Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Czwartek 28.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Protokół z obrad XX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 25 czerwca 2004 r.

Protokół

z obrad XX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 25 czerwca 2004 r.

 

 

I. Otwarcie obrad Sesji i stwierdzenie quorum Rady.

Obrady XX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 25 czerwca br. otworzył o godz. 12.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski.

 

Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 13 Radnych i uznano prawomocność obrad.

 

II. Przyjęcie porządku obrad.

            Ponieważ Pani Burmistrz brała udział w uroczystości zakończenia roku szkolnego i planowała przyjazd po jej zakończeniu, Przewodniczący zaproponował, aby zamienić pkt V „Informacja o realizacji zadań w zakresie opieki społecznej” z pkt IV „Informacja z pracy Burmistrza”.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski zaproponował wprowadzenie w pkt VII w ppkt 10 uchwały w sprawie upoważnienia Burmistrza Miasta Halinów do podpisania porozumienia w sprawie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 637 /Warszawa – Węgrów/.

Zaproponowany Radzie porządek obrad, wraz z poprawkami, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

III. Przyjęcie protokołu z obrad Sesji Rady Miejskiej z dnia 28.05.2004 roku.  

            Radny M. Sukiennik wniósł poprawkę polegającą na zastąpieniu na str. 1 w pkt I wyrazu „VII” wyrazem „XIX”. Radna L. Simbierowicz zaproponowała, by na str. 3 w pkt VI ppkt 1 wykreślić wyrazy: „w 7 linijce od góry”oraz, aby na str. 14 w pkt XI w drugiej linijce wykreślić pierwszy przecinek.

            Radny A. Ciszkowski stwierdził, że na str. 7 w ppkt 10 jedna osoba wstrzymała się od głosowania. Wobec potrzeby sprawdzenia wyniku głosowania, Przewodniczący Rady zaproponował, aby głosowanie nad przyjęciem protokołu z dnia 28.05.2004 r. zostało przeprowadzone po przerwie.

 

IV. Informacja o realizacji zadań w zakresie opieki społecznej.

            Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Halinowie K. Chróścicka powiedziała, że od 01. maja br. obowiązuje ustawa o świadczeniach rodzinnych, która zmieniła zasady ustalania, przyznawania i wypłacania zasiłków rodzinnych, a której realizatorem został Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej. Pani Kierownik wyjaśniła, że zasiłek rodzinny jest przyznawany rodzicom lub jednemu z rodziców na częściowe utrzymanie dziecka do ukończenia 18 roku życia (albo 21 r. ż., jeśli pobiera naukę). Na realizację tych świadczeń od maja do grudnia zaplanowano kwotę 676.000,00 zł, w tym na zasiłki - kwotę 653.900,00 zł. Dotychczas 281 osób złożyło wnioski na zasiłki rodzinne, których koszt wyniósł

161.920,00 zł.

            Kierownik K. Chróścicka poinformowała również, że dotychczas z pracy socjalnej MOPS skorzystało około 240 rodzin, natomiast z pomocy pieniężnej - 194 rodziny. Z ogólnej kwoty 344.000,00 zł przeznaczonej na zasiłki wydatkowano 169.000,00 zł, co stanowi 49% planu.

            Od początku roku 2004 z posiłków refinansowanych przez MOPS skorzystało 192 dzieci z 75 rodzin, których koszt wyniósł 34.061,00 zł (co stanowi 55% planu).

            Pani Kierownik powiedziała także, że od maja wydatkowano 5.500,00 zł na przyznane usługi opiekuńcze dla 5 osób.

            MOPS prowadzi 2 świetlice środowiskowe: w Halinowie, z której w roku szkolnym korzystało 15 dzieci oraz w Okuniewie – 20 dzieci.

Podczas wakacji pracownicy MOPS będą wspierali akcję „Lato w Gminie”.

 

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zapytał, czy w związku z przejęciem przez MOPS zadania wypłaty zasiłków rodzinnych, wszystkie uprawnione osoby otrzymały świadczenia w terminie. Kierownik K. Chróścicka odpowiedziała twierdząco i dodała, że dokonanie wypłat w terminie było możliwe w związku z relatywnie niedużą liczbą uprawnionych, jak również dzięki pomocy Urzędu w postaci oddelegowania pracowników do pomocy w MOPS.

            Na pytanie Sołtysa Wielgolasu Duchnowskiego W. Zawadki o możliwość otrzymania pomocy psychologicznej dla mieszkańców Gminy, Kierownik K. Chróścicka odpowiedziała, że w przypadku zgłoszenia jest możliwość jej uzyskania, jak również możliwość dojazdu do osoby potrzebującej tej pomocy.

