Protokół z obrad XXV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 03 grudnia 2004 roku.
Protokół
z obrad XXV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie
w dniu 03 grudnia 2004 roku.
I. Otwarcie obrad sesji i stwierdzenie quorum Rady.
Obrady XXIV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie w dniu 03 grudnia br. otworzył o godz. 10.00 Przewodniczący Rady Włodzimierz Gronczewski, który powitał zebranych gości.
Na podstawie odczytanej listy obecności stwierdzono quorum Rady w liczbie 10 Radnych i uznano prawomocność obrad.
II. Przyjęcie porządku obrad.
Burmistrz J. Damasiewicz wniosła poprawkę polegającą na zamianie kolejności pkt IV „Informacja z pracy Burmistrza.” z pkt V „Debata na temat problemów bezpieczeństwa w gminie Halinów.”.
Porządek obrad, wraz z poprawką, stanowiący załącznik do niniejszego protokołu, został przyjęty w wyniku głosowania: za – 10, przec. – 0, wstrz. – 0.
III. Przyjęcie protokołu z obrad sesji Rady Miejskiej w dniu 29.10.2004r.
Protokół z dnia 29.10.2004 r., został przyjęty bez uwag w wyniku głosowania:
za – 9, przec. – 0, wstrz. – 1.
IV. Debata na temat problemów bezpieczeństwa w gminie Halinów.
Sekretarz J. Kurczak omówił wyniki ankiety dotyczącej bezpieczeństwa, przeprowadzonej wśród mieszkańców gminy Halinów, które stanowią załącznik Nr 1 do protokołu (plik 27 stron).
Komendant Komisariatu policji w Halinowie A. Żero przedstawił analizę zagrożenia porządku publicznego na terenie działania Komisariatu Policji w Halinowie w miesiącach: styczeń-październik 2004 r., która stanowi załącznik Nr 2 do protokołu (plik 6 stron).
Wicestarosta Powiatu Mińskiego K. Michalik powiedział, że do zadań starostwa powiatowego należy zarządzanie ruchem na drogach gminnych i powiatowych.
Wszelkie zmiany dotyczące organizacji dróg gminnych są przedstawiane przez burmistrza Zarządowi Dróg Powiatowych, który dokonuje oceny merytorycznej zmian i przekazuje wniosek staroście, który podejmuje ostateczną decyzję o zmianie organizacji ruchu.
W Zarządzie Dróg Powiatowych jest zatrudnionych 25 osób. 10 osób pracuje w części administracyjnej, a 15 w części liniowo – drogowej.
Poruszając temat finansów, Wicestarosta poinformował, że subwencja drogowa w br. dla powiatu, wyliczona dla
W 2005 r. na terenie gminy Halinów, będzie realizowana inwestycja budowy drogi 012/03, tj. ul. Warszawska w Hipolitowie, której koszt wyniesie około 1,9 mln zł, a który w 85% zostanie pokryty ze środków unijnych. W związku z tym, w budżecie powiatu na 2005 r. zagwarantowano środki w wysokości 300 tys. na budowę tej drogi.
Z powodu wąskiego pasa drogi, zostanie wybudowany chodnik po jednej stronie ulicy.
Ponadto na terenie gminy Halinów zostanie zmodernizowana droga 012/01 biegnąca z Okuniewa do Halinowa o długości około
Wicestarosta wspomniał, że do kategorii dróg powiatowych zostało zakwalifikowanych szereg dróg, które powinny należeć do kategorii dróg gminnych. W związku z potrzebą naprawy tych dróg, Starosta proponuje podjęcie rozmów dotyczących finansowania inwestycji w 50% przez samorząd gminny.
Zadania, które będą realizowane na drogach powiatowych w gminie Halinów nie zaspokoją wszystkich potrzeb mieszkańców. Budowa chodnika w Józefinie stanowi kwestię otwartą; w przyszłym roku nie zostanie jednak zrealizowana, gdyż budżet powiatu na 2005 r. jest już opracowany, ponadto należy sporządzić dokumentację dotyczącą tej drogi.
Wnioski mieszkańców dotyczące malowania pasów, ograniczania prędkości na drogach, będą rozpatrywane. Ustawianie progów spowalniających jazdę pojazdów jest dość kontrowersyjne, gdyż utrudnia płynność ruchu; co więcej, kierowcy omijają drogi powiatowe i jeżdżą gminnymi. Ustawianie progów spowalniających jest uzasadnione przy zmianie organizacji ruchu, gdy kierowcy potrzebują czasu na dostosowanie się do zmiany podporządkowania dróg; dotychczas nie było wniosków o ustawienie progów spowalniajacych.
