Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Odpowiedź z dnia 28.11.2013 r.

Halinów, dnia 28.11.2013r.

Nr sprawy: ZP.271.49.2013                                                                        

                                                                                    Wszyscy uczestnicy postępowania

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą: Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji  projektu pn. „Ku sukcesom dzięki indywidualizacji” współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżetu Samorządu Województwa Mazowieckiego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 Priorytet IX, Działanie 9.1, Poddziałanie 9.1.2.

 

            Wypełniając dyspozycję art. 38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytanie do specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia 5 i 6 listopada br. a także dokonuje modyfikacji SIWZ na podstawie art. 38 ust.4 tejże ustawy.    

 

Pytanie 1

 

Zamawiający w SIWZ w/w postepowania dopuszcza produkty równoważne.

Kiedy i w jaki sposób oferent ma podać proponowane zamienniki?  Czy oferent w ofercie ma przedstawić szczegółowy opis, wskazać cechy użytkowe, podać ilości składowe,  jakość , zdjęcie oraz  materiał wykonania produktu równoważnego?

Odpowiedź  1

Wykonawca na podstawie wykazu dostaw zobowiązany będzie do zaoferowania w formularzu ofertowym pomocy edukacyjnych spełniających minimalne oczekiwania zamawiającego odnośnie minimalnych parametrów wskazanych  w załączniku nr 5 do SIWZ (Szczegółowy wykaz pomocy dydaktycznych) i wykaz z opisem tych parametrów wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w treści składanej oferty – w formularzu ofertowym.

Ponadto Zamawiający dokona modyfikacji SIWZ w zakresie nazw i opisów pomocy dydaktycznych w formularzu cenowym oraz w Szczegółowym wykazie pomocy dydaktycznych, tak, by „opis” i „nazwa” nie  wskazywała znaków towarowych, patentów czy pochodzenia i w związku z tym w zmodyfikowanym formularzu ofertowym i w Szczegółowym wykazie pomocy dydaktycznych, nie pojawia się określenie „lub równoważny” i tym samym pytanie Wykonawcy staje się nieaktualne.

      Pytanie 2

Czy Zamawiający mógłby określić, jakie parametry i cechy opisanych przedmiotów zamówienia w/w postępowania, będzie brał pod uwagę oceniając równoważność produktu.

  • czy zawarte w SIWZ m.in. minimalne cześć składowe pomocy będą brane pod uwagę podczas oceny równoważności?
  • Czy jakość materiału i jego rodzaj, z czego jest produkt wykonany wchodzi do oceny równoważności?
  • Czy opisane cechy użytkowe, funkcjonalne, jakościowe ?

Określenie tych minimalnych wymagań technicznych w zakresie parametrów oferowanych produktów, które Zamawiający będzie brał pod uwagę przy ocenie produktu równoważnego jest bardzo istotne dla Wykonawców sporządzających ofertę, gdyż każdy element składowy lub określony materiał produktu podnosi lub obniża koszt produktu.

Np. Wpływ ilości na ofertę

  • Koszt 6 plansz będzie wynosi np. 120,00zł   przy nich może pracować 6 osób równocześnie
  • koszt 3  plansz wynosi  60,00zł. Ale przy nich może pracować tylko połowę mniej osób

 wpływ materiału i jakości na ofertę

  • Koszt 5 kulek wykonanych z papieru ( które bardzo się szybko zniszczą) wynosi 1,00 zł
  • a koszt 5 kulek z wykonanych z  drewna wynosi   50 ,00zł ( ale starcza na długi czas)

Bez doprecyzowania zakresu wymaganej równoważności Zamawiający nie będzie w stanie ocenić zaproponowanych zamienników pod kątem ich równoważności dlatego, bardzo prosimy o określenie minimalnych wymagań technicznych.

