Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad VI Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 lutego 2003 r.

Protokół z obrad

VI Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 28 lutego 2003 r.

Obrady  VI   Sesji   Rady  Miejskiej   w  Halinowie   odbyły   się  w  sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Halinowie.

Na wstępie posiedzenia Wiceprzewodnicząca Rady T. Kowalczyk odczytała pismo podpisane  przez  Przewodniczącego  Rady W. Gronczewskiego dotyczące wyznaczenia jej do prowadzenia obrad Sesji w dniu 28 lutego 2003 roku.

O  godz.   1205  Wiceprzewodnicząca Rady p.   Teresa  Kowalczyk. dokonała otwarcia Po odczytaniu listy obecności radnych zostało stwierdzone ąuorum Rady w liczbie 12 osób.

Wiceprzewodnicząca T. Kowalczyk postawiła wniosek o przeniesienie pkt. IV. przyjęcie protokołu z obrad IV Sesji Rady Miejskiej z dnia 21.02.03 r ." do pkt. XI porządku obrad. Rada przyjęła wniosek przez aklamację.

W wyniku głosowania: za - 12, przeciw - 0, wstrz. - 0, Rada przyjęła niżej wymieniony porządek obrad:

         I.      Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

      II.      Przyjęcie porządku obrad.

    III.      Powołanie komisji uchwał i wniosków.

   IV.      Informacja z pracy Burmistrza.

      V.      Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

-     uchwalenia budżetu gminy Halinów na 2003 rok

-     zatwierdzenia taryfy opłat za zbiorowe odprowadzanie spieków na terenie Gminy Halinów

-     zatwierdzenia taryfy opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodą na terenie Gminy Halinów

-     nadania nazwy ulicy położonej we wsi Józefin gmina Halinów.

   VI.      Sprawozdanie z prac Komisji Rady.

 VII.      Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

VIII.      Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

   IX.      Interpelacje i zapytania.

      X.      Wolne wnioski

   XI.      Przyjęcie protokołu z obrad IV Sesji Rady Miejskiej z dnia 21.02.03 r.

 XII.      Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

Ad. III

Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zostali zgłoszeni radni:

1) B. Janczarek,

2) T. Jankowski,

3) G. Jerzak.

Zgłoszone osoby wyraziły zgodę na pracę w Komisji. Rada Miejska jednogłośnie - 12 głosami za, postanowiła przyjąć zaproponowany skład osobowy Komisji Uchwał i Wniosków.

Ad. IV

Pani Burmistrz J. Damasiewicz poruszyła następujące tematy:

-          przestawiła nowo wybranych Sołtysów i Przewodniczących Rad Sołeckich wsi Wielgolas Duchnowski, Brzeziny, Wielgolas Brzeziński;

-          objaśniła, że w minionym tygodniu trwały prace nad budżetem w związku z tym, że wpływały do budżetu nowe dotacje.

-          poinformowała, że odbył się przetarg na konserwację oświetlenia ( wpłynęły 4 oferty, żadna nie spełniła wymogów) - przetarg  został unieważniony;

-          wspomniała,  że trwają rozmowy z Prezydentem Warszawy w sprawie umorzenia odsetek od zaległości dla Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta w Warszawie Na salę obrad przybyli Radni: A. Ludwiniak i J. Jeziorski.

Ad. V

1. Uchwała w/s uchwalenia budżetu gminy Halinów na 2003 rok.

Pani Alicja Kuźnia Skarbnik Miasta Halinów zapoznała Radnych i innych zebranych z budżetem Gminy. Przedstawiła projekt uchwały oraz omówiła załączniki: Nr l Dochody budżetu na 2003 rok, Nr 2 Wydatki budżetu na 2003 rok, Nr 3 Plan zadań zleconych z zakresu administracji rządowej na 2003 rok, Nr 4 Plan zadań dochodów i wydatków realizowanych w drodze porozumień między jednostkami samorządowymi w 2003 roku, Nr 5 Źródła pokrycia deficytu budżetu gminy do projektu budżetu na 2003 rok, Nr 6 Prognoza długu gminy do budżetu na 2003 rok, Nr 7 Planowane wydatki inwestycyjne na rok 2003 oraz wieloletni program inwestycyjny, Nr 8 Zakres i kwoty dotacji dla zakładu budżetowego na 2003 rok, Nr 9 Przychody i wydatki budżetowe zakładu budżetowego w 2003 r., Nr 10 Plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2003 rok Przewodnicząca T. Kowalczyk ogłosiła przerwę w obradach 14.00 -14.20.

