Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 29 października 2004 roku.

Protokół

z obrad XXIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

w dniu 29 października 2004 roku.

 

 

I. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie quorum Rady.

            Obrady XXIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 29 października br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.       

            Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 14 Radnych i uznano prawomocność obrad. Nieobecny na sali Radny R. Wasiak.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

            Porządek obrad, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu został przyjęty

w wyniku głosowania: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Przyjęcie protokołu z obrad sesji Rady Miejskiej w dniu 17.09.2004r.

            Radny A. Ciszkowski zaproponował, aby w pkt VI „Sprawozdanie z prac komisji Rady” dodano 4 wnioski podjęte na posiedzeniu Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa

i Leśnictwa, a odczytane na XXIII sesji.

            Radny J. Papis zaproponował, aby na str. 8 w pkt IX „Interpelacje i zapytania” napisano, iż „Radny J. Papis wniósł o uporządkowanie terenu parkingu przy Urzędzie Miejskim w Halinowie.”.

Protokół, wraz z poprawkami, został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

IV. Informacja z pracy Burmistrza.

            Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała o:

-          spotkaniach w sołectwach: Wielgolas Brzeziński, Wielgolas Duchnowski, Brzeziny, Mrowiska, Długa Szlachecka, Okuniew, Cisie, Kazimierów, Żwirówka, Królewskie Brzeziny, Krzewina oraz Desno, podczas których mieszkańcy wypowiedzieli się za utworzeniem spółki wodnej,

-          podpisaniu protokołu uzgodnień w sprawie odkupienia za kwotę 2.628 zł działki na poszerzenie ul. Konopnickiej w Halinowie(powierzchnia działki wynosi 298 m2),

-          podpisaniu protokołu uzgodnień w sprawie sprzedaży 2 działek gminnych przy ul. Rynek w Okuniewie o pow. 35 m2 i 182 m2, których cena wynosi 9 834 zł,

-          podpisaniu umowy z mieszkańcami dotyczącej budowy wodociągu w Michałowie,

-          spotkaniu z policjantami, podczas którego omawiano problem zanieczyszczania środowiska na terenie gminy Halinów; Pani Burmistrz powiedziała, iż domniemanie popełnienia czynu zabronionego związanego z naruszeniem ochrony środowiska należy zgłosić policji,

-          zorganizowaniu w listopadzie sesji poświęconej bezpieczeństwu, na którą zostanie zaproszony komendant Komisariatu w Halinowie; Pani Burmistrz poprosiła jednocześnie Radnych i Sołtysów o wypełnienie ankiet dotyczących bezpieczeństwa na terenie naszej gminy, z których zebrane informacje zostaną przedstawione policji,

-          powołaniu nowego komendanta powiatowego - pana Dariusza Pergoł oraz nowego komendanta posterunku policji w Halinowie - pana Artura Żero, z którym zostanie zorganizowane spotkanie na temat funkcjonowania komisariatu,

-          spotkaniu z Zarządem Melioracji w Otwocku, który zaproponował, by Zakład Komunalny w Halinowie partycypował w większej części w konserwacji rzeki Długiej; Pani Burmistrz powiedziała, że w przyszłym roku zostaną zabezpieczone środki w budżecie na ten cel,

-          akcji sadzenia żonkili w Okuniewie, w której uczestniczyły dzieci ze szkół naszej gminy, a która ma na celu wspieranie warszawskiego hospicjum, sprawującego opiekę również nad mieszkańcami naszej gminy,

-          przyznaniu w Dniu Edukacji Narodowej nagród Burmistrza dla nauczycieli za szczególne osiągnięcia, które otrzymały Panie: E. Dziumak, D. Standziak, M. Biernacka, G. Słumińska,

-          spotkaniu z księgowym Stołecznej Policji w sprawie zawartego porozumienia; Gmina przekazuje rocznie około 150 tys. złotych dla policji; Pani Burmistrz podejmuje działania w celu zmiany treści porozumienia, aby środki te były przekazywane dla komisariatu policji w Halinowie;

-          spotkaniu w Zarządzie Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie rehabilitacji drogi A2 (modernizacji jej w obecnie istniejącym pasie, tj. podnoszenia jej nośności, oznakowania, wybudowania chodnika); Pani Burmistrz zgłosiła do Zarządu potrzebę budowy chodnika na tej drodze na odcinku przebiegającym przez naszą gminę, a także potrzebę utworzenia przejścia w Koniku Starym; Pani Sołtys zbiera podpisy wśród mieszkańców w tej sprawie; ponadto Pani Burmistrz poprosiła o wprowadzenie przez projektantów zmian przejścia i skrętów drogi w Cisiu prowadzącej w kierunku Wielgolasu Brzezińskiego;