Odpowiedź  2

Zamawiający dokona modyfikacji SIWZ w zakresie nazw i opisów pomocy dydaktycznych w formularzu cenowym tak, by „opis” i „ nazwa” nie  wskazywała znaków towarowych, patentów czy pochodzenia i w związku z tym w zmodyfikowanym formularzu ofertowym oraz w Szczegółowym wykazie pomocy dydaktycznych, nie pojawia się określenie „lub równoważny” i tym samym pytanie Wykonawcy staje się nieaktualne.

Ponadto, minimalne wymagania techniczne pomocy dydaktycznych znajdują się w zmodyfikowanym formularzu ofertowym oraz w Szczegółowym wykazie pomocy dydaktycznych.

       Pytanie 3

Po zapoznaniu się z załącznikiem nr 5 SIWZ do w/w postępowania bardzo prosimy o uściślenie i wyjaśnienie poniższych punktów gdyż brak dodatkowych informacji  nie pozwoli na zaproponowanie oferty. Bez określenia ilości elementów składowych, materiału z czego ma być wykonana pomoc czy brak wymiarów bardzo wpływa na cenę danego produktu a co za tym idzie na kwotę całej oferty.

Szkoła Podstawowa im. VII Obwodu AK „Obroża” w Brzezinach

Pozycja nr 2 oraz 3

Zamawiający w nazwie podaje dwa różne produkty, natomiast opisuje ten sam produkt – prosimy o weryfikację.

 

Pozycja nr 31

Zamawiający w opisie podaje:

„…biały 3l, żółty 3l, pomarańczowy 3l, jasnoczerwony 3l, czerwony 3l. różowy 3l, fioletowy 3l, jasnozielony 3l, zielony 3l, jasnoniebieski 3l, niebieski 3l, brązowy 3l, czarny 3l,…”

Natomiast w ilościach podaje 1- zatem prosimy o potwierdzenie czy Zamawiający oczekuje 1 kompletu składającego się z  39 farb (pojemność 1 farby 1 l.)

 

Szkoła Podstawowa w Chobocie

Pozycja 10

Zamawiający w nazwie podaje : Tablica z literkami, a w opisie przedstawia zupełnie inny produkt – prosimy o weryfikacje.

Pozycja 80

Brak podanej ilości dla tej pozycji – prosimy o weryfikację.

Szkoła Podstawowa im K. Makuszyńskiego w Halinowie

Pozycja nr 5 oraz 6

Zamawiający w nazwie podaje dwa różne produkty, natomiast opisuje ten sam produkt – prosimy o weryfikację.

Pozycja 185

Zamawiający w nazwie podaje : Fala matematyczna kule , a w opisie przedstawia zupełnie inny produkt – prosimy o weryfikacje jakiego produktu oczekuje Zamawiający

Pozycja nr 212

Zamawiający w opisie podaje:

„…..Kolory: biały 3l, żółty 3l, pomarańczowy 3l, jasnoczerwony 3l, czerwony 3l. różowy 3l, fioletowy 3l, jasnozielony 3l, zielony 3l, jasnoniebieski 3l, niebieski 3l, brązowy 3l, czarny 3l,..”

.Natomiast w ilościach podaje 39 sztuk - zatem prosimy o potwierdzenie czy Zamawiający oczekuje 39 sztuk  farb, czy też 39 kompletów, w którym każdy  składa  się  z  39 farb (pojemność 1 farby 1 l.)

Szkoła Podstawowa w Okuniewie

Pozycja 7

Zamawiający w nazwie podaje : Abecadło , a w opisie przedstawia zupełnie inny produkt – prosimy o weryfikacje jakiego produktu oczekuje Zamawiający.

Odpowiedź  3

  1. dot. poz. 2 i 3 (Szkoła Podstawowa w Brzezinach):

W związku z powtórzeniem tego samego opisu wykazie pomocy dydaktycznych dla poz. 2 i 3, Zamawiający dokonuje modyfikacji tego wykazu,  poprzez wykreślenie całego opisu i dodanie dla poz. 3 następującego opisu:

„Pudełko z głębokimi szufladami.. W  zestawie jest co najmniej  30 drewnianych, kwadratowych płytek z kolorowymi obrazkami. Budowanie zdań, tworzenie historyjek, segregowanie, układanie w oparciu o wzory..”