 

V. Informacje z pracy Burmistrza.

Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował o:

inwestycjach:

-         21.06.04 r. dokonano otwarcia ofert na przebudowę ul. Polnej,

-         24.06.04 r. zakończono I etap profilowania dróg gruntowych (przy użyciu równiarki) na terenie Gminy Halinów,

-         zakończeniu remontów dróg gruntowych przy użyciu tłucznia,

-         kontynuowaniu budowy sieci wodociągowej przy ul. Granicznej w Halinowie; wybudowano już wodociąg przy ul. Pogodnej w Halinowie i ul. Klonowej w Hipolitowie,

-         wybudowano odcinki sieci kanalizacyjnej przy ul. Baśniowej w Halinowie, ul. Asnyka w Długiej Kościelnej; w 50% są zaawansowane prace budowy kanalizacji przy ul. Spacerowej (na odcinku Długa Kościelna – Halinów – Józefin),

-         rozpoczęto budowę kanalizacji sanitarnej przy ul. Spokojnej w Długiej Kościelnej, jako dokończenie inwestycji z ubiegłego roku, którą realizuje firma „Czubaszek”,

-         18.06.04 r. podpisano umowę z firmą remontowo – budowlaną na remont pokrycia dachowego w szkołach w Halinowie i Brzezinach; rozpoczęcie robót planowane jest 30.06.04 r.,

-         23.06.04 r. ogłoszono przetarg na wykonanie rozbudowy i modernizacji oczyszczalni ścieków w Długiej Kościelnej, 18.08.04 r. nastąpi otwarcie ofert,

-         25.06. 04 r. ogłoszono przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej przy ul. Kochanowskiego w Długiej Kościelnej (na odcinku od ul. Powst. Styczniowego do ul. Spacerowej); otwarcie ofert nastąpi 03.08.04r,

-         w ramach prac bezrobotnych oczyszczono i udrożniono rów melioracyjny w Hipolitowie,

-         17.06.04 r. zostało przesłane porozumienie w sprawie przejęcia technologicznych dróg kolejowych przez Zarząd PKP w Siedlcach; gdy Zarząd PKP podpisze porozumienie zarządcą dróg stanie się Gmina, która będzie mogła wydawać pozwolenia na zjazdy z tych dróg, o czym mieszkańcy zostaną poinformowani,

-         w połowie czerwca przesłano Burmistrzowi Miasta Sulejówek projekt tekstu porozumienia dotyczący możliwości podłączenia sieci kanalizacyjnej i sanitarnej w miejscowości Okuniew do rozbudowywanej oczyszczalni w Sulejówku, udostępnienia i udrożnienia rowu na granicy gminy oraz połączenia drogi asfaltowej w Grabinie z ul. Konopnickiej w Sulejówku,

-         ogłoszono przetarg na wykonanie remontu w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Okuniewie z wykorzystaniem środków z Banku Światowego; 09.07.04 r. nastąpi otwarcie ofert, natomiast 02.07.04 r. odbędzie się otwarcie ofert na zakup materiałów i wyposażenie dla tej szkoły,

-         otrzymano tekst porozumienia z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego na modernizację drogi 637, dzięki któremu będzie można ubiegać się o środki unijne,

-         sprzedano w przetargu publicznym za kwotę 36 tys. działkę nr 463 położoną przy ul. Rynek 84 w Okuniewie.

 

            Wobec pytań Radnych S. Wieczorka i G. Jerzaka dotyczących dróg, Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że choć większość środków na równanie dróg została wyczerpana, budowa dróg transportu rolnego będzie dalej kontynuowana, a drogi asfaltowe będą uzupełniane.

            Ponieważ Sołtys Józefina J. Molak zgłosił potrzebę umieszczenia znaku drogowego dotyczącego obniżenia tonażu środków transportowych przy ul. Stołecznej, Pan Burmistrz wyjaśnił, że omawiana droga jest drogą powiatową, ale wystosuje odpowiednie pismo do Zarządu Powiatu. Jednocześnie Pan Burmistrz poprosił Radnych Powiatowych o pomoc w tej sprawie. Radny Powiatowy M. Kostka wyjaśnił, że zaprosił Starostę na inspekcję dróg powiatowych, ale Starosta nie przybył.

            Na pytanie Radnego M. Sukiennika o etap budowy kanalizacji Hipolitów – Józefin,

Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że planowany jest projekt ul. Warszawskiej

i części ul. Majowej, który zostanie zrealizowany w tym roku, natomiast pozostała część planowanego projektu zostanie wykonana w przyszłym roku.

            Na pytanie Radnego B. Janczarka dotyczące zatrudnienia w Urzędzie 3 osób z programu prac interwencyjnych, Sekretarz J. Kurczak wyjaśnił, że jeżeli ze strony Urzędu Pracy zostaną przekazane środki pieniężne, program będzie kontynuowany.

            Sekretarz J. Kurczak poinformował również o:

-         przeprowadzeniu wyborów do Parlamentu Europejskiego w dniu 13.06.2004 r., w których frekwencja wyniosła 19,01% ogółu mieszkańców Gminy Halinów. (zbiorcze dane dotyczące wyników wyborów zostały Radnym przesłane); Pan Sekretarz podziękował Członkom Obwodowych Komisji Wyborczych za pracę podczas wyborów,

-         zorganizowaniu dla dzieci podczas wakacji akcji „Lato w Gminie”; w programie przewidywane są m.in.: imprezy sportowe, wycieczki, zajęcia plastyczne, które zostaną sfinansowane w kwocie około 17 tys. ze środków funduszu alkoholowego oraz budżetu Domów Kultury,

-         rozpoczęciu wdrażania II etapu BIP i montowaniu urządzeń służących do elektronicznego przekazywania dokumentów, które będzie służyło usprawnieniu procedur,

-         spotkaniu w dniu 16.06.04 r. z Przedstawicielami Telekomunikacji Polskiej, podczas którego omawiano problem inwestycji TP na terenie Gminy Halinów; pod koniec roku na terenie naszej Gminy ma rozpocząć inwestycje drugi konkurencyjny operator sieciowy – Sferia,

-         zakładaniu sztywnego łącza w Urzędzie i jednostkach pomocniczych,

-         przygotowywaniu strony internetowej Gminy Halinów przez firmę „Maxus Net Comunications”.

Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował o otrzymaniu dotacji z Ministerstwa Edukacji Narodowej na zakup sprzętu komputerowego dla Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Halinowie i Szkoły Podstawowej w Brzezinach,

 

O godz. 13.00 Przewodniczący Rady ogłosił dziesięciominutową przerwę.

 

Burmistrz J. Damasiewicz, która przybyła z uroczystości zakończenia roku szkolnego poinformowała o:

-         przyznaniu 4 Stypendiach Burmistrza Miasta Halinów dla najlepszych i najbardziej aktywnych uczniów w Gminie,

-         rezygnacji dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Okuniewie z zajmowanej funkcji i o przeprowadzeniu w dniu 28.06 br. konkursu na to stanowisko,

-         konkursie „Lider zarządzania w samorządzie lokalnym”, w którym Gmina Halinów (spośród kilkudziesięciu gmin) zgłaszając projekt Biura Podawczego, została finalistą w kategorii „Przyjaznego Urzędu”.

 

Po wystąpieniu Pani Burmistrz i złożeniu przez Sekretarza Miasta wyjaśnień dotyczących wyniku głosowania zapisanego błędnie w protokole z Sesji z 28.05.2004 r., Przewodniczący Rady zarządził głosowanie nad protokołem z dnia 28.04.2004 r.

Protokół wraz z poprawkami został przyjęty w wyniku głosowania:

za – 13, przec. – 0, wstrz. – 0.

 

VI. Informacja o działalności Domów Kultury i Biblioteki Publicznej.

            Dyrektor Biblioteki J. Dudek przedstawiając sprawozdanie powiedziała, że księgozbiór w Halinowie liczy: 11.956, w Okuniewie – 10.719, a w Cisiu - 5 003 woluminów.

Aktualnie czytelników w Bibliotece w Halinowie jest: 904, w Okuniewie – 305,

a w Cisiu 137. W ciągu ostatniego półrocza bibliotekę w Halinowie odwiedziło – 4.450 osób,

w Okuniewie – 1.356, a w Cisiu – 581. W ciągu półrocza wypożyczono: w Halinowie – 6.939 pozycji, w Okuniewie – 2.273, a w Cisiu – 891.W bieżącym roku zakupiono dla biblioteki w Halinowie – 343 woluminy, w Okuniewie - 163, w Cisiu 111, których koszt ogółem wyniósł 11.291,00 zł.

            W tym roku Biblioteka w Halinowie otrzymała dotację z ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w kwocie 1.457,00 zł.

W Bibliotece w Halinowie jest zatrudnionych 2 pracowników (jeden - na cały etat, drugi - na ¾ etatu). Biblioteki i w Okuniewie i w Cisiu obsługuje 1 osoba pełnozatrudniona.

            W tym roku w bibliotece w Halinowie zorganizowano wystawę prac malarskich P. Anny Popławskiej, lekcje dla uczniów ze szkół w Halinowie i w Chobocie, brano udział w konkursie dotyczącym Kornela Makuszńskiego oraz w konkursie „Biblioteka moich marzeń”.

            Dyrektor J. Dudek zgłosiła potrzebę zakupu komputerów do Bibliotek oraz podziękowała Pani Burmistrz za przeznaczenie środków na remont schodów i dachu w Bibliotece w Okuniewie.

           

            Dyrektor Domu Kultury w Okuniewie P. Siła powiedział, że w br. w Domu Kultury w Okuniewie zorganizowano Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, wieczór poezji Ernesta Brylla, Filmowe Ferie, przeprowadzono konkurs Palm Wielkanocnych; wyświetlano także cykl filmów „Zaginione cywilizacje

Ponadto przeprowadzono koncerty: koncert „Wspólne Kolędowanie”, koncert muzyki misyjnej, „Koncert Wiosenny”, Koncert Grażyny Albert, Koncert Piosenki Kabaretu Starszych Panów oraz recitale: Krystyny Sienkiewicz i Aleksandra Trąbczyńskiego.

W Domu Kultury organizowane są również wystawy prac Koła Plastycznego, działa Koło Teatralne. Ponadto prowadzone są lekcje języka rosyjskiego, nauka gry na gitarze, tenis stołowy, bilard, gry planszowe, można skorzystać z komputerów. W budynku odbywają się zebrania, wybory, konsultacje i referenda.