-          podpisaniu umowy z Samorządem Województwa Mazowieckiego, reprezentowanego przez Wojewódzki Urząd Pracy, na utworzenie Gminnego Centrum Informacji,

-          przeprowadzeniu trzydniowej akcji prozdrowotnej, podczas której przeprowadzono badania mammograficzne dla kobiet,

-          rozmowach z TP S.A. na temat prowadzenia inwestycji na terenie naszej gminy; z posiadanych informacji wynika, iż w tym roku przeznaczono ponad 600 tys. zł na inwestycje w naszej gminie, natomiast w przyszłym roku – 1 mln zł; w bieżącym roku TP S.A. planuje rozbudowę sieci telefonicznej w miejscowościach: Długa Kościelna, Długa Szlachecka i części Halinowa, a w przyszłym roku zaplanowana jest budowa i rozbudowa sieci w miejscowościach: Budziska, Michałów, Zagórze, Okuniew, Cisie, Żwirówka, Wielgolas Brzeziński, Wielgolas Duchnowski, Brzeziny, Konik Nowy, Grabina, Józefin, Chobot, Mrowiska, Kazimierów, Desno, Krzewina, Hipolitów, Konik Stary, Królewskie Brzeziny; Pani Burmistrz podziękowała Radnemu M. Odalskiemu za pomoc w prowadzeniu rozmów z TP S.A.,

-          wydaniu zarządzeń w sprawach: zmian i przeniesień w budżecie gminy, przeprowadzenia ćwiczeń ewakuacyjnych w placówkach oświatowych, powołania Komisji Przetargowej na zimowe utrzymanie dróg, przetargu na zakup sprzętu dla GCI, wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, zmiany rocznego planu etatów w Urzędzie (nie została zwiększona liczba etatów, ale nastąpiły przesuniecia wewnętrzne),

-          kontrolach podatkowych, których rezultatem jest wzrost wpływów z podatku od nieruchomości od osób fizycznych o 18 tys, a u osób prawnych o 11 tys.

 

Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował o:

-         wybraniu w wyniku przetargu w dniu 20.09.br. firmy KLEMBUD do realizacji modernizacji drogi transportu rolnego Kazimierów – Mrowiska; prace są zaawansowane w 70%,

-         rozstrzygnięciu przetargu na zimowe utrzymanie dróg gminnych, w którym wybrano SKR w Halinowie; umowa zostanie podpisana w dn. 10.11.br,

-         zawarciu umowy z firmą TRANSMOST na opracowanie projektu przebudowy kładki na rzece Długiej w Okuniewie; termin realizacji przewidziany jest na dzień 30.11.br.,

-         wybraniu w drodze przetargu na wycinkę oraz pielęgnację drzew - zgodnie z Planem Wyrębu - Zakładu Wykonawstwa Instalacji i Sieci Elektroenergetycznych; termin realizacji zamówienia jest przewidziany na dzień 16.11. br.,

-         budowie sieci wodociągowej w m. Michałów; roboty I etapu są zaawansowane w 60% , termin ich zakończenia jest wyznaczony na dzień 30.11. br.,

-         zakończeniu prac przy budowie kanalizacji sanitarnej Długa Kościelna – Halinów ul. Północna (jest to dokończenie inwestycji z 2003 r.),

-         budowie kanalizacji sanitarnej w ul. Kochanowskiego w Dł. Kościelnej; prace są zaawansowane w 20%; termin zakończenia jest przewidziany do dnia 30.11. br,

-         budowie oświetlenia drogowego na terenie gminy (zadanie będzie zakończone w m. Nowy Konik oraz w m. Okuniew na ul. Warszawskiej do 29.10 br.),

-         rozstrzygnięciu w dn. 22 10. br. przetargu na modernizację i rozbudowę oczyszczalni ścieków w Długiej Kościelnej, w wyniku którego wybrano firmę FAMBUD; podpisanie umowy nastąpi w dniu 02.11. br.,

-         zakończeniu remontu w budynkach komunalnych (tj. wymiana okien, remont schodów wejściowych, remont jednego z lokali, remont podłogi); obecnie trwają prace związane z odbiorem wykonanych robót,

-         rozmowach z Elektrociepłownią Kawęczyn na temat wykupu wybudowanej w m. Michałów sieci wodociągowej; zawarto umowę z rzeczoznawcą na wycenę tej sieci,