Szef Zespołu Reagowania Kryzysowego Starostwa – T. Górny powiedział, że system bezpieczeństwa obywateli reguluje ustawa o klęskach żywiołowych, ustawa o krajowym ratownictwie medycznym oraz ustawa o powszechnym obowiązku obrony. Na szczeblu powiatowym działa Powiatowy Zespół Reagowania Kryzysowego, a w jego ramach pracuje Centrum Zarządzania Kryzysowego, które jest umiejscowione w Komendzie Powiatowej Straży Pożarnej. Na szczeblu gminnym jest powołany Miejski Zespół Reagowania Kryzysowego.
Na terenie powiatu Mińsk Mazowiecki nie występują czynniki sprzyjające klęskom żywiołowym, ale ewentualne zagrożenia mogą wystąpić w związku z wypadkami na drodze A2 oraz przy torach kolejowych (np. wycieki niebezpiecznych substancji).
W latach 2005-2006 planuje się utworzenie Centrum Powiadamiania Ratunkowego, które będzie kierowało odpowiednie służby do wypadków.
W trakcie dyskusji przedstawiono Wicestaroście K. Michalikowi następujące problemy:
- Radny J. Jeziorski, poinformował, że w m. Okuniew, z powodu niedrożnych rowów, woda zalewa skrzyżowanie ulic: Zabranieckiej, Stanisławowskiej i Długiej; ponieważ są to drogi powiatowe i wojewódzkie nie wiadomo, do czyjej kompetencji należy naprawa drogi;
- Radna L. Simbierowicz zapytała o możliwość budowy ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej ul. Okuniewskiej,
- Dyrektor Szkoły Podstawowej w Cisiu U. Zalewska powiedziała, że zostały skierowane wnioski o ustawienie progu spowalniającego przy szkole w Cisu oraz o zmianę organizacji ruchu przy szkole, przy której pierwszeństwo przejazdu przyznano drodze powiatowej prowadzącej do lasu,
- Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Okuniewie M. Biernacka poinformowała, że dzieci ze szkoły w Okuniewie, z powodu dużego ruchu samochodowego na drodze wojewódzkiej prowadzącej w kierunku Węgrowa, mają trudności z przejściem na drugą stronę jezdni do przystanku autobusowego,
- Dyrektor Szkoły Podstawowej w Chobocie M. Szklarska poprosiła o namalowanie pasów na jezdni przy Szkole w Chobocie, do której uczęszczają niepełnosprawne dzieci,
- Radny B. Janczarek poinformował, że w m. Budziska droga gruntowa ma pierwszeństwo przejazdu przed drogą asfaltową,
- Dyrektor Szkoły Podstawowej w Brzezinach M. Nowicki zapytał o plany modernizacji drogi A2 i budowy chodnika wzdłuż tej drogi,
- Radny H. Foryś poinformował o: niedrożnych rowach, zarastaniu nieutwardzonego pasa drogowego, a także o nie uprzątnięciu przez pracowników Powiatowego Zarządu Dróg wyciętych drzew, na drodze w Józefinie (prowadzącej od trasy A2 do Długiej Kościelnej),
- Radny S. Wieczorek poprosił o wyburzenie zniszczonego budynku przy stacji kolejowej w Cisiu,
- Dyrektor Zespołu Szkół w Halinowie T. Rynkiewicz podziękowała Staroście i Burmistrz J. Damasiewicz za umieszczenie znaku pulsującego przy Zespole Szkół w Halinowie i poprosiła o namalowanie przy szkole pasów biało – czerwonych.
Odpowiadając na powyższe pytania, Wicestarosta K. Michalik powiedział, że:
- jest zasadne namalowanie pasów biało – czerwonych przy szkole w Halinowie,
- w kwestii zburzenia spalonego budynku przy stacji w Cisiu, wystąpi do PKP z prośba o podjęcie działań.
- problem drogi powiatowej w Józefinie zostanie przekazany dyrektorowi A. Solonkowi.
- sprawa organizacji ruchu na drogach zostanie przeanalizowana,
- przyjmuje wnioski: o namalowanie pasów przy szkole w Chobocie oraz o zmianę organizacji ruchu przy Szkole w Cisiu,
- aby wybudować ścieżki rowerowe, potrzebne są szerokie pasy dróg;
-oczyszczanie rzeki Długiej nie należy do kompetencji powiatu, ale Wojewódzkiego Urzędu Melioracji i Urządzeń Wodnych.
Radny J. Jeziorski zapytał czy, projekt budowy drogi Warszawa – Wegrów będzie sporządzany przez projektantów z powiatu, czy z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego.
