Protokół z obrad V Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 21 lutego 2003 r.

Protokół z obrad

V Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 21 lutego 2003 r.

Otwarcia obrad dokonał przewodniczący Rady Miejskiej p. Włodzimierz Gronczewski o godz. 12.05.

Rozpoczęcia obrad dokonano powitaniem wszystkich zebranych przybyłych na salę obrad.

Przewodniczący Rady odczytał podstawę prawną do zwołania obrad po czym dokonano sprawdzenia listy obecności Rady Miejskiej.

Po stwierdzeniu, iż na sali znajduje się 15 Radnych rozpoczęto prowadzenie obrad V Sesji Rady Miejskiej.

Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zostali zgłoszeni:

1) p. Stanisław Wieczorek,

2) p. Adam Ciszkowski,

3) p. Henryk Foryś,

Po wyrażeniu zgody przez wszystkie zgłoszone osoby na pracę w w/w Komisji Rada Miejska jednogłośnie - 15 głosami postanowiła przyjąć zaproponowany skład osobowy Komisji Uchwał i Wniosków.

Podczas przyjęcia porządku obrad Przewodniczący Rady ze względu na późniejsze przybycie projektantów zaproponował zmiany kolejności podejmowania uchwał i wniosków w pkt VI tj.:

1)        desygnowanie delegata reprezentującego gminę Halinów w stowarzyszeniu Powiatów i Gmin Nadświdrzańskich oraz obszaru Mazowieckiego Parku Krajobrazowego,

2)         powołanie Sekretarza,

3)         w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Halinów,

4)         w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Kazimierów,

5)         w   sprawie   uchwalenia   miejscowego   planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Zagórze,

6)        w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Królewskie Brzeziny,

7)         sprostowanie błędu w tekście uchwały Nr XL W217/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 16 września 2002 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Chobot,

8)         nadanie nazwy ulicy położonej w miejscowości Józefin gm. Halinów,

9)         nadanie nazwy ulicy położonej w miejscowości Hipolitów gm. Halinów,

10)     przedłużenie funkcjonowania Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Okuniewie,

11)     uchylenie uchwały Nr IV/20/03 w/s zaciągnięcia przez Gminę Halinów kredytu długoterminowego na zadanie inwestycyjne z dopłatami do oprocentowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie „przebudowa kotłowni z paliwa stałego na gazowe w Gimnazjum w Halinowie w Banku Ochrony Środowiska.

 

 

Innych wniosków do porządku obrad nie zgłoszono.

Porządek obrad z propozycją zmian został przyjęty w wyniku głosowania, za - 15, przeciw — 0, wstrz. — 0.

Ad. IV

Protokół z obrad IV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie dnia 17 stycznia 2003 r. przyjęto bez uwag jednogłośnie - 15 głosami.

Przewodniczący poinformował Radnych, że protokoły z obrad z kolejnych Sesji będą dosyłane wraz z zawiadomieniami o terminach Sesji.

Ad.V

P. Jolanta Damasiewicz - Burmistrz Miasta złożyła sprawozdanie z przebiegu spraw toczących się.

Obecnie odbywają się zebrania wyborcze do rad sołeckich, których zakończenie przewiduje się do dnia 14. III. br. Zostali przedstawieni Sołtysi i Przewodniczący Rad Sołeckich z miejscowości Chobot, Długa Szlacecka, Kazimierów, Krzewina, Józefin, Michałów, Nowy Konik, Okuniew, Desno, Długa Kościelna.

P.   Burmistrz  zachęcała  do   liczniejszego   udziału  Mieszkańców  w  zebraniach wyborczych, na których omawiane są problemy wsi.

Prowadzone są prace nad projektami uchwały w sprawie budżetu gminy na 2003 r. oraz   nad  kolejnymi      planami   przestrzennego   zagospodarowania   gminy.   Na najbliższą Sesję planowane jest rozpatrzenie zarzutów z miejscowości Okuniew. Prace nad planem zagospodarowania miejscowości Hipolitów są wstrzymane ze względu na toczące się postępowanie przed sądem w trybie odwoławczym.