-         treści pisma z dnia 19.10. br. w sprawie nieodpłatnego przekazania gminie dwóch parkingów przez PKP; PKP proponuje odpłatne wydzierżawienie terenów parkingów w wysokości 1,00 zł za 1m2; Z-ca Burmistrza poprosił Radnych o zajęcie stanowiska w tej sprawie w pkt XIV „Wolne wnioski”,

-         prowadzeniu napraw i utwardzaniu dwóch dróg gminnych: ul. Konopnickiej w Okuniewie i ulicy łączącej ul. Bema z drogą powiatową Halinów – Cisie,

-         zlecaniu projektów na rozbudowę sieci wodociągowej, zgodnie z planem na rok 2004,

-         nie rozstrzygnięciu w dniu 21.10 br., z powodu braku oferentów, przetargu na sprzedaż działek w m. Hipolitów,

-         przedstawieniu w dniu 15.10 br. Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji projektu Koncepcji Kanalizacji dla gminy Halinów,

-         udziale, wraz z Panią Burmistrz, w powiatowym szkoleniu ewakuacji w Sulejówkiu; Z-ca Burmistrza podziękował policji z Halinowa oraz ochotniczym strażom pożarnym za udział w ćwiczeniach.

 

Na pytanie Sołtys Dł. Kościelnej T. Więcaszek na temat prac na ul. Kochanowskiego

i związanego z tym powstania niebezpieczeństwa na drodze, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że jest to droga powiatowa i zorganizowanie ruchu drogowego należy do kompetencji powiatu.

Na pytanie Radnego J. Jeziorskiego o założenie dwóch słupów oświetleniowych przy ul. Warszawskiej w Okuniewie prowadzącej do Miłosnej, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że w przyszłym roku będą podejmowane starania o dodanie oświetlenia.

            Na pytanie Radnego S. Wieczorka o szczegóły dotyczące planu wyrębu drzew, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że plan dotyczy całego terenu gminy Halinów i jest dostępny dla zainteresowanych w Referacie Gospodarki Komunalnej i Inwestycji.

Radny T. Jankowski zapytał o możliwość przejęcia dróg będących własnością PKP, o oczyszczanie rowów oraz o parkingi przy tych drogach.

Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że PKP postanowiło, iż parkingi PKP mogą być wydzierżawione na rzecz gminy za cenę1 zł/1m2 za miesiąc. Radny S. Wieczorek wyjaśnił, że oczyszczanie rowu należy do obowiązków PKP, natomiast parkingi są przez PKP traktowane jako infrastruktura przystankowa.

Radny G. Jerzak zapytał o oświetlenie drogi Nr 637 oraz o sprawę wodociągów w Michałowie. Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że budowa wodociągu w Michałowie jest w stanie zaawansowanym, a budowa mostu w Budziskach planowana jest w 2006 r. Natomiast oświetlenie drogi wojewódzkiej nr 637 nie było zgłaszane we wnioskach do Programu Rozwoju Lokalnego.

            Na pytanie Radnego J. Papisa w sprawie terminu modernizacji drogi A2, Z-ca Burmistrza odpowiedział, że prace na terenie naszej gminy będą najprawdopodobniej prowadzone w przyszłym roku.

            Radny Powiatowy M. Kostka zapytał o podstawę prowadzenia wycinki drzew.

Z-ca Burmistrza odpowiedział, że drzewa wycinane są w oparciu o plan wyrębu zatwierdzony przez wojewodę.

 

V. Informacja Burmistrza dotycząca oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.

            Burmistrz J. Damasiewicz odczytała pisma z Urzędów Skarbowych z dn.

04.10.2004 r. oraz z dn. 22.10.2004 r. w sprawie oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych gminy Halinów. Pani Burmistrz powiedziała, że zwróci uwagę pracownikom, aby w przyszłości nie było błędów w oświadczeniach.

 

VI. Informacja Przewodniczącego Rady dotycząca oświadczeń majątkowych Radnych.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał pismo z Urzędu Skarbowego z dn. 11.10.2004 r. w sprawie oświadczeń majątkowych złożonych przez Radnych Rady Miejskiej w Halinowie. Nie przysłano jeszcze informacji dotyczącej Radnej L. Simbierowicz, która składa oświadczenie w Urzędzie Skarbowym Warszawa – Śródmieście. Przewodniczący wyjaśnił, że nie ma rażących nieprawidłowości. W porównaniu z ubiegłym rokiem żaden z Radnych nie wykazał istotnego przyrostu dochodów i majątku.

