Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad XXVI Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 29 grudnia 2004 roku.

Protokół

z obrad XXVI Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

w dniu 29 grudnia 2004 roku.

 

 

I. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie quorum Rady.

            Obrady XXVI Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 29 grudnia br. otworzył

o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski, który powitał zebranych.     

            Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 15 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

            Porządek obrad, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Przyjęcie protokołu z obrad sesji Rady Miejskiej w dniu 29.10.2004r.

            Radna L. Simbierowicz zaproponowała, by na str. 2 w akapicie 2 wyrazy:

„budowy ścieżek rowerowych na terenie gminy” zastąpić wyrazami: „ budowy ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej ul. Okuniewskiej”.

Protokół, wraz z poprawką, został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 15, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

IV. Wręczenie nagród w konkursie „Gospodarstwo rolne bezpieczne dla człowieka i środowiska”.

            Z-ca Dyrektora Oddziału Regionalnego KRUS w Warszawie – W. Jagła podziękował Burmistrz J. Damasiewicz za zorganizowanie Konkursu i przedstawił finalistów: Państwa: Brama, Ostrowskich, Bereda.

III miejsce w Konkursie otrzymali Państwo Bereda,

II miejsce – Państwo Ostrowscy,

I miejsce – Państwo Brama.

            Burmistrz J. Damasiewicz i Przewodniczący Wł. Gronczewski pogratulowali zwycięzcom i wspólnie z Z-cą Dyrektora Oddziału Regionalnego KRUS W. Jagłą wręczyli nagrody.

 

V. Informacja z pracy Burmistrza.

Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała o:

-         wydaniu zarządzeń dotyczących: zmian i przeniesień w budżecie na 2004 r., powołania Komisji odbioru kanalizacji w ul. Kochanowskiego oraz o ogłoszeniu konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Okuniewie, którego rozstrzygnięcie nastąpi 18.01.2005 r.,

-         zgłoszeniu gminy Halinów do ogólnopolskiego programu „Przejrzysta Polska”, który propaguje w gminach zasady: przejrzystości, braku tolerancji dla korupcji, partycypacji społecznej, przewidywalności, fachowości, rozliczalności; realizacja tych zasad będzie polegała na noszeniu przez urzędników identyfikatorów, publikowaniu informacji dotyczących uchwalania budżetu (dotychczas wszelkie dane były publikowane w prasie lokalnej), ogłaszaniu naborów i konkursów na stanowiska urzędnicze;  gmina poniesie jedynie koszty organizacyjne; do udziału w realizacji programu może również przystąpić Rada Miejska,

-         otrzymaniu od PZU S.A. dotacji w wysokości 57,5 tys. zł na zakup sprzętu dla ochotniczych straży pożarnych; Pani Burmistrz skierowała podziękowania dla Państwa Wojda za udzielenie informacji o możliwości ubiegania się o powyższe środki,

-         naradzie technicznej (z udziałem Radnego J. Jeziorskiego) w sprawie drogi Nr 637 Warszawa – Węgrów; projektanci zaznaczyli na rysunku planu istniejące zjazdy z posesji, w tym w miejscowości Michałów,

-         rozmowach z przedstawicielami Elektrociepłowni „Kawęczyn” w sprawie przejęcia wybudowanego wodociągu w Michałowie o długości 2 013 mb.; koszt przejęcia wodociągów wyniesie około 20 tys. zł,

-         otwarciu w dniu 22.12.04 r. Komisariatu Policji w Sulejówku, który będzie funkcjonował od dn. 03.01.2005 r.; w komisariacie Policji w Halinowie będzie pracowało 29 funkcjonariuszy, a w Sulejówku – 30; Pani Burmistrz powiedziała również, że dla Komisariatu Policji w Halinowie zostały zakupione 2 radiowozy: terenowy i Peugeot 307; w przyszłym roku Komenda Stołeczna Policji w Warszawie planuje przeznaczyć środki na remont Komisariatu w Halinowie; jednocześnie Pani Burmistrz poinformowała, że choć Komendant Stołecznej Policji prosi o przeznaczenie z budżetu gminy Halinów kwoty 180 tys. zł na 4 etaty dla policji, z powodu znacznego obciążenia budżetu mogą być zagwarantowane środki jedynie w wysokości 150 tys. zł.,