Burmistrz powiadomiła o otrzymaniu odpowiedzi na   wystąpienie Urzędu z Biura Transportu   Pasażerskiego   w   W-wie   w   sprawie   zwiększenia   częstotliwości autobusów linii 704. W udzielonej odpowiedzi poinformowani zostaliśmy, iż dowóz pasażerów jest zadaniem własnym gminy,  natomiast do utrzymania obecnych kosztów linii 704 Gmina zobowiązana jest do dotowania na poziomie około 180 tyś. zł.

Mówczyni poinformowała o nowym obowiązku Gminy w zakresie dowożenia dzieci do klas „O", który wchodzi życie z dniem 01.09. br.

W wyniku przeprowadzonego spotkania z Kuratorem Oświaty - P. Raczyńskim, p. Burmistrz i z-ca Burmistrza otrzymali zapewnienie Kuratora o pomocy w poparciu uzyskania środków z kredytów na budowę Gimnazjum.

Do chwili obecnej Gmina nie uzyskała odpowiedzi na wystąpienie od Prezydenta Warszawy w sprawie spłaty długu, który wynosi łącznie z odsetkami na dzień dzisiejszy 460 tyś. zł. dla Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta.

 

Zaplanowane spotkanie z p. Burmistrz w dniu 20.02 br. Zostało odwołane ze strony Biura Prezydenta W-wy p. Kropiwnickiego.

P. Burmistrz złożyła informacje odnośnie prowadzonych przetargów

-          na budowę kotłowni w Zespole Szkolno Przedszkolnym w Halinowie,

-          zakup pospółki na wyrównanie dróg,

-          konserwację oświetlenia ulicznego,

-          zakup materiałów biurowych.

 

W najbliższym czasie zostanie opracowany plan systematycznego doświetlenia dróg i ulic oraz będą sukcesywnie doprowadzane do stanu przejezdności drogi gminne. Przez Gminę została wypowiedziana umowa Firmie WODROL na eksploatację sieci wodociągowej w terminie 3 miesięcznym tj. od 30.04. br.

Z relacji p. J. Damasiewicz wynikało, iż w zakresie inwestycji dróg powiatowych, realizowana będzie budowa drogi powiatowej na odcinku od drogi krajowej A-2 w Wielg. Brzez. do przejazdu kolejowego w Halinowie, na którą powiat otrzymał dotację w wysokości 500.000 zł. Na pozostałe środki Starostwo będzie czynić starania o kredyt. W związku z powyższym Starostwo wycofuje się z partycypacji w kosztach budowy chodnika w Hipolitowie w ulicy Warszawskiej oraz z wykonania projektów dla ulicy Okuniewkiej.

Ad. VI

1) Uchwała w sprawie desygnowania delegata do reprezentowania Gminy Halinów w Stowarzyszeniu Powiatów i Gmin Nadświdrzańskich oraz obszaru Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

Projekt uchwały został odczytany przez  członka Komisji uchwał i wniosków p. Henryka Forysia.

P. Burmistrz przybliżyła Radzie temat, który należy do kontynuacji podjętych działań z przeszłości. Założeniami Stowarzyszenia są wspólne działania w zakresie inwestycji ponadgminnych na rzecz ochrony środowiska, w zakresie pozyskiwania środków strukturalnych na tworzenie wysypisk utylizację odpadów stałych i innych.

Przewodniczący Rady zgłosił na delegata p. Witolda Wojdę, który zna zagadnienia i jest w środowisku jest osobą znaną. Zgłoszony kandydat wyraził zgodę na reprezentowanie Gminy. Innych osób nie zgłoszono.

Uchwała została podjęta w wyniku głosowania za - 15, przeciw - 0, wstrz. - 0.

Przewodniczący stwierdził podjęcie w/w uchwały.