            Jednocześnie Przewodniczący przypomniał, że oświadczenia majątkowe Pani Burmistrz i Przewodniczącego Rady są składane Wojewodzie Mazowieckiemu.

           

VII. Informacja o stanie zaawansowania inwestycji realizowanych w gminie w 2004 roku.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski przedstawił informacji dotyczącej inwestycji na podstawie załącznika Nr 4 do projektu uchwały w sprawie zmian i przeniesień w budżecie na 2004 rok.

 

VIII. Informacja na temat funkcjonowania podstawowej opieki zdrowotnej w Gminie.

            Pełnomocnik J. Malinowska powiedziała, że na terenie gminy istnieją dwa niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej – w Halinowie i w Okuniewie, w których pracują: lekarz rodzinny, pediatra, położna. Wykonywane są badania bilansowe, szczepienia, fluoryzacja. Inne badania wykonywane są bezpłatnie w przychodni w Sulejówku.

            Na pytanie Radnego A. Ludwiniaka o różnicę pomiędzy lekarzem ogólnym a rodzinnym, Pełnomocnik J. Malinowska odpowiedziała, że w przypadku zatrudnienie lekarza rodzinnego nie trzeba zatrudniać lekarza pediatry.

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjasniła, że do 1999 r. teren i budynek ośrodka zdrowia w Halinowie należały do Zakładu Opieki Zdrowotnej Warszawa Praga-Południe. Po reformie służby zdrowia teren przejął ówczesny powiat warszawski. Obecnie stan prawny nieruchomości nie jest uregulowany. Gmina Halinów jest władającym, ale nie jest właścicielem. W związku z tym, podejmowane są działania w celu przejęcia terenu na rzecz gminy Halinów albo Powiatu Warszawskiego.

 

            O godz. 14.00 Przewodniczący Rady ogłosił dwudziestominutowa przerwę.

 

IX. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

/1/ utworzenia Gminnego Centrum Informacji w Halinowie i nadania statutu;

            Sekretarz J. Kurczak poinformował, że Gminne Centrum Informacji zostanie wyposażone ze środków z uzyskanego grantu, którego wartość wynosi 49 tys zł, z czego kwota 42 tys. zł zostanie przeznaczona na zakup sprzętu komputerowego.

            Do głównych zadań tej instytucji należy aktywizowanie społeczności lokalnej, głównie osób młodych, bezrobotnych, a także tych, które chcą się przekwalifikować zawodowo. Ponadto GCI będzie wykonywało zadania z zakresu promocji gminy oraz pozyskiwania środków pomocowych z UE, w szczególności dla małych i średnich przedsiębiorstw, jak również dla rolników.

            GCI zacznie funkcjonować od 01 stycznia 2005 r. Uchwała jest proponowana do podjęcia na dzisiejszej sesji, w związku z potrzebą przygotowania pracowników oraz bazy danych koniecznych do należytej obsługi zainteresowanych mieszkańców.

            GCI będzie realizowało własne cele poprzez m.in.: poradnictwo zawodowe, wyszukiwanie wolnych miejsc pracy, organizowanie kursów przyuczających do zawodu, szkoleń z zakresu przedsiębiorczości, szkoleń dla pracowników małych i średnich przedsiębiorstw, wyszukiwanie informacji na temat kontrahentów, kooperantów oraz rynków zbytu, prowadzenie działalności reklamowo – informacyjnej.

            Przewidywane jest pobieranie opłat za niektóre usługi komercyjne, np. kserowania, skanowania, wysyłania faxu, telefonowania, przepisywania prac. Jednak z pewnością nie będą pobierane opłaty od osób poszukujących pracy. Ponadto w GCI mogą być świadczone usługi związane z wypełnianiem PIT, deklaracji ZUS, projektowaniem stron internetowych.

GCI będzie także uczestniczyło w opracowaniu i wdrażaniu Gminnego Programu Polityki Społecznej (przy współpracy z MOPS oraz kościołami, stowarzyszeniami i organizacjami działającymi na terenie naszej gminy).

            Burmistrz J. Damasiewicz dodała, że spośród 64 zgłoszonych w naszym województwie wniosków zostało wybranych jedynie 21, wśród nich wniosek naszej gminy.    Na zapytanie Radnego J. Jeziorskiego o określenie adresu GCI, Sekretarz J. Kurczak odpowiedział, że nie jest możliwe określenie dokładnego adresu, gdyż powstanie filia GCI w Okuniewie. Jednak podstawowym adresem GCI będzie ul. Spółdzielcza 1 w Halinowie.

