       Dotacja jest przekazywana w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca.

3.       W celu otrzymania miesięcznej części dotacji osoba prowadząca placówkę składa w terminie do 20. dnia danego miesiąca informację o liczbie dzieci, na których przysługuje za dany miesiąc odpowiednia dotacja z budżetu gminy Halinów.

 

§ 4

Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole  sporządza i przekazuje do Urzędu Miejskiego w Halinowie roczne rozliczenie z otrzymanych dotacji, z uwzględnieniem faktycznej  liczby dzieci w miesiącu otrzymania dotacji, w terminie do 20 stycznia roku następnego.

 

§ 5

Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole sporządza i przekazuje Burmistrzowi Miasta Halinów wykaz dzieci zamieszkałych na terenie innych gmin a uczęszczających do przedszkola funkcjonującego na terenie gminy Halinów.

Wykaz zawierający następujące dane;

-     imię i nazwisko dziecka ,

-          miejsce zamieszkania,

-          nazwę gminy

należy przekazać w terminie do dnia 20 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. 

 

§ 6

1.       Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole zobowiązana jest do udostępnienia na żądanie Urzędu Miejskiego dokumentację potwierdzającą rzeczywistą liczbę dzieci.

2.       W przypadku stwierdzenia pobrania większej dotacji niż przysługująca, co było wynikiem nierzetelnie udzielonych informacji będących podstawą jej obliczenia, nadwyżka podlega zwrotowi wraz z odsetkami w terminie 14 dni od dnia stwierdzenia nieprawidłowości wraz

z ustawowymi odsetkami.

W przypadku nie dokonania zwrotu, kwotę należną w kolejnym miesiącu pomniejsza się o       kwotę nadwyżki podlegającej zwrotowi, wraz z odsetkami.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-12-09 13:30:33)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-12-09 13:31:51)
 
 
ilość odwiedzin: 5193596

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X