 

            Dyrektor Domu Kultury w Halinowie A. Żbik powiedział, że w Domu Kultury w Halinowie organizowane są wystawy fotograficzne, malarskie, wyrobów z gliny. Ponadto mieści się pracownia komputerowa, siłownia, sala bilardowa, stół do gry w ping – ponga.

            W br. zorganizowano Święto Miasta Halinów, akcję „Zima w Mieście”, „Dzień Dziecka”. W trakcie wakacji, podczas akcji „Lato w Gminie”, będą odbywały się mecze piłkarskie, siatkarskie, letnie kino.

Ponadto w Domu Kultury działa drużyna „Leśni ludzie”, „Klub Seniora”, Klub „Anonimowych Alkoholików” „Koło Kombatanckie”, Stowarzyszenie „ŻAR – PTAK”. Organizowane są spotkania wielkanocne, opłatkowe; przeprowadzano kursy na kartę rowerową, badania lekarskie.

 

            Radny A. Ciszkowski podziękował Dyrektorowi Domu Kultury w Halinowie A. Żbikowi za wyremontowanie remizy strażackiej w Długiej Kościelnej.

           

 

VII. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:

 

/1/ustalenia procedury wyboru banku dla obsługi budżetu gminy Halinów;

            Burmistrz J. Damasiewicz zgłosiła autopoprawkę polegającą na dodaniu w § 3 pkt a)

po wyrazie „wymienionych” wyrazu „w § 2” oraz w § 3 pkt f) zastąpieniu wyrazów: „w rachunku” wyrazami: „na rachunku”.

            Radna L. Simbierowicz zaproponowała, aby w § 3 pkt f) wyraz „posiadające” zastąpić wyrazem „posiadających”, a wyraz „Oferent” wyrazem „Oferenta”.

            Skarbnik T. Karwowska wyjaśniła, że w związku z wygaśnięciem umowy na obsługę rachunku przez Bank PKO S.A. i procedurą zawartą w ustawie o zamówieniach publicznych, do wyboru obsługi rachunku niezbędne jest uzyskanie upoważnienia od Rady Miejskiej przez Panią Burmistrz.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 

/2/określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonania zadania;

            Burmistrz J. Damasiewicz wniosła autopoprawki polegające na zastąpieniu w § 4 pkt 1 wyrazu: „przetargową” wyrazami: „konkursową”, w § 4 pkt 2 wyrazu: „przetargowej” wyrazem: „konkursowej” oraz w § 6 pkt 1 wyrazu: „przetargowa” wyrazem: „konkursowa”, a także w § 7 pkt 1 wyrazem: „przetargowa” wyrazem: „konkursowa”.

Natomiast w § 12 wyrazy: „Uchyla się Uchwałę” zastępuje się wyrazami: „Traci moc Uchwała”.

            Skarbnik T. Karwowska wyjaśniła, że projekt uchwały, który powstał w oparciu o przepisy nowej ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, pozwoli na zgłaszanie własnych inicjatyw przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że warto dofinansować organizację, która wypełnia cele przypisane jako zadanie gminy. Przykładem takiej organizacji jest Stowarzyszenie Otwartych Serc w Sulejówku, które dowozi niepełnosprawne dzieci z terenu naszej gminy do szkół.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/3/zmian i przeniesień w budżecie gminy Halinów na 2004 rok;

            Skarbnik T. Karwowska wyjaśniła, że w Dziale 756: „Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i osób nie posiadających osobowości prawnej” nastąpiło zwiększenie dochodów o 392.000,00 zł z tytułu wpływów z podatku rolnego, leśnego, od spadków i darowizn i opłat lokalnych od osób prawnych, o 350.000,00 zł z tytułu podatku od nieruchomości, o 20.000,00 zł z podatku rolnego, o 20.000,00 zł z odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat oraz o 11.685,00 zł z wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu.

            Zwiększono również dochody w Dziale 900: „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” o kwotę 6.000,00 zł, która zostanie przeznaczona na poczet inwestycji.

            Ogółem zwiększenia dochodów po zmianach wynoszą 420.329,00 zł.

            Skarbnik T. Karwowska zaproponowała jako autopoprawkę zwiększenie wydatków w Dziale 700: „Gospodarka mieszkaniowa” o kwotę 15.000,00 zł, jak również zwiększenie o kwotę 9.000,00 zł wydatków w Dziale 710: „Działalność usługowa”, która zostanie przeznaczona na zakup mapy geodezyjnej.

W Dziale 750: „Administracja rządowa” zostaną zwiększone wydatki o kwotę 44.000,00 zł, która zostanie przeznaczona na regulację wynagrodzeń dla pracowników Urzędu według ustawowej stawki waloryzacji 3,13%.

W Dziale 801 „Oświata i wychowanie” zostaną zwiększone wydatki o kwotę 150.875,00 zł na wyrównanie wynagrodzeń dla nauczycieli w związku z obowiązkiem, jaki nakładają na jednostki samorządu terytorialnego ustawy. Ponadto zostaną zwiększone wynagrodzenia o wskaźnik 3,13% dla pracowników administracyjnych zatrudnionych w szkołach.

W Dziale 900: „Gospodarka komunalna i ochrona środowiska” zostaną zwiększone wydatki o kwotę 111.000,00 zł na oświetlenie ulic, placów i dróg, zakup energii i wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych.