Na pytanie Radnego J. Jeziorskiego o liczbę osób zatrudnionych w GCI i o środki zabezpieczone w budżecie, Sekretarz J. Kurczak odpowiedział, że w GCI będzie zatrudnionych: 2 dotychczasowych stażystów, 1 osoba przeniesiona z Urzędu, 1 osoba zatrudniona na ½ etatu, 1 pracownik zatrudniony w ¾ etatu oraz dodatkowo stażyści oraz wolontariat. GCI będzie czynne od poniedziałku do soboty. Budżet GCI będzie zawarty w budżecie gminy i będzie wynosił w przyszłym roku około 165 tys zł. Dla porównania, na GCI w gminie Mszczonów przeznacza się środki w budżecie w wysokości 250 tys zł.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

(Nieobecni na sali Radni: M. Sukiennik i R. Wasiak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/2/ zmian w uchwale Nr XIX/202/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 maja 2004 roku w sprawie: przyjęcia Strategii Zrównoważonego Rozwoju Miasta i Gminy Halinów do 2020 roku;

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że w Strategii należy uwzględnić rozbudowę i modernizację układu drogowego.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

(Nieobecni na sali Radni: M. Sukiennik i R. Wasiak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 

/3/ zmian w uchwale Nr XXI/238/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 2 sierpnia 2004 roku w sprawie: przyjęcia Planu Rozwoju Lokalnego Miasta i Gminy Halinów do 2013 roku;

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że w Planie Rozwoju Lokalnego należy uwzględnić zadania drogowe, aby istniała spójność z podjętymi planami. Ponadto, zgodnie z sugestiami Radnych, skreślono zadanie przebudowy ul. Malinowej, Cichej i Wschodniej. Ponadto, na wniosek Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji, uwzględniono budowę przykrywki asfaltowej na drodze transportu rolnego Cisie – Olesin. Również dodaje się do „Budowy urządzeń do odprowadzania i oczyszczania ścieków” do pkt 12 – kanalizację miejscowości Chobot i Mrowiska.

            Radny J. Papis zaproponował, aby w „Modernizacji dróg gminnych o znaczeniu lokalnym”, w pkt 4: „Dobudowa chodnika na drodze wojewódzkiej w Brzezinach (dofinansowanie)”, rok 2008 zastąpić rokiem 2006.

            Radny T. Jankowski zapytał, czy nie byłoby bardziej korzystne wybudowanie dróg na ulicach Malinowej, Cichej i Wschodniej w Halinowie od budowy nakładki asfaltowej na drodze transportu rolnego Długa Kościelna – Mrowiska.

            Radny A. Ludwiniak powiedział, że w Chobocie istnieje zakład meblarski, do którego nie ma dojazdu. W związku z tym niezbędna jest budowa drogi.

            Radny S. Wieczorek stwierdził, że budowa drogi transportu rolnego jest potrzebna do odciążenia ruchu w Halinowie. Ponadto omawiana droga tworzy układ komunikacyjny.

 

Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawką Radnego J. Papisa, głosowano:

za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

(Nieobecni na sali Radni: M. Sukiennik i R. Wasiak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/4/ zmian i przeniesień w budżecie gminy Halinów na 2004 rok;

            Skarbnik T. Karwowska poprosiła o wniesienie autopoprawki do projektu budżetu, w związku z napływem środków pieniężnych. W dziale 751: „Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwo”, zwiększa się dochody o kwotę 1.774,00 zł z tytułu niewykorzystanych środków podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego, a w dziale 756: „Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i innych osób nie posiadających osobowości prawnej”, zmniejsza się dochody z tytułu podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych (karta podatkowa) o kwotę 40.000,00 zł. W dziale 758: „Różne rozliczenia”, zwiększa się dochody o kwotę 10.000,00 zł z tytułu odsetek od środków na rachunku bankowym. W dziale 801: „Oświata i wychowanie”, zwiększa się dochody o 5.760,00 zł z tytułu pozyskania środków z programu unijnego „Socrates” dla szkół.

W dziale 852: „Pomoc społeczna”, zwiększa się dochody o kwotę 4.900,00 zł o otrzymaną dotację od wojewody. W dziale 853 „Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej”, zwiększa się dochody o 49.000,00 zł z tytułu otrzymanego grantu na utworzenie GCI.

Ogółem zwiększenia dochodów po zmianach wynoszą: 215.312,00 zł, a zmniejszenia: 41.423,00 zł. Plan dochodów po zmianach wynosi: 16.339.809,00 zł.