Wicestarosta K. Michalik odpowiedział, że projekt zostanie wspólnie opracowany przez projektantów. Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował, że spotkanie już się odbyło i uzgodnienia zapadły.
Radna L. Simbierowicz zapytała o możliwość budowy ścieżek rowerowych w drodze biegnącej od Długiej Kościelnej do Długiej Szlacheckiej. Wicestarosta odpowiedział, że nie jest możliwe wykupienie nieruchomości pod pas drogi, aby wybudować ścieżki rowerowe.
Z-ca Burmistrza M. Chibowski poinformował, że przewiduje się w tym pasie wybudowanie chodnika.
W związku z tym Radna L. Simbierowicz zaproponowała wybudowanie ścieżki rowerowej zamiast chodnika. Z-ca Burmistrza M. Chibowski wyjaśnił, że mieszkańcy prosili o wybudowanie chodnika; ścieżka rowerowa nie będzie się mieściła w drodze, której szerokość w niektórych miejscach ma
Burmistrz J. Damasiewicz podziękowała Staroście K. Michalikowi za przybycie na spotkanie.
Radny Powiatowy M. Kostka zapytał, czy w Komendzie Powiatowej w Mińsku został utworzony wydział do walki z korupcją. Komendant Powiatowy D. Pergoł odpowiedział twierdząco.
Radny J. Papis powiedział, że na trasie A2 zagrożenie stanowią przepełnione i niesprawne autobusy. Komendant Powiatowy D. Pergoł odpowiedział, że przyjmuje wniosek dotyczący wzmożenia kontroli autobusów.
Sołtys Wielgolasu Duchnowskiego Wł. Zawadka stwierdziła, że na trasie A2 kierowcy jeżdżą nadmiernie szybko i niezbędne jest nasilenie przeprowadzania kontroli przez policjantów.
Sołtys Okuniewa M. Wyganowska poinformowała o przypadku pobicia mieszkańca Okuniewa przez policjantów. Pani Sołtys wspomniała, że zgłaszała sprawę do Komisariatu Policji w Halinowie, lecz dyżurujący policjant odpowiedział, że nie wie, z jakiego rejonu pochodzą policjanci.
Komendant Powiatowy D. Pergoł odpowiedział, że w Okuniewie zdarzały się napaści na funkcjonariuszy policji. Natomiast w kwestii wszelkich incydentów, Komendant Powiatowy D. Pergoł prosi o zgłaszanie spraw do Komendy Powiatowej.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Brzezinach M. Nowicki zapytał o możliwość usytuowania „czarnego punktu” na drodze biegnącej przy szkole w Brzezinach, na której w br. zginęły 4 osoby.
Sołtys Długiej Szlacheckiej L. Gelo powiedział, że w lasach w Długiej Szlacheckiej są porzucane skradzione samochody. Komendant Komisariatu Policji w Halinowie A. Żero powiedział, że tereny Długiej Szlacheckiej są sprawdzane przez funkcjonariuszy policji.
Radny H. Foryś zwrócił się do Komendanta A. Żero o zwiększenie liczby patroli przy przejeździe kolejowym w Józefinie. Komendant A. Żero zapewnił, że patrole będą kierowane we wskazane miejsce.
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Cisiu U. Zalewska podziękowała Komendantowi Powiatowemu za przeprowadzenie przez policjantów lekcji poglądowych z dziećmi.
Sołtys Budzisk T. Czerwiński i mieszkaniec m. Budziska R. Grubek poprosili o zwiększenie liczby patroli policyjnych w m. Budziska, a Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poprosił o skierowanie w godz. 8.00-12.00 patroli policji na drogę przy szkole w Halinowie.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski poprosił Szefa Zespołu Reagowania Kryzysowego T. Górnego o udzielenie informacji na temat wycieku chemikaliów przy zakładzie Colgate, które miało miejsce ponad pół roku temu.
T. Górny wyjaśnił, że kierowca, który wywoził substancje chemiczne, zauważył wyciek z samochodu i wezwał jednostki ratownictwa chemicznego. Na szczęście wyciek okazał się niegroźny.
Jednocześnie T. Górny poprosił dyrektorów szkół o udział w konkursach na temat bezpieczeństwa na drogach. Dyrektor Zespołu Szkół w Halinowie T. Rynkiewicz powiedziała, że jej uczniowie biorą udział w akcji „Bezpiecznie na rowerze”; w tym roku zorganizowano akcję „Bezpieczne dzieci na polskich drogach”.
Dyrektor Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Okuniewie M. Biernacka powiedziała, że dzieci z tej placówki uczestniczyły w konkursie „Poznajmy się bliżej”.