W Dziale 921 „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego” zostaną zwiększone wydatki o kwotę 20.000,00 zł, która zostanie przeznaczona dla domów kultury.

W związku z proponowanymi zmianami ogółem deficyt budżetu gminy na 2004 r. wyniesie 2.446.358,00 zł.

 

Na pytanie Radnego M. Odalskiego o przyczyny zwiększenia dochodów, Skarbnik T. Karwowska wyjaśniła, że są one wynikiem głównie zwiększenia ściągalności podatków.

Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała, że podczas wakacji zostanie przeprowadzona kontrola podatników. Zostanie zweryfikowana faktyczna powierzchnia pomieszczeń podatników z wielkościami podanymi w złożonych przez nich deklaracjach. Ponadto zostaną skontrolowane umowy zawarte z Zakładem Komunalnym na wywóz śmieci z posesji. Omawiane działania zostaną poprzedzone skierowanymi do wszystkich mieszkańców Gminy informacjami o zamierzonych kontrolach.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 9, przec. – 0, wstrz.- 4.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/4/zmiany uchwały Nr XVII/191/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 16 kwietnia 2004 roku w sprawie zaciągnięcia przez gminę Halinów pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony  Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zadnie inwestycyjne „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Halinów - Hipolitów”

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że projekt uchwały powstał wobec wymogu Funduszu Ochrony Środowiska uszczegółowienia inwestycji.

            Radna L. Simbierowicz zaproponowała, aby w § 1 w pkt 1 i 2 przed wyrazami „Michałów” dodać spójnik „i”.

 

Za przyjęciem projektu uchwały wraz z poprawką głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/5/zmiany uchwały Nr XIX/217/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 28 maja 2004 roku w sprawie zaciągnięcia przez gminę Halinów pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na zadanie inwestycyjne „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Halinów i Józefin oraz modernizacja gminnej oczyszczalni ścieków zlokalizowanej w Długiej Kościelnej”;

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski zaproponował autopoprawkę polegającą na zastąpieniu w § 1 w pkt 1 i 2 wyrazów: „Halinów i Józefin” wyrazami: „Halinów, Józefin”.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 10, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/6/zmian w Statucie Zakładu Komunalnego w Halinowie;

            Dyrektor Zakładu Komunalnego J. Podstawka wyjaśniła, ze zmiana w Statucie jest wynikiem zmiany przepisów oraz chęcią ulepszenia organizacji pracy; liczba etatów nie ulegnie zmianie. W Dziale Eksploatacyjno – Technicznym z 2 stanowisk kierowniczych zostanie utworzone 1 stanowisko, a w Dziale Ekonomiczno – Administracyjnym nazwa stanowisk „konserwatorzy” zostanie zastąpiona nazwą: „Odczytywacz wodomierzy – inkasent”.

 

Za przyjęciem uchwały głosowano: za – 11, przec. – 0, wstrz.- 1.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/7/ustalenia opłat za świadczenia prowadzonych przez gminę Halinów przedszkoli;

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że od 2001 r. nie były podnoszone stawki za prowadzone przez gminę przedszkola. Obecne stawki zostaną zwiększone o 20 zł w stosunku do poprzednio obowiązujących; w porównaniu do stawek obowiązujących w sąsiednich gminach, obecnie proponowane nie są wysokie.

            Pani Burmistrz poinformowała również, że planowane jest powstanie prywatnego przedszkola w br., które - według obowiązujących przepisów -Gmina będzie miała obowiązek dotowania od przyszłego roku.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 10, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

O godz. 15.45 Przewodniczący Rady ogłosił dwudziestominutową przerwę.

 

/8/ zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Józefin w gminie Halinów przyjętego uchwałą Nr XLV/218/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 16 września 2002 roku;

            Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk zaproponowała, aby w § 1 pkt 2 po wyrazach: „obszar działek nr” dodać wyrazy: „o pierwotnych numerach”, w § 3 pkt 2 ppkt 2 liczbę „15m” zastąpić liczbą „12m”, w § 3 pkt 2 ppkt 3 skreślić wyrazy: „prywatny”, „prywatna”, „prywatne”, skreślić w § 4 pkt 2 ppkt 3, jak również nadać § 6 nowe brzmienie.

            Radny G. Jerzak zgłosił propozycję, by w § 6 pkt 2 ppkt 7 dodać wyraz „powietrza”, natomiast Radna L. Simbierowicz zaproponowała w § 4 pkt 2 ppkt oraz w § 8 pkt 2 ppkt 2 zastąpienie wyrazów: „adaptuje się” wyrazami: „dopuszcza się”.

            Konsultant J. Wojtecki zaproponował, by w § 2 w pkt 2 wyraz „działki” zastąpić wyrazem „działka” oraz w § 5 w pkt 2 ppkt 8 wyraz „wolno stojącej” zastąpić wyrazem „wolnostojącej”.