  1. dot. poz. 31 (Szkoła Podstawowa w Brzezinach):

 Zamawiający dokonuje modyfikacji poz.31,  poprzez wykreślenie wykazie pomocy dydaktycznych dla Szkoły Podstawowej w Brzezinach całą pozycję 31;

  1. dot. poz. 10 (Szkoła Podstawowa w Chobocie)         W związku z podaniem błędnego opisu dla poz. 10 w wykazie pomocy dydaktycznych, Zamawiający dokonuje modyfikacji tego wykazu, poprzez wykreślenie całego opisu dla tej pozycji  i dodanie dla  poz. 3 następującego opisu:

 „Grawerowane litery wielkie i małe pisane oraz cyfry umieszczone na płycie HDF, co najmniej 88 sztuk, co najmniej 39 małych liter z dwuznakami, co najmniej 39 wielkich liter z dwuznakami, co najmniej 10 cyfr, z ołówkami. Całość w drewnianej skrzynce z podpisanymi przegródkami.”

  1. dot. poz. 80 (Szkoła Podstawowa w Chobocie) :                                                                                           

Odpowiadając na pytanie, Zamawiający  dla pozycji 80, w kolumnie „Ilość” – wpisuje „1”

  1. dot. poz. 5 i 6 (Szkoła Podstawowa im K. Makuszyńskiego w Halinowie):    W związku z powtórzeniem tego samego opisu w wykazie pomocy dydaktycznych dla poz. 5 i 6, Zamawiający dokonuje modyfikacji tego wykazu,  poprzez wykreślenie całego opisu dla poz. 6 i dodanie dla poz. 6 następującego opisu:                                                                                                                                  

 

„Pudełko z głębokimi szufladami.. W  zestawie jest co najmniej  30 drewnianych, kwadratowych płytek z kolorowymi obrazkami. Budowanie zdań, tworzenie historyjek, segregowanie, układanie w oparciu o wzory..”

  1. dot. poz. 185 (Szkoła Podstawowa im K. Makuszyńskiego w Halinowie):     W związku z podaniem błędnego opisu w wykazie pomocy dydaktycznych dla poz. 185 , Zamawiający dokonuje modyfikacji tego wykazu, poprzez wykreślenie całego opisu dla tej pozycji  i dodanie dla  poz. 185,  następującego opisu:

„Nie mniej niż 2 kule o średnicy nie mniejszej niż 5 cm,   służące do przeprowadzanie ćwiczeń  wydłużenia fazy wydechowej, precyzję ruchu i szacowanie sił..”

 

  1. dot. poz. 212 (Szkoła Podstawowa im K. Makuszyńskiego w Halinowie):  

W związku z podaniem błędnego opisu w wykazie pomocy dydaktycznych dla poz. 212 , Zamawiający dokonuje modyfikacji tego wykazu, poprzez wykreślenie całego opisu dla tej pozycji  i dodanie dla  poz. 212,  następującego opisu:

 

„Koncentrat farby nietoksycznej, która po połączeniu nie miesza się umożliwiając tworzenie prac z zakresu symetrii i odbicia lustrzanego. Koncentrat umożliwia malowanie na różnych podłożach np. na pleksi, szkle, drewnie.1 l. koncentratu można rozcieńczyć wodą w proporcji 1: 3 tworząc farbę akwarelową,  pojemność w pojemnikach 1 litrowych. Kolory: biały 3l, żółty 3l, pomarańczowy 3l, jasnoczerwony 3l, czerwony 3l. różowy 3l, fioletowy 3l, jasnozielony 3l, zielony 3l, jasnoniebieski 3l, niebieski 3l, brązowy 3l, czarny 3l,.”,

Natomiast w kolumnie „Ilość” wpisuje się:

„ łącznie 39 litrów farby (tj 39 pojemników 1 litrowych według wykazu kolorów)”

 

  1. dot. poz. 7 (Szkoła Podstawowa w Okuniewie):

Odpowiadając na pytanie Zamawiający weryfikuje opis w poz. 7, którego opis otrzymuje brzmienie:

„Drewniana skrzynka z przegródkami o długości nie większej niż 40 cm i do wysokości minimum30 cm. Duża kostka. Ćwiczenia aktywizują dzieci do ruchu, usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową, uczą zabawy w zespole.”