Przewodniczący Wł. Gronczewski podziękował gościom za przybycie na dzisiejszą sesję.
Przewodniczący Wł. Gronczewski o godz. 13.30 zarządził dziesięciominutowa przerwę.
V. Informacja z pracy Burmistrza.
Burmistrz J. Damasiewicz poinformowała o:
- drugim spotkaniu ze Starostą Mińskim na temat rehabilitacji drogi A2, podczas którego podjęto decyzję o wybudowaniu lewoskrętów w m. Brzeziny oraz przejść w Koniku Starym; Pani Burmistrz podziękowała Sołtys Konika Starego M. Bartnickiej za zebranie podpisów spośród mieszkańców w tej sprawie,
- przygotowaniu projektu budżetu, który jest omawiany przez komisje Rady; Pani Burmistrz poinformowała, że z powodu zaleceń RIO, uchwała budżetowa musi być uchwalona przed końcem 2004 r.; w związku z tym, proponuje się, aby następna sesja odbyła się w ostatnim tygodniu przed końcem br.,
- wizycie przedstawicieli gminy w Kańczudze w sprawie uzyskania informacji na temat budowy hali sportowej pełnowymiarowej; dotychczas planowano budowę sali gimnastycznej w formie „balonu”, jednak na dofinansowania tego typu inwestycji nie można uzyskać środków unijnych,
- uroczystości Święta Niepodległości w Okuniewie; Pani Burmistrz podziękowała osobom, które w niej uczestniczyły,
- spotkaniu z przedstawicielami przedsiębiorstwa „Colgate” , podczas którego poinformowano, że przedsiębiorstwo będzie budowało własną podoczyszczalnię,
- spotkaniu w Urzędzie Miejskim w Halinowie w sprawie gazyfikacji miejscowości: Mrowiska, Kazimierów, Krzewina; zebrano 95 zgłoszeń od mieszkańców tych miejscowości, którzy są zainteresowani podłączeniem do sieci; koszt podłączenia dla jednego mieszkańca wynosi około 4 800 zł; są również plany podłączenia do sieci mieszkańców ul. Północnej,
- spotkaniu z Burmistrzem Sulejówka W. Chachulskim w sprawie budowy wodociągu w ul. Grabińskiej w Sulejówku w pobliżu Grabiny; Burmistrz Chachulski prosi o wyrażenie pozytywnych opinii Komisji Rady Miejskiej w Halinowie w tej sprawie; ponadto prowadzono rozmowy na temat budowy drogi łączącej Grabinę z Miłosną,
- pracach w Urzędzie Miejskim w Halinowie na temat stworzenia elektronicznej kancelarii; Pani Burmistrz poinformowała, że od 2006 r. będzie możliwość sprawdzenia w internecie, czy dana sprawa została rozpoznana; nasza gmina jest jedną z wiodących we wprowadzaniu elektronicznego systemu;
- przeprowadzeniu we wszystkich jednostkach budżetowych kontroli finansowych,
- zatruciu dzieci siarkowodorem w szkole w Okuniewie; Pani Burmistrz powiedziała, że wypadek był związany z brakiem odpowiedzialności producentów, którzy rozpowszechniali w gazecie „Kaczor Donald” niebezpieczną substancję,
- pozytywnym zaopiniowaniu 23 wniosków o wsparcie finansowe, złożonych przez mieszkańców gminy Halinów, którzy ponieśli szkodę w wyniku gradobicia,
Z-ca Burmistrza poinformował o:
- zakończeniu przez firmę „KLEMBUD” w dniu 15.11.br. modernizacji drogi transportu rolnego,
- kończeniu wycinki i pielęgnacja drzew, zgodnie z planem wyrębu,
- zaawansowaniu robót przy budowie wodociągu w Michałowie; termin zakończenia robót jest przewidziany na 30.12.br,
- zakończeniu budowy (technologicznej) kanalizacji sanitarnej w Dł. Kościelnej; obecnie trwa odtwarzanie nawierzchni;
- rozpoczęciu modernizacji i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Długiej Kościelnej (dot. modernizacji punktu zlewnego, przebudowę części sieci wodno – kanalizacyjnej, oraz budowę nowej pompowni),
- rozprawie sądowej z firmą KAPRINŻ, podczas której sąd wezwał strony do zawarcia ugody; obecnie przedstawiane są stanowiska rozbieżne; następna rozprawa sądowa została wyznaczona w miesiącu grudniu br.,
- telefonicznym uzgodnieniu z PKP Siedlce treści porozumienia dotyczącego przejęcia dróg kolejowych; planuje się podpisanie porozumienia w miesiącu grudniu, z mocą
obowiązującą od 01 stycznia 2005 r.,
- zaplanowanym przetargu w dniu 09.12. br. na sprzedaż działek w Hipolitowie;
- ogłoszeniu przetargu na konserwację oświetlenia ulicznego; otwarcie ofert nastąpi 06.12.br.,
- rozwiązaniu w dniu 23.11.br. umowy z firmą „ELTRUS” na konserwację oświetlenia; do końca roku konserwację oświetlenia będzie prowadził Pan Kudliński z Sulejówka,
- przygotowywaniu przetargu na wywóz nieczystości stałych, płynnych oraz na selektywną zbiórkę odpadów; otwarcie ofert nastąpi 21.12.br.,
- zaplanowanym spotkaniu z Elektrociepłownią Kawęczyn w sprawie wykupienia wodociągu w Michałowie.
