Sekretarz
Sekretarz, w imieniu Burmistrza sprawuje nadzór nad wykonywaniem bieżących zadań przez komórki organizacyjne Urzędu.
Do zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności Sekretarza, należy w szczególności:
1. organizowanie pracy Urzędu w tym dbałość o właściwą obsługę interesantów, sprawny obieg dokumentów, bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
2. wdrażanie nowych technik i metod pracy Urzędu
3. zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz innych informacji o charakterze publicznym na terenie gminy.
4. koordynowanie spraw związanych z wyborami, referendami, konsultacjami oraz spisami rolnymi i ludności,
5. koordynowanie spraw związanych z kontrolą w Urzędzie,
6. koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem obrad sesji Rady Miejskiej,
7. nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej i poprawności proceduralnej spraw prowadzonych w Urzędzie,
8. dokonywanie poświadczeń, zgodności z oryginałem, dokumentów na potrzeby spraw prowadzonych przez Urząd,
9. poświadczanie własnoręczność podpisów, złożonych w jego obecności, zgodnie z odrębnymi przepisami,
10.sporządzanie testamentu alograficznego na podstawie art. 595 KC,
11.przyjmowanie interesantów, w sprawach skarg i wniosków na działanie Urzędu,
12.reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych, w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem,
13.współdziałanie z Radą, Kierownictwem Urzędu, komórkami organizacyjnymi Urzędu, jednostkami organizacyjnymi, instytucjami kultury i jednostkami pomocniczymi Gminy w wykonaniu zadań Burmistrza,
14.wykonywanie innych zadań, powierzonych przez Burmistrza.
Sekretarz bezpośrednio nadzoruje pracę:
1. Wydziału Administracyjno-Gospodarczego
2. Referatu Urzędu Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
3. Referatu Edukacji i Polityki Społecznej
Przy wykonywaniu zadań, Sekretarz działa w granicach określonych niniejszym Regulaminem oraz pełnomocnictwami i upoważnieniami, udzielonymi przez Burmistrza.
Za prawidłową realizację zadań, Sekretarz odpowiada przed Burmistrzem.
Sekretarz, zastępuje Zastępcę Burmistrza w czasie jego nieobecności.
Zastępca Burmistrza, zastępuje Sekretarza w czasie jego nieobecności.