            W dziale 754: „Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa”, zwiększa się wydatki na potrzeby ochotniczych straży pożarnych. W dziale 900: „Gospodarka komunalna”, zwiększa się dochody na oświetlenie ulic.

Ogółem, zwiększenia wydatków po zmianach wynoszą: 245.042,00 zł, a zmniejszenia: 1.024.323,00 zł. Plan wydatków po zmianach wynosi: 17.483.669,00 zł.

            W załączniku Nr 4: „Planowane wydatki inwestycyjne na rok 2004 i lata 2005 – 2006”, w poz. 26 „Zakupy inwestycyjne – nieruchomości”, kwotę 185 000 zł zastępuje się kwotą 19 000 zł. Razem planowane nakłady inwestycyjne w 2004 r. wynoszą 3.239.806,00 zł, w 2005 r. – 9.772.000,00 zł, a w 2006 r. - 9.420.000,00 zł.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

(Nieobecny na sali Radny: R. Wasiak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/5/ zasad współpracy gminy z mieszkańcami przy budowie kanalizacji podciśnieniowej w miejscowościach: Józefin, Hipolitów, Nowy Konik, Stary Konik oraz Królewskie Brzeziny, planowanej w latach 2004 – 2007;

Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że projekt uchwały wiąże się z podjętym wcześniej stanowiskiem w sprawie regulacji zasad przejmowania sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w użytkowanie Zakładu Komunalnego oraz zwrotu kosztów poniesionych na ich wybudowanie. W obecnej uchwale zostały określone zasady realizowania inwestycji, zakres umowy, wysokość kosztów.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

(Nieobecny na sali Radny: R. Wasiak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/6/ ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Halinów;

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że uchwała stanowi kontynuację przyjętego uchwałą wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2003 – 2007. Proponuje się powołanie Społecznej Komisji Mieszkaniowej, która będzie rozpatrywała wnioski mieszkańców na podstawie listy osób przedstawionej przez Panią Burmistrz. Warunki otrzymania lokali zostały określone w projekcie.

            Z-ca Burmistrza wniósł autopoprawkę, aby w § 10 pkt 3 po wyrazach: „z tytułu” dodaje się wyraz: „najmu”.

            Burmistrz J. Damasiewicz zaznaczyła, że podjęcie tej uchwały stanowi ustawowy obowiązek i wyznacza zasady przydziału lokali. W skład Społecznej Komisji Mieszkaniowej będzie wchodził 1 Radny, pracownik urzędu, pracownik MOPS oraz osoba zaufania społecznego.

            Na terenie gminy istnieje 25 budynków, w których znajduje się 75 lokali socjalnych.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

(Nieobecny na sali Radny: R. Wasiak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

                       

/7/ nadania nazwy ulicy położonej we wsi Wielgolas Brzeziński, gmina Halinów.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

(Nieobecny na sali Radny: R. Wasiak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

X. Sprawozdanie z prac komisji Rady.

            Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa M. Sukiennik powiedział, że na posiedzeniu w dniu 27.09. br. Komisja zaopiniowała projekty uchwał, które zostały podjęte na dzisiejszej sesji, jak również wysłuchała informacji na temat programu współpracy administracji publicznej oraz informacji na temat działalności MOPS.

            Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk poinformowała, że tematem posiedzenia Komisji w dniu 15.10 br. było omówienie modernizacji oczyszczalni ścieków oraz przedstawienie koncepcji kanalizacji gminy Halinów. Natomiast na posiedzeniu w dniu 20.10 br. Komisja została poinformowana o koncepcji modernizacji drogi A2, omówiła treść wniosku w sprawie zmiany drogi KUD Nr 136, potrzebę zmiany funkcji nieruchomości Pana H. Kot w Wielgolesie Duchnowskim, a także nawiązała do problemu pani Kurpiel. Ponadto zostały omówione uchwały podjęte na obecnej sesji.

            Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski oznajmił, że podczas posiedzenia w dniu 23.09. br. Komisja odpowiadając na zarzuty Związku Nauczycielstwa Polskiego dotyczące waloryzacji płac nauczycieli i pracowników oświaty, nie stwierdziła nieprawidłowości, gdyż w roku 2004 zatrudnionym nauczycielom zwaloryzowano wynagrodzenia zgodnie z Kartą Nauczyciela. Natomiast w dniu 19.10 br. Komisja po przeprowadzeniu analizy dokumentacji przetargowej i umów na dostawę materiału na naprawę dróg gminnych i budowę drogi transporu rolnego Cisie – Olesin i Długa Kościelna – Kazimierów, nie stwierdziła nieprawidłowości.