Radny J. Jeziorski zapytał o spotkanie projektantów w sprawie budowy ul. Długiej w Okuniewie. Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że projektanci tej drogi powiatowej przedstawili na spotkaniu założenia dotyczące szerokości, jej przebiegu. Jednak w związku z modernizacją drogi nr 637 powinno również nastąpić skoordynowanie planów organizacji ruchu drogowego tych dróg, które krzyżują się z ul. Długą.
Na pytanie Radnego J. Jeziorskiego o rozmowy z Burmistrzem Sulejówka dotyczące podłączenia mieszkańców Okuniewa do oczyszczalni w Sulejówku, Burmistrz J. Damasiewicz odpowiedziała, że została przygotowana wstępna koncepcja.
VI. Podejmowanie uchwał i wniosków w sprawach:
/1/ określenia wysokości stawek i zwolnień z podatku od nieruchomości na rok 2005;
Burmistrz J. Damasiewicz wyjaśniła, że uchwały dotyczące stawek podatków lokalnych powinny być podjęte podczas obecnej sesji, aby obowiązywały od początku 2005 roku. Następnie Burmistrz J. Damasiewicz objaśniła proponowane stawki w projekcie uchwały. Podwyżki stawek podatków, w porównaniu do poprzedniego roku, są wynikiem potrzeby prowadzenia inwestycji na terenie gminy, tj. wodociągów, kanalizacji, oświetlenia, budowy dróg. Każdy wzrost stawki podatku o 0,01 zł powoduje wzrost wpływów do budżetu o około 35 tys. zł.
Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak powiedział, że w związku z postulatami Komisji Budżetowej, stawia formalny wniosek, aby stawkę podatku od gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej, statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego, z kwoty 0,25 zł obniżyć do kwoty
0,23 zł za 1m2.
Wniosek Radnego R. Wasiaka został przyjęty w wyniku głosowania:
za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecny na sali Radny A. Ludwiniak).
Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawką, głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/2/ przyjęcia średniej ceny skupu żyta służącej do obliczenia podatku rolnego na 2005 rok oraz zarządzenia poboru podatku rolnego w drodze inkasa;
Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecny na sali Radny: A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/3/ określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2005;
Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecny na sali Radny A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/4/ określenia wysokości stawek opłaty targowej na rok 2005;
Burmistrz J. Damasiewicz wniosła autopoprawkę polegającą na dodaniu do § 2 pkt 3 w brzmieniu: „Ustala się następujące zastępstwa w razie nieobecności inkasentów: - na terenie sołectwa Okuniew – Maria Wyganowska; na pozostałym terenie gminy Halinów – Wiesława Kowalska.” Ponadto w § 1 pkt 9 wyrazy „stoisko samochody” zastępuje się wyrazami: „stoisko z samochodem”.
Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z autopoprawkami, głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecny na sali Radny A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/5/ określenia wysokości stawek i zwolnień z podatku od posiadania psów na rok 2005;
Skarbnik T. Karwowska powiedziała, że w ubiegłym roku wpływy z podatku od posiadania psów wyniosły 40 zł.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecny na sali Radny A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/6/ przyjęcia średniej ceny sprzedaży drewna służącej do obliczenia podatku leśnego na 2005 rok oraz zarządzenia poboru podatku leśnego w drodze inkasa;
Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecny na sali Radny A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/7/ ustalenia stawek opłaty administracyjnej na 2005 rok- za wypisy i wyrysy z Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego oraz Studium Uwarunkowań i Kierunków Rozwoju Gminy Halinów;
Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecny na sali Radny A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/8/ zmian i przeniesień w budżecie gminy Halinów na rok 2004;
Skarbnik T. Karwowska wniosła autoporawkę do projektu uchwały dotyczącą m.in. dodania działu 921: „Kultuta i Ochrona Dziedzictwa Narodowego” w wysokości 3.000,00 zł, jako dotację celową na realizację programu „Upowszechnianie i promocja czytelnictwa”.