 

Za przyjęciem projektu uchwały wraz ze zgłoszonymi poprawkami głosowano: za – 13, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

/9/skargi Pani Anny Kączkowskiej na bezczynność Burmistrza dotyczącej wydania wypisu i wyrysu z uchylonego Miejscowego Planu Ogólnego Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Halinów zatwierdzonego uchwałą Rady Gminy Halinów Nr VI/27/94 z dnia 10 listopada 1994 r. (Dz. Urz. Woj. Warszawskiego Nr 26 poz. 848 z dnia 12 grudnia 1994 r.) przekazanej Radzie Miejskiej postanowieniem Nr KO.4000-508/2004 z dnia 21 maja 2004 r. Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że P. Anna Kączkowska żąda wydania wypisu i wyrysu z nie istniejącego planu zagospodarowania przestrzennego oraz wyjaśniła, że wypis i wyrys można wydać tylko z obowiązującego planu, a nie z planu, który jest nieaktualny.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski zaproponował dodanie na str. 2 w nagłówku wyraz „UZASADNIENIE” oraz wykreślenie pkt 4.

 

Za przyjęciem projektu uchwały wraz z poprawkami głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 1.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

 

 

/10/ upoważnienia Burmistrza Miasta Halinów do podpisania porozumienia w sprawie przebudowy drogi wojewódzkiej nr 637 /Warszawa – Węgrów/.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski powiedział, że przyjęcie porozumienia jest niezbędne do otrzymania środków unijnych na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 637.

            Radny J. Jeziorski poprosił Z-cę Burmistrza M. Chibowskiego o wizytację tej drogi, która zdaniem Radnego nie posiada udrożnionej kanalizacji.

 

Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.

 

VIII. Przyjęcie stanowiska w sprawie przystąpienia Gminy Halinów do postępowań sądowych mających na celu przeciwstawienie się działaniom Gminy Zielonka dotyczącym budowy zakładu utylizacji odpadów komunalnych i przemysłowych na terenie Gminy Zielonka w bezpośrednim sąsiedztwie m. Michałów, Gmina Halinów.

            Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że potrzebne jest uzyskanie upoważnienia przez Burmistrza do ponoszenia kosztów związanych z prowadzeniem postępowania sądowego przeciwko Gminie Zielonka, która planuje budowę zakładu utylizacji odpadów komunalnych i przemysłowych w bezpośrednim sąsiedztwie m. Michałów.

            Ponieważ najprawdopodobniej są osoby, które nie otrzymały odszkodowania za wywłaszczone nieruchomości, istnieje możliwość podważenia w sądzie wypowiedzi Starosty Wołomińskiego, który poinformował Wojewodę Mazowieckiego o braku roszczeń mieszkańców Michałowa do tych terenów. Pani Burmistrz przypomniała, że Starosta Wołomiński nie przekazał formalnie gruntów Gminie Zielonka, które stanowią własność Skarbu Państwa.

            Pani Burmistrz poinformowała także, że na prośbę Stowarzyszenia „Zielony Wiąz” wystąpi również do sądu z powództwem cywilnym. Radca Prawny A. Uścińska powiedziała, że najprawdopodobniej zostaną wysunięte roszczenia oparte na art. 144 kc, który dotyczy oddziaływania gruntów sąsiednich na siebie.

            Na pytanie Radnego G. Jerzaka o przyjęcie upoważnienia w formie stanowiska, a nie uchwały, Radca Prawny A. Uścińska wyjaśniła, że stanowisko jest rodzajem pełnomocnictwa udzielonego dla Pani Burmistrz i w porównaniu do uchwały nie podlega zaskarżeniu.

            Wobec stwierdzenia Radnego Powiatowego M. Kostki, iż Gmina Halinów została powiadomiono o przekazaniu terenów Skarbowi Państwa przez Ministerstwo Obrony Narodowej, Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że omawiane tereny nie są własnością Ministra Obrony Narodowej, który sprawował zarząd nad tymi terenami, ale są własnością Skarbu Państwa. Na prośbę Gminy Zielonka poprzedni Wojewoda Mazowiecki wystąpił do Ministra Obrony Narodowej o wyłączenie poligonu i przekazanie go Gminie Zielonka, ale MON nie wyraził zgody. Obecny Wojewoda i  Minister ON przychylili się do prośby Gminy Zielonka. O wszelkich decyzjach i korespondencji pomiędzy Wojewodą a MON, Gmina Halinów nie była informowana.

            Radny G. Jerzak poinformował, że niektórych mieszkańców nie stać na wystąpienie do sądu i uiszczenie opłaty w postaci 8% wadium wartości działek. Radca Prawny A. Uścińska wyjaśniła, że mieszkańcy mogą zwrócić się do sądu z prośbą o zwolnienie z kosztów sądowych z przyczyn materialnych.

            Sekretarz J. Kurczak przypomniał, że żaden z mieszkańców Michałowa nie zgłosił się do Urzędu na konsultacje, mieszkańców proszono wręcz o przybycie.

            Gdy Członek Stowarzyszenia „Zielony Wiąz” E. Janowska stwierdziła, że posiadane w Urzędzie dokumenty są nieścisłe, Sekretarz J. Kurczak odpowiedział, że w Urzędzie znajdują się dokumenty odszukane w Archiwum Państwowym. Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski zwrócił również uwagę na fakt, że wielu pierwotnych właścicieli nie żyje, a ich spadkobiercy nie posiadają informacji na temat wypłaconych rekompensat ich spadkodawców.