 

XI. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał następujące pisma:

-          zawiadomienie Prokuratury Rejonowej w Mińsku Mazowieckim z dn. 11.10.2004 r. w sprawie nieprawidłowości przy budowie sali gimnastycznej w Szkole Podstawowej w Halinowie; Przewodniczący przypomniał, ze zgłoszona sprawa przez Pana Kamińskiego została umorzona, obecnie jednak postępowanie w prokuraturze zostało wznowione,

-          postanowienie Naczelnego Sądu Administracyjnego z dn. 17.09.br. w sprawie skargi „Pagedu”, dotyczącej rozpatrzenia zarzutu do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Nowy Konik – część I w gminie Halinów; NSA  postanowił odrzucić wstrzymanie wykonania zaskarżonej uchwały,

-          mieszkańców wsi Cisie, dotyczące nadania nazw ulic, które rozpatrzy Referat Geodezji i Gospodarki Gruntami,

-          Sołtysa m. Cisie R. Słodownik z dn. 19.10 br. w sprawie zmiany pierwszeństwa przejazdu drogi biegnącej przy szkole w Cisiu; sprawa została przekazana do Urzędu Powiatowego,

-          Mieszkańców Okuniewa z dn. 18.10. br. w sprawie obniżenia stawki opłaty abonamentowej za wodomierz; Burmistrz J. Damasiewicz na zebraniu wiejskim wyjaśniła mieszkańcom, że opłata jest zasadna,

-          Mieszkańców Okuniewa z dn. 30.09.br. w sprawie propozycji inwestycji do budżetu na 2005 rok, dotyczących ulic i regulacji rzeki Długiej; Przewodniczący Rady powiedział, że tłuczeń na drogach został doszczelniony, natomiast regulacja rzeki Długiej należy do kompetencji Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych – Inspektoratu w Otwocku. Kwestia budowy chodnika w parku w Okuniewie jest do rozważenia. W sprawie wykupienia boiska szkolnego w Okuniewie dla młodzieży, Przewodniczący poprosił Radnych z Okuniewa o dokładne określenie położenia boiska, właściciela, oraz kwoty, za którą miałoby być wykupione,

-          Związku Harcerstwa Polskiego Komendy Hufca im. Batalionu „Zośka” w Sulejówku z dn. 15.09.br. w sprawie prośby o uwzględnienie w budżecie miasta funduszy na realizację zadań wychowawczych na rzecz dzieci i młodzieży; Komisja Oświaty zapoznała się z pismem i przeanalizuje prośbę.

 

XII. Sprawozdanie Radnych z sesji Rady Powiatu.

Radny Powiatowy M. Kostka powiedział, że:

-         posiada informacje na temat stanu bezrobocia w Powiecie Mińskim; Sekretarz J Kurczak powiedział, że w Biurze Rady będzie dostępna informacja dla zainteresowanych osób,

-         w Powiecie Mińskim został wyeliminowany rak ziemniaka,

-         SKR w Halinowie wygrał przetarg na odśnieżanie dróg powiatowych,

-         rozpoczęto wycinki drzew przy drogach powiatowych,

-         zgłosił do starosty problem naprawy drogi biegnącej przez Halinów, Kazimerów, Mrowska i Chobot, której realizacja być może w przyszłym roku zostanie uwzględniona w budżecie.

-         Rada Powiatu w Mińsku podjęła uchwałę o utworzeniu lotniska cywilnego w Mińsku Mazowieckim,

-         będzie podejmował starania, by Starosta wydelegował pracownika Urzędu Pracy do Gminy Halinów,

-         19 listopada br. odbędzie się posiedzenie Komisji ds. Bezpieczeństwa i Rozwoju Powiatu, na które zostaną zaproszeni wójtowie i burmistrzowie, a które będzie poświecone tematyce zagospodarowania odpadów,

-         dwie mieszkanki Halinowa otrzymały stypendia sportowe za sukcesy odniesione w zawodach woltyżerki.

 

XIII. Interpelacje i zapytania.

            Na pytanie Radnej L. Simbierowicz o wspólne spotkanie Rad Sulejówka i Halinowa, Przewodniczący Rady przypomniał, że Przewodnicząca Rady Sulejówka zobowiązała się do zorganizowania spotkania Radnych obydwu gmin. Natomiast Burmistrz Sulejówka zaprosił Panią Burmistrz i Przewodniczącego Rady na wstępne spotkanie, na którym zostanie omówiony problem wodociągu w Grabinie.