-         prośbie Wojewody skierowanej do mieszkańców o zachowania ostrożności w kontaktach z materiałami wybuchowymi podczas zabawy sylwestrowej,

-         zlikwidowaniu w lesie w m. Konik Nowy nielegalnego wysypiska śmieci po skażonym spirytusie oraz o uprzątnięciu opon z boiska w Długiej Kościelnej; łączny koszt tych prac wyniósł około 7.300 zł,

-         wystosowaniu pisma do mieszkańców m. Józefin i Hipolitów w sprawie budowy kanalizacji podciśnieniowej; Pani Burmistrz wyjaśniła, że pierwotnie planowano budowę w przyszłym roku, jednak z powodu zmian przepisów dotyczących zaciągnięcia długu inwestycje będą realizowane w ciągu 2 lat; w 2005 r. jest planowana budowa kolektora podciśnieniowego z przyłączami ul. Warszawskiej i Majowej w Hipolitowie, stacji próżniowotłocznej oraz kolektora tłocznego do studni zlewnej; ponieważ w przyszłym roku będzie remontowana ul. Warszawska kanalizacja zostanie wybudowana wcześniej, aby nie niszczyć nowej nawierzchni, natomiast budowa kanalizacji w m. Józefin będzie realizowana w latach następnych,

-         umorzeniu przez m.st. Warszawa odsetek w wysokości 130 tys. zł, w związku ze sprawą firmy „Australex”; kwota główna została zapłacona w ubiegłym roku,

-         Pani Burmistrz podziękowała Sołtys Cisia R. Słodownik za pomoc w rozmowach z mieszkańcami w sprawie nadawania nazw ulic w tej miejscowości,

-         zakończeniu I etapu budowy sieci wodociągowej w Michałowie, w wyniku którego wybudowano 2 024 mb i 277,5 m przyłączy,

-         modernizacji punktu zlewnego, budowie nowej pompowni, przebudowie sieci wodno - kanalizacyjnej w I etapie rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków w Długiej Kościelnej,

-         przeprowadzonej przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska kontroli oczyszczalni w Długiej Kościelnej, w wyniku której stwierdzono prawidłowość jej funkcjonowania,

-         podpisaniu porozumienia z PKP dotyczącego bezpłatnego przejęcia dróg kolejowych bez parkingów,

-         rozstrzygnięciu przetargu na konserwację oświetlenia na terenie gminy na 2005 rok, który wygrała najtańsza oferta firmy „Eltus – BIS” z Wołomina; z poprzednią firmą „Eltus”, która nie wywiązywała się z przepisów umowy, została w listopadzie 2004 r. rozwiązana umowa,

-         rozstrzygnięciu przetargu na wywóz nieczystości stałych i płynnych na 2005 rok, w wyniku którego została wybrana firma „Lekaro”,

-         podpisaniu w dniu 22 grudnia 2004 r. umów z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o udzielenie kredytów przeznaczonych na inwestycje: rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Długiej Kościelnej, budowa kanalizacji sanitarnej w ul. Kochanowskiego w m. Długa Kościelna oraz budowa wodociągów w m. Michałów.

 

Na pytanie Radnego S. Wieczorka o sprzęt, jaki zostanie zakupiony dla OSP, Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że w umowie nie został określony rodzaj sprzętu; wydatkowanie środków zostanie uzgodnione z przedstawicielami wszystkich działających w gminie OSP.