Zwiększenia dochodów po zmianach wynoszą 303.132,00 zł, zmniejszenia – 154.719,00 zł, a plan po zmianach – 16.533.542,00 zł.
W planie wydatków, w dziale 710: „Działalność usługowa”, zmniejsza się wydatki o kwotę 30.000,00 zł z tytułu prowadzenia prac geodezyjnych i kartograficznych. W dziale 851: „Ochrona zdrowia”, zwiększa się wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi, natomiast w dziale 921: „Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego”, zwiększa się wydatki o kwotę 6.000,00 zł z tytułu poniesionych kosztów organizacji „Święta Miasta i Gminy Halinów”.
Po zmianach, zwiększenia wydatków wynoszą 197.537,00 zł, zmniejszenia – 57.524,00, a plan – 17.689.002,00 zł.
W załączniku Nr 4 dotyczącym planowanych wydatków inwestycyjnych, w poz. 32 dotyczącej modernizacji i rozbudowy oczyszczalni w Długiej Kościelnej, ogółem planowane nakłady wyniosą 550.000,00 zł, natomiast w poz. 35 dotyczącej budowy kanalizacji sanitarnej w systemie podciśnieniowym w m. Hipolitów, ogółem planowany nakład wynosi 301.000,00 zł.
Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawkami, głosowano:
za – 14, przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/9/ Programu współpracy gminy Halinów w 2005 r. z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że projekt uchwały został opracowany w oparciu o przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Pani Burmistrz wniosła o skreślenie w rozdziale IV w pkt 1 wyrazów: „i promocja” oraz o skreślenie pkt 6.
Radna L. Simbierowicz zaproponowała, aby w podstawie prawnej wyrazy: „Gmina Halinów” zastąpić wyrazami: „Rada Miejska”, a wyrazy: „Miasta Halinów” zastąpić wyrazami „Miejskiej w Halinowie”.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za - 12 przec. – 0, wstrz. – 1.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/10/ Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok dla gminy Halinów;
Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za- 13 przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/11/ ustalenia zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze oraz zwrotu wydatków za niektóre świadczenia z pomocy społecznej i wynagrodzenia opiekunów;
Za przyjęciem projektu uchwały, bez poprawki, głosowano:
za- 12 przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/12/ ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych;
Burmistrz J. Damasiewicz powiedziała, że w związku z uczęszczaniem niektórych dzieci do przedszkoli niepublicznych na terenie gmin, gmina Halinów musi ponosić dodatkowe opłaty. Dlatego proponuje się podjęcie uchwały, która ustala zasady udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli niepublicznych.
Przewodniczący Wł. Gronczewski poinformował, że kwota w wysokości 2 tys. na jedno dziecko jest rocznie przeznaczana dla przedszkoli niepublicznych.
Za przyjęciem projektu uchwały głosowano: za- 13 przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/13/ sprostowania błędu w Uchwale nr V/27/03 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 21 lutego 2003 roku w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Halinów, sprostowanej uchwałami numer: IX/75/03 z dnia 23.05.2003r., XVIII/198/04 z dnia 16 kwietnia 2004r. i XXII/248/04 z dnia 20.08.2004 r. Rady Miejskiej w Halinowie;
Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego T. Kowalczyk wyjaśniła, że projekt uchwały, który został omówiony na posiedzeniu Komisji, dotyczy błędnego umieszczenia na planie pomników przyrody (tj. 3 dębów) na terenie Zespołu Szkół w Halinowie, zamiast na terenie „starej szkoły”.
Przewodnicząca poprosiła, również, aby w § 1 w pkt 1 liczbę „11” zastąpić
liczbą „115”.
Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawką, głosowano:
za- 13 przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/14/ sprostowania błędu w tekście uchwały Nr XVIII/200/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 16 kwietnia 2004 roku w sprawie: uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru administracyjnego Hipolitów, w gminie Halinów;
Burmistrz J. Damasiewicz wniosła autopoprawek polegających na dodaniu: w podstawie prawnej wyrazów: „sprostowanej uchwałą Nr XXII/249/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 20 sierpnia 2004 roku.”, a także w § 1 w pkt 2 oraz w uzasadnieniu na zastąpieniu numerów działek: „335/12, 336/12, 338/14” numerami: „549,
Przewodnicząca Komisji T. Kowalczyk powiedziała, że projekt uchwały został omówiony na posiedzeniu Komisji, na którym była obecna Pani M. Kurpiel;
Pani M. Kurpiel zostanie przesłane pismo z uzasadnieniem celu utworzenia szerszej drogi.