2) Uchwała w sprawie powołanie Sekretarza Miasta.

Projekt uchwały został odczytany przez członka Komisji Uchwał i Wniosków p. H. Forysia. P. Burmistrz poinformowała Radę o zmianie projektu uchwały dokonanej po konsultacji z radcą prawnym, ustalenie wynagrodzenia nie mogło znaleźć się w treści uchwały, ponieważ stanowiłoby to naruszenie prawa.

Poinformowano, iż w wyniku rozpisanego konkursu zostało złożone na w/w stanowisko 30 ofert, z których wybrano 5 do przeprowadzenia wstępnych rozmów. Z terenu gminy Halinów oferty złożyło 3 kandydatów w tym 2 osoby nie posiadały wymaganego wykształcenia, natomiast trzecia z wykształceniem wyższym nie miała żadnego doświadczenia w samorządzie.

P. Burmistrz zgłosiła wniosek o powołanie na stanowisko Sekretarza Miasta P. Janusza Kurczak mgr historii, który jest wszechstronnie wykształcony, posiada ukończonych wiele kursów oraz studia podyplomowe w kierunku zarządzania strategicznego w jednostkach samorządu terytorialnego na SGH. Rekomendowany kandydat po przedstawieniu się poinformował, iż posiada 42 lata pochodzi z województwa Zachodnio-Pomorskiego, obecnie mieszka w W-wie, pełnił funkcje dyrektora Biura Rady Gminy W-wy Centrum i chciałby służyć Mieszkańcom tej Gminy. Projekt uchwały poddany pod głosowanie został przyjęty przez Radę jednogłośnie za -15, przeciw - O, wstrz. - 0.

3) Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Halinów w gm. Halinów.

Projekt uchwały został odczytany przez członka Komisji Uchwał i Wniosków.

Przewodniczący    Rady    poinformował,         występują    dwojakie     oczekiwania mieszkańców, tj. tych którzy w odpowiednim terminie złożyli wnioski do planu przestrzennego zagospodarowania do jak najszybszego uchwalenia, jak i również znalazło  się wiele wniosków złożonych po terminie przez mieszkańców,  którzy oczekują na ich uwzględnienie w obecnym planie.

Przybyli mieszkańcy z Kalinowa zameldowani przy ul. 3 Maja wnieśli do Rady o zapewnienie   im   w   planie   przestrzennego   zagospodarowania   drogi   dojazdowej odpowiedniej  szerokości, zakończonej pętlą do zawracania zgodnie z posiadanym meldunkiem tj. od ulicy 3 Maja.

Ponieważ wyrok Sądu Apelacyjnego ustanowił drogę konieczną od ulicy Okuniewskiej rozwiązanie taki pociągnie za sobą szereg sytuacji niekorzystnych dla prowadzących działalność gospodarczą, np. meldunkowych.

Mieszkańcy wnioskowali o wydzielenie drogi dojazdowej z działki gminnej, która stanowi własność wszystkich mieszkańców.

Za sytuację powstałą Mieszkańcy obciążają Gminę, która ich zdaniem wydała decyzje z naruszeniem prawa.

Przewodniczący Rady ocenił, iż zaangażowanie Radnych w próbę rozwiązania w/w problemu jest bardzo duże, nie mniej jednak są głosy przeciwne do pomniejszenia działki gminnej, która stanowi najkorzystniejszy kompleks w Halinowie.

Projektanci planu złożyli postulat uwzględnienia w planie dodatkowego wniosku złożonego po terminie dot. zmiany przeznaczenia z mieszkaniowego na mieszkaniowo- usługowe działki położonej w Halinowie przy ulicy Sienkiewicza o Nr ew. 60/20.

Proponowana zmiana nie naruszy zapisów dalszych w projekcie uchwały.

W/w propozycje zostały przyjęte przez Radę.