            Radny J. Jeziorski powiedział, że w Okuniewie przy ul. 3 Maja powstało przedsiębiorstwo usług asenizacyjnych p. M. Bakuna, którego działalność stanowi uciążliwość dla tamtejszych mieszkańców. Radni i mieszkańcy Okuniewa są przeciwni prowadzeniu tych usług, gdyż uważają, że teren nie jest przeznaczony pod tego rodzaju usługi; ponadto właściciele samochodów, którzy przyjeżdżają do przedsiębiorstwa, niszczą nawierzchnię dróg.

Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że decyzję o prowadzeniu działalności podejmuje Starosta na podstawie postanowienia wydanego przez Burmistrza. Pani Burmistrz wydała negatywne postanowienie na funkcjonowanie tego przedsiębiorstwa, które jednak zostało uchylone przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze. W związku z tym, Pani Burmistrz prosi Radnych o poinformowanie mieszkańców Okuniewa o sprawie i o składanie na piśmie protestów przeciwko prowadzeniu tego rodzaju działalności.

            Sołtys Mrowisk S. Dobosiewicz stwierdził, że w Planie Rozwoju Lokalnego nie została uwzględniona budowa kanalizacji w m. Kazimierów, Mrowiska, Chobot i Krzewina w najbliższych latach. Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że dokonywane zmiany PRL nie obejmują koncepcji kanalizacji, w której zawarto poszczególne etapy jej budowy. Sekretarz J. Kurczak dodał, że opracowywane są założenia do wieloletniego planu inwestycyjnego, w którym budowa kanalizacji zostanie uwzględniona.

            Członek Stowarzyszenia „Zielony Wiąz” E. Janowska powiedziała, że otrzymała drogą elektroniczną informację, iż na nieruchomości położonej przy ul. 3 Maja w Halinowie są wycinane starodrzewia lipowe.

Przewodniczący Rady odpowiedział, że sprawa zostanie przeanalizowana, zostaną sprawdzone pozwolenia na wycięcie drzew.

            Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała, że została przeprowadzona w Urzędzie kontrola z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska, która zbadała decyzje wydawane przedsiębiorcom na wywóz odpadów. Komisja nie wniosła uwag, ale poinformowała, że gmina jest zobowiązana do sporządzenia ewidencji dachów eternitowych.

            Na pytanie Radnego Powiatowego M. Koski o ekspertyzę hydrogeologiczną ujęcia wody w Mrowiskach, Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że posiada stosowne dokumenty i może je udostępnić na życzenie Pana Radnego.

 

XIV. Wolne wnioski.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski, powracając do sprawy dotyczącej przejęcia dróg technologicznych PKP, poprosił Radę, by wydała opinię, czy drogi mają być przejęte bez parkingów, czy wraz z parkingami, ale za opłatą.

            Radny J. Jeziorski powiedział, że parkingi stanowią część przystanków kolejowych, a ponadto ułatwiają dojazd samochodowy do stacji. Radny S. Wieczorek stwierdził, że w projekcie wykonawczym linii PKP parkingi stanowią integralną część przystanków kolejowych.

Na pytanie Radnego H. Forysia, czy będą przekazane drogi utwardzone i nieutwardzone, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział twierdząco.

            Radni przychylili się do wniosku, aby przejąć nieodpłatnie drogi technologiczne należące do PKP bez parkingów.

            Radny G. Jerzak poruszył sprawę mieszkańców Michałowa, którzy mają działki z funkcją rolną, choć posiadają decyzje o odrolnieniu. Ponadto zgłosił problem budowy wjazdów na działkach przy drogach Nr 733 i 737.

Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że zmiana planu należy do kompetencji Rady. Wpłynął wniosek dotyczący zmiany planu, trwa procedura. Komisja i Rada będą musiały ocenić potrzebę zmiany planu.

            Radny B. Janczarek poprosił o budowę wąskiej kładki dla pieszych na rzece Długiej w Okuniewie.

            Radny A. Ludwiniak postawił wniosek o wyliczenie i przedstawienie Radzie dochodów gminy w poszczególnych miejscowościach w przeliczeniu na 1 mieszkańca.

 

XV. Zakończenie obrad XXIV sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski o godz. 18.10 dokonał zamknięcia posiedzenia XXIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

/-/Włodzimierz Gronczewski

 

 

 

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-12-08 11:16:02)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-12-08 11:17:36)
 
 
ilość odwiedzin: 5192925

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X