 

Pytanie  4

 

Przygotowując ofertę cenową i produktową do powyższego postępowania, sprawdzając dostępność produktów na rynku otrzymaliśmy informację od producenta pomocy dydaktycznych o nazwie:

  • Liczydło
  • Schody liczby

iż związku z zaprzestaniem produkcji tych dwóch produktów nie są i nie będą one dostępne w ogólnej sprzedaży.

W związku zaistniałą sytuacją prosimy Zamawiającego o informację czy zaproponowane poniższe produkty spełniają oczekiwania Zamawiającego :

  1. LICZYDŁO - kolorowe liczby

Produkt równoważny:

Klocki matematyczne - Cztery ściany każdego klocka zostały oznaczone w następujący sposób: jedna ze ścian każdego klocka jest kolorowa. Klocki różnej długości mają tę ścianę w innym kolorze; druga ścianka klocka podzielona jest na odcinki jednostkowe; trzecia posiada kropki w odpowiedniej ilości do podziałów jednostkowych; czwarta ścianka opisana jest liczbą od 1 do 10.

• Komplet klocków zawiera:

• 15 szt. klocków białych, jedynek (1)

• 10 szt. klocków różowych, dwójek (2)

• 7 szt. klocków niebieskich, trójek (3)

• 6 szt. klocków czerwonych, czwórek (4)

• 5 szt. klocków żółtych, piątek (5)

• 3 szt. klocków fioletowych, szóstek (6)

• 3 szt. klocków zielonych, siódemek (7)

• 3 szt. klocków wiśniowych, ósemek (8)

• 3 szt. klocków granatowych, dziewiątek (9)

• 2 szt. klocków pomarańczowych, dziesiątek (10)

• 2 szt. klocków czarnych (wszystkie ścianki) a na nich

• białe znaki: +, -,

•, :, <, =.

  1. LICZYDŁO - podziałka

Produkt równoważny:

Linia z podziałką – 30 cm- wykonana z drewna, odporna na odkształcenia i z dużą odpornością na złamania. Podziałka nadrukowana z dwóch stron.

  1. Schody liczby – zestaw liczb

Produkt równoważny:

Zestaw 50 dużych drewnianych kości o bokach minimum 3 cm szt. Lakierowane kości o opływowych kształtach. Duże i wyraźne oznaczeniach pozwalają w sposób zabawowy dla dzieci z dysfunkcjami wprowadzać działania na wyższych wartościach, liczenia oraz ćwiczeń logicznego myślenia. Zestaw 13 kości z trwałym oznaczeniem cyfr arabskich do cyfry 6 i adekwatnie do nich 25 szt. kości z oczkami do 6 oraz 12 kości z sześcioma kolorami. Całość w trwałym opakowaniu. Duże drewniane kości o boku nie mniejszym niż 3 cm i o opływowych kształtach. Trwałe i wyraźne, a przede wszystkim duże oznaczenia pozwalają na przeprowadzenie z dziećmi z różnymi dysfunkcjami prostych działań matematycznych, ćwiczeń logicznego myślenia, segregowanie wg cech. W zestawie przynajmniej 50 szt. kości, minimum 25 szt. z oczkami od 1 do 3,  12 kości z cyframi oraz 13 kości w sześciu kolorach. Lakierowane kości pozwalają do długotrwałe użytkowanie. Całość w trwałym opakowaniu

  1. Schody liczby- plansza z kołeczkami

Produkt równoważny:

Drewniana plansza o kształcie trójkąta równobocznego i grubości nie mniejszej niż 1 cm ze specjalnie frezowanymi dużymi otworami. Otwory przynajmniej 3 cm w kształcie trójkąta o zaokrąglonych wierzchołkach umożliwiają ułożenie na nich dużych kości tworząc wzory i konstrukcje przestrzenne. Dziecko ćwiczy logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną, precyzję ruchu, segregowanie wg cech, umiejętności matematyczne. Plansza o dł. boku około 15 cm i przynajmniej 6 otworów. Produkt kompatybilny z kośćmi o boku 3 cm.