W  trakcie   dyskusji  nad  projektem  uchwały   osoby   spoza  Rady  poparły  prośbę Mieszkańców ulicy 3 Maja o szukaniu sposobu rozwiązania jak najkorzystniejszego.

P. T. Kowalczyk zgłosiła wnioski do projektu uchwały tj.:

1)  w § 10 ust. 2 pkt 2 po słowach „dopuszcza się realizację zabudowy mieszkaniowej" dopisać „szeregowej" oraz po słowach „również szeregowy" dopisać „wielorodzinnej", jak również dokonać skreślenia w dalszej części zdanie słów „zabudowy wielorodzinnej",

2)    w § 11 ust. 2 pkt l wykreślić „(+,-)" i zastąpić słowem „tolerancją"

3)    w § 12 ust. 2 pkt l po słowach „również szeregowej" dopisać słowa „wielorodzinnej", w dalszej części zdania wykreślić słowa „oraz zabudowy wielorodzinnej"

4)    dodać brzmienie pkt 8 nowo tworzone działki pod zabudowę mieszkaniową i usługową wolnostojącą winny posiadać powierzchnie minimum 800 m2, a dla zabudowy bliźniaczej min. 600 m2, szeregowej 300 m2,

5)    dodać brzmienie pkt 9 front działki powstałej w wyniku wtórnych podziałów nie mniejszy niż 18 m dla zabudowy wolnostojącej, a dla zabudowy bliźniaczej minimum 11 m, szeregowej 8 m,

6)    w § 15 dodać pkt 4 „nowo tworzone działki pod zabudowę usługową winny posiadać powierzchnie min. 1000 m2"

7)    w § 15 dodać pkt 5 powierzchnia biologiczna czynna działki nie może być niższa niż 30% jej powierzchni,

8)    w §  17 dodać pkt 10 nowotworzone działki pod zabudowę winny posiadać powierzchnię minimum 600 m2.

Przewodniczący Rady zgłosił wniosek o przyjęcie przez Radę projektu w/w uchwały z uwzględnieniem wniosków zgłoszonych przez projektantów i p. T. Kowalczyk jednocześnie zapewnił Mieszkańców ulicy 3 Maja, iż doprowadzi do spotkania na innym gruncie i zapewnił, iż będą czynione dalsze próby poszukiwania rozwiązań zaistniałego problemu.

Projekt w/w uchwały Rada podjęła w wyniku głosowania za - 13, przeciw - O, wstrz. - l. Przewodniczący stwierdził podjęcie w/w uchwały.

4) Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Kazimierów w gm. Halinów.

Członek Komisji Uchwał i Wniosków odczytał projekt uchwały.

W trakcie dyskusji wyjaśniono sprawę strefy ochronnej od linii energetycznej 400 KV i linii prywatnej niskiego napięcia wybudowanej przez właściciela drukarni.

Do zapisów projektu uchwały wniosków nie zgłoszono.

Uchwała została podjęta w wyniku głosowania za - 14, przeciw - O, wstrz. - 0.

Przew. Rady stwierdził podjęcie w/w uchwały.

5) Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Zagórze gm. Halinów.

Komisja Uchwał i Wniosków przedstawiła projekt uchwały.

 

W czasie dyskusji nad projektem uchwały zgłoszony został wniosek o dodanie do § 13 p.kt 8 w brzmieniu „Minimalna powierzchnia działki powstałej  w wyniku wtórnego podziału winna wynosić 850 m2".

Projekt uchwały z uwzględnieniem zgłoszonego wniosku Rada przyjęła w wyniku głosowania za-14, przeciw - O, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

6) Uchwała w prawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego miejscowości Królewskie Brzeziny gm. Halinów.

Komisja Uchwał i Wniosków przedstawiła Radzie projekt uchwały.

Do wniesionego projektu została wniesiona uwaga o wykreślenie w § 11 ust. 2 pkt l znaków + , - i zastąpienie słowami „z tolerancją".