Po przerwie przewodnicząca obrad T. Kowalczyk otworzyła dyskusję na temat uchwały budżetowej.

Radny A. Ciszkowski zapytał, czy można zwiększyć wydatki w Dziale 926 Kultura Fizyczna i Sport np. z funduszu przeciwdziałania alkoholizmowi. Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniając powyższe poinformowała, iż pieniądze z tego funduszu mogą być przeznaczone np. na opłacenie opiekunów, nie można ich jednak przeznaczyć na budowę boisk sportowych. Radny A. Ciszkowski, zapytał czy jest możliwość wpłynięcia na sposób wykorzystania środków finansowych z Domów Kultury na kluby sportowe? Pani Burmistrz odpowiedziała, że możliwość taka istnieje i jest to kwestia, którą należy domówić z Dyrektorem Domu Kultury. W trakcie dyskusji nad projektem uchwały Rany A. Ciszkowski poruszył kwestię schronisk dla zwierząt, czy zaplanowane wydatki w wysokości 35 tyś. zł. to nie jest zbyt duża kwota? Pani Burmistrz Jolanta Damasiewicz podkreśliła, iż obowiązek chwytania bezdomnych zwierząt należy do Gminy. W ciągu niespełna dwóch miesięcy br. zostało wydane około 10 tyś. zł. na ten cel.

Radny J. Papis poruszył kwestie, omawianych wielokrotnie spraw, związanych z inwestycjami na drodze krajowej. Dlaczego nie zostały uwzględnione w projekcie budżetu Gminy? Zastępca Burmistrza M. Chibowski wyjaśnił, że według interpretacji RIO samorząd może zawierać porozumienia jedynie z innymi jednostkami samorządowymi. Zaznaczył, iż będą poszukiwane sposoby rozwiązania przedmiotowej sprawy. Radny J. Papis zapytał gdzie zostały przesunięte pieniądze z tego rozdziału. Z-ca Burmistrza poinformował, iż wydatki w tym dziale zostały zmniejszone o 100 tyś. zł, natomiast w momencie kiedy zadanie będzie możliwe do zrealizowania koszt jego zostanie pokryty z rezerwy budżetowej.


Radny R. Wasiak nawiązując zapytał, czy RIO nie będzie miało zastrzeżeń do budżetu jeżeli nie został on zaopiniowany przez Komisję Budżetową. Sekretarz J. Kurczak odczytał uchwałę w/s procedury uchwalania budżetu.

Radny G. Jerzak zapytał czy istnieje możliwość przeznaczenia funduszy z budżetu Gminy na klub w Michałowie oraz zapisanie tego w budżecie podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych Domów Kultury. Skarbnik A. Kuźma wyjaśniła, że z budżetu mogą być finansowane jedynie jednostki budżetowe. Burmistrz J. Damasiewicz - nawiązując do powyższej wypowiedzi - powiedziała, że istnieje możliwość dofinansowania klubu w Michałowie np. z funduszu f przeciwdziałania alkoholizmowi.

Radny H. Foryś zapytał o możliwość budowy kanalizacji w Józefinie. Z-ca Burmistrza powiedział, iż projekty na kanalizację Józefina są zrobione, omyłkowo to jednak nie zostało zapisane w projekcie budżetu. Zgłosił autopoprawkę - dodanie zapisu w załączniku nr 7 dot. inwestycji w Dziale 900 - kanalizacja: „Józefin", dodał iż kwestią 2-3 lat jest wykonanie w/w zadania.

Radny S.  Wieczorek powrócił do kwestii procedury uchwalania budżetu. Radni podjęli dyskusję na ten temat.

Następnie powrócono do spraw związanych z uchwaleniem budżetu. Radny A. Ciszkowski nawiązał do sprawy zwiększenia środków w Dziale Kultura Fizyczna i Sport. Zaproponował zmniejszenie środków w Rozdziale „Schroniska dla zwierząt". Pani Burmistrz odpowiedziała, że środki na schroniska należy pozostawić bez zmian. Budżety Domów Kultury można przeanalizować i w ciągu roku dokonać ewentualnych zmian.