Sołtys J. Molak zapytał o budowę kanalizacji w m. Józefin oraz inwestycji w

ul. Stołecznej w Józefinie. Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że sprawy kanalizacji zostaną wyjaśnione przy omawianiu projektu budżetu. Jednocześnie Pani Burmistrz powiedziała, że prowadzenie inwestycji wymaga dużych środków finansowych, których brakuje w budżecie; powiększenie dochodów jest możliwe poprzez wprowadzenie opłat adiacenckich. Natomiast w kwestii ul. Stołecznej Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała, że w 2005 roku jest planowana budowa oświetlenia, natomiast budowa chodnika w tej drodze zależy od decyzji Starostwa Powiatowego.

            W sprawie przystąpienia Rady Miejskiej do programu „Przejrzysta Polska”, Przewodniczący Wł.Gronczewski poinformował, że zapozna się z materiałami dotyczącymi programu i zaproponuje Radzie stosowne działania.

            O godz. 13.00 Przewodniczący Rady ogłosił dziesięciominutową przerwę.

 

VI. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

 

/1/ zmian i przeniesień w budżecie na 2004 rok;

            Skarbnik T. Karwowska przekazała Radnym na piśmie autopoprawki dotyczące zmian i przeniesień w budżecie, z których wynika, że w Dziale 756: „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i nie posiadających osobowości prawnej” nastąpiło zwiększenie dochodów w wysokości 250.000,00 zł z tytułu podatku od nieruchomości. W Dziale 900: „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” nastąpiło zmniejszenie dochodów o kwotę 112.500,00 zł w związku z uchyleniem uchwały dotyczącej dofinansowania inwestycji gminnych przez mieszkańców. Ogółem zwiększenia dochodów po zmianach wynoszą 285.316,00 zł zmniejszenia – 143.316,00 zł, a plan po zmianach – 16.701.224,00 zł.

            W planie wydatków budżetowych na rok 2004 w Dziale 754: „Administracja publiczna” nastąpiły zwiększenia w wysokości 38.000,00 zł z tytułu wydatków na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych. W Dziale 900: „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” zwiększono wydatki w wysokości 34.000,00 zł na oświetlenie.

Ogółem zwiększenia wydatków po zmianach wynoszą 75.103,00 zł, zmniejszenia – 66.921,00 zł, a plan po zmianach – 17.702.184,00 zł.

            Z załącznika Nr 4 wynika, że ogółem przychody budżetowe zakładu komunalnego w 2004 r. będą wynosiły 1.584.703,00 zł, a wydatki – 1.584.703,00 zł.

 

Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawkami, głosowano:

za – 14, przec. – 0, wstrz – 0.

(nieobecny na sali Radny A. Ludwiniak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/2/ ustalenia wykazu i planu finansowego wydatków budżetowych gminy Halinów, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2004;

            Skarbnik T. Karwowska powiedziała, że wymienione w projekcie uchwały wydatki, które nie zostały zrealizowane w 2004 r. będą realizowane w 2005 r.

            Skarbnik T. Karwowska poprosiła, by pkt 6 otrzymał brzmienie: „Dokończenie projektu kanalizacji w systemie podciśnieniowym Józefin – Hipolitów”.

 

Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawką, głosowano:

za – 14, przec. – 0, wstrz – 0.

(nieobecny na sali Radny A. Ludwiniak).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/3/ uchwalenia budżetu gminy Halinów na 2005 rok;

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że projekt budżetu powstał w oparciu o obowiązujące przepisy prawne oraz potrzeby mieszkańców i możliwości budżetu. Dochody budżetu wyniosą 17.877.549,00 zł i będą wyższe o 8% w porównaniu z rokiem 2004 r., co wiąże sie z podwyższeniem stawek podatków, uzyskaniem subwencji i dotacji. Największy udział w dochodach stanowią subwencje, które w planie wyniosą 6,5 mln zł (co stanowi 35% planu dochodów). Dochody własne gminy wyniosą 6,2 mln (co stanowi również około 33,5% planowanych dochodów). Planuje się, że wpływy z podatku od nieruchomości wyniosą 3,5 mln zł, a udziały w podatkach dochodowych: PIT i CIT: 3.812.000,00 zł (21% planowanych dochodów), natomiast wysokość dotacji wyniesie około 1,5 mln zł (8% planowanych dochodów). Ponieważ oczekiwania mieszkańców są większe w porównaniu z możliwościami budżetu, w budżecie zostały uwzględnione najpilniejsze potrzeby.