Rada  Miejska  przyjęła  projekt  uchwały  z  uwzględnieniem  uwagi  w  wyniku głosowania: za - 14, przeciw - O, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

7) Uchwała w sprawie sprostowania błędu w tekście uchwały nr XLV/217/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 16 września 2002 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Chobot.

Po odczytaniu projektu uchwały przez członka Komisji Uchwał i Wniosków p. Jerzy Wojtecki uzasadnił potrzebę skorygowania błędu w tekście uchwały powstałego w zapisie elektronicznym oraz mylnie wpisanego symbolu UK (nie występującego w legendzie rysunku planu) zamiast symbolu U/MR.

Rada Miejska w w/w sprawie podjęła uchwałą w wyniku głosowania: za - 14, przeciw - 0, wstrz. -0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie uchwały.

8) Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy położonej we wsi Józefin.

Przedstawiony projekt uchwały zakładał wprowadzenie nowej nazwy własnej we wsi Józefin stanowiącej działkę Nr 45/7 położonej w południowej części wsi, biegnącej od granicy wsi Hipolitów w kierunku północno - zachodnim do działki 45/13.

Rada Miejska projekt uchwały przyjęła bez uwag za - 14, przeciw - O, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjęcie w/w uchwały.

9) Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy położonej we wsi Hipolitów.

Przedstawiony projekt uchwały zakładał wprowadzenie nazwy Bukowa ulicy położonej we wsi Hipolitów stanowiącej działki Nr 283/11, 284/1 i 285/1 położonej równolegle do ulicy Łąkowej biegnącej od ulicy Warszawskiej w kierunku północno-zachodnim do ulicy Hipolitowskiej.


Rada Miejska projekt uchwały przyjęła bez uwag w wyniku głosowania za -14, przeciw-0, wstrz.-0.

Przewodniczący Rady stwierdził podjecie w/w uchwały.

10) Uchwała   w   sprawie   przedłużenia   funkcjonowania   Zespołu   Szkolno   -Przedszkolnego w Okuniewie.

Komisja Uchwał i Wniosków odczytała projekt uchwały w w/w sprawie.

Przewodniczący   Rady   poinformował,      przedmiotowa   uchwała   nie   będzie wprowadzała nowych zmian w funkcjonowaniu placówki; jedynie wprowadza w życie przedłużenie funkcjonowania na czas nieokreślony dalszego działania Zespołu Szkolno Przedszkolnego, w skład którego wchodzi Gimnazjum.

Projekt uchwały został przyjęty przez Radę Miejską w wyniku głosowania za - 14, przeciw - 0, wstrz. - 0.

Przewodniczący Rady ogłosił podjęcie przedmiotowej uchwały.

11) Uchwała w sprawie uchylenia uchwały Nr IV/20./03 z dnia 17 stycznia 2003 roku w sprawie zaciągnięcia przez Gminę Halinów kredytu długoterminowego na zadanie inwestycyjne - z dopłatami do oprocentowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie -Przebudowa kotłowni z paliwa stałego na gazowe w Gimnazjum w Halinowie -w Banku Ochrony Środowiska w Warszawie. Komisja uchwał i wniosków odczytała projekt uchwały w w/w sprawie. Pani Skarbnik poinformowała Radę, iż projekt uchwały został przygotowany zgodnie z wnioskiem Regionalnej Izby Obrachunkowej. Nieprawidłowość polegała na założeniu kwoty kredytu w wysokości 630 tyś. zł przy udziale środków własnych w wysokości 600 tyś. zł . Wobec braku pełnej wiedzy co do wartości wykonania inwestycji p. A. Kuźma wniosła o nie podejmowanie w chwili obecnej następnej uchwały o kredycie oraz uchylenia przez Radę we własnym zakresie uchwały podjętej w dniu 17.01 br. Radny Robert Wasiak skierował do pani Alicji Kuźma zapytanie czy potrzebna była uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu w trybie pilnym czy nie? Na udzieloną odpowiedź przez p. Kuźmę, iż przedmiotowa uchwała była przepustką do ubiegania się o kredyt, a obecnie środki własne w budżecie gminy są zagwarantowane, p. Robert Wasiak wniósł o umieszczenie w protokole jego wypowiedzi o wprowadzeniu w błąd przez p. Skarbnik Rady. Radny Jeziorski uznał, iż działania powinny być przemyślane, a sprawy odpowiednio przygotowane i prowadzone w/g. kolejności tj. od planu inwestycyjnego o którym była mowa w czasie obrad wcześniejszych Sesji.