Rany p. Robert Wasiak odczytał wniosek grupy Radnych Rady Miejskiej o zmiany w sposobie naliczania diet i ryczałtów. Dyskusję na temat powyższego wniosku postanowiono przenieść do punktu „Wolne wnioski". Przewodnicząca obradom T.  Kowalczyk poddała pod głosowanie wniosek  zgłoszony przez  Radnego  A.   Ludwiniak  o  zanikniecie dyskusji w/s uchwały budżetowej : za - 7, przeciw - 3, wstrz. - 4.

Dyskusja została zamknięta.

 

Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały.

Uchwały została przyjęty: za - 12, przeciw - l, wstrz. - 1.

Przewodnicząca    obradom    T.    Kowalczyk    stwierdziła   podjęcie przedmiotowej uchwały.

Przewodnicząca  obradom  T.   Kowalczyk  ogłosiła  przerwę,  która trwała od 15.40 do l5.50.

2.    Uchwala   w/s   zatwierdzenia    taryfy   opłat   za   zbiorowe odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Halinów

Komisja Uchwał i Wniosków odczytała treść uchwały. Przedmiotowa uchwała zakłada, iż cena podstawowa za przyjęcie l m3 do systemu kanalizacyjnego wynosi 1,94 plus podatek VAT. W przypadku    przekroczenia    wielkości    dopuszczalnych    ładunków ściekowych,    cenę   zwiększa    się   w   zależności    od   wielkości przekroczenia ładunku w %. Cena za l m3 ścieków dowożonych wozami asenizacyjnymi wynosi 6,95 zł plus podatek VAT. W głosowaniu wzięło udział 12 Radnych. Uchwała została przyjęta w wyniku głosowania: za - 8, przeciw - l wstrz. - 3. Przewodnicząca stwierdziła przyjęcie przedmiotowej uchwały.

3.    Uchwala   w/s   zatwierdzenia    taryfy   opłat   za   zbiorowe zaopatrzenie w wodę na terenie Gminy Halinów. Komisja Uchwał i Wniosków odczytała uchwałę.

Radny T. Jankowski zwrócił się z pytaniem - do obecnego na Sali Prezesa Wodrol Pruszków S.A. p. Mieczysława Mateńko - czym jest podyktowana podwyżka?

Prezes Mateńko odparł, iż dotychczasowa taryfa obowiązywała od 3 lat. Wzrost opłaty jest podyktowany głównie wzrostem kosztu energii elektrycznej oraz potrzebą renowacji wodociągów. Po wyczerpaniu powyższej tematyki Przewodnicząca poddała pod głosowanie przedmiotową uchwałę.

Uchwała została przyjęta w wyniku głosowania: za- 4, przeciw -l, wstrz. - 9.

Przewodnicząca stwierdziła przyjęcie przedmiotowej uchwały.

 

4. Uchwała w/s nadania nazwy ulicy położonej we wsi Józefin gm. Halinów.

Przedstawiony projekt uchwały dotyczył nadania nazwy ulicy „Nowa" położonej we wsi Józefin gmina Halinów, stanowiącej działkę nr 30/6, a biegnącej od ulicy Stołecznej w kierunku północno - zachodnim do działki nr 30/10.

Rada Miejska przyjęła projekt bez uwag w wyniku głosowania: za - 14, przeciw - O, wstrz. - 0.

Przewodnicząca Rady stwierdziła podjecie w/w uchwały.

 

Ad. VI

Radny A. Ludwiniak poinformował, iż w okresie między sesyjnym posiedzenia Komisji Regulaminowej nie odbywały się, natomiast projekt Statutu Gminy został skierowany do zaopiniowania przez radcę prawnego.

Ad. VII

Rada Miejska zapoznała się z treścią niżej wymienionych pism:

-          Przewodniczącego Rady Powiatu w Mińsku Mazowieckim w/s spotkania organizacyjnego na temat organizacji IV edycji Turnieju Samorządowego w piłce siatkowej;

-          Urzędu Wojewódzkiego w/s przesłania informacji o rozpatrywaniu i załatwianiu skarg i wniosków;

-          p.p. Anity i Tomasza Demby w/s pomocy finansowej dla chorego dziecka gdzie został podany numer konta bankowego Stowarzyszenia na rzecz dzieci i młodzieży „Vitara" do skorzystania przez indywidualnych darczyńców. Ponadto na wniosek Radnego J. Jeziorskiego przyjęty - w wyniku głosowania: za -"14, przeciw - 0, wstrz. -0 postanowiono przekazać od Rady Miejskiej w Halinowie środki na w/w cel /bez określenia kwoty/.

