Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 listopada 2003 r.

Protokół

z obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 28 listopada 2003 r.

 

 

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

Obrady XIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 28 listopada br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.

 

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 12 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

Burmistrz J. Damasiewicz zaproponowała w pkt VIII zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały Nr 19 w sprawie regulacji zasad przejmowania sieci Zakładu Komunalnego oraz zwrotu kosztów poniesionych na ich wybudowanie, z powodu wydania wyroku Sądu Najwyższego w tej sprawie.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wniósł propozycję dodania w pkt VIII porządku obrad projektu uchwały nr 19 dotyczącej przyznania dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta Halinów, jak również projektu uchwały Nr 20 w sprawie zmiany w uchwale Nr III/13/02 z dnia 13 grudnia 2002 roku w sprawie ustalenia wynagrodzenia Burmistrza.

 

Zaproponowany Radzie porządek obrad, wraz z poprawkami, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Powołanie Komisji Uchwał i Wniosków.

Do składu osobowego Komisji Uchwał i Wniosków zgłoszono Radnych:

-                    Grzegorza Jerzaka,

-                    Jana Jeziorskiego,

-                    Adama Ludwiniaka.

Radni G. Jerzak, J. Jeziorski i A. Ludwiniak wyrazili zgodę na pracę w Komisji.

Ww. skład osobowy został przyjęty w drodze głosowania: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

IV. Przyjęcie protokołu z obrad XIII Sesji Rady Miejskiej z dnia 24.10.03 r.

            Radna L. Smbierowicz zgłosiła poprawkę polegającą na zastąpieniu na str. 2 protokołu w pkt V w dziesiątym myślniku wyrazu: „Długa Szlachecka” wyrazem: „Długa Kościelna”.

Protokół wraz z poprawka został przyjęty: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

Na salę obrad przybył Radny M. Sukiennik.

 

V. Informacje z pracy Burmistrza.

Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała o:

-                    zorganizowaniu Święta Niepodległości w Okuniewie, podczas którego została odprawiona msza w intencji Ojczyzny oraz złożono wieńce pod pomnikiem żołnierzy poległych w 1920 r. oraz żołnierzy, którzy zginęli podczas trwania II Wojny Światowej; Burmistrz J. Damasiewicz wyraziła nadzieję, iż uroczystość stanie się tradycją w Gminie Halinów,

-                    przedłużeniu terminu wymiany dowodów osobistych,

-                    wydaniu, na podstawie ustawy o finansach publicznych zarządzenia dotyczącego przeprowadzenia kontroli gminnych jednostek organizacyjnych oraz zakładów budżetowych,

-                    wyrażeniu zgody przez Starostę na powstanie filii Referatu Architektoniczno – Budowlanego w Urzędzie Miejskim w Halinowie,

-                    pracach nad projektem uchwały budżetowej na 2004 r., który z powodu prac ustawodawcy nad wytycznymi dla budżetów samorządów, zostanie opracowany do 15 grudnia,

-                    udziale przedstawicieli Urzędu w spotkaniu zorganizowanym przez stowarzyszenie „Zielony Wiąz”, którego tematem była budowa składowiska odpadów komunalnych i przemysłowych z towarzyszącymi funkcjami przemysłowymi usytuowanego na terenie Gminy Zielonka w sąsiedztwie miejscowości Michałów,

-                    zorganizowaniu spotkań z mieszkańcami miejscowości Nowy Konik i Hipolitów, na których omówiono plany zagospodarowania przestrzennego tych miejscowości.