            Wydatki budżetowe zostały zaplanowane w kwocie 22.285.490,00 zł. i będą wyższe o około 4,5 mln zł w porównaniu do roku 2004. Wydatki bieżące wyniosą 15.200.000,00 zł (co stanowi 69% ogółu wydatków, a wydatki inwestycyjne - 31%).

Planuje się, że wydatki na oświatę będą wynosiły 7.819.610,00 zł (co stanowi 35% ogółu wydatków). Wydatki na administrację publiczną zaplanowano w wysokości 2.635.084,00 zł, (11,5% ogółu wydatków), na pomoc społeczną – 1.941.830,00 zł. (8,7% ogółu wydatków), a na drogi gminne – 1.280.000 zł (5,7% ogółu wydatków). Dotacje dla instytucji kultury zostały zaplanowane w wysokości 390.000,00 zł., (1,7% wydatków), a na policję i straże pożarne – 250.000,00 zł (1,1% ogólu wydatków).

Pani Burmistrz dokonała analizy porównawczej procentowego udziału głównych pozycji wydatkowych w latach 2003 – 2005. Wskazała na znaczące zmiany:

1)      podatki na oświatę w 2003 r. stanowiły blisko 50%, a w planowanym budżecie 2005 roku – 35%,

2)      wydatki na administrację w 2003 r. wyniosły około 20% ogółu wydatków, podczas gdy w 2005 r. mają wynieść niespełna12% i co ważne – uległy nominalnemu zmniejszeniu o prawie 300 tys. złotych,

3)      wydatki inwestycyjne w budżecie w roku 2003 stanowiły około 10%, a w planowanym 2005 roku aż 32% ogółu wydatków.

 

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 13.12.2004 r. w sprawie: opinii o przedłożonych przez Burmistrza miasta Halinów dokumentach: projekcie uchwały budżetowej gminy Halinów na 2005 rok wraz z objaśnieniami oraz informację o stanie mienia komunalnego. Skład orzekający RIO stwierdził, że powyższe dokumenty mogą stanowić podstawę do dalszych prac nad uchwaleniem budżetu gminy Halinowa na 2005 rok.

            Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak odczytał opinię Komisji z dn. 27.12.2004 r. w sprawie projektu budżetu na rok 2005. W opinii uwzględniono wniosek Komisji ds. Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa dotyczący przeniesienia kwoty 5.000,00 zł z Działu 750: „Administracja Publiczna” rozdział 75022 „Rady Gmin” do Działu: „Kultura Fizyczna i Sport”.

            Skarbnik T. Karwowska poprosiła o wprowadzenie poprawek polegających na zastąpieniu w § 1 ust. 1 kwoty dochodów budżetu gminy w wysokości „17.920.149,00 zł” kwotą  „17.877.549 zł”, w § 2 ust. 1 zastąpieniu kwoty wydatków budżetowych w wysokości: „22.234.710,00 zł” kwotą „22.285.490,00 zł”.

W § 3 ust. 1 kwotę różnicy pomiędzy planowanymi dochodami a planowanymi wydatkami, stanowiącą deficyt budżetowy, w wysokości „4.314.561,00 zł” zastępuje się kwotą „4.470.921,00 zł”, natomiast w § 3 ust. 3 kwotę źródła pokrycia deficytu  w wysokości „4.933.291,00 zł” zastępuje się kwotą: „5.026.671,00 zł.”; również w § 3 skreśla się wyrazy: „wolnych środków w wysokości 500.000,00 zł”.