            Pani E. Janowska powiedziała, że w dokumentach wskazane jest kwotowo wysokość odszkodowań, natomiast nie ma potwierdzenia ich odbioru. Ponadto Pani. E. Janowska stwierdziła, że Stowarzyszenie „Zielony Wiąz” nie posiada prawnika.

            W związku z powyższym, Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że na początku br. Stowarzyszenie „Zielony Wiąz” zaproponowało poprowadzenie sprawy przez wskazanego przez Stowarzyszenie prawnika, który za 1.000 zł miał skierować pozew do sądu. Niestety, prawnik powiedział, że 1.000 zł, które Urząd mu zapłacił stanowiło koszt przeprowadzenia przez niego 2 konferencji i zażądał 2.250 zł za napisanie pozwu do sądu.

Pani Burmistrz wyjaśniła również, że jeśli sąd nie odrzuci, lecz przyjmie pozew, koszty postępowania wzrosną, a Pani Burmistrz nie może przekraczać dyscypliny finansów. Dlatego nie spełni warunków prawnika.

            Sekretarz J. Kurczak powiedział, że uczestniczył w spotkaniu z prawnikiem, podczas którego Członkowie Stowarzyszenia „Zielony Wiąz” zostali poinformowani, iż do ponoszenia kosztów związanych z postępowaniem niezbędne jest uzyskanie upoważnienia przez Panią Burmistrz od Rady, gdyż na podstawie ustawy o finansach publicznych, Burmistrz nie może dowolnie rozporządzać środkami.  Ponadto Pan Sekretarz przypomniał, że Członkowie Stowarzyszenia byli informowani o terminie obecnej Sesji i wiedzieli, że w porządku obrad jest przewidywane podjęcie Stanowiska.

Kiedy podczas spotkania z prawnikiem Pan Sekretarz powiedział, że termin Sesji przewidywany jest na 25 czerwca, prawnik powiedział, że będzie czas na przygotowanie dokumentów.

            Z-ca Burmistrza M. Chibowski przypomniał, że rozmowy z prawnikiem, w których uczestniczyli Przedstawiciele Urzędu, trwają od początku bieżącego roku; prawnik w ciągu tego czasu  mógł opracować stosowny wniosek

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski ponownie wezwał do wspólnego działania na rzecz obrony interesu Gminy i jej mieszkańców.

 

Za przyjęciem projektu stanowiska głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie stanowiska.

 

IX. Sprawozdanie z prac Komisji Rady.

            Przewodniczący Komisji Rewizyjnej T. Jankowski poinformował, że na posiedzeniu w dniu 15.06. br. Komisja dokonała analizy następujących dokumentów dotyczących przebudowy kotłowni w ZS w Halinowie: protokołu konieczności, kosztorysu wykonawczego na zakres robót dodatkowych, dziennika budowy i rozliczenia końcowego. Nie wniesiono uwag do dokumentacji przeprowadzonej inwestycji.

            Radny H. Foryś, który przedstawiał sprawozdanie w imieniu Przewodniczącej T. Kowalczyk powiedział, że na posiedzeniu Komisji Zagospodarowania Przestrzennego w dniu 22.06. br. omówiono plan zagospodarowania przestrzennego m. Józefin, problem dróg dojazdowych w Koniku Nowym oraz projekt uchwały dotyczący skargi Pani A. Kączkowskiej.

            Ponadto Radny H. Foryś, który jest Członkiem Komisji Inwentaryzacyjnej poinformował, że w dniu 22.06 Komisja przyjęła wykaz gruntów Skarbu Państwa położonych w Gminie Halinów przeznaczonych do komunalizacji. Wykaz gruntów położonych w Gminie Halinów oraz karty inwentaryzacyjne od Nr 1 - 6 od dn. 28.06.04 r. do 27.07.04. r. zostaną wyłożone do publicznego wglądu w pokoju Nr 15 w Urzędzie Miejskim w Halinowie.

 

X. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.

            Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał następujące pisma:

-         Starostwa Powiatowego w Mińsku Mazowieckim z dn. 22.06 br. w sprawie zabezpieczenia w budżecie powiatu środków w wysokości 40 tys. na opracowanie dokumentacji projektowej na budowę drogi Nr 01201 Okuniew – Halinów,

-         Państwa Joanny i Tadeusza Sicińskich w sprawie zmiany kwalifikacji działek położonych w Budziskach, przeznaczonych pod zabudowę usługową na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną,

-         Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach z dn. 21.05.2004 r. w sprawie Pani A. Kączkowskiej; Przewodniczący wyjaśnił, że sprawa P. A. Kączkowskiej została omówiona przy podejmowaniu uchwały w jej sprawie,

-         Pana Krzyszofa Delegacz z dn. 02.06 br. w sprawie zmiany przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego (działek położonych w m. Mrowiska i Krzewina) - z rolnych na mieszkaniowe; z pismem, które zostanie przekazane pracownikom merytorycznym Urzędu, będą mogli zapoznać się zainteresowani Radni,

-         Przewodniczącego Rady Miasta Zielonka A. Pulita z dn. 25.05.br. informujące o zapoznaniu komisji Rady Miasta Zielonka z wezwaniem Rady Miejskiej w Halinowie do przeprowadzenia na swoim terenie konsultacji z mieszkańcami w sprawie wyłączenia z granic terytorialnych Gminy Zielonka obszaru „Dobra Michałów B”; Przewodniczący poinformował, że wysłał w tej sprawie pismo z prośbą o zajęcie stanowiska przez Radę Miasta Zielonka, a nie jej Komisje.