 

Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował o:

-                    prowadzeniu rozmów z Zarządem Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie lokalizacji przystanków na drodze krajowej oraz sygnalizacji świetlnej przejścia dla pieszych,

-                    rozmowy z PKP na temat pokrycia asfaltem 200 m drogi w Cisiu i 70 m w Józefinie,

-                    zakończeniu budowy sieci wodociągowej w Chobocie oraz wykonaniu powyżej 50% planu budowy sieci wodociągowej w Cisiu, jak również około 80% modernizacji drogi transportu rolnego, biegnącej w kierunku Cisie – Olesin,

-                    remontach chodników dróg gminnych: w Halinowie ul. Mickiewicza, w Hipolitowie ul. Hipolitowska, a także w Michałowie,

-                    wykonaniu około 30% planu kanalizacji sanitarnej przy ul. Bema w Halinowie,

-                    trwaniu realizacji budowy kanalizacji sanitarnej w Długiej Kościelnej oraz w Halinowie przy ul. Północnej,

-                    wymianie drzwi zewnętrznych w budynkach komunalnych w Długiej Kościelnej, Cisiu i Halinowie oraz wymianie drzwi i okien w Ośrodku Zdrowia w Okuniewie,

-                    otwarciu 3 grudnia br. ofert III przetargu na wykonanie oświetlenia w miejscowościach Chobot, Kazimierów, Wielgolas Brzeziński (poprzednie dwa przetargi z przyczyn formalnych zostały unieważnione),

-                    ogłoszeniu przetargu na konserwację oświetlenia ulicznego w 2004 r; otwarcie ofert nastąpi 8 grudnia.

-                    terminie składania ofert na wywóz odpadów komunalnych stałych i płynnych na 2004 r.,

-                    prowadzeniu prac przygotowawczych na temat specyfikacji i warunków zamówienia na modernizację i rozbudowę gminnej oczyszczalni ścieków; wystąpiono o wydanie warunków technicznych oraz sprecyzowanie stanowiska powiatu w sprawie oceny wpływu pracy oczyszczalni na środowisko,

-                    podpisaniu umowy na wykonanie projektu sieci kanalizacyjnej w Długiej Kościelnej przy ul. Kochanowskiego,

-                    otrzymaniu projektu organizacji ruchu dla dróg gminnych w Budziskach, Zagórzu i Długiej Szlacheckiej,

-                    podpisaniu umowy ze Spółdzielnią Kółek Rolniczych w Halinowie na zimowe utrzymanie dróg,

 

Na pytanie Radnego B. Janczarka o przyłączeniu kanalizacji miejscowości Okuniew do Sulejówka, Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że trwają rozmowy na ten temat z przedstawicielami Urzędu Miasta w Sulejówku.

Na pytanie Radnego H. Forysia na temat usuwania gałęzi z linii energetycznych, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że zostały napisane pisma do Zakładu Energetycznego, które niestety pozostały bez odpowiedzi; stosowne wystąpienia będą ponawiane.

Radny A. Ludwiniak podziękował Burmistrz J. Damasiewicz za starania w utworzeniu filii Referatu Architektoniczno – Budowlanego i możliwość załatwienia spraw w Gminie bez konieczności dojazdu do Mińska.

Na pytanie Radnego B. Janczarka o odśnieżanie dróg, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że w tym roku zostanie zastosowana na drogi skuteczna mieszanka piaskowo – solna.

 

VI. Informacja Burmistrza dotycząca oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że wszystkie oświadczenia pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych zostały złożone w terminie, jednak

z powodu zmiany we wzorach w oświadczeniach majątkowych pojawiły się drobne błędy np. związane z nie wykazaniem dochodów w rubryce „inne”.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała również, że od Wojewody zostało przesłane pismo informujące, że  oświadczenia Pani Burmistrz i Przewodniczący Rady Miejskiej Wł. Gronczewskiego nie zawierały błędów.

 

Na salę obrad przybył Radny T. Jankowski.

 

VII. Informacja Przewodniczącego Rady dotycząca oświadczeń majątkowych Radnych.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że nie została jeszcze przesłana informacja z Urzędu Skarbowego na temat oświadczenia majątkowego Radnej L. Simbierowicz, a następnie odczytał błędy, jakie zostały wykazane przez Urzędy Skarbowe w oświadczeniach Radnych. 