W § 6 kwotę wydatków inwestycyjnych w wysokości „7.070.000,00 zł” zastępuje się kwotą „7.110.000,00 zł”, a w § 7 kwotę dotacji na zadania zlecone do realizacji podmiotom niepublicznym z wysokości: „22.000,00 zł” zastępuje się kwotą „30.000,00 zł”.

            Następnie Skarbnik T. Karwowska szczegółowo omówiła projekty załączników do budżetu:

1)      załącznik nr 1: plan dochodów budżetu gminy Halinów na 2005 rok będzie ogółem wynosił 17.877.549,00 zł. Plan dochodów z tytułu zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami będzie wynosił 1.353.301,00 zł, natomiast plan dochodów zadań realizowanych na podstawie porozumień i umów miedzy jednostkami samorządu terytorialnego będzie równy kwocie 24.875,00 zł,

2)      załącznik nr 2: przewiduje się, że ogółem wydatki będą wynosiły 22.285.490,00 zł; plan wydatków na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami – 1.353.301,00 zł, a plan wydatków na zadania realizowane na podstawie porozumień i umów między jednostkami samorządu terytorialnego - 24.875,00 zł,

3)      załącznik  nr 3: źródłem pokrycia deficytu budżetowego będą pożyczki i kredyty w wysokości 5.026.671,00 zł,

4)      załącznik nr 4: łączna kwota długu gminy na koniec roku 2005 wyniesie

5.908.089,00 zł,

5)      załącznik Nr 5: zaplanowano wydatki inwestycyjne w kwocie

6)      załącznik nr 6: kwota dotacji udzielona podmiotom niepublicznym wyniesie

30.000,00 zł,

7)      załącznik nr 7: kwota dotacji podmiotowych dla gminnych instytucji kultury będzie równa 390.000,00 zł,

8)      załącznik nr 8: planowany stan środków obrotowych na koniec 2005 r. w Urzędzie Miejskim w Halinowie wyniesie 500,00 zł,

9)      załącznik nr 9: zaplanowano, że przychody Zakładu Komunalnego będą równe wydatkom i wyniosą: 1.583.004.00 zł,

10)  załącznik nr 10: planowany stan środków obrotowych na koniec 2005 r. Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska będzie wynosił 200,00 zł,

11)  załącznik nr 11: wynika, że realizowane przez Urząd Miejski wydatki na oświatę będą wynosiły 435.780,00 zł.

 

            Radny J. Jeziorski zaproponował, aby w załączniku Nr 5 w Dziale 600 rozdział 60016 zadanie: „Budowa ul. Leśnej + skrzyżowanie z Polną i Słoneczną w Okuniewie” zastąpić zadaniem: „Budowa ul. Słonecznej I etap + skrzyżowanie z ul. Polną i ul. Leśną w Okuniewie”. Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że podczas posiedzeń Komisji Budżetowej oraz Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji nie było jednoznacznego stanowiska Komisji o zmianę zadania, a Radny B. Janczarek stwierdził, że nie należy dokonywać zmian, lecz budować ulice, których budowa została wcześniej zaplanowana.

 

 Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawkami, przedstawionymi przez Burmistrza, Skarbnika i Komisję Budżetową Rady, głosowano:

za – 15, przec. – 0, wstrz – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

Burmistrz J. Damasiewicz podziękowała za podjęcie uchwały.

 

/4/ likwidacji środka specjalnego w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Okuniewie;

            Skarbnik T. Karwowska wyjaśniła, że projekt uchwały powstał na wniosek dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Okuniewie.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano:

za – 12, przec. – 0, wstrz – 1.

(nieobecni na sali Radni: A. Ludwiniak i J. Papis).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/5/ zmian w Statucie Gminy Halinów;

            Sekretarz J. Kurczak wyjaśnił, że w związku z podjętą uchwałą w sprawie utworzenia Gminnego Centrum Informacyjnego w Halinowie, należy dodać do Statutu gminy GCI jako gminną jednostkę organizacyjną.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano:

za – 13, przec. – 0, wstrz – 0.