 

XI. Sprawozdanie Radnych z Sesji Rady Powiatu.

            Radny Powiatowy M. Kostka poinformował o modernizacji całej ul. Okuniewskiej, planowanym wycięciu drzew przy drodze prowadzącej w kierunku „Stawów” w celu poprawy widoczności na tej drodze oraz o rozmowie z Dyrektorem Zarządu Dróg Powiatowych Solonkiem, w wyniku której na drodze w pobliżu Szkoły Podstawowej w Cisiu najprawdopodobniej powstaną urządzenia ograniczające prędkość samochodów.

 

XII. Interpelacje i zapytania.

            Radny J. Jeziorski powiedział, że przy ul. Działkowej w Okuniewie w pasie drogowym rosną drzewa, które stanowią zagrożenie dla ruchu komunikacyjnego i poprosił o ich wycięcie.

            Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że wyśle pismo do mieszkańców z prośbą osadzenie drzew na posesjach, a nie na drogach.

            Radny G. Jerzak poinformował o problemie mieszkańców m. Michałów, którzy z powodu przebudowy  projektowanej drogi wojewódzkiej nie mogą wybudować wjazdów do posesji.

Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że nikt nie może pozbawić mieszkańców dostępu do drogi. Albo Zarząd Dróg Wojewódzkich zrobi drugą drogę odbarczającą, albo dotychczasowe zjazdy pozostaną.

            Radny T. Jankowski powiedział, że w Halinowie ul. Mickiewicza i ul. Słowackiego wymagają naprawy, a ul. Jana Pawła II – budowy chodnika; w Cisiu, przy przejeździe kolejowym wystaje z drogi kawałek metalu.

Przewodniczący Rady powiedział, że przy ul. Jana Pawła droga w stosunku do posesji jest położona wysoko i wybudowanie chodnika może spowodować odpływanie wody i wyrządzanie szkód na sąsiednich posesjach.

            Na pytanie Radnego M. Sukiennika o przeniesienie rejestracji bezrobotnych z Mińska do Halinowa, Sekretarz J. Kurczak odpowiedział, że Urząd zaproponował Urzędowi Pracy przekazanie w MOPS urządzonego pomieszczenia wraz z komputerem w zamian za przysłanie z Urzędu Pracy pracownika do obsługi Gminy Halinów. Niestety, Starosta Miński udzielił negatywnej odpowiedzi.

            Na propozycję Radnego M. Sukiennika oczyszczenia terenu przy przystanku autobusowym w Hipolitowie, Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że teren przy przystanku należy do kompetencji Powiatu, do którego zwróci się o uprzątnięcie. Ponadto zostanie zgłoszona potrzeba modernizacji pętli autobusowej w Hipolitowie.

            Sołtys Długiej Szlacheckiej L. Gelo podziękował za usunięcie piachu z ul. Warszawskiej w Dł. Szlacheckiej i jednocześnie poprosił o dalsze usuniecie piachu z ulicy biegnącej w kierunku Sulejówka. Ponadto Sołtys zgłosił potrzebę usunięcia piachu i gruzu z ul. Wyszyńskiego.

Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że zostanie przeprowadzony przegląd drogi.

            Sołtys Okuniewa M. Wyganowska poprosiła o zamieszczenie informacji o zjeździe do osiedla Serwinów, gdzie często powstają wypadki, a także poprosiła o kontakt z Zarządem Dróg Wojewódzkich w sprawie ograniczenia prędkości. Pani Sołtys podziękowała za wyrównanie dróg.

            Radny Powiatowy M. Kostka poparł propozycję utworzenia filii Urzędu Pracy w Halinowie i wystosowanie pisma do Rady Powiatowej w Mińsku Mazowieckim.

Sekretarz J. Kurczak zaapelował do Radnego M. Kostki, by złożył do Starosty wniosek albo interpelację w tej sprawie.

Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski powiedział, że postara się podjąć działania z Radą Miasta w Sulejówku na rzecz utworzenia filii Urzędu Pracy.  

 

XIII. Wolne wnioski.

Wobec braku wolnych wniosków przystąpiono do kolejnego punktu obrad.

 

XIV. Zakończenia obrad XX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

            Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski o godz. 18.50 dokonał zamknięcia posiedzenia XX Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Halinowie

/-/ Włodzimierz Gronczewski

 

 

Protokół sporządziła:

/-/ Paulina Wirtek

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Aneta Makowska
(2004-08-03 14:34:34)
Ostatnio zmodyfikował:
Aneta Makowska
(2004-08-25 11:17:51)
 
 
ilość odwiedzin: 5192921

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X