 

VIII. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

 

/1/ określenia wysokości stawek i zwolnień z podatku od nieruchomości na rok 2004;

            Omawiając projekt uchwały, Skarbnik A. Kuźma powiedziała, że w § 1 pkt e) należy wprowadzić zmianę polegającą na dodaniu po wyrazach „od budynków pozostałych” wyrazów: „w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej, statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego” oraz dodaniu w § 1 pkt e) w trzecim myślniku po wyrazie „innych” wyrazów: „w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej, statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego”, jak również w § 1 pkt i) po wyrazach: „od gruntów pozostałych” wyrazy: „w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej, statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego”.

            Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak zapytał Skarbnik A. Kuźmę

o informacje na temat kwoty subwencji, jaką Gmina Halinów mogłaby otrzymać, gdyby stawki podatków zostały ustalone maksymalnie. Skarbnik A. Kuźma odpowiedziała, że Ministerstwo Finansów bada dochody, jakie gmina otrzymuje z podatków, ale na temat przeliczników uzyska informacje;

            Radny A. Ludwiniak wyjaśnił, że wysokość subwencji jest zależna od wysokości podatków, jakie są naliczane. Jeśli Rada naliczyłaby maksymalne stawki określone przez Ministra Finansów, Gmina otrzymałaby maksymalne subwencje.

Dlategoteż Radny S. Wieczorek powiedział, że należy uzyskać informacje na temat wysokości wartości subwencji, jaką tracimy w wyniku nie naliczania maksymalnych stawek.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/2/ określenia wysokości stawek podatku od posiadania psów na rok 2004;

            Skarbnik A. Kuźma zaproponowała, aby w § 1 w pkt 1) i w pkt 2) wykreślić wyrazy: „dla osób”, a w § 3 wyrazy „do dnia 30 roku podatkowego” zastąpić wyrazami: „do dnia 30 kwietnia roku podatkowego”, a także w § 2 wyrazy: „osób ustawowo zwolnionych” zastępić wyrazami: „zwolnień ustawowych”.

            Na pytanie Radnej L. Simbierowicz o wprowadzenie stawki „0”, Radca Prawny A. Uścińska odpowiedziała, że nie ma prawnej możliwości zastosowania stawki „0”; Radna L. Simbierowicz rozważała wprowadzenie stawki w wysokości 1 zł.

Natomiast Radny S. Wieczorek zaproponował ustosunkowanie się do opinii Przewodniczącego Komisji Budżetowej R. Wasiaka w sprawie ustalenia wysokości stawki podatku od posiadania psów.

W związku z powyższym, Burmistrz J. Damasiewicz przychylając się do opinii Komisji Budżetowej zaproponowała w § 1 pkt 1) i pkt 2) obniżenie stawki podatku z 25 zł do 10 zł.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 12, przec. – 1, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/3/ określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2004;

            Z-ca Skarbnika T. Karwowska przestawiając projekt uchwały wyjaśniła, że Ministerstwo Finansów określiło górne i dolne stawki podatku. Niestety, powstał paradoks, gdyż stawki minimalne okazały się wyższe od maksymalnych.    

Pomimo wątpliwości Burmistrz J. Damasiewicz zaproponowała jednak przyjęcie uchwały, aby nowe stawki mogły obowiązywać już od 01 stycznia 2004 r.

            W trakcie dyskusji Radny T. Jankowski zgłosił propozycję, aby w przyszłości stawki podatku powinny być niższe, aby podatnicy nie przerejestrowywali samochodów do innych gmin.

            Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że liczba podatników jest stała, a stawki uchwalane są w wysokości niedużo wyższych od proponowanych przez Ministra Finansów.