Przewodniczący Rady ogłosił przerwę, w celu omówienia przedmiotowej sprawy z prawnikiem godz. 15.20- 15.40.

Rada Miejska przyjęła projekt w wyniku głosowania: za-11, przeciw-0, wstrz.-3. Przewodniczący stwierdził podjecie przedmiotowej uchwały.

 

Ad. VII

Przewodniczący Komisji Regulaminowej poinformował Radnych, iż Komisja od czasu ostatniej Sesji spotykała się dwa razy. Na pierwszym posiedzeniu członkowie Komisji zapoznali się ze Statutami Gminy Halino w jak również ze Statutami Gmin Tarasin i Michałowice oraz ze Statutem Miasta i Gminy Nowe Miasto nad Pilicą. Na kolejnym posiedzeniu Członkowie przegłosowali wprowadzenie następujących zmian do Statutu: przepisu, iż „Mieszkańcom Przewodniczący ma obowiązek udzielić głosu w punktach „wolne wnioski" oraz „interpelacje i zapytania", a może udzielić głosu w dyskusji". Zaproponowane następujące stałe Komisje Rady

-          Komisję Rewizyjną,

-          Komisję Regulaminową,

-          Komisję Budżetową,

-          Komisję Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa,

-          Komisję Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji,

-          Komisję ds. Młodzieży, Oświaty, Kultury, Sportu, Spraw Społecznych i Zdrowia

Przewodniczący Komisji zaproponował, by liczbę członków w każdej komisji stałej ograniczyć do 6.

„Radny może brać udział w 2 komisjach stałych za wynagrodzeniem, a w pozostałych komisjach bezpłatnie".

Przewodniczący Komisji Budżetowej p. Robert Wasiak przedstawił omawiane zagadnienia na posiedzeniach Komisji. Pierwsze, które odbyło się 7.02 br, było poświęcone głównie umowie kredytowej na zadanie inwestycyjne „przebudowa kotłowni z paliwa stałego na gazowe w Gimnazjum w Halino wie". Członkowie Komisji zapoznali się z Umową kredytową zawartą z BOŚ na modernizację oświetlenia, na podobnych warunkach ma być zawarta umowa na przebudowę kotłowni. Drugie posiedzenie odbyło się 14.02 br., omówiono na nim projekt Budżetu Gminy Halinów na 2003 rok. Radny Robert Wasiak, w związku z faktem, iż sesja budżetowa jest wyznaczona na 28.02 br., Komisja Budżetowa nie ma czasu aby zapoznać się z uchwałą budżetową. W związku z czym zawnioskował o przesunięcie Sesji na 7.03 br. Wniosek Radnego o zmianę terminu Sesji na 7.03 br. poddany został pod głosowanie: za - 4, przeciw - 9, wstrz. - 1. Przewodniczący stwierdził, iż Rada odrzuciła proponowaną zmianę terminu Sesji.

Ad. VIII

Rada Miejska zapoznała się z treścią następujących pism:

-         Rady Sołeckiej wsi Michałów w/s renowacji rowów odwadniających wzdłuż drogi wojewódzkiej W-wa - Węgrów w kierunku Stanisławowa oraz drogi powiatowej nr 01204 Michałów - Chobot

-          wniosek o nadanie nazwy ulicy położonej w Józefinie działki nr 45/7 stanowiącej drogę dojazdową do działek nr 45/10, 45/4 i 45/13

Pani Burmistrz wyjaśniła, iż uchwała w tej sprawie została podjęta w dniu dzisiejszym.