Odpowiedź  4

 

  1. Dot. Liczydło – kolorowe liczby

Na podstawie podanych w pytaniu danych, zamawiający stwierdza, że jeżeli wymiary klocków odpowiadają wymaganiom Zamawiającego tj. wysokość nie mniej niż 4 cm i szer. nie mniejsza niż 2 cm oraz klocki są o różnej wielkości, to klocki matematyczne odpowiadałyby wymaganiom Zamawiającego (byłyby równoważne)

  1. Dot. Liczydło – podziałka                  Zamawiający wymaga planszę z podziałką o dł. nie mniejszej niż 48 cm, więc wskazany w pytaniu produkt z podziałką 30 cm nie spełnia wymagań Zamawiającego.
  2. Dot. Schody liczby – zestaw liczb

Dopuszcza się proponowaną pomoc dydaktyczną o ile zgodnie z opisem pomoc usprawnia rozumienie i tworzenie prostych działań matematycznych , szukanie własnych rozwiązań przy zastosowaniu prób i błędów.

Nazwa i opis ww. pozycji zostaje zmodyfikowana w załączniku nr 5 oraz w zał. nr 1.

 

  1. Dot. Schody liczby – plansza z kołeczkami

Z opisu produktu Zamawiający stwierdza, że może on spełniać wymagania Zamawiającego, pod warunkiem, że produkt ten służy do rozpoznawania kolorów (nie wynika to z opisu pytającego), do wykonywania prostych działań, rozróżniania kolorów oraz stopniowania wartości (większe – mniejsze)

 

            Ponadto działając na podstawie art. 38 ust.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), Zamawiający dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

1. Zamawiający zmienia nazwy i opis pomocy dydaktycznych (w załączniku nr 1 i nr 5) i w związku z tym zastępuje się:

  1.  szczegółowy wykaz pomocy dydaktycznych – załącznik nr 5 do SIWZ,zmodyfikowanym  szczegółowym wykazem  pomocy dydaktycznych – załącznik nr 5 do SIWZ;
  1. formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ, zmodyfikowanym Formularzem ofertowym – załącznik nr 1 do SIWZ.

W związku z powyższą modyfikacją, gdziekolwiek w treści SIWZ i załącznikach pojawia się określenie  „szczegółowy wykaz pomocy dydaktycznych” oraz „formularz ofertowy”, zastępuje się je odpowiednio jako „zmodyfikowany  szczegółowy wykaz  pomocy dydaktycznych” oraz „zmodyfikowany formularz ofertowy”.

2. Zamawiający modyfikuje SIWZ poprzez dodanie w dziale III ust. 7 o następującej treści:

„7. Jeżeli po zawarciu umowy, którakolwiek z pozycji wymiennych w ofercie nie będzie dostępna na rynku, Wykonawca po udokumentowaniu braku dostępności poszczególnych pozycji na rynku oraz akceptacji tego stanu przez Zamawiającego jest zobowiązany do zastąpienia brakującej danej pozycji, pozycją spełniającą funkcję określoną w SIWZ w cenienie wyższej niż przedstawiona w formularzu ofertowym”.

 

Burmistrz

                                                                                                                                   /-/Adam Ciszkowski

 

Wytworzył:
Burmistrz Halinowa - Adam Ciszkowski
Udostępnił:
Robert Zawadzki
(2013-11-28 16:57:34)
Ostatnio zmodyfikował:
Robert Zawadzki
(2013-11-28 17:04:10)
 
 
ilość odwiedzin: 5191273

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X