Ponadto Z-ca Skarbnika T. Karwowska dodała, że każdy może zwrócić się indywidualnie do Pani Burmistrz o zwolnienie z podatku.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zasugerował zwolnienie przez Panią Burmistrz z podatku autobusu szkolnego.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/4/ stawki opłaty prolongacyjnej;

            Z-ca Skarbnika T. Karwowska powiedziała, że Ordynacja Podatkowa zezwala na pobieranie opłaty prolongacyjnej z tytułu rozłożenia na raty lub odroczenia terminu płatności podatków i zaległości podatkowych stanowiących dochód budżetu Gminy.

Ponadto, jeśli osoba ma odroczoną lub rozłożoną płatność, nie ma naliczanych odsetek, a jedynie stawkę 50% stawki odsetek.

Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak stwierdził, że Członkowie Komisji nie mieli uwag do projektu uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/5/ określenia wzoru formularza deklaracji na podatek od nieruchomości i wzoru formularza informacji w sprawie podatku od nieruchomości;

Skarbnik A. Kuźma powiedziała, że w pkt D1 3. projektu uchwały dodaje się wyrazy: „w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej, statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego” oraz w pkt D2 2 po wyrazach: „pozostałych, w tym:” dodaje się wyrazy: „ budynki zajęte na prowadzenie odpłatnej, statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego”.

            Ponadto Skarbnik A. Kuźma wyjaśniła, że informacje składają osoby fizyczne w przypadku zmiany stanu prawnego, natomiast deklaracje składają wszystkie osoby prawne.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/6/ określenia wzoru formularza deklaracji na podatek leśny i wzoru formularza informacji w sprawie podatku leśnego;

Wobec barku pytań przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/7/ określenia wzoru formularza deklaracji na podatek rolny i wzoru formularza informacji w sprawie podatku rolnego;

Wobec barku pytań przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem projektu uchwały  głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/8/ przyjęcia średniej ceny skupu żyta służącej do obliczenia podatku rolnego na 2004 rok oraz zarządzenia poboru podatku rolnego w drodze inkasa;

Wobec barku pytań przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/9/ przyjęcia średniej ceny sprzedaży drewna służącej do obliczenia podatku leśnego na 2004 rok oraz zarządzenia poboru podatku leśnego w drodze inkasa;

Wobec barku pytań przystąpiono do głosowania. Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/10/ ustalenia stawek opłaty administracyjnej na 2004 rok – za wypisy i wyrysy z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego i Studium Uwarunkowań i Kierunków Rozwoju Gminy Halinów;

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski zgłosił autopoprawkę polegającą na dodaniu po paragrafie 1 paragrafu 2 w brzmieniu: „Opłatę administracyjną pobiera się przed dokonaniem czynności, o których mowa w § 1”oraz zmianę numeracji kolejnych paragrafów.

Po wyjaśnieniach Z-cy Burmistrza M. Chibowskiego, przystąpiono do głosowania.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawką głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/11/ określenia stawek opłaty targowej na rok 2004;

            Radny J. Papis zaproponował, aby w uchwale zamieścić zapis określający szerokość stanowiska. Radny A. Ludwiniak stwierdził natomiast, że należy stworzyć Regulamin Targowiska, w którym by wyznaczono miejsca dla samochodów oraz określono szerokość stanowiska. Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poparł zdanie Radnego A. Ludwiniaka.

Burmistrz J. Damasiewicz zgłosiła propozycję wyznaczenia w § 2 pkt 2 na inkasentów pana Tomasza Wyganowskiego w Okuniewie i panią Danutę Końkę w Halinowie.

Ponadto Burmistrz J. Damasiewicz przychyliła się do opinii Komisji Budżetowej, by § 1

pkt c) otrzymał brzmienie: „stoisko z samochodem o ładowności do 1200 kg – 12 zł” oraz aby dodać pkt d) w brzmieniu: „stoisko z samochodem o ładowności powyżej 1200 kg – 18 zł”, jak również wykreślić akapit 2 w § 1.