(nieobecni na sali Radni: A. Ludwiniak i J. Papis).

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/6/ sprostowania błędu w Uchwale Nr XXII/252/04 Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 17 września 2004 roku w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nowy Konik – część III, w gminie Halinów;

            Radna T. Kowalczyk wyjaśniła, że projekt uchwały prostuje błędnie naniesione linie energetyczne na rysunku planu i wniosła o zastąpienie wyrazu: „w skutek” wyrazem: wskutek”.

Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawką, głosowano:

za – 15, przec. – 0, wstrz – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/7/ nadania nazwy ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów.

            Radny R. Wasiak zaproponował, aby wyraz „zwyczajowa” zastąpić wyrazem: „zwyczajowo”.

Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawką, głosowano:

za – 15, przec. – 0, wstrz – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

VII. Sprawozdanie z prac komisji Rady.

            Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski powiedział, że na posiedzeniu w dniu 15.12.2004 r. omawiano kwestię zawarcia umów na wywóz nieczystości stałych i płynnych na terenie gminy Halinów; większość mieszkańców naszej gminy podpisała umowy. Jednocześnie poinformował, iż leśniczy M. Fujak omówił problematykę lesistości na terenie gminy oraz poprosił Radę o podanie definicji pojęcia „ściana lasu”, które występuje w planach zagospodarowania przestrzennego. Przewodniczący A. Ciszkowski odczytał wniosek Komisji skierowany do Pani Burmistrz z prośbą o pisemne zapytanie Pana Dąbrowskiego z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o plany związane z przebiegiem Wschodniej Obwodnicy Warszawskiej przez teren gminy Halinów.

            Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski powiedział, że na posiedzeniu Komisji w dniu 08.12.2004 r. Komisja dokonała analizy dokumentacji przetargowej oraz konserwacji oświetlenia ulicznego na terenie gminy. Spośród trzech złożonych ofert została wybrana najtańsza opiewająca na kwotę 19.509,84 zł. Niestety, firma nie wywiązywała się ze swoich obowiązków i została z nią rozwiązana umowa. Dlatego Komisja przyjęła wnioski, w których postuluje, aby dla zapewnienia interesu gminy część finansowa umowy składała się m.in. z preliminarza kosztów w odniesieniu do wyspecyfikowanych w ofercie zadań, żądano ubezpieczenia przedmiotu umowy, jak również, by należycie nadzorować i egzekwować wykonanie umowy.

            Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk, nawiązując do wypowiedzi A. Ciszkowskiego powiedziała, że pojęcie „ściana lasu” zostało wprowadzone do planów zagospodarowania przestrzennego przez projektantów, a sekretarz J. Kurczak zauważył, że żadna uchwała dotycząca planów zagospodarowania przestrzennego nie została uchylona przez wojewodę. Przewodnicząca T. Kowalczyk powiedziała również, iż należy zasięgnąć opinii radcy prawnego w tej sprawie, jak również zapoznać się z wnioskami mieszkańców dotyczącymi zmiany planów zagospodarowania przestrzennego oraz ze związanymi z tym kosztami.

            Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak powiedział, że na posiedzeniu w dniu 13 grudnia 2004 r. omówiono projekt budżetu na 2005 rok, a także dokonano analizy wykonania budżetu po 11 miesiącach.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poprosił Przewodniczących Komisji stałych Rady o przygotowanie planów pracy Komisji na przyszły rok.

