Strona główna Biuletynu Informacji Publicznej - www.bip.gov.pl
Halinów
Herb Halinów

Piątek 29.12.2017

A A A A
A A+ A++
zaawansowane

Uchwała Nr XIV/123/03

                                              

 

                                              

Uchwała  Nr XIV/123/03

Rady Miejskiej w Halinowie

z dnia 28 listopada 2003 roku

                       

 

w sprawie:  określenia wzoru formularza deklaracji na podatek od nieruchomości i wzoru formularza informacji w sprawie podatku od nieruchomości.

 

Na podstawie art. 18.ust.2 pkt.8, art.41 ust 1, art. 42 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r Nr 142, poz. 1591
z późn. zmianami), art. 6 ust. 6, ust.9, ust.10 i ust. 13 ustawy z dnia 12 stycznia 1991r
o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz.U. z 2002r Nr 9, poz. 84 z późn .zmianami)

 

                         Rada Miejska w Halinowie postanawia:

 

                                                      § 1

 

Określa się wzór formularza deklaracji na podatek od nieruchomości ( DN-1 ) i wzór formularza informacji w sprawie podatku od nieruchomości ( IN-1) w brzmieniu załączników nr 1 i nr 2 do niniejszej uchwały.

 

                                                      § 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Halinów.

 

                                                      § 3

 

Traci moc uchwała nr II/08/02 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 9 grudnia 2002 r.
w sprawie określenia wzoru deklaracji na podatek od nieruchomości.

 

                                                      § 4

 

1.  Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.

2.  Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia i obowiązuje od dnia
1 stycznia 2004r.

 

 

 

1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego deklarację

 

    ...........................................................................................

                                                                                                      Załącznik Nr 1

                                                                                                                                        Do uchwały Nr XIV/123/03

                                                                                                                                        Rady Miejskiej w Halinowie

                                                                                                                                        z dnia 28 listopada 2003r.

 

 

 

 

 

DN-1

DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI

2. Rok

 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jed .Dz. U. z 2002r. Nr 9, poz. 84

                               ze zm.)

Składający:          Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości bądź obiektów budowlanych ,  posiadaczami samoistnymi nieruchomości  lub obiektów budowlanych lub ich części , użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części , stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub ze spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej  z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania:  Do 15 stycznia każdego roku podatkowego w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności mających

                                 wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń  mających wpływ

                                 na wysokość podatku.

Miejsce składania:  Burmistrz Miasta Halinów właściwy ze względu na miejsce położenia gruntów.

 

A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI

 

3. Burmistrz Miasta  Halinów

    Adres 05-074 Halinów ul. Spółdzielcza 1

B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ ( nie potrzebne skreślić)

·- dotyczy składającego deklarację nie będącego osobą fizyczną   

·- dotyczy składającego deklarację będącego osobą    fizyczną   

 

B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Rodzaj składającego deklarację ( zaznaczyć właściwą kratkę)

   □ 1. osoba fizyczna                               □ 2. osoba prawna                                □ 3. jednostka organizacyjna

   □ 4. spółka nie mająca osobowości prawnej

 

5. Rodzaj własności posiadania ( zaznaczyć właściwą kratkę)

    □ 1. właściciel     □ 2. współwłaściciel     □ 3. posiadacz samoistny     □ 4. współposiadacz  samoistny

      □ 5. użytkownik wieczysty        □ 6. współużytkownik wieczysty     □ 7. posiadacz       □ 8. współposiadacz

 

6. Miejsce /a ( adres/y) położenia podmiotów opodatkowania oraz numer/y działek

 

 

 

7. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów

 

 

 

8. Nazwa pełna */Nazwisko , pierwsze imię, data urodzenia **

 

 

9. Nazwa skrócona */imię ojca, imię matki **

 

 

 

10. Identyfikator REGON* / Numer PESEL **

 

 

 

B.2 ADRES SIEDZIBY */ ADRES ZAMIESZKANIA **

 

 

 

11. Kraj

 

 

12. Województwo

13. Powiat

 

 

14. Gmina

 

 

15. Ulica

16. Nr domu / Nr lokalu

 

17. Miejscowość

 

 

18. Kod pocztowy

19. Poczta

 

20. Klasa rodzaju działalności ( PKD) zgodnie z Rozporządzeniem .Rady Ministrów z dnia 7 października 1997r.

      w   sprawie polskiej działalności (PKD) ( Dz. U. Nr 128 poz. 829 z późn. zm.)