Wniosek Burmistrz J. Damasiewicz został przyjęty w wyniku głosowania: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/12/ zmian i przeniesień w budżecie na rok 2003.

            Skarbnik A. Kuźma zgłosiła poprawki polegające na zastąpieniu w § 1 uchwały w Dziale 756 „Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i osób nie posiadających osobowości prawnej” oraz w Dziale 756 Rozdz. 75621 „Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa”, jak również w Dziale 756, rozdz. 75621 § 002: „Podatek dochodowy od osób prawnych” po stronie zmniejszenia dochodów kwoty 195 740,00 zł kwotą 193 724,00 zł. W Dziale 853 „Opieka społeczna”, w Dziale 853 rozdz. 85314 „Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne” i w Dziale 853 rozdz. 85314 § 201 „Dotacja celowa z budżetu państwa na zadania bieżące zlecone gminom” po stronie zwiększenia dochodów kwotę 13 484,00 zł zastępuje się kwotą 18 484,00 zł. Po zmianach, ogółem zwiększenia dochodów wynoszą 18 484 zł, natomiast ogółem zmniejszenia dochodów wynoszą 261 563,00 zł.

Plan dochodów po zmianach na 2003 rok wynosi 14 818 529,00 zł, natomiast plan wydatków po zmianach na 2003 r. wynosi 15 890 529,00 zł.

            W załączniku Nr 1 w Dziale 853 „Opieka społeczna” oraz w Dziale 853 rozdz. 85314 „Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne” kwotę 21 654,00 zł zastępuje się kwotą 26 654,00 zł, w Dziale 801 „Oświata i wychowanie” kwotę 37 863,00 zł zastępuje się kwotą 39 063,00 zł, a w Dziale 801 rozdz. 80101 „Szkoły podstawowe” kwotę 33 233,00 zł zastępuje się kwotą 34 433,00 zł., jak również w Dziale 801 rozdz. 80101 § 4210 „Zakup materiałów i wyposażenia” kwotę 24 147,00 zł zastępuje się kwotą 25 347,00 zł. W dziale 801 skreśla się rozdz. 80195 oraz rozdz. 80195 § 4440. Po zmianach ogółem zwiększenia wydatków wynoszą 138 317,00 zł, a zmniejszenia wydatków 782 735 zł.

            W załączniku Nr 2 w Dziale 853 „Opieka społeczna” w planie wydatków kwotę

576 482,00 zł zastępuje się kwotą 576 482,00 zł oraz w planie wydatków kwotę 571 482,00 zł zastępuje się kwotą 576 482,00 zł. W Dziale 853 rozdz. 85314 „Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne” w planie dochodów kwotę 395 484,00 zł zastępuje się kwotą 400 484,00 zł, a w planie wydatków kwotę 395 484,00 zł zastępuje się kwotą 400 484,00 zł. W Dziale 853 rozdz. 85314 § 201 „Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania zlecone” w planie dochodów kwotę 395 484,00 zł zastępuje się kwotą 400 484,00 zł. Natomiast w Dziale 853 rozdz. 85314 § 3110 „Świadczenia społeczne” w planie wydatków kwotę 383 654,00 zł zastępuje się kwotą 388 654,00 zł.

Po zmianach plan zadań zleconych z zakresu administracji rządowej na 2003 rok wynosi ogółem po stronie dochodów 741 282,00 zł, a po stronie wydatków 741 282,00 zł.

            W załączniku nr 4 w pkt 1. „Planowane dochody z tego spłata kredytu bankowego” kwotę 14 811 513,00 zł zastępuje się kwotą 14 818 529,00 zł.

Natomiast w pkt 2. „Planowane wydatki” kwotę 15 883 513,00 zł zastępuje się kwotą

15 890 529,00 zł.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że zmiany wynikły ze zmniejszenia wydatków w Dziale: „Administracja publiczna”, wskutek oszczędności o 50 tys. W Dziale „Oświata i wychowanie” zmiana nastąpiła o około 500 tys. w wyniku zmniejszenia wydatków, wynika z kontroli wydatków w szkołach. Inne zmiany wynikły z otrzymania dotacji z Urzędu Wojewódzkiego.