 

VIII. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powrócił do odczytanego na poprzedniej sesji Orzeczenia NSA z dnia 13.10.2004 r. w sprawie: oddalenia skargi kasacyjnej Rady Miejskiej w Halinowie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dn. 24.01.2004 r. w sprawie ze skargi A. Lipińskiego na uchwałę Rady Miejskiej w Halinowie w przedmiocie protestu do planu zagospodarowania przestrzennego m. Okuniew. Przewodniczący wyjaśnił, że w trakcie sporządzania planu zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości Okuniew Pan Lipiński wystąpił o zamianę terenu z leśnego na mieszkaniowy. Sąd uznał roszczenie Pana Lipińskiego. Zgodnie z wyrokiem sądu powinna nastąpić zamiana terenu, ale uchwała nie została uchylona. W związku z tym, Przewodniczący Rady powiedział, że sprawa zostanie wyjaśniona z radcą prawnym i będzie omawiana podczas posiedzenia następnej sesji.

 

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał następujące pisma:

-         Zarządu Dróg Powiatowych w Mińsku Mazowieckim z dn. 17.12.2004 r., w którym nawiązując do uwag i postulatów przedstawionych na sesji dotyczącej bezpieczeństwa poinformowano, że zwrócono projektantom uwagę na rozwiązanie problemu odwodnienia i poprawy ruchu przy skrzyżowaniu drogi powiatowej nr 01201 z drogą wojewódzką nr 637 w Okuniewie, rozważa się zaprojektowanie ścieżek rowerowych w trakcie przebudowy drogi nr 01201 Okuniew – Halinów – Brzeziny oraz poinformowano, że nie przewiduje się wykonania progów zwalniających przy szkołach podstawowych,

-         Związku Nauczycielstwa Polskiego z dnia 18.12.2004 r. dotyczącego uzgodnienia ze związkami zawodowymi regulaminu wynagradzania nauczycieli; Przewodniczący odpowiedział, że negocjacje należą do kompetencji Pani Burmistrz i w związku z tym Rada przyjmuje pismo jako informację,

-         Pani A. Kączkowskiej z dnia 05.11.2004 r. w sprawie przekazania opłaty skarbowej do wniosku z dnia 29.12.2000 r.; Przewodniczący poinformował, że odpowiedź na pismo została udzielona,

-         postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 17.12.2004 r. sprawie odrzucenia skargi wniesionej przez Pana A. Kucharzyka.

 

Powracając do pisma przedstawionego na poprzednim posiedzeniu w sprawie wycięcia drzew przy ulicy Jaworowej, Przewodniczący Wł. Gronczewski odpowiedział, że drzewa zostały wycięte po uzyskaniu stosownych pozwoleń.

 

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski nawiązując do tematu posiedzenia Komisji Ochrony Środowiska dotyczącego problemu ewentualnego powstania Wschodniej Obwodnicy Warszawskiej oraz do otrzymanych od Radnej L. Simbierowicz materiałów w tej sprawie powiedział, że na terenie naszej gminy w miejscowościach: Konik Nowy, Józefin, Długa Szlachecka i Okuniew jest zarezerwowany pas o szerokości 40m pod budowę trasy Otwock – Wołomin. Natomiast przed Wesołą przechodzi pas Wschodniej Obwodnicy Warszawskiej, który ma być przeznaczony pod budowę autostrady. Jednak Rada Dzielnicy Wesoła podjęła uchwałę w dniu 08 lipca 2004 r., w której planuje się przeniesienie budowy autostrady na drogę Otwock – Wołomin. Uchwała została podjęta bez konsultacji z władzami gminy Halinów.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wyjaśnił również, że radca prawny stwierdziła, że nie można podejmować uchwały Rady Miejskiej w Halinowie w tej sprawie, gdyż inwestycja budowy autostrady nie jest prowadzona na terenie naszej gminy.

            W związku z tym, Przewodniczący Rady zaproponował wysłanie sprzeciwu do Biura Koordynatora Studium – Pani Jolanty Latały przeciwko budowie tego typu inwestycji na terenie naszej gminy oraz do Rady Dzielnicy Wesoła o zaprzestanie podejmowania działań mających na celu przeniesienie WOW na teren gminy Halinów.