 

 

 

21.Forma prawna przedsiębiorstwa

 

C. OKOLICZNOSCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚC ZŁOŻENIA DEKLARACJI

 

 

 

 

20. Okoliczności ( zaznaczyć właściwą kratką )

      □ 1. deklaracja roczna                                              □ 2. korekta deklaracji rocznej  - załącznik ( pisemne uzasadnienie

                                                                                              przyczyn korekty deklaracji)

 

 

D. DANE DOTYCZACE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA ( włącznie ze zwolnionymi )

 

 

Wyszczególnienie

Podstawa opodatkowania

Stawka podatku wynikająca z uchwały Rady Gminy

 w Halinowie

 ( ogłoszona

w dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego ogłoszona  w roku poprzedzającym dany rok podatkowy)

w zł. gr

Kwota podatku w zł. gr ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy)

 

D.1

POWIERZCHNIA GRUNTÓW

 

 

1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej

bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków

21.

 

..................... m²

22.

 

.......................

23.

 

....................

 

 

2. pod jeziorami , zajęte na zbiorniki wodne retencyjne

       lub elektrowni wodnych

24.

 

..................... m²

25.

 

.....................

26.

 

................

 

 

    3.pozostałe grunty.

 

 

27.

 

...................... m²

28.

 

.......................

29.

 

....................

 

 

- w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej

   działalności pożytku publicznego przez organizacje

    pożytku publicznego

30.

 

…………..... m2

31.

 

…………………

32.

 

………………

 

D.2  POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*)

 

 

1. mieszkalnych

 

 

 w tym:

a)kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

33.

 

..................... m²

32.34.

 

.....................

 33.35.

 

....................

 

34.

 

..................... m²

35.

 

.....................

36.

 

..................

 

* Do powierzchni użytkowej lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną po wewnętrznej długości  ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych.

Za kondygnacje uważa się również garaże podziemne, piwnice. Sutereny i poddasza użytkowe.     

 

 

2. pozostałych  w tym:

   

 

· zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje

       pożytku publicznego

 

W tym:

a) kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

   ( zaliczyć 50% powierzchni)

 

b) kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

37.

 

……………m2

38.

 

……………….

39.

 

……………

 

40.

………………..

41.

………………

42.

……………

 

·garaże wolnostojące

 

w tym:

a)kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

43,

 

..................... m²

44

 

....................

 

45

 

......................

 

46

 

..................... m²

 

47

 

.....................

 

48

 

....................

 

 

·garaże po budynkami

 

w tym:

a)kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

49

 

..................... m²

50

 

.....................

51.

 

....................

 

52.

..................... m²

 

53.

.....................

54.

....................

 

 

 

·szopy / budynki gospodarcze ( trwale związane z gruntem)

 

 

 

w tym:

a)kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

55.

 

..................... m²

56.

 

.....................

 

57.

 

....................

58.

 

..................... m²

59.

 

.....................

60

 

....................

 

·budynki letniskowe

 

 

w tym:

a)kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

61.

 

..................... m²

62

 

.....................

63

 

....................

 

b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

64.

..................... m²

65.

.....................

66.

...................

 

3.zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej

 

 

 

I - w budynkach mieszkalnych

 

 

w tym:

a)kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

67.

 

..................... m²

68.

 

.....................

69.

 

....................

 

b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

70.

 

..................... m²

71.

 

.....................

72.

 

.....................

 

II – w budynkach pozostałych

 

 

w tym:

a)    kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

73.

 

..................... m²

 

74.

 

.....................

75.

 

.....................

 

 

c)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

76..

 

..................... m²

77.

 

.....................

78.

 

................... 

 

4. zajęte na prowadzenie działalności w zakresie obrotu

       kwalifikowanym materiałem siewnym

  79.

..................... m²

   80.

.....................

81.

................

 

5. zajęte na prowadzenie działalności w zakresie udzielania  świadczeń zdrowotnych

 

 

- w budynkach mieszkalnych

 

 

 w tym

a.kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20

( zaliczyć 50% powierzchni )

 

b.kondygnacji o wysokości powyżej 2,20  m

 

   82.

 

........................  m2

   83.

 

........................ zł

  84.

 

........................ zł

85.

........................  m ł

 

   86.

........................ zł

 

  87.

........................ zł

 

 

- w budynkach pozostałych

 

 

a)kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20

( zaliczyć 50% powierzchni )

 

 

 

b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

  88.