Za przyjęciem projektu uchwały, wraz z poprawkami, głosowano:
za- 13 przec. – 0, wstrz. – 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
/15-24/ nadania nazwy ulicom położonych we wsi Cisie, gmina Halinów.
Radny R. Wasiak zaproponował, aby w tych projektach uchwał, w których występuje wyraz „zwyczajowa”, zastąpiono wyrazem „zwyczajowo”.
15/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Radosna ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
16/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Platynowa ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano:
za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
17/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Rodzinna ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano:
za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
18/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Młynarska ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
19/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Żwirowa ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
20/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Leszowa ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
21/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Urocza ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
22/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Złota ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
23/ Za podjęciem uchwały w sprawie nadania nazwy Gwiaździsta ulicy położonej we wsi Cisie, gmina Halinów, głosowano: za – 12, przec. – 0, wstrz.- 0.
(Nieobecni na sali Radni: G. Jerzak, T. Jankowski i A. Ludwiniak).
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski stwierdził podjęcie uchwały.
VII. Sprawozdanie z prac komisji Rady.
Przewodniczący Komisji Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa A. Ciszkowski powiedział, że podczas posiedzenia w dniu 23.11. br. Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały budżetowej na 2005 rok oraz opracowała plan pracy Komisji na 2005 rok.
Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Zdrowia, Spraw Społecznych i Bezpieczeństwa M. Sukiennik poinformował, że na posiedzeniu w dniu 22.11. br. Komisja zaopiniowała projekty uchwał, które zostały podjęte podczas obrad dzisiejszej sesji, a także wysłuchała informacji Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sulejówku.
Natomiast podczas posiedzenia w dniu 29.11.br. Komisja wypracowała wniosek, aby w projekcie uchwały budżetowej na 2005 r. zwiększono środki finansowe w dziale 926: „Kultura Fizyczna i Sport” do kwoty 1.040.000,00 zł; Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały budżetowej na 2005 rok.
Przewodnicząca Komisji Zagospodarowania Przestrzennego, Gospodarki Komunalnej i Inwestycji T. Kowalczyk stwierdziła, że na posiedzeniu w dniu 30.11.br. Komisja omówiła projekty uchwał podjęte na dzisiejszej sesji oraz pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu gminy na 2005 rok.
Przewodniczący Komisji Budżetowej R. Wasiak powiedział, że Komisja w dniu 17.11. br. pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały budżetowe na 2005 r.
Podczas posiedzenia w dniu 02.12.br. Komisja omówiła projekty uchwał podatkowych przyjętych podczas dzisiejszej sesji oraz zwróciła się do Burmistrz J. Damasiewicz o zawarcie porozumienia z Powiatem w sprawie uaktualnienia klasyfikacji gruntów w gminie Halinów.
Jednocześnie Przewodniczący R. Wasiak poprosił, aby w przyszłym roku zostały przedstawione Komisji wszelkie wpływające wnioski do Burmistrza dotyczące budżetu.
VIII. Pisma i informacje do Rady Miejskiej.
Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał następujące pisma:
- Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście z dnia 29.10.br. w sprawie analizy danych zawartych w oświadczeniu o stanie majątkowym Radnej L. Simbierowicz,
- Wojewody Mazowieckiego z dnia 26.11. br. w sprawie zawiadomienia o wszczęciu postępowania nadzorczego w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały Nr XXIV/262/04 Rady Miejskiej w Halinowie z dnia 29.10.04 r. w sprawie: zasad współpracy gminy z mieszkańcami przy budowie kanalizacji podciśnieniowej w miejscowościach: Józefin, Hipolitów, Nowy Konik, Stary Konik oraz Królewskie Brzeziny, planowanej w latach 2004-2007; Przewodniczący Wł. Gronczewski powiedział, że czekamy na uzasadnienie, które wyjaśni wątpliwości wojewody,
- Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26.11 br. w sprawie oddalenia skargi kasacyjnej Rady Miejskiej w Halinowie od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w sprawie skargi A. Lipińskiego na uchwałę Nr VII/46/03 dotyczącej projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Okuniew,
- Pana W. Lipki z dn. 30.11. br. w sprawie budowy wodociągu w Wielgolesie Brzezińskim (droga przy torach (północna strona)).