-          Mazowieckiej Izby Rolniczej w Wesołej ul. Żółkiewskiego 17 dot. informacji o członkach Rady Powiatowej Mazowieckiej Izby Rolniczej, reprezentujących gminę Halinów w/s pomocy w wywiązywaniu się z nałożonych obowiązków;

-          P. Marii Terleckiej dot. umożliwienia repatriacji wraz z rodziną celem osiedlenia się w Polsce. Rada Miejska przez aklamację uznała, iż w obecnej chwili nie widzi możliwości zaproszenia rodziny.

-          pismo skierowane przez Urząd Miejski w Halinowie do Zarządu Dróg Powiatowych w Mińsku Maz. dot. problemu powstałych przerw w komunikacji na drodze powiatowej Chobot -Michałów z przyczyny zbyt małego światła przepustu na odcinku drogi leżącej na terenie Dębe Wielkie;

-          pismo skierowane przez Urząd Miejski w Halinowie do Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Warszawie dot. wykonania renowacji rowów odwadniających wzdłuż drogi wojewódzkiej Warszawa- Węgrów oraz udrożnieniu przepustu i utwardzeniu skrzyżowania w/w drogi z drogą powiatową;

-          pismo Stowarzyszenia Monar Mazowieckiego Centrum Pomocy Bliźniemu „ Monar"- „Markot" w Halinowie dot. pomocy w znalezieniu obiektu pod działalność Stowarzyszenia. Uczestniczący w obradach przedstawiciel Mazowieckiego Centrum - p. Ryszard Chociak oraz p. Izabela Bieniak zapoznali Radę ze statutową działalnością Stowarzyszenia oraz problemami wynikającymi z obowiązku opuszczenia zajmowanego lokalu w związku z wygaśnięciem umowy z właścicielem. Radny p. Foryś poparł prośbę przedstawicieli. Radni postanowili upoważnić p. Burmistrz do rozpoznania możliwości udzielenia pomocy w powyższej sprawie proponując wydzierżawienie działki gminnej jeżeli zaistnieje taka możliwość.

Ad. VIII

Sprawozdania z pracy Rady Powiatu nie zostało przedstawione z powodu nieobecności Radnych Rady Powiatu.

Ad. IX.

Interpelacje nie wpłynęły.

Ad.X.

Przedstawiciel mieszkańców wsi Michałów tzw. Bańkówki, poruszył sprawę zgłaszaną od dłuższego czasu do Urzędu, tj. podtopień w czasie topnienia śniegu, co jest spowodowane niedrożnością rowów wzdłuż drogi. Na powyższe wystąpienie udzielono odpowiedzi, iż Urząd skierował pismo zgodnie z właściwością do Zarządu Dróg . Mieszkaniec Hipolitowa Pan Piotr Foryś zwrócił się z zapytaniem do Rady - dlaczego Gmina nie popiera rolnictwa i nie przydziela na ten cel środków. Została poinformowany, iż zadania w dotychczasowym zakresie na rzecz rolnictwa zostały przekazane do Powiatu, natomiast doradztwem dla rolników zajmuje przedstawiciel WODR urzędujący w budynku Urzędu, p. Gabriela Dowiat.

Radny R. Wasiak odczytał wniosek grupy radnych w/s zmiany systemu wypłat diet dla radnych, polegający na zryczałtowaniu wynagrodzenia i wypłaty w okresach miesięcznych. Radny A. Ludwiniak zgłosił wniosek o zsynchronizowanie propozycji grupy Radnych odnośnie diet z propozycją zgłoszoną przez Komisję Regulaminową do projektu Statutu.

 

Ad. XI

Przyjęcie protokołu z obrad V Sesji Rady Miejskiej z dnia 21 lutego 2003 roku oddalono do przyszłego posiedzenia. Powyższe postanowiono jednogłośnie

Ad. XII

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodnicząca p. Teresa Kowalczyk o godz. 17.45 dokonała zamknięcia obrad VI Sesji Rady Miejskiej.


Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

Protokół sporządziły:

 

A/ Aleftina Kowalczyk


l-l
Danuta Iliaszuk

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 09:06:39)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 10:37:27)
 
 
ilość odwiedzin: 5192931

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X