 

........................  m2

 

  89.

 

........................ zł

 

   90.

 

....................... zł

 

   91.

 

..........................m2

92   92.

 

...........................zł.

   93.93. 

 

..................... zł

D.3.
BUDOWLE
 
 
 

 

1.budowle

   ( wartość o której mowa w przepisach o podatkach      dochodowych)

94.

 

........................ zł

95.

 

.......................  %

96.

 

.................... zł

 

 

 

 

 

E. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU

 

Kwota podatku

Suma kwot z kol. D ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy

97.

 

..................... .......zł

F. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH

     (podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa- z jakiego tytułu

       występuje zwolnienie)

 

 

 

 

 

G. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO OŚWIADCZENIE / OSOBY 

      REPREZENTJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO

      Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą

 

98 .Imię

 

 

99. Nazwisko

100. Data wypełnienia ( dzień -miesiąc- rok )

 

 

101 .Podpis ( pieczęć ) składającego/ osoby reprezentującej

     składającego

 

 

 

 

H. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO

 

102. Uwagi organu podatkowego

 

 

 

 

103. Identyfikator przyjmującego formularz

 

 

104. Data i podpis przyjmującego formularz.

 

 

 

 

 

Pouczenie

W przypadku nie wpłacenia w obowiązującym terminie kwoty podatku  lub wpłacenia jej

w niepełnej wysokości niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 17 czerwca 1996r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji ( Dz. U. Z 2002r. Nr 110, poz, 968 ).

 

 

 

1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego informację

 

    ...........................................................................................

                                                                                                      Załącznik Nr 2

                                                                                                                                        Do uchwały Nr XIV/123/03

                                                                                                                                        Rady Miejskiej w Halinowie

                                                                                                                                        z dnia 28 listopada 2003 roku

 

 

 

 

 

 

 

IN-1

INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI

2. Rok

 

 

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia1991r. o podatkach i opłatach lokalnych ( tekst jed .Dz. U. z 2002r. Nr 9, poz. 84

                               ze zm.)

Składający:          Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych , posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych , użytkownikami wieczystymi gruntów , posiadaczami nieruchomości lub ich części  , stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.

Termin składania: W terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie , bądź wygaśnięcie 

                                  obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku.

Miejsce składania:  Burmistrz Miasta Halinów właściwy ze względu na miejsce położenia gruntów.

 

A. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI

 

3. Burmistrz Miasta  Halinów

    Adres 05-074 Halinów ul. Spółdzielcza 1

B. DANE SKŁADAJĄCEGO INFORMACJĘ ( nie potrzebne skreślić)

 

B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE

 

5. Rodzaj własności posiadania ( zaznaczyć właściwą kratkę)

    □ 1. właściciel     □ 2. współwłaściciel     □ 3. posiadacz samoistny     □ 4. współposiadacz  samoistny

      □ 5. użytkownik wieczysty        □ 6. współużytkownik wieczysty     □ 7. posiadacz       □ 8. współposiadacz

6. Miejsce /a ( adres/y) położenia podmiotów opodatkowania oraz numer/y działek

 

 

7. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów

 

 

8. Nazwa pełna */Nazwisko , pierwsze imię, data urodzenia **

 

9. Nazwa skrócona */imię ojca, imię matki **

 

 

10. Identyfikator REGON* / Numer PESEL **

 

 

B.2 ADRES SIEDZIBY */ ADRES ZAMIESZKANIA **

 

 

11. Kraj

 

 

12. Województwo

13. Powiat

 

14. Gmina

 

 

15. Ulica

16. Nr domu / Nr lokalu

17. Miejscowość

 

 

18. Kod pocztowy

19. Poczta

 

 

 

 

C. OKOLICZNOSCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚC ZŁOŻENIE INFORMACJI

 

 

 

20. Okoliczności ( zaznaczyć właściwą kratką )

      □ 1. informacja składana po raz pierwszy na dany    □ 2. korekta uprzednio złożonej informacji –    

                                                                                                 załącznik ( pisemne uzasadnienie przyczyn korekty )                                                                        

 

D. DANE DOTYCZACE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA ( włącznie ze zwolnionymi )

D.1

POWIERZCHNIA GRUNTÓW

 

1.związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków

21.

 

...............................................................................m2.

 

2.pod jeziorami , zajęte na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych

22.

