Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Odpowiedzi z dnia 3-7 wrzesnia 2012

Halinów, dnia 11.09.2012r.

 

Nr sprawy: ZP.271.41.2012                                                               

Wszyscy uczestnicy postępowania

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą:„ Sporządzenie    
               projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla
               miejscowości: Budziska, Michałów, Krzewina, Kazimierów Długa Szlachecka,                  
               Długa Kościelna, Józefin, Grabina, Brzeziny, Stary Konik,Wielgolas Brzeziński, 
               położonych na terenie gminy Halinów



        Wypełniając dyspozycję art. 38 ust.2 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający udziela odpowiedzi na zadane pytania do specyfikacji istotnych warunków zamówienia z dnia 3, 4, 5 i 7 września br. 

Pytania z 3 września

Nawiązując do specyfikacji istotnych warunków zamówienia (nr sprawy: ZP.271.41.2012) w przetargu nieograniczonym na zadanie: „sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla miejscowości: Budziska, Michałów, Krzewina, Kazimierów, Długa Szlachecka, Długa Kościelna, Józefin, Grabina, Brzeziny, Stary Konik, Wielgolas Brzeziński, położonych na terenie gminy Halinów” – wnosimy o:
1)        urealnienie terminu wykonania prac   
    -    uzyskanie materiałów i wykonanie opracowania ekofizjograficznego    2
    -    rozpatrzenie wniosków do planu    1
    -    sporządzenie koncepcji planu    3
    -    uzgodnienia wewnętrzne    1
    -    projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz prognozą skutków finansowych uchwalenia planu    4
    -    uzgodnienia wewnętrzne    1
    -    skorygowany projekt planu do opinii i uzgodnień    1
    -    procedura opiniowania i uzgadniania, rozpatrzenie ewentualnych uwag    2
    -    projekt planu po opiniach i uzgodnieniach    1
    -    sporządzenie wniosku o zmianę przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolne i nieleśne, uzyskanie decyzji    3
    -    procedura wyłożenia do publicznego wglądu, dyskusja publiczna, wnoszenie uwag    2
    -    rozpatrzenie uwag do wyłożonego planu    1
    -    przygotowanie projektu planu do uchwalenia    2
    terminy minimalne    24 m-ce
       
2)        zmianę płatności cząstkowych (z uwagi na długotrwałą realizację usługi) na:
    -    po przyjęciu przez Burmistrza Halinowa projektu planu do opinii i uzgodnień zewnętrznych – 30 % wynagrodzenia,
    -    po przedłożeniu projektu planu do uchwalenia Radzie Miejskiej w Halinowe – 60 % wynagrodzenia,
    -    po upływie terminu przysługującego wojewodzie na wydania rozstrzygnięcia nadzorczego, a w przypadku stwierdzenia nieważności uchwały lub w części w sprawie planu po doprowadzeniu planu do zgodności z przepisami prawa – 10 % wynagrodzenia.

Dodatkowo, prosimy o informację, czy istniejące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego posiadają decyzje na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolne i nieleśne.

Odpowiedź
1.    Czas trwania zamówienia określony w SIWZ pozostaje bez zmian.                 Argumenty dot. urealnienia terminu wykonania prac są bezzasadne, gdyż firma może ustalić inny plan poszczególnych prac, kwestia innej organizacji ,  np. niektóre prace można wykonywać jednocześnie – wystąpić o opinie i uzgodnienia oraz w tym samym czasie wystąpić również o zmianę przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych.  Analizując zapisy dot. procedury  tworzenia planów miejscowych, którą określa ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( tj. terminy wskazane do uzgodnień i opinii, wyłożenia planu, rozparzenia uwag) daje możliwość realizacji i uchwalenia planu miejscowego w ciągu 12 miesięcy.
2.    Odpowiadając na wniosek Wykonawcy, zmienia się sposób płatności  z dwóch płatności na płatność za wykonany etap prac zgodnie z harmonogramem prac tj.: 10%, 20%, 20%, 20% i 30%.
3.    Istniejące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego w części posiadają decyzje na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolne i nieleśne.

Pytania z 4 września
1. Czy Zamawiający dopuszcza inne płatności częściowe niż wskazane w par. 3 do projektu umowy, szczególnie czy w ramach 60% płatnych przed uchwaleniem możliwa jest np.: płatność 20% po zakończeniu etapu I, następnych 20% po zakończeniu etapu II .. (etapy zgodnie z harmonogramem   prac stanowiącym załącznik do umowy)?

Odpowiedź
Odpowiedzi udzielono do pytania z dnia 3 września tj. zmienia się sposób płatności  z dwóch płatności na płatność za wykonany etap prac zgodnie z harmonogramem prac tj.: 10%, 20%, 20%, 20% i 30%.