-         p. Jolanta Rogala w/s zmiany w planie przestrzennego zagospodarowania powierzchni działek budowlanych i leśno - budowlanych,

-         p. Bożeny Zgódka w/s Kierownika RAB w/s przeprowadzonej kontroli wewnętrznej w Referacie Architektoniczne -Budowlanym,

-         GUS w/s przekazania planu finansowego zawierającego podział dotacji przekazanej w 2002 r. na realizację zadań związanych z Narodowym Spisem Powszechnym Ludności i Mieszkań oraz Powszechnym Spisem Rolnym

-         p. Beaty Woźniak, p. E. i S. Nagórko oraz D. i S. Szmurło w/s udostępnienia i wydzielenia dojazdu do ul. 3-ego Maja po działce 414/1.

Ad. IX

Radny Powiatu Mińskiego p. Marek Kostka przedstawił ostatnio poruszane tematy przez Radę Powiatu:

-          na    posiedzeniu    Komisji    Bezpieczeństwa    Komendant    Straży    Pożarnej przedstawiał istniejące problemy,

-          trwają prace nad Statutem Powiatu Mińskiego,

-          Rada Powiatu zamierza przyznawać stypendia dla najlepszych uczniów szkół średnich,

Ad.X

Przewodniczący Rady zwrócił  się  do p.  Marka Kostki  o  sprecyzowanie  zwrotu wypowiedzianego na forum Rady Powiatu na temat nieporządku w Referacie Geodezji. Radny Powiatowy wyjaśniając powyższe powiedział, iż sformułowanie nie dotyczyło konkretnego referatu.

Mieszkanka ul. Bema odczytała pismo, w którym zwraca się do p. Burmistrz z prośbą konkretnego dokończenie   kanalizacji   w   ul.   Bema   (od   ul.   Szkolnej   w   kierunku   Mińska Mazowieckiego). Radny Jankowski wyjaśniając powyższe podkreślił, iż te tereny są bardzo często podtapiane, zaś istniejące tam zbiorniki ścieków stanowią zagrożenie dla mieszkańców.

Pan Stanisław Kaim odczytał wniosek do Rady Miejskiej w/s kontroli MOPS w Halinowie w związku z zastrzeżeniami mieszkańców co do zasadności przyznawania pomocy społecznej.

Pani   Sołtys  wsi Długa  Kościelna  zwróciła  się  z  wnioskiem  o  odwodnienie  ul. Kochanowskiego.   Pani  Burmistrz  wyjaśniając   powyższe  -  powiedziała,   że jeśli właściciele działek sąsiadujących nie będą zgłaszali uwag sprawa zostanie załatwiona.

Sołtys z Wielgolasu Duchnowskiego zapytała na jakiej podstawie są kładzione linie światłowodowe    oraz gdzie ewentualnie należy zgłaszać zastrzeżenia co do prawidłowości wykonania powyższej inwestycji.

Pani Burmistrz obiecała, iż postara się wyjaśnić powyższą sprawę.

 

Ad. XI

Mieszkanka Krzewmy zwróciła się z wnioskiem o uprzątniecie działek położonych przy ogródkach działkowych oraz o wystąpienie do Zarządu Ogródków Działkowych z wnioskiem o nie zaśmiecanie posesji sąsiadujących z ogródkami. Mieszkaniec  Kalinowa  zwrócił  się  z  pytaniem  do  p.  Burmistrz  kiedy  zostanie naprawiona droga na Olesin.

Ad. XII

Przewodniczący Rady Miejskiej - p. Włodzimierz Gronczewski ogłosił zamknięcie obradogodz. 1830.

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

Protokół sporządziły:

/-/Aleftina Kowalczyk

/-/Danuta Iliaszuk


 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-02 17:51:00)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 10:35:48)