            Na uwagę Przewodniczącego Komisji Budżetowej R. Wasiaka, który w materiałach wysyłanych na posiedzenie Komisji Budżetowej nie otrzymał projektu uchwały dotyczącej zmian i przeniesień w budżecie, Skarbnik A. Kuźma odpowiedziała, że wyjaśniała tę sprawę z Przewodniczącym Komisji Budżetowej w rozmowie telefonicznej, a ponadto tematem posiedzenia Komisji Budżetowej było głównie omówienie stawek podatków i opłat.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

O godz. 15.30 Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski ogłosił półgodzinną przerwę.

 

/13/ zatwierdzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości

Długa Szlachecka;

            Konsultant ds. opracowania planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Halinów J. Wojtecki zaproponował poprawki polegające na skreśleniu w § 8 pkt 11) wyrazów: „od strony lasu” oraz poinformował, że w § 10 pkt 2. ppkt 8) Komisja Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji wnioskowała, by wyrazy „ min. 800 m2” zastąpić wyrazami” „min.1 000 m2”, aby stworzyć warunki przejrzystej zabudowy.

Sołtys Długiej Szlacheckiej L. Gelo stwierdzi natomiast, że należy zachować powierzchnię 800 m2, aby osoby, które nabyły działkę miały prawo budowy. Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wyjaśnił jednak, że zapisy projektu uchwały będą dotyczyły działek, które powstaną po podjęciu uchwały.

Radni zaproponowali, aby w § 16 pkt 2. ppkt 1) wyrazy: „w tym również zabudowy związanej z produkcją rolną” zastępić wyrazami: „z wyłączeniem zabudowy służącej do produkcji rolnej”.

Wniosek został przyjęty w wyniku głosowania: za – 11, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

            Radny T. Jankowski zgłosił propozycję, aby § 10 pkt 2. ppkt 9wyraz „18 m” zastąpić wyrazem: „16 m”, aby osoby, które są właścicielami wąskich działek miały prawo budowy.

Burmistrz J. Damasiewicz zwróciła uwagę na fakt, że w innych planach zagospodarowania przestrzennego przyjęto 18 m, a ponadto niewielkie powierzchnie działek mogą prowadzić do konfliktów pomiędzy sąsiadami np. w związku z brakiem dostępu do światła poprzez wybudowanie wysokiego budynku; również mogą wystąpić problemy z budową układu komunikacyjnego i mediów.

Wniosek Radnego T. Jankowskiego został odrzucony w wyniku głosowania:

za – 3, przec. – 5, wstrz. – 4.

            Burmistrz J. Damasiewicz wniosła autopoprawkę polegającą na zastąpieniu w § 15 pkt 3 ppkt 2 wyrazu „1000m2” wyrazem: „2000m2”, aby w przyszłości była możliwość wybudowania budynku przeznaczonego na usługi publiczne, jak również stworzenia węzła komunikacyjnego.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski postawił wniosek, aby w § 11 pkt 2. ppkt 7) wyrazy: „się zawierać w granicach 1500-2500 m2” zastępuje się wyrazami: „mieć minimum 1500 m2”,

Wniosek Przewodniczącego Rady został przyjęty w wyniku głosowania: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

Zgłoszono wniosek, aby w § 30 dodać pkt 6. w brzmieniu: „zabrania się działań pogarszających lub mogących pogorszyć (w rozumieniu ustawy prawo wodne) warunki wodne gruntów sąsiednich”, aby zapobiec w przyszłości wyrządzaniu szkód na gruntach sąsiednich.