2. Czy Zamawiający przekaże mapy do opracowania mpzp?

Odpowiedź
Mapy zasadnicze są po stronie Zamawiającego. Po stronie Wykonawcy jest uzupełnienie mapy po wizjach w terenie i uaktualnienie w razie rozbieżności.


Pytanie z 5 września
Zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 z póżn. zm.) Wykonawca informuje, iż § 3 ust. 3 pkt 1 umowy stanowiącej załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia jest niezgodny z zasadami współżycia społecznego powszechnie przyjmowanymi w stosunkach cywilnoprawnych, jako zasadami poprawności  i uczciwości we wzajemnych relacjach.
Wyżej wymieniony zapis, stanowi, iż: „Dopuszcza się możliwość płatności częściowej, wg. następującego harmonogramu płatności: po przedłożeniu projektu planu do uchwalenia Radzie Miejskiej w Halinowie – 60% wynagrodzenia brutto określonego w ust. 1”.
Zamawiający nie powinien zamieszczać w dokumentacji przetargowej zapisów, których realizacja jest całkowicie niezależna od Wykonawcy. Wiadomym jest, że uchwalenie uchwały dotyczącej sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zależy od decyzji radnych w danej gminie, a nie od Wykonawcy. Często zdarza się, że po wykonaniu całego zadania przez Wykonawcę, radni podejmują uchwałę na sesji uchwalającej, iż miejscowy plan dla danego obszaru jest bezprzedmiotowy, czego konsekwencją jest nieuchwalenie planu miejscowego. Bądź też plan nie jest uchwalany z innych względów niezależnych od Wykonawcy. Wykonawca nie ma żadnego wpływu na uchwalenie, bądź nieuchwalenie planu. Wykonawca ma tylko wpływ na sporządzenie planu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.  Konsekwencją takiego wpisu  w dokumentacji przetargowej jest sytuacja, w której Wykonawca przez cały okres realizacji umowy ponosi koszty sporządzenia mpzp bez otrzymywania żadnego wynagrodzenia. Tym samym ponosi rażącą stratę, nie zawinioną przez siebie.
Wykonawca proponuje, żeby pierwsza transza płatności za wykonaną pracę, tj. 60 % całości wynagrodzenia brutto mogła zostać zapłacona przez Zamawiającego Wykonawcy po złożeniu projektu mpzp do opinii i uzgodnień. Uzasadniamy to tym, że ten etap wymaga od Wykonawcy największego nakładu prac i kosztów, a jednocześnie tak przygotowany projekt miejscowego planu do opinii i uzgodnień jest zaakceptowany przez Zamawiającego i zgodny z jego oczekiwaniami. 

Odpowiedź
Wiadomym jest,  że „plan miejscowy „ sporządzony przez urbanistów jest robiony „w jakości” którą Wojewoda uchyla lub wskazuje mnóstwo wad i Burmistrz jest narażony na ponowienie procedury wg uchybień urbanistów  bądź tłumaczenie nie swoich win.
Taka forma płatności ma zmotywować urbanistów do wykonywania planów miejscowych w dobrej jakości (zgodnej z określonymi przepisami w ustawie) bez zbędnej opieszałości.
Odpowiedzi udzielono do pytania z dnia 3 i 4 września tj. zmienia się sposób płatności  z dwóch płatności na płatność za wykonany etap prac zgodnie z harmonogramem prac tj.: 10%, 20%, 20%, 20% i 30%.
                                                                        
Pytania z 7 września
Pytanie 1:
W załączniku nr 8 (istotne postanowienia umowy) będącym integralną częścią SIWZ, w §1 ust. 3 pkt 2 lit. a, zapisano iż do obowiązków Wykonawcy należy w szczególności m.in. „pozyskanie niezbędnych danych ewidencyjnych oraz zabezpieczenie obsługi geodezyjno – kartograficznej”. Co Zamawiający rozumie przez pojęcie „obsługi geodezyjno – kartograficznej”?; i czy Zamawiający jest zorientowany iż (zgodnie z informacją uzyskaną w Starostwie Powiatowym w Mińsku Mazowieckim) w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Mińsku Mazowieckim dostępna jest mapa zasadnicza w wersji wektorowej dla całego obszaru gminy Halinów? Zgodnie z art. 40 ust. 3c ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity – Dz.U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 ze zmianami) oraz art. 14 ustawy z dnia 4 marca 2010 r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (Dz.U. z 2010 r. Nr 76, poz. 489) „zbiory oraz usługi danych przestrzennych, prowadzone przez organ administracji podlegają nieodpłatnemu udostępnianiu innym organom administracji w zakresie niezbędnym do realizacji przez nie zadań publicznych”. W związku z realizacją zadania publicznego jakim jest sporządzenie planów miejscowych, Gminie Halinów przysługuje możliwość nieodpłatnego uzyskania map zasadniczych w wersji wektorowej dla obszarów, dla których sporządzany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.
Mając na uwadze powyższe, czy Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści SIWZ w załączniku nr 8, w §1 ust. 3 pkt 2 lit. a, poprzez wykreślenie ww. zapisu lub ewentualnie zastąpienie go np. następującym „do obowiązków Wykonawcy należy przygotowanie wniosków do Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim w celu nieodpłatnego uzyskania materiałów kartograficznych i ewidencyjnych koniecznych do sporządzenia ww. planów miejscowych”.
Brak zmiany ww. zapisie powoduje znaczne podniesienie kosztów wykonania planów miejscowych ze względu na konieczność uiszczenia wysokich opłat za udostępnianie danych kartograficznych z zasobu dla podmiotów nie będących organami administracji.