            Radny J. Jeziorski zapytał o możliwość podjęcia uchwały przez Radę wyrażającą sprzeciw wobec planów Rady Dzielnicy Wesoła. Radny S. Wieczorek stwierdził, że Wesoła nie może zarządzać terenem gminy Halinów i na obecnym etapie należy kierować pisma protestacyjne.

Przewodniczący Rady poinformował również, że z treści uchwały wynika, że Radni Wesołej nie wyrażają zgody na budowę obwodnicy na terenie Wesołej, natomiast w pismach kierowanych do odpowiednich instytucji sugerują budowę autostrady na pasie drogi Otwock – Wołomin.

            Radny A. Ludwiniak zaproponował, aby nie wysyłać pisma do Rady Dzielnicy Wesoła, ale do Rady Miasta Stołecznego Warszawy.

Radna T. Kowalczyk zaproponowała wysłanie pism do Prezydenta i do Rady Warszawy.

            W związku z powyższym, Przewodniczący Rady powiedział, że zostaną wysłane pisma ze sprzeciwem do: Rady Dzielnicy Wesoła, Rady Miasta st. Warszawy,  Prezydenta Warszawy oraz do Biura Koordynatora Studium. Przewodniczący powiedział, że stanowisko Rady jest jednoznaczne: Rada Miejska w Halinowie sprzeciwia się budowie Wschodniej Obwodnicy Warszawskiej na terenie gminy Halinów.

 

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski nawiązał do omawianego na poprzedniej sesji tematu rozdawania paczek świątecznych przez pracowników Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie. Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że odzież jest wydawana, gdy potrzebujący zgłoszą się do MOPS; paczki żywnościowe nie były wydawane dla ogółu mieszkanców. Natomiast 15 grudnia 2004 r. w Domu Kultury w Okuniewie podczas „uroczystości choinkowej” zostały dla 100 dzieci ze świetlicy socjoterapeutycznej i będących pod opieką MOPS rozdane paczki świąteczne ze słodyczami, jak również zabawki, które zostały przekazane dzieciom przez pismo „Informator”.

 

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poinformował także, że w związku z wewnętrznymi sporami władz Sulejówka, Przewodnicząca Rady Sulejówka H. Matracka, która zaproponowała wspólne posiedzenie władz Halinowa i Sulejówka, proponuje obecnie wspólne posiedzenie Komisji Budżetowych oraz Inwestycyjnych obydwu Rad.

 

IX. Sprawozdanie Radnych z sesji Rady Powiatu.

            Ponieważ Radni Powiatowi nie przybyli na posiedzenie, Przewodniczący Rady zaproponował omówienie kolejnego punktu obrad.

 

X. Interpelacje i zapytania.

            Mieszkanka m. Hipolitów I. Petryka poinformowała o niekompetentnym naprawianiu oświetlenia oraz dróg gminnych na terenie gminy Halinów. Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że ustawa o zamówieniach publicznych nakłada obowiązek wyboru najtańszej oferty i w związku z tym zdarza się, że wybrane firmy nie wywiązują się ze swoich zobowiązań. Pani Burmistrz dodała, że w szczególnych przypadkach będą rozwiązywane umowy z przedsiębiorcami.

            Sołtys Okuniewa M. Wyganowska zgłosiła problem zimowego utrzymywania ulicy Leśnej w Okuniewie.

            Radny J. Papis poinformował o potrzebie budowy chodnika po południowej stronie drogi biegnącej przy torach kolejowych

 

XI. Wolne wnioski.

            Wobec braku wolnych wniosków przystąpiono do kolejnego punktu obrad.

 

XII. Zakończenie obrad XXVI sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski podziękował zebranym za dotychczasową współpracę i złożył Noworoczne życzenia.

            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski o godz. 16.00 dokonał zamknięcia obrad XXVI Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2005-02-17 10:46:52)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2005-02-17 10:58:20)
 
 
ilość odwiedzin: 5192927

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X