Wniosek został przyjęty w wyniku głosowania: za – 10, przec. – 0, wstrz. – 3.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 1.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/14/ nadania nazwy Mostowa ulicy położonej we wsi Cisie gmina Halinów;

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/15/ nadania nazwy Środkowa ulicy położonej we wsi Cisie gmina Halinów;

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 /16/ nadania nazwy Lokalna ulicy położonej we wsi Cisie gmina Halinów;

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 /17/ określenia liczby nowych licencji na wykonanie transportu drogowego taksówkami na terenie miasta i gminy Halinów w roku 2004;

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że ustawa o transporcie drogowym nałożyła obowiązek pojęcia uchwały.

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 11, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 /18/ stanowisko w sprawie zasad prowadzenia inwestycji z inicjatywy społecznej

mieszkańców;

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski zaproponował autoporawki polegające na zastąpieniu w nagłówku projektu wyrazu: „Stanowisko” wyrazem: „Uchwała”, jak również na nadaniu § 2 brzmienia: „Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia.”

            Ponadto Z-ca Burmistrza zaproponował dodanie podstawy prawnej w brzmieniu:

„ Na podstawie art. 18 ust.1 i 2 pkt 15 ustawy z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 10591 z późn. zm.) oraz w związku z art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy z dn. 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9 poz. 43 z późn. zm.)”.

            Radca Prawny A. Uścińska wyjaśniła, że nie ma wyraźnej podstawy prawnej do podjęcia takiej uchwały i w związku z ostatnim orzeczeniem SN może być ona uchylona.

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że uchwała pomoże mieszkańcom w ubieganiu się o dofinansowanie kosztów budowy oświetlenia dróg gminnych, budowę nawierzchni dróg i chodników gminnych w wysokości do 80% kosztów.

            Przewodniczący komisji Budżetowej R. Wasiak powiedział, że Komisja postanowiła temat omówić na Sesji. Radny J. Papis zapytał, czy uchwała dotyczy mieszkańców gminy, czy również miasta; Pani Burmistrz odpowiedziała, że również miasta.

Na pytanie Radnego H. Forysia, czy projekt dotyczy również dróg powiatowych, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że dotyczy tylko dróg gminnych.

            Na pytania Radnych R. Wasiaka i S. Wieczorka na temat określenia wielkości kwoty w budżecie, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że w budżecie w oddzielnym paragrafie zostanie oznaczona kwota, którą będzie można przenieść do innych działów, ale nie będzie można powiększyć.

            Z-ca Burmistrza wyjaśnił, że dzięki tej uchwale, w staraniach o pozyskanie środków unijnych, dodatkowym argumentem będzie podjęcie współdziałania przez mieszkańców.

 

Za przyjęciem projektu uchwały z poprawkami głosowano: za – 9, przec. – 1, wstrz. – 2.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/19/ przyznania dodatku specjalnego dla Burmistrza Miasta Halinów,

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski wyjaśnił, że w związku ze zmianą przepisów, należy stawkę wynagrodzenia ustaloną procentowo zastąpić stawką kwotową, a także podkreślił, że wartość dodatku specjalnego, w porównaniu do ubiegłego roku nie ulegnie zmianie.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/20/ w sprawie zmiany w uchwale Nr III/13/02 z dnia 13 grudnia 2002 roku w sprawie ustalenia wynagrodzenia burmistrza.

            Radca Prawny A. Uścicńska powiedziała, że stawkę wynagrodzenia ustaloną procentowo należy zastąpić stawką kwotową, a Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski dodał, że wynagrodzenie Pani Burmistrz nie zostanie podwyższone.

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

IX. Sprawozdanie z prac Komisji Rady.

            Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak powiedział, że Komisja na posiedzeniu w dniu 24 listopada br. omawiała projekty uchwał dotyczące podatków i opłat, które zostały podjęte na dzisiejszej Sesji.

            Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski powiedział, że tematem posiedzenia w dniu 13 listopada br. była kontrola Referatu Zamówień Publicznych i Inwestycji I etapu gazyfikacji, podczas której wykryto niekompletną dokumentację i zwrócono się z prośbą do Pana Burmistrza o jej skompletowanie.      

Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa powiedział, że na posiedzeniu Komisji w dniu 17 listopada br. omówiono temat stanu rolnictwa, natomiast w dniu 24 listopada br. przedstawiono problem oczyszczalni ścieków.

 

X. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał pismo p. Anny Kączkowskiej w sprawie usunięcia naruszenia prawa, którym - według interesantki - jest wysokość pobieranej opłaty administracyjnej za wykonane czynności urzędowe polegające na wydaniu wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poinformował obecną na sali panią A. Kączkowską, że Rada już podjęła nową uchwałę, na mocy której stawka 170 zł za wyrys i wypis z Miejscowego Planu zagospodarowania Przestrzennego Gminy Halinów dla jednej działki została obniżona do 70 zł.

            Pani A. Kączkowska i jej pełnomocnik pan R. Makarewicz przedstawili swoje argumenty twierdząc, że stawka za wyrys i wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w uchwale na 2003 r. jest za wysoka i dodali, że w związku z podjęciem nowej uchwały na obecnej Sesji, wezwą do usunięcia kolejnego naruszenia prawa.

            Radca Prawny A. Uścińska wyjaśniła, że w związku z wezwaniem do usunięcia naruszenia prawa, Rada Miejska powinna - zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym i Statutem Gminy Halinów - zająć stanowisko w tej sprawie.

W związku z powyższym, Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zarządził głosowanie w sprawie uchylenia uchwały nr II/05/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 09 grudnia 2002 r. w sprawie: ustalenia opłaty administracyjnej, w związku z wezwaniem do usunięcia naruszenia prawa złożonym przez panią A. Kączkowską.

 

Za uchyleniem uchwały nr II/05/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 09 grudnia 2002 r. w sprawie: ustalenia opłaty administracyjnej głosowano za – 0, przec. – 12, wstrz. – 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził, że uchwała nie została uchylona.

           

            Pełnomocnik p. A. Kączkowskiej – p. R. Makarewicz nawiązując do pisma dotyczącego wezwania Rady Miasta i Gminy Halinów do usunięcia naruszenia prawa w sprawie zatwierdzenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego w miejscowości Józefin Gmina Halinów powiedział, że złoży wniosek o odszkodowanie od Gminy Halinów w tej sprawie.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że ten temat zostanie omówiony na kolejnej Sesji i jednocześnie zaproponował interesantce spotkanie i merytoryczną rozmowę z udziałem pracowników Urzędu.

 

XI. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

            Radny H. Świtkowski powiedział, że zostanie zorganizowane spotkanie ze Starostą Mińskim na temat budowy obwodnicy wokół Mińska, a Radny Powiatowy M. Kostka poinformował, że za 2 tygodnie zostanie zorganizowane spotkanie ze Starostą na temat zakładu utylizacji w sąsiedztwie Michałowa.

Burmistrz J. Damasiewicz podziękowała Radnemu Powiatowemu H. Świtkowskiemu za zaangażowanie w utworzenie filii RAB w Urzędzie Miejskim w Halinowie.

 

XII. Interpelacje i zapytania.

            Radny G. Jerzak podziękował Burmistrz J. Damasiewicz za wyrównanie boiska przy Klubie Rolnika w Michałowie i jednocześnie poprosił o dotację celową na rozbudowę boiska.

            Na pytanie Radnego T. Jankowskiego o rozbudowę cmentarza w Długiej Kościelnej, Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że odbędzie się w tej sprawie zebranie z mieszkańcami Długiej Kościelnej.

 

XIII. Wolne wnioski.

Wobec braku wolnych wniosków przystąpiono do kolejnego punktu obrad.

 

XIV. Zakończenie obrad Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski o godz. 19.15 dokonała zamknięcia posiedzenia XIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 11:42:14)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-24 11:03:35)
 
 
ilość odwiedzin: 5192940

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X