Odpowiedź
Mapy zasadnicze są po stronie Zamawiającego. Po stronie Wykonawcy zabezpieczenie obsługi geodezyjno – kartograficznej, tzn. np. uzupełnienie mapy po wizjach w terenie i uaktualnienie w razie rozbieżności .

Pytanie 2:
W załączniku nr 8 (istotne postanowienia umowy) będącym integralną częścią SIWZ, w §3 ust. 3,  zapisano iż „Dopuszcza się możliwość płatności częściowej, wg. następującego harmonogramu płatności:
1)    po przedłożeniu projektu planu do uchwalenia Radzie Miejskiej w Halinowie – 60 %  wynagrodzenia brutto określonego w ust.1;
2)    po upływie terminu przysługującego wojewodzie na wydanie rozstrzygnięcia nadzorczego, a w przypadku stwierdzenia nieważności uchwały lub w części w sprawie planu po doprowadzeniu planu do zgodności z przepisami prawa – 40 % wynagrodzenia brutto  określonego w ust.1.
Przedłożenie projektu planu miejscowego do uchwalenia Radzie Miejskiej nastąpić może najwcześniej po wielomiesięcznym procesie prowadzenia procedury planistycznej. Brak pośrednich opłat częściowych najczęściej wiąże się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów przez Wykonawcę w związku z  kredytowaniem prac na rzecz Zamawiającego.
Czy Zamawiający może zmienić treść SIWZ w części dotyczącej  płatności częściowych na umożliwiającą wypłacanie rat po wykonaniu kolejnych etapów zamieszczonych w harmonogramie prac (SIWZ - załącznik do umowy) co skutkować będzie możliwością obniżenia, o ok. 20%, ceny zamieszczonej w formularzu ofertowym?


Odpowiedź
Odpowiedzi udzielono do pytania z dnia 3, 4 i 5 września tj. zmienia się sposób płatności  z dwóch płatności na płatność za wykonany etap prac zgodnie z harmonogramem prac tj.: 10%, 20%, 20%, 20% i 30%.

Jednocześnie, działając w trybie art. 38 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych, w związku z udzielonymi odpowiedziami dotyczącymi płatności, Zamawiający dokonuje modyfikacji specyfikacji istotnych warunków zamówienia, poprzez zmianę treści §3 ust. 3  i ust. 5  istotnych postanowień umowy na:

     „ 3.  Dopuszcza się możliwość płatności częściowych, wg. następującego harmonogramu płatności:
1)    po wykonaniu zakresu prac etapu I   – 10 %  wynagrodzenia brutto określonego w ust.1;
2)    po wykonaniu zakresu prac etapu II  – 20 %  wynagrodzenia brutto określonego w ust.1;
3)    po wykonaniu zakresu prac etapu III – 20 %  wynagrodzenia brutto określonego w ust.1;
4)    po wykonaniu zakresu prac etapu IV – 20 %  wynagrodzenia brutto określonego w ust.1;
 5) po upływie terminu przysługującego wojewodzie na wydanie rozstrzygnięcia nadzorczego,   a w przypadku stwierdzenia nieważności uchwały lub w części w sprawie planu po doprowadzeniu planu do zgodności z przepisami prawa – 30 % wynagrodzenia brutto  określonego w ust.1.”
      „5. Podstawą do wystawienia faktur VAT, po wykonaniu każdego etapu przedmiotu umowy, będą podpisane przez Strony protokoły zdawczo-odbiorcze wykonanych  etapów prac, o których mowa w ust.3 i określonych w  harmonogramie prac (załączniku do umowy).”

 

Z up. Burmistrza
Zastępca Burmistrza
/-/ Adam Sekmistrz

 

Wytworzył:
Zastępca Burmistrza - Adam Sekmistrz
Udostępnił:
Dorota Górska
(2012-09-11 15:21:51)
Ostatnio zmodyfikował:
Dorota Górska
(2012-09-11 15:46:30)
 
 
ilość odwiedzin: 5191481

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X