.............................................................................. m2

 

3.pozostałe grunty.

 

 

23.

 

...............................................................................m2

 

-w tym zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej

działalności pożytku publicznego przez organizacje

     pożytku publicznego

24.

 

.............................................................................. m²

D.2  POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKOW LUB ICH CZĘŚCI (*)

 

1.mieszkalnych

 

 

 w tym:

-kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

-kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

25.

 

............................................................................. m2

26.26.

 

....................................................................... m2

* Do powierzchni użytkowej lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną po wewnętrznej długości  ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych.

Za kondygnacje uważa się również garaże podziemne, piwnice. Sutereny i poddasza użytkowe.     

 

2. pozostałych, w tym:

   

·budynki zajęte na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego

W tym :

- kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

  ( zaliczyć 50% powierzchni)

 

- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

27.

 

…………………………………………… m2

28.

 

………………………………………….. m2

 

·  garaże wolnostojące

 

w tym:

-kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

-kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

 29.

 

............................................................................ m229.

.............................................................................. m2

30.

 

............................................................................ m2

30.

............................................................................... m2

·garaże pod budynkami

w tym:

        -    kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

              ( zaliczyć 50% powierzchni)

31.

 

...............................................................................m²

      

        -   kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

32.

...............................................................................m²

 

 

·   szopy / budynki gospodarcze ( trwale związane z gruntem)

 

w tym:

-kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

 

-kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

 

33.

................................................................................m2........................................................................................ m2

 

34.

............................................................................... m2

 

· budynki letniskowe

 

w tym:

-kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

35.

 

.............................................................................. m2

 

-kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

36.

....................................................................................m2

......................................................................................... m2

 

a) 

 

 

 

 

 

3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej

 

I - w budynkach mieszkalnych

w tym:

  a) kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

              ( zaliczyć 50% powierzchni)

37.

......................................................................................m²

 

 

b) kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

38.

 

.................................................................................... m2

II – w budynkach pozostałych

w tym:

a)    kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

        ( zaliczyć 50% powierzchni)

34.34

 39.

.....................................................................................m2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. 

 

 

 

2. 

 

 

    b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

 40.

 

.....................................................................................m2

4. zajęte na prowadzenie działalności w zakresie obrotu   kwalifikowanym materiałem siewnym

 

 

I - w budynkach mieszkalnych

w tym

a)kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20

        ( zaliczyć 50% powierzchni )

 

b)kondygnacji o wysokości powyżej 2,20  m

 

   41.

1..................................................................................... m2

 

  42.

......................................................................................m2

II-  w budynkach pozostałych

w tym

a)kondygnacji od 1,40 do 2,20

( zaliczyć 50% powierzchni )

 

    b)   kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m2

    43.

.....................................................................................m2

 

  44.

 

   ....................................................................................m2

 

 

 

5. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej  w zakresie świadczenia usług medycznych ogółem:

I - w budynkach mieszkalnych

w tym:

-kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

-kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

45.

....................................................................................... m2

 

46.

....................................................................................... m2

 

 

II- w budynkach pozostałych

 

w tym:

-kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m

( zaliczyć 50% powierzchni)

 

-kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m

 

47.

 

....................................................................................... m2

 

48.

 

....................................................................................... m2

 

D.3.  BUDOWLE

 

1.budowle

   ( wartość o której mowa w przepisach o podatkach      dochodowych)

49

....................................................................................... 

 

 

E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH

     (podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa- z jakiego tytułu

       występuje zwolnienie)

 

 

 

 

E.1 Grunty wpisane indywidualnie do rejestru zabytków

50.

 

.................................................................

G. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO OŚWIADCZENIE / OSOBY 

      REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO

      Oświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą

 

51 .Imię

 

 

52. Nazwisko

53. Data wypełnienia ( dzień -miesiąc- rok )

 

 

54. Podpis ( pieczęć ) składającego/ osoby reprezentującej

     składającego

 

 

 

H. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO

 

55. Uwagi organu podatkowego

 

 

56. Identyfikator przyjmującego formularz

 

 

57. Data i podpis przyjmującego formularz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Przemysław Cylwik
(2003-12-18 10:49:16)
Ostatnio zmodyfikował:
Przemysław Cylwik
(2004-01-07 14:41:06)
 
 
ilość odwiedzin: 5194522

Biuletyn Informacji Publicznej wykorzystuje pliki cookies.

Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.

X