Z-ca Burmistrza M. Chibowski, nawiązując do ostatniego pisma odczytanego przez Przewodniczącego Rady Wł. Gronczewskiego wyjaśnił, że dotychczasowe plany wybudowania wodociągu dotyczyły m. Cisie. Jednak Radni z gminy Dębe Wielkie zaproponowali wybudowanie wodociągu przez gminę Halinów do granicy gmin oraz partycypowanie w kosztach przez gminę Dębe Wielkie. Ponieważ gmina Dębe Wielkie nie podejmowała dalszych rozmów w tym zakresie, linia wodociągu została skrócona.
Uzasadnione jest skrócenie wodociągu, gdyż w budżecie gminy Halinów zostały zaplanowane środki w wysokości 200 tys. na budowę 4 linii wodociągów; w przypadku budowy wodociągu w kierunku gminy Dębe, należałoby zrezygnować z budowy jednego z tych 4 wodociągów. Pan Burmistrz zauważył również, że pismo wystosowane w ww. sprawie zostało podpisane przez 30 mieszkańców, choć faktycznie na omawianym terenie przebywa 3 mieszkańców.
W przyszłych latach będzie natomiast możliwość budowy wodociągu na tym terenie.
Radny Powiatowy H. Świtkowski stwierdził, że jednak wodociąg powinien być wybudowany w kierunku gminy Dębe.
Radny B. Janczarek zauważył, że stacje uzdatniania wody w Wielgolesie Duchnowskim i Mrowiskach mają ograniczone zasoby wody.
IX. Sprawozdanie Radnych z sesji Rady Powiatu.
Radny Powiatowy M. Kostka poinformował, że na ostatniej sesji Rady Powiatu omawiano problem bezpieczeństwa i dróg na terenie powiatu.
Radny H. Świtkowski powiedział, że:
- została ogłoszona III edycja konkursu „Laur
- 19.11.br. odbyła się uroczystość otwarcia budynku Komendy Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckim,
- w 2005 r. Komenda Stołeczna Policji planuje przeznaczyć środki na remont budynków komisariatów w Halinowie i Siennicy,
- można składać do Starostwa wnioski o stypendia dla uczniów szkół ponad- gimnazjalnych,
- w miejscowości Wąsy Falwogi został założony dom dziecka, na którego działalność są przeznaczane z budżetu powiatu środki w wysokości około 1 700 zł miesięcznie na 1 dziecko; w tej placówce przebywa jedno dziecko z Hipolitowa,
X. Interpelacje i zapytania.
Ponieważ Radny G. Jerzak musiał opuścić salę, Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski odczytał pytania postawione przez Radnego w sprawach: ewidencji eternitów oraz wniosku Radnego Ludwiniaka z poprzedniej sesji, który dotyczył wyliczenia dochodów gminy dla poszczególnych miejscowości w przeliczeniu na 1 mieszkańca. Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że ewidencja eternitów służy do kontroli utylizacji tego materiału zgodnie z przepisami o ochronie środowiska. Natomiast w kwestii obliczania dochodów, Z-ca Burmistrza M. Chibowski odpowiedział, że można obliczyć jedynie średni dochód przypadający na 1 mieszkańca gminy.
Radny J. Jeziorski poinformował, że w planie zagospodarowania przestrzennego m. Okuniew został wyznaczony pas o długości
Ponadto Radny J. Jeziorski zaproponował zmniejszenie w przyszłym roku opłat za wodomierz, jak również o przeanalizowanie przez Komisje Rady stawek opłat zaproponowanych przez Zakład Komunalny.
Z-ca Burmistrza powiedział, że Referat Gospodarki Komunalnej i Inwestycji przeanalizuje stawki zaproponowane przez Zakład Komunalny. Pan Burmistrz dodał, że kwestia obniżenia stawek była wyjaśniana mieszkańcom Okuniewa na zebraniu wiejskim. Ponadto Z-ca Burmistrza zauważył, że w ubiegłym roku była potrzeba przeznaczenia dotacji w wysokości 300 tys. dla Zakładu Komunalnego. Wysokość opłat związana jest z koniecznością utrzymywania sieci i urządzeń wodociągowych.
Na pytanie Radnego Powiatowego M. Kostki o zasady rozdzielania pomocy społecznej, Przewodniczący Rady powiedział, że regulują ten proces odpowiednie przepisy.
XI. Wolne wnioski.
Wobec braku wolnych wniosków, przystąpiono do kolejnego punktu obrad.
XII. Zakończenie obrad XXV sesji Rady Miejskiej w Halinowie.
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Rady Wł. Gronczewski o godz. 18.30 dokonał zamknięcia posiedzenia XXV Sesji Rady Miejskiej w Halinowie.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Halinowie
/-/ Włodzimierz Gronczewski
Protokół sporządziła:
/-